1059 Reacties

één jaar geleden

Huh ik dacht al, waarom is ons topic gesloten! 🤭 Gaat wel hard zo met alle berichten, even een ‘berichtje’ om te zeggen dat ik ontzettend blij ben dat we hier onze hoogte en dieptepunten met elkaar kunnen delen in deze bijzondere tijd!❤️

één jaar geleden

Oo wat gaan we snel! Gelukkig gevuld met veel goed nieuws en helaas ook verdrietig nieuws. Hopelijk wordt het vanaf hier voor iedereen iets zorgelozer ❤️. 13 weken echo wordt de volgende spannende hobbel en natuurlijk de nipt voor sommige dames. Zijn er nog dames die hun termijn echo nog krijgen? Of heeft iedereen die nu gehad?

één jaar geleden

Bijzonder om te zien dat de eerste uitslagen van de NIPT al binnen stromen! Hier ook afgelopen maandag getest en ochoch wat een spanning. Hopelijk ook snel de uitslag binnen🤞🏻.

één jaar geleden

Spannend hé! Ik heb afgelopen woensdag geprikt voor de nipt... 27 feb de 13 weken echo. Inderdaad @suusepuus heel fijn om dit zo te delen met elkaar. Voel me bij vrienden toch vaak bezwaard ofzo... 'heb je haar weer' gevoel krijg ik daar soms 🤭

één jaar geleden

Reactie op Suusepuus

Huh ik dacht al, waarom is ons topic gesloten! 🤭 Gaat wel hard zo met alle ...
Eens!

één jaar geleden

Gaat inderdaad heel hard zo, dat worden nog heeel wat delen aankomende 7 maanden hihi 😂. Ik ben ook heel blij met dit topic en iedereens ervaringen te lezen en mijn ervaring te delen 💕

één jaar geleden

Blij dat we kunnen blijven delen❤️

één jaar geleden

Volgende vrijdag de nipt met 23 weken echo, laatste echo was met 7 weken en het enige wat ik weet is dat we een tweeling krijgen, hopelijk krijg ik een leukere afspraak vrijdag... Kinderen weten het nog niet, teveel onzekerheid, alleen de oma's weten het voor wat steun en zorgen kunnen uiten.. Oh en behoorlijk buikje! Derde zwangerschap en zelfs sochtends duidelijk te zien! Collega vroeg ernaar ondanks mijn dikke truien😅

één jaar geleden

Volgende vrijdag de nipt met 23 weken echo, laatste echo was met 7 weken e ...
13 weken echo bedoel je denk ik🙈 aangezien je in deze groep. Veel succes! En goeie moed 🍀

één jaar geleden

Reactie op Victorieneke

13 weken echo bedoel je denk ik🙈 aangezien je in deze groep. Veel succes! ...
Oeps ja typfoutje 😅

één jaar geleden

Wauw! Net gebeld door de verloskundige, de NIPT is goed! Geen afwijkingen gevonden❤️ we zijn weer een stap verder. Ik schrok me wezeloos toen ze op dit tijdstip nog belde, maar zo blij dat we de uitslag nog voor het weekend gekregen hebben!

één jaar geleden

Aah ik baal wel even… ik had het vandaag na m’n goede echo iedereen die het nog niet wist verteld. Dit betekende ook dat ik het kennissen wilde vertellen die (net als mij) Christelijk zijn. Alleen van een conservatieve tak. We kennen elkaar nog niet lang en waren een vriendschap aan het opbouwen maar ik weet ook dat ze niet achter m’n keuze staan als BAM mama. Dus alleen dat was al spannend. Nu wilde ik het wel echt vertellen omdat ik het morgen ook op socials aankondig en gezamenlijk vrienden het ook weten. Maar nu vertelde ze me dat ze een miskraam heeft gehad pas. Ik vind het zo verdrietig en naar voor ze. Heb dit ook uitgebreid benoemt. Wel verteld dat ik zwanger ben maar ook gezegd dat ik me nog vervelender zou voelen als ze het van/via andere horen. Maar dat ik snap dat dit nu heel rottig kan landen zeker naast de wetenschap dat dit niet binnen hun normen/waarden valt. Ze hebben ook niet meer gereageerd, wat ik begrijp. Maar voel me nu toch schuldig naar ze terwijl ik hun pijn natuurlijk niet weg kan nemen en ik wel echt heb geprobeerd de minst pijnlijke optie te kiezen. Denken jullie dat ik dit fout heb aangepakt of hadden jullie dezelfde keuze gemaakt? Liefs

één jaar geleden

Aah ik baal wel even… ik had het vandaag na m’n goede echo iedereen die het ...
Lastig, dit soort situaties! Haar verdriet is logisch, haar reactie is misschien even haar manier om met haar gevoel te dealen. Dat ligt denk ik niet aan hoe jij het verteld hebt. Ik denk dat je het integer hebt aangepakt. 💗

één jaar geleden

Aah ik baal wel even… ik had het vandaag na m’n goede echo iedereen die het ...
Hey, Begrijp dat je je rot voelt hierna, maar ik vind dat je het juist heel erg goed hebt aangepakt.. ❤️

