660 Reacties

één jaar geleden

Wij zijn hier ook mee bezig! Smiddags idd ook inbakeren. Werkt 9 vd 10 keer ...
Wij leggen hem wakker, maar wel met duidelijke vermoeidheidssignalen weg. Moeten vaak dan nog een paar keer heen voor een speentje of aai over zn bolletje. Als het niet lukt, geen stress en gewoon lekker bij ons laten inslapen. Ze moeten al zoveel en zijn nog zo klein 🥺

één jaar geleden

Gewoon uit interesse. En nieuwschierigheid. Maar waarom maak jij hem wakker ...
Hij heeft een wat moeilijke start gehad met drinken. Eerste ruim 36u niks gedronken en wel overgeven. Vk en kraamzorg maakte zich geen zorgen. Maar uiteindelijk was hij slap, plaste uraten en zag gelig. Wij vonden hem geel, maar wederom vk en kraamzorg niet. Uiteindelijk heeft hij er 2,5 week over gedaan op geboortegewicht te komen. Wat ook niemand een probleem vond gezien geboortegewicht van 4010. Op dag 10 nog opgenomen in het ziekenhuis na aandringen voor geel zien. Maar uitslag net onder de limiet voor de lamp. Sinds de zkh opname drinkt hij eindelijk beter maar nog steeds met moeite 90+3. Als we hem niet wakker maken dan slaapt hij rustig 5-6u ook soms overdag en ook dan max 90+3 drinken. Dus we durven het niet hem te laten slapen. Ogen nog steeds gelig vinden wij maar niemand maakt zich zorgen. Kortom ergens behoefte aan cb in de hoop een goede arts te treffen die ons helpt. Aan de andere kant dus angst omdat meneer alles net niet wel net niet goed doet. En mijn man is de gene die altijd veel vragen heeft en die gaat niet mee dus ik weet ook dat als hij morgen weer thuiskomt ik niet alle antwoorden en onderbouwingen heb die hij wil horen. Ook als hij er wel bij is vind hij achteraf de uitleg van mensen onvoldoende hoor. We proberen hem nu in de avond wel meer aan te bieden en als hij dat opdrinkt dan willen we hem laten liggen.

één jaar geleden

Reactie op Vivi92

Hij heeft een wat moeilijke start gehad met drinken. Eerste ruim 36u niks g ...
Dat klinkt een beetje het zelfde als bij onze zoon. Die was maar 2650 gram bij geboorte en is gezakt naar 2440. Werd ook erg geel. Heeft 2 dagen op een blauwe lamp moeten liggen. Het duurde lang voordat hij de energie weer terug had. Hij heeft 1 week sondevoeding gekregen om bij te voeden want hij dronk toen hij 5 dagen oud was pas 20ml zelf. Nu gelukkig nergens last meer van.

één jaar geleden

Dat klinkt een beetje het zelfde als bij onze zoon. Die was maar 2650 gram ...
Bij ons was hij 6,9% afgevallen en bij 7% gaan ze pas echt wat doen. Na denk 40u zijn er met spuitje gaan voeden en elke 2u. Tot hij ergens weer iets kracht had voor de fles. Maar na de kraamweek voeden wij hem nog steeds elke 1-2u want anders kwam er geen gewicht bij. Toen op dag 8 100g aangekomen wij blij en dag 9 100g eraf en dag 10 gelijk. Hij zat toen op 3780g en kwam van 4019g. Geprikt op dat geel zien en uitslag 310 en bij 350 doen ze pas de blauwe lamp. Dus in zkh ter observatie en mee kijken met voeden. Toen deed hij het opeens goed. Netjes drinken en in die dag observatie 30g erbij. Geel geprikt en gedaald. Dus we mochten weer gaan. Hij doet alles net wel en niet net. Tongriempje en lipriempje aan de korte kant dus niemand wilde actie ondernemen. Gisteren eindelijk toch doorverwezen. Zijn oogwit is nog steeds iets gelig vinden wij maar wederom net niet en niemand wil actie. Dus ik durf hem niet minder te voeden. Verder echt een heel fijn en leuk mannetje. Als hij wakker is lekker helder en vrolijk.

één jaar geleden

Dat klinkt een beetje het zelfde als bij onze zoon. Die was maar 2650 gram ...
Ik vergeet in mijn berichten wel eens te reageren op het verhaal van een ander. Sorry daarvoor. Kan me bij jullie voorstellen dat het helemaal pittig is geweest. Heel fijn dat er nu nergens last meer van is.

één jaar geleden

Reactie op Flojox

Wij doen overdag hetzelfde als 'snachts: inbakeren. Eventueel nog white noi ...
Ja het ritme zit er op zich wel in, alleen het slapen gebeurd gewoon meer in de vorm van hazenslaapjes en het wegleggen lukt vaak niet of dan leg ik haar weg en is ze binnen 20 min. wakker. Ze slaapt overdag in de box (dat probeer ik althans). Misschien is het inderdaad handig om inbakeren weer op te pakken, als duidelijk ‘ga slapen’ signaal. Voor in de nacht is inbakeren niet echt nodig, maar geeft misschien wel duidelijkheid.

