660 Reacties
één jaar geleden
😂 Ben uit nieuwsgierigheid naar hoeveel ik slaap m’n Fitbit weer gaan dragen 🙈.
Ik had de uitkomst veel minder dramatisch verwacht. Met dank aan de mama hormonen I Guess!
één jaar geleden
Reactie op FOX1988
Pff. Vandaag vierde mijn nichtje haar verjaardag. 1,5 uur rijden. Zoë is nu ...
Ik had ook zoiets op de planning staan met een baby van 3 weken. Maar had tegen vriend gezegd dat ik het echt niet zag zitten en gelukkig werd het ook nog afgezegd 🫢 Als ik dit zo hoor ben ik de dans ontsprongen.
één jaar geleden
Hier vannacht voor het eerst gevoed op verzoek. Wat heerlijk. Ze heeft me 5 uur laten slapen en daarna nog 2 uur. Dit mag wel vaker zo.
Nog een vraagje, onze dochter heeft wel veel last van darmkrampjes. Ik gebruik nu infacol en dat lijkt gelukkig te werken. Ik lees nu ook veel over probiotica, iemand ervaring en tips?
één jaar geleden
Vandaag is baby precies 3 weken en ik geloof dat we ook direct weer in een regeldag beland zijn. Vanaf vanochtend is het constant voeding willen, er zit geen rem op. Ik kan de bank amper af… Blij dat de lactatiedeskundige langs was zaterdag, want aanleggen gaat gelukkig stuk beter
één jaar geleden
Ik ben vandaag met Hanna bij de osteopaat geweest. Vanwege reflux en een voorkeurshouding. Ze is als sterrenkijker geboren en ik voelde dat er iets niet goed zat, moederinstinct denk ik…
Daar aangekomen is ze helemaal gecheckt. Inderdaad een flinke spanning in haar buikje ter hoogte van dr maag. De osteopaat heeft dit heel zacht los gemasseerd en dat was duidelijk fijn; ze was compleet ontspannen en viel bijna in slaap zelfs. Grote poepluier door de massage en ook veel braaksel, blijkt echt niet lekker te zitten daar.
Daarna nog naar de voorkeurshouding gekeken en idd, haar hele rechterkant van haar lijfje zat ‘vast’, zoals we dat zelf ook weleens hebben met spieren. Hij begon ook daar te masseren, maar dit deed pijn en aangezien we er al een poosje waren hebben we besloten het volgende week verder af te maken. Hoogstwss is dit ook de reden dat ze niet plat kan liggen op een stugge ondergrond, want dan gaat ze gelijk huilen.
We moeten t nu een paar dagen de tijd geven en dan gaan we kijken wat voor resultaat er tot dusver is.
één jaar geleden
Reactie op CindyM93
Ik ben vandaag met Hanna bij de osteopaat geweest. Vanwege reflux en een vo ...
Wat goed van je dat je naar een osteopaat bent geweest!
Wat betreft voorkeurshouding, wil je ons op de hoogte houden?
Ons meisje heeft ook een sterke voorkeur voor links. We kunnen haar wel 'bijdraaien' naar rechts als ze slaapt en dan blijft ze ook wel poosje zo liggen maar ook wanneer we tummy time doen kijkt ze vaak naar links. Dus ben heel benieuwd wat de osteopaat bij jullie kindje uiteindelijk voor resulaat biedt!
één jaar geleden
Als het goed is zitten de meeste nu iin een sprongetje, hoe bevalt dat dames? Ik herken alles uit de ‘checklist’ maar heb eigenlijk niet het idee dat het met zijn sprongetje te maken heeft.
Sterk t gevoel dat t bij zijn maag ook niet helemaal goed zit. Bel je zelf een osteopaat of wordt je doorverwezen door HA/cb?
één jaar geleden
Reactie op Boterbloem97
Wat goed van je dat je naar een osteopaat bent geweest!
Wat betreft voorke ...
Hier hetzelfde! Meneer ligt altijd op zijn linkeroor. In diepe slaap kun je hem draaien anders niet. Heel soms maar dan ook heel soms gaat hij zelf anders liggen.
Ik wilde graag naar osteopaat maar mijn man gelooft er niet in.
één jaar geleden
Reactie op Vivi92
Hier hetzelfde! Meneer ligt altijd op zijn linkeroor. In diepe slaap kun je ...
Ik was ook sceptisch, maar als ik zie hoe relaxed en ontspannen Hanna er was en hoe met precisie hij het voor elkaar kreeg dat ze poepte door te masseren…
En nu nog niet gespuugd na twee flessen terwijl eerder echt hele golven ..
één jaar geleden
Reactie op Vivi92
Hier hetzelfde! Meneer ligt altijd op zijn linkeroor. In diepe slaap kun je ...
Ik heb er nog niet eens met mijn man over gehad😂
één jaar geleden
Reactie op strawberrywater
Als het goed is zitten de meeste nu iin een sprongetje, hoe bevalt dat dame ...
Hier denk ik het sprongetje wel merkbaar, ze is huilerig en wil veel bij ons zitten. Kon het al niet plaatsen want normaal is ze een heel rustig meisje waar niks mee te doen is en nu veeeeeeel huilen nu dag 2, hoelang houd dit aan?🫣
één jaar geleden
Reactie op FOX1988
Hoe gaat het met de dames die een keizersnede hebben gehad?
Sinds een paar ...
Ja, ook rond de 5 weken. Ik heb rustiger aan gedaan omdat ook m’n borstvoeding terug liep. Echt weer een paar stappen minder gedaan en meer rust. Hierna het niet meer gevoeld.
De komende tijd kan je ook langzaam starten met het insmeren en masseren vsn het litteken. Bijv een soort prikkeldraad beweging. Dit helpt tegen verkleving en littekenweefsel.
één jaar geleden
Hoe lang laten jullie je baby maximaal slapen? Mijn baby maakt na 6 uur wakker en ocerdag na 4 uur als ze niet vanzelf wakker wordt. Mijn baby kan volgens mij nog wel langer dan 6 uur achter elkaar slapen snachts, maar dat lijkt me wel heel erg lang,ze is een maand oud.
één jaar geleden
Hoe lang laten jullie je baby maximaal slapen? Mijn baby maakt na 6 uur wak ...
Snachts maak ik niet meer wakker. Overdag na max 4 uurtjes