57 Reacties

3 maanden geleden

Hij komt hier ook dikwijls wakker. En zo uit het niets

3 maanden geleden

Onze dochter is nu bijna 11,5 maand en ik heb het idee dat dit haar eerste regressie is of wat het ook mag wezen 😅.. Ze sliep altijd heel goed. Wij legde haar in bed en ze ging vanzelf slapen. Nu gaat ze eerst een hele tijd huilen en is ontroostbaar lijkt wel. Vervolgens, nadat we steeds om de zoveel tijd even bij haar zijn geweest, gaat ze wel slapen. Maar in de nacht hebben we soms nog zo'n sessie dat ze uit het niks wakker wordt enorm gaat huilen en ontroostbaar is. Vooral voor haar vind ik het zo zielig 🥹

3 maanden geleden

Hier denk ik ook weer een nieuwe slaapregressie ofzo. Elke dag is hij om 6 uur ‘s ochtends wakker 😭 krijg hem niet meer in slaap. We doen hem al later naar bed omdat hij gwn anders nog vroeger wakker is maar ben dit echt ff zo zat terwijl ik dit type. Vannacht ook weer van 23:45 tot 01:15u bezig geweest. Af en aan huilen, als je wegloopt heel erg huilen. Na 15 minuten rust begon het dan weer opnieuw terwijl het normaal gesproken een hele goeie slaper is. Ik/we troost hem altijd maar begin nu wel steeds vaker wat chagrijniger te zijn naar anderen omdat ik gwn echt slaap tekort heb…

3 maanden geleden

Reactie op Jamie0407

Hier denk ik ook weer een nieuwe slaapregressie ofzo. Elke dag is hij om 6 ...
Hoe lang duren jullie slaapregressies over het algemeen? Soms lijkt er ook geen eind aan te komen als je weer voor de zoveelste keer naartoe gaat om je kindje te troosten… Wat vervelend dat hij zo vroeg wakker is 😔 hoe laat leggen jullie hem op bed? Onze kleine nu al paar avonden dat hij na twee uur slapen wakker wordt en dan dikke uur gaat huilen en krijsen. Vasthouden is niet goed, neerleggen is niet goed. Borst wil hij niet. Ideeën raken een beetje op 🤷🏻‍♀️ energie overigens ook.

3 maanden geleden

Wij lijken hem net achter de rug te hebben (hoop ik). Idd opeens dutjes weigeren overdag en 's nachts opeens ontroostbaar en weer elke 3 uur wakker. We hebben een aanpassing gemaakt in zijn slaapjes overdag, namelijk dat het eerste dutje niet voor 9 uur is. Die regel had ik al wel vaker gelezen, maar Teun redde dat vaak niet als hij vroeg wakker was. Nu gaat het slapen weer veel beter, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat toeval is haha. Ik denk dat je er gewoon doorheen moet helaas, het wordt vanzelf weer beter

3 maanden geleden

We zitten er al een paar weken in.. overdag met heel veel moeite een kort slaapje ipv 2 terwijl ze super moe is. En in de ochtend erg vroeg wakker en ook direct overstuur na het wakker worden. Echt heel vervelend. Je kan het alleen maar uit zitten en hopen dat het snel over is.

3 maanden geleden

Reactie op C8L

Hoe lang duren jullie slaapregressies over het algemeen? Soms lijkt er ook ...
Het wisselt, soms een paar dagen en soms 2 weken. Ja echt zo vroeg… rond 19:30u gaat hij naar bed/slapen. Soms iets eerder soms iets later maar niet later dan 20:00u. Pff jeetje ja das wel pittig. Vooral als niks goed is. Hier is hij nog wel te troosten gelukkig, dan wel door de borst dan wel door hem gwn bij me te nemen. Ik snap heel goed dat je energie op raakt. 🥱 Hopen dat het snel over is.

