144 Reacties

één jaar geleden

Ik vind die hormonen maar rare dingen.🤣 Ik sta af en toe te huilen om werkelijk niks. Laatst in een restaurant omdat we (echt wel al heel lang) aan het wachten waren op eten en ik zoveeeel honger had. Gelukkig kon m’n man er enorm hard om lachen, en ikzelf achteraf ook wel😂

één jaar geleden

Ik ben ook echt helemaal op ‘s avonds en de laatste tijd ook ‘s middags steeds meer. Merk echt dat ik mijn energie moet verdelen. Waar ik vroeger gewoonlijk meerdere activiteiten op een dag deed, gaat dat nu echt niet meer. Ben helemaal kapot na het doen van boodschappen en al dat sjouwen. Werken gaat nog wel aan een stuk door. Aan het eind van de week zak ik in elkaar omdat het allemaal teveel is geweest voor m’n lichaam. Heb ook veel momenten dat ik spontaan in huilen uitbarst en ga zitten malen in m’n hoofd. Verder vind ik vrijwel alles lelijk en kan ik ook janken om bv het laminaat dat scheef ligt, ramen die beslagen zijn na het koken of als er iets kapot springt 😄😄.

één jaar geleden

Ik ben zo blij dat mn buik groeit. Maar die constant zeurende bandenpijn... 😔

één jaar geleden

Reactie op hnnh89

Even klagen omdat ik het soms gewoon allemaal vet zwaar vind die zwangersch ...
Nou, daar is deze topic ook voor toch haha. Zodat we even lekker alles eruit kunnen gooien. Ik herken je verhaal heel goed. Dat perspect had ik ook (bij mn eerste zwangerschap na 13 weken beter) maar nu duurt het voor mijn gevoel te lang. Ben nu 19+1 en sinds gisteren avond weer aan het overgeven. Gisteren had ik de wc niet eens gehaald en schaamde me kapot voor mn man🥹. Ik ben bang dat ik me heel mijn leven zo ga voelen. Kan me niet meer herinneren wanneer ik me goed voelde 🥲🥲.

één jaar geleden

Op vakantie, in de lift. Een andere vrouw wrijft over haar buik en lacht naar me. ‘Wie lange?’ Dus ik zeg jaaa 21 weken! ‘Oh das ist gross für 21 wochen’. Ksssssss hou je mond als je niks aardigs kan zeggen. En ik heb dus echt nog geen mega buik 😂

één jaar geleden

Reactie op Gina0923

Op vakantie, in de lift. Een andere vrouw wrijft over haar buik en lacht na ...
Haha en dan vaak erbij : sjooo wacht maar als je 10 weken verder bent. Isgoed mevrouw 🙂

één jaar geleden

Reactie op Gina0923

Op vakantie, in de lift. Een andere vrouw wrijft over haar buik en lacht na ...
Belachelijk van die vrouw! Het lijkt wel alsof als je zwanger bent iedereen ineens z'n mening recht in je gezicht mag geven en je daar niets van mag vinden zelf... "Hoeveel weken?" "18" "Zooo dat wordt dan nog wat". 😑 van het weekend een foto gepost dat ik uit eten was met m'n vriend, kreeg de reactie "Fijn he dat je nu alles kunt eten wat je wil ha-ha" 😶 ehh, 1. ik eet gezond, 2. ik kan bij lange na niet eten wat ik wil! (Filet americain etc.)

één jaar geleden

Zooo vaak plassen 😫 ik word er helemaal gek van. Dit weekend na 30 minuten autorijden moeten stoppen bij tankstation... met als resultaat 3 druppels 😑 herkenbaar voor iemand,

één jaar geleden

Reactie op IDB1991

Zooo vaak plassen 😫 ik word er helemaal gek van. Dit weekend na 30 minuten ...
Oh ja! Soms idd maar 3 druppels terwijl je het gevoel hebt dat je het amper nog op kan houden maar soms ook wel echt de moeite 🙈 laatst had ik ergens wat gedronken en tijdje gezeten, vlak voor ik wegging naar de wc, liep ik buiten naar m'n auto moest ik alweer en ben ik maar een restaurant ingegaan en gevraagd of ik daar mocht plassen 😅

één jaar geleden

Als het steeds 3 druppels zijn misschien even urine laten checken op blaasontsteking? Ik moet ook heel vaak, maar plas dan wel echt ook.

