10 Reacties
één jaar geleden
Mijn dochter van 16 deed dat ook toen ze klein was. Men noemt dat fladderen. Toen ze 4 jaar heb ik haar laten testen op autisme en dat bleek het dus te zijn.
één jaar geleden
Reactie op Ede87
Kan het stimmen zijn? Als reactie op oferprikkeling?
zelf is ze echt een door drammertje
alleen maar opgetild worden zo niet huilen
als ze dr zin niet krijgt huilen
en ze doet t dan ook meestal als zo iets gebeurd en als ik haar daarna optil of ze dr zin wel krijgt
één jaar geleden
Reactie op Bianca1978
Mijn dochter van 16 deed dat ook toen ze klein was. Men noemt dat fladderen ...
zag je meerdere dingen aan haar wat aan autisme linkt
één jaar geleden
Reactie op Bianca1978
Mijn dochter van 16 deed dat ook toen ze klein was. Men noemt dat fladderen ...
ik had met een beetje dingen opgezocht dat signalen zijn dat ze geen oogcontact maken
niet reageren op hun naam
niet getroost willen worden
geen contact maken met andere
en zo wat meerdere dingen
geen van deze dingen ervaar ik bij de mijne maar kan zomaar zijn dat er andere signalen zijn
één jaar geleden
Sommige kindjes kunnen ook “fladderen” uit enthousiasme, of juist uit frustratie. , of als “tic”.
Ik werk in de kinderopvang en zie dit met enige regelmaat en het is helemaal niet per se een teken dat er “iets mis is” met je kindje.
één jaar geleden
Reactie op annaniempje
Sommige kindjes kunnen ook “fladderen” uit enthousiasme, of juist uit frust ...
gelukkig 🍀
bedankt voor het geruststellen !
mijn oudste dochter had ook een “tic” en trappelde altijd met haar beentjes
Had het roepen en fladderen nooit gezien en inderdaad wat je dan gevonden krijgt erover op internet is autisme idd
één jaar geleden
Fladderen is iets wat veel kindjes doen! Hoort bij de leeftijd en dat is nu niet iets om je zorgen om te maken, zeker niet als ze het verder goed doet. Mocht ze ander "bijzonder" gedrag gaan laten zien dan zou je dit met het cb kunnen bespreken. Voor nu zou ik me geen zorgen maken en genieten van haar enthousiasme!
één jaar geleden
Reactie op LotN
Fladderen is iets wat veel kindjes doen! Hoort bij de leeftijd en dat is nu ...
super bedankt voor de woorden !🍀
één jaar geleden
Reactie op LotN
Fladderen is iets wat veel kindjes doen! Hoort bij de leeftijd en dat is nu ...
Helemaal mee eens. Ik heb het bij veel kindjes wel gezien. Stimmen/fladderen hoeft echt geen autisme te zijn. Mijn man doet het nu nog steeds, niet fladderen, maar op een bepaalde manier in z'n handen wrijven, ook om spanning kwijt te raken, en hij heeft echt geen autisme.