één jaar geleden

Aah ik baal wel even… ik had het vandaag na m’n goede echo iedereen die het ...
Lieverd, ik vind niet dat jij fout zit! (Mijn mening dan hè?!) Wat ik uit je verhaal begrijp wist jij niet dat ze zwanger waren, laat staan dat ze een miskraam hebben meegemaakt! Kortom, je kunt jezelf niks kwalijk nemen en daarnaast heb je uitgebreid gezegd dat je het verschrikkelijk voor ze vind! Dat is alleen maar enorm empathisch en meelevend! Het feit dat ze nu niet reageren moet je denk ik, even proberen naast je neer te leggen! Misschien is het op dit moment veel te moeilijk voor hen, te confronterend en te pijnlijk! Iedereen gaat immers op zijn/haar eigen manier met verdriet en rouw om! Geef ze de tijd, het ligt echt niet aan jou! ❤️ Ik vind het juist erg netjes dat ze het nieuws van jou hebben vernomen, meer kun jij niet doen! Ik weet bij mijn laatste miskraam dat ik ‘zwangere vrouwen’ uit de weg ging! Ik was zo boos en merkte dat ik dit echt bij mezelf moest zoeken en niet bij een ander! Maar elke kinderwagen of zwangere vrouw triggerde iets bij me! Ik ben zelfs van IG gegaan om maar even geen ‘baby verhalen’ te hoeven lezen! Rouwen kost tijd en iedereen doet dat op zijn of haar eigen manier! Lang verhaal maar samengevat, je hebt de juiste keuze gemaakt! 😘

één jaar geleden

Aaah heel erg bedankt voor jullie lieve reacties. Het zullen misschien ook de hormonen wel zijn, maar zat hier net even zo te sobben omdat ik het zo naar voor ze vind dat ik er dan met mijn goede nieuws bovenop kom. Snap ook volledig dat ze even niet reageren. Maar stukje bevestiging dat ik het oké heb aangepakt is wel fijn. Je wilt natuurlijk nooit iemand een trap na geven. Dat je (@suusepuus) insta even hebt vermeden snap ik ook volledig! Toch heftig dat ook je gehele algoritme baby reclame maakt. Is bizar dat je dat dan niet even kan uitzetten…. ❤️ dankjulliewel lieve dames en hopelijk slapen jullie oké.

één jaar geleden

De periode is er dat we het mensen mogen vertellen. En ik vind het dood dood eng. Ik wil het het liefst niemand vertellen. Ik ben vandaag 12 weken. Heb het me ouders gister verteld en me schoonouders morgen. Maar wat alssss, wat als het eigenlijk niet eens meer klopt. 13weken echo is pas over anderhalve week. Soms kan ik mezelf dan weer gerusstellen door te denken; het kan altijddd fout gaan. Nu, over 10 weken, bij de geboorte. Dus onnodige angst. Maar toch, ik wil mijn baby beschermen voor de wereld ofso? Klinkt dat gek? Achja, had verwacht dat ik met 12 weken wat zekerder zou zijn. Maar 5 miskramen hebben toch wel echt goed effect gehad.

één jaar geleden

Ik wil mij graag bij deze groep aansluiten. Dit is mijn allereerste zwangerschap. Donderdag mijn termijn echo gehad en ben 1dag naar voren gezet. Vandaag ben ik 11+1 en uitgerekent op 8september. 10maart de 13weken echo. :)

één jaar geleden

Reactie op strawberrywater

De periode is er dat we het mensen mogen vertellen. En ik vind het dood doo ...
Dit is zò herkenbaar!! Ik vertel het steeds ‘onder voorbehoud’. Heel vervelend omdat degenen tegen wie ik het vertel enthousiaster reageren dan ik ;) Miskramen maken je ontzettend onzeker.. Hopelijk krijg je binnenkort fijne echo’s, een lief buikje en een zeker gevoel 🌸🌸

één jaar geleden

Reactie op strawberrywater

De periode is er dat we het mensen mogen vertellen. En ik vind het dood doo ...
NEEEEEE dit klinkt absoluut niet gek! Ik vind het ‘helaas’ enorm herkenbaar en snap je angst maar al te goed! Miskramen maken je hartstikke onzeker, ook al wil je zelf echt geloven dat het dit keer ‘wel’ goed gaat! Ik denk persoonlijk dat ik altijd wat angstig ga blijven tot ik mijn kindje in mijn armen mag sluiten! Wel merk ik dat ik langzaam wat meer vertrouwen krijg al hou ik steeds een slag om de arm! 🥺 Ik ben morgen 13 weken en denk dan, yessss ik heb het tweede trimester gehaald maar ergens durf ik de blijdschap ook niet volledig toe te laten omdat ik bang ben om weer teleurgesteld te worden! We moeten helaas proberen te vertrouwen op ons lijf, hoe moeilijk en onzeker ook! ❤️ En daarnaast kunnen we elkaar hier wat steun en afleiding bieden!