één jaar geleden

Mijn bekkeninstabiliteit word met de week erger. Nu bijna 21w zwanger en ik kan vrijwel niks meer. Ik ben ontzettend blij dat het nu goed gaat na 4 miskramen maar wat ga ik slecht op zwanger zijn😭.

één jaar geleden

Reactie op Loena123

Mijn bekkeninstabiliteit word met de week erger. Nu bijna 21w zwanger en ik ...
Aaah wat vervelend! Je mag best klagen over de pijntjes en narigheden heh. Dat neemt niet weg hoe blij je bent met dit kindje ❤️

één jaar geleden

Ik moet ook even klagen. 1,5 uur gereden voor een afspraak die 10 minuten vantevoren wordt afgezegd en ik er dus al bijna ben. Ik had zo verschrikkelijk veel moeite met opstaan en voelde me belabberd maar wegens de urgentie van de afspraak had ik mezelf toch bij elkaar geveegd. En dan wordt het ook nog om een hele stomme reden afgezegd. Zo, dat is er uit. Ik hoop vandaag voor mijn andere afspraken nog wat waard te zijn.

één jaar geleden

Hier een heeeeele stomme 20 weken echo. Já, ik snap dat het een medische echo is, maar dan kan je er (zolang zoals bij ons alles goed is) alsnog toch iets leuks van maken? 🤯 Voelde echt alsof we op de lopende band terecht waren gekomen. Gelukkig geen slecht nieuws, dat wil je sowieso niet, maar van deze vrouw al helemaal niet.

één jaar geleden

Reactie op Hoogie94

Hier een heeeeele stomme 20 weken echo. Já, ik snap dat het een medische ec ...
Ah nee wat stom!! 😔

één jaar geleden

Ik wil ook graag even klagen! Mijn vriendinnen zijn het al zat 😅. Mijn vriendinnen doen een poging een babyshower te organiseren. In eerste instantie was ik vrij rustig want ik weet dat ze niks geks gaan doen en ze vragen heel erg wat ik leuk zou vinden om het echt mijn dag te maken. Echt super hierover niks te klagen. Nu willen ze ook heel heel heel graag weten of er nog specifieke cadeaus zijn die ik graag wil hebben. Bv muziekmobiel voor boven de box. Ik ben echt nog heel slecht bezig met dat soort dingen. Ben nu 22+2 en enige wat er nu al is voor de kleine is behang voor de kamer. Nu komt het geklaag 🤣. Manlief heeft echt echt echt nog geen zin om met mij over babydingen te praten. Alles komt wel. We hebben nog de tijd. Ect. Ik heb niet het gevoel nog de tijd te hebben! Babypark (waar ik graag heen wil) is op zondag dicht. Eerste zaterdag dat we tijd hebben is 20 mei. De zaterdag erna is 1 juli! Dat is dus nog ongeveer 8 weken tot de uitgerekende datum!!! Als we samen niet bekijken wat we willen alleen al voor de basis, hoe kan ik dan nadenken over randzaken leuk voor babyshower?! Laat staan als 1 juli de babyshower zou zijn?! Dat was klaag 1. Nummer 2: mijn vriendinnen doen een poging met manlief te overleggen over de babyshower. Manlief vroeg gisteren aan mij wat een babyshower inhield en wat hij wel en niet moest doen. Dus ik dacht fijn eindelijk! Dus ik leg uit soort vrijgezellenfeest maar dan voor baby. Kortom ik mag niks weten. Vervolgens zeg ik dus ik wil graag dat jij eventuele cadeaus coördineert zodat we krijgen wat we willen. Dat niet straks zijn moeder, mijn moeder en mijn vriendinnen aankomen met een muziekmobiel. Want dan weet ik het wel weer, zijn moeder koopt enkel bij de kringloop (niks mis mee hoor) maar dat kan dus niet terug dus ja de rest wel! Maar manlief vond aan het einde van mijn gesprek dat hij mijn vriendinnen maar ging zeggen dat ze het allemaal zelf maar moesten uitzoeken dat het ons niks uitmaakt. Want ja het zijn toch maar kleine cadeaus en het valt toch niet te regelen, iedereen doet toch wel wat ze willen. Dat was dus alles behalve wat ik zei!!!! Zijn argument, wij weten het toch niet en zij hebben vast leuke ideeën en laat iedereen toch?! Plus bang voor zijn moeder. Heb nog geprobeerd dat hij dan iedergeval weet wat ze gaan geven, maar ook dat was te veel gevraagd. Enkel de datum meer vond hij niet nodig. Plus melden genderneutraal want niemand weet wat het wordt en wij wel. Juist daarom wil ik dat hij helpt! En er zijn veel dingen waarvan ik weet dat zijn moeder ze wil geven die ik niet op die manier wil als zij ze wil geven! En als we het krijgen dan mag ik uiteraard niet de versie kopen die ik wil hebben! Heel veel en lang geklaag!