3 maanden geleden

Ik merk ook dat het hier begint de dutjes overdag wil ze echt niet in bed.. wel in de kinderwagen maar een stuk korter dan normaal gesproken. En de afgelopen maanden ging het slapen in de nacht goed maar nu ook een stuk minder. Ben benieuwd hoe dit verder verloopt, ze is nu ruim 11 maanden

3 maanden geleden

Hier net zo. Vanaf 11 maanden. Overdag moeite met in slaap komen, erg overstuur. In de avond weigeren om te slapen. Uiteindelijk doodmoe vh huilen in slaap vallen. Midden in de nacht wakker worden en uren wakker zijn. Vermoeiend.. maar ook dit gaat weer over #fase

3 maanden geleden

Hier ook (dochter 11,5 maand). Overdag gaan de slaapjes nog wel goed maar in de avond is het echt hysterisch krijsen na het naar bed brengen en ‘s nachts ook meerdere keren huilend wakker worden. En inderdaad zich niet echt laten troosten. Hopelijk een korte fase 😅

3 maanden geleden

Hier een dochter van 11,5 maand. Overdag slapen gaat prima. 2x een uur of 1,5 uur. En s’avonds naar bed ook prima maar om 23.30 uur begint ze te zeuren. Dit gaat soms over naar huilen. Maarja je wordt er wel telkens wakket van.

3 maanden geleden

Oh gatver is dat slaapregressie rond deze tijd ook weer een ding!? Help! Gelukkig hier (nog) niet.

3 maanden geleden

Hier lijkt ook de slaapregressie te zijn begonnen 🎉. Al een paar weken slaat hij overdag regelmatig een dutje over (of hij wil in de ochtend niet slapen of in de middag niet) en 's ochtends ook al vroeg wakker (6 uur). Vanochtend was hij zelfs om half 5 klaarwakker 😅

3 maanden geleden

Reactie op Eagelske

Oh gatver is dat slaapregressie rond deze tijd ook weer een ding!? Help! Ge ...
Bij een aantal zie ik de leeftijd van hun baby's, maar bij sommige niet. Ben wel benieuwd! Ik heb een slaapcoach die iedere maand de dingen van de komende maand aangeeft en zei zegt dat de regressie meestal begint als ze 1 zijn en dat de piek na ongeveer 3 weken komt. Onze zoon is van 20 sept en we hadden vorige week een dutjes weigeraar en savonds was het echt ellende met in slaap vallen en keer of 3 weer een nachtvoeding (gisteren nog). Nu dutjes die korter zijn. Ineens wel verandering in de slaap dus ook weer. Maar ben dus een beetje bang dat we over 5 weken nog meer 'ellende' krijgen 🙈 aangezien ie dan 1 jaar en ongeveer 3 weken is. Onze zoon wil wel graag lopen (nog niet los) en kletst heel veel nieuwe woordjes en klanken. Geen idee of dat dat bij de regressie hoort?

3 maanden geleden

Vandaag moeite met inslapen /alleen op kamer blijven. Mogelijk gecombineerd met doorkomen tanden (kiezen) dus misschien toch slaapregressie? Ze is dit weekend 12 maanden.

3 maanden geleden

Hier ook al weken last van slaapregressie. Onze zoon moet weer in slaap gewiegd worden & wordt paar keer ‘s nachts huilend wakker. Hij kan dan alleen naast mij in bed in slaap vallen, in z’n ledikant vertikt hij dat 😭.

3 maanden geleden

Hier is ook de slaapregressie begonnen. Nadat onze dochter eeeeindelijk na 10 maanden goed begon te slapen. De dutjes overdag zijn nu drama, vandaag lukte het ochtend dutje wel maar geen middagdutje. Dus mevrouw was vanaf 11 uur sochtends wakker.. ‘s avonds inslapen is ook erg moeilijk, we zijn nu bijna de hele avond met haar bezig. Gelukkig slaapt ze de nacht nog wel door. Hopelijk is het snel weer voorbij!

3 maanden geleden

Hier ook opeens gedoe met het gaan slapen. Zo sneu maar goed dan maar even wat extra knuffels en daarna wegleggen.

3 maanden geleden

Nou ik dacht dat we die hadden. Wat was het nou, ik had een knuffeltje in de was gegaan die altijd in haar bed ligt. Blijkbaar is zij daar recent erg gehecht aan geraakt, dus het was toch een geschreeuw middenin de nacht🫠

3 maanden geleden

Hier hebben we vannacht letterlijk elk uur gezien 😴 Wat. een.ellende. En ook super met de combinatie van tandjes. Voor ons niet fijn, maar vooral voor haar zo sneu…