één jaar geleden

Reactie op Vivi92

Ik wil ook graag even klagen! Mijn vriendinnen zijn het al zat 😅. Mijn v ...
Ik merk dat jullie babyshower helemaal anders is als bij jullie. Bij ons is het zwz een verrassing en weet je nooit wanneer deze is en er word nooit met je over gepraat. Meestal is dit een high tea. Alle mensen die komen zitten in een app groep en beslissen samen welke cadeaus er gekocht worden. Dus nooit iets dubbel. Partner word ook vaak gevraagd voor tips maar hij zal dit ook geheim moeten houden dat dit gevraagd is🤣😜

één jaar geleden

Reactie op Vivi92

Ik wil ook graag even klagen! Mijn vriendinnen zijn het al zat 😅. Mijn v ...
Met onze eerste zat er volgens mijn man ook allemaal niet zo’n haast achter, echter begon op een gegeven moment ook de tijd te dringen. Mijn tip? Neem het voortouw. Gewoon zeggen: ‘We gaan dan en dan babyspullen uitzoeken, het moet toch een keer gebeuren en als we het gedaan hebben geeft het mij heel veel rust.’ De meeste mannen gaan hier écht het initiatief niet in nemen. Voor de randzaken en cadeau wensen heb ik ook de leiding genomen en een lijst gemaakt via mijnverlanglijst.nl. Toen ik klaar was m’n man even naar laten kijken met de melding ‘haal er maar af wat je niet leuk vindt’, en dat was dat 😉 Die lijst kun je delen met je vriendinnen, al ben ik inderdaad gewend dat ze onderling cadeaus afstemmen of samen iets groots geven. Had mijn man ook niks mee te maken. Succes!

één jaar geleden

Reactie op Vivi92

Ik wil ook graag even klagen! Mijn vriendinnen zijn het al zat 😅. Mijn v ...
Tip: maak een online cadeaulijst waarop mensen kunnen afstrepen online. Krijg je de dingen die je graag wil en niet dubbel. Verder als hij geen interesse heeft in de spullen, gewoon zelf bepalen. Mijn man interesseert het ook niet, dus dan bestel ik alles en laat ik hem de helft betalen. Iedereen blij.

één jaar geleden

Reactie op Vivi92

Ik wil ook graag even klagen! Mijn vriendinnen zijn het al zat 😅. Mijn v ...
Lijkt me best frustrerend inderdaad! Misschien manlief even hier het babykamer topic laten zien, dan ziet hij gewoon dat heel veel het al klaar hebben zelfs. Bovendien als je meubels wilt bestellen is de levertijd soms tot 6 week dus ook al vind ie het nog vroeg, wordt het al wel tijd inderdaad. Daarbij komt ook je bent nu misschien (hoop ik voor je) nog lekker mobiel en je houd het vol om die hele winkel door te gaan, als je straks een stuk verder bent niet meer 🙈 En over de cadeaus. Ze hebben het gevraagd dus misschien kan je een lijstje maken op een website zoals lijstje.nl. En dan misschien niet super specifiek maar wel met wat je graag wilt, muziekmobiel en dan bv bepaald kleuren of een thema. Of een voorbeeld foto erbij doen, van die stijl vinden we leuk. Als je het leuk vind kun je ook praktische cadeaus doen als hydrofiel doeken enzo natuurlijk. Maakt het misschien makkelijker en dan kunnen ze ook afvinken zodat je niet dubbel krijgt. Nu m’n eigen klaagzang. We stappen over van verloskundige omdat die van ons het inlevingsvermogen van een paasei heeft… ze merken iets op om vervolgens 0 info te geven en dan beetje boos worden als ik ga googlen. Ik wil graag alle info 🤷🏻‍♀️ Oh en m’n bekken, kan er gek van worden. Elke keer als we iets leuks ondernemen (al is het een verjaardag ofso) heb ik erna meteen spijt want heb ik weer dagen extreme last van. Dit is al vanaf de 5 weken zo 😭 aan t einde kan ik waarschijnlijk niet eens meer bewegen😅