één jaar geleden

Pfff wat slapen jullie babies lekker. Overdag is 2 uur echt de Max. En in d ...
Hier ook! You are not alone. En dat terwijl deze man een halve kilo per week aankomt. Kan niet wachten tot hij langer gaat slapen (‘s nachts.) 🤞🏻😬 Ik ben verwend want onze dochter sliep met 6 weken al door en kwam daarvoor nog maar 1 keer in de nacht.. 🙃

één jaar geleden

Reactie op Elnouk

Ja het ritme zit er op zich wel in, alleen het slapen gebeurd gewoon meer i ...
Dit is hier ook hoor, wegleggen is een no go en dan is ze binnen 5 minuten wakker. Tot vannacht - kon het niet geloven !! 19:00 voeding 21:00 hele korte en kleine voeding 21:30 hond uitlaten Geslapen tot 02:00 - toen heb ik d’r wakker gemaakt omdat het echt pijn deed in m’n borsten. Van 3:30 - 06:30 geslapen En dat allemaal naast me i.p.v. op me! Hopelijk zet dit door !!

één jaar geleden

Dit is hier ook hoor, wegleggen is een no go en dan is ze binnen 5 minuten ...
Ok gelukkig, voelde al alsof ik uit een ei kom! Heb het inbakeren geprobeerd, ‘s nachts vindt ze dat wel prima. Overdag wordt ze dan echt heel erg boos.. Tja tips van andere zijn heel fijn, maar of het voor je eigen baby werkt is wel echt een heel ander verhaal.

één jaar geleden

Reactie op Vivi92

Bij ons was hij 6,9% afgevallen en bij 7% gaan ze pas echt wat doen. Na den ...
Hier ook een gelig meisje gehad. Bij 3 weken was ze nog iets te veel waardoor ze bloedgeprikt hebben volgens protocol. Ook haar oogwit is nog lang een beetje gelig gebleven. Hier zeiden zowel de huisarts als het cb zolang ze goed drinkt, plast en poept en geen suffe indruk geeft is het goed. Vooral veel in het daglicht leggen en dan gaat het vanzelf over.

één jaar geleden

Reactie op Elnouk

Ok gelukkig, voelde al alsof ik uit een ei kom! Heb het inbakeren geprobeer ...
Elk kindje is weer anders! Pff met de 2e ga je toch veel vergelijking of hetzelfde doen als bij de 1e. Dan blijkt het soms helemaal niet te werken🙈

één jaar geleden

Reactie op Elnouk

Ok gelukkig, voelde al alsof ik uit een ei kom! Heb het inbakeren geprobeer ...
Elk kindje is anders! Wat de een heel fijn vindt, vindt de ander vreselijk. Tips zijn er natuurlijk om te proberen 😊 Jammer dat het voor jullie niet werkt. White noise eventueel al geprobeerd?

één jaar geleden

Reactie op Loes1230

Hier ook een gelig meisje gehad. Bij 3 weken was ze nog iets te veel waardo ...
Thanks! Cb vandaag vond het inderdaad niet erg. Florian was super alert en vrolijk deed niks anders dan lachen naar die mevrouw. Daarna viel hij lekker in slaap bij mij dus ze zei als dit zo blijft en hij is alert dan niks aan de hand. Hij plaste ook bijna direct toen ze de luier opende 🤣. Terwijl hij net een verschoonde plasluier had. Verder vond ik het cb waardeloos! Kreeg geen commentaar gelukkig maar ook geen advies of antwoorden op mijn vragen. De beste mevrouw begreep de vragen niet en sprak gebrekkig Nederlands. Maar vooruit Florian zit met lengte en gewicht precies gemiddeld. Kortom dan zoek ik het zelf wel uit.

één jaar geleden

Reactie op Flojox

Elk kindje is anders! Wat de een heel fijn vindt, vindt de ander vreselijk. ...
Ik vind dit forum inderdaad heel fijn om te zien wat andere moeder proberen bij verschillende uitdagingen. Proberen bij je kind (als je er achter staat) kan nooit kwaad en wie weet helpt de tip. Mijn zoontje slaapt heel soms ingebakerd maar meestal vind hij het verschrikkelijk. Het liefst ligt hij in de hoera houding. Armen langs zijn lijf vind hij dus alleen prettig als hij echt totaal niet weet wat hij met zijn armen moet en hij zichzelf blijft slaan. Maar is hij te ontspannen dan wil hij absoluut niet. Iemand een goede slaapzak voor niet inbakeren? Of alleen borstkast wat strakker maar armen vrij. Zag Swaddle up met hoera houding. Iemand ervaring? Florian blijft namelijk totaal niet onder zijn deken liggen en ik begin dat echt te koud te vinden voor hem.

één jaar geleden

Reactie op Vivi92

Ik vind dit forum inderdaad heel fijn om te zien wat andere moeder proberen ...
Eens! Het is altijd even zoeken wat je kindje fijn vindt :) De swaddle up heb ik veel goede berichten over gehoord, zelf alleen niet gebruikt.

één jaar geleden

Onze kleine meid slaapt altijd op haar buik net als haar zus ook altijd deed. Op haar rug slaapt ze alleen als ze tijdens het wandelen in slaap valt. Ze is al vanaf heel vroeg al heel sterk. Ze kan ook makkelijk haar hoofdje draaien van links naar rechts en terug.

één jaar geleden

Reactie op FOX1988

Onze kleine meid slaapt altijd op haar buik net als haar zus ook altijd dee ...
Die van ons slaapt op rug maar als je hem op zn buik legt slaapt hij ook gewoon. Draait inderdaad zelf zn hoofd. De ene keer dan met benen onder zich en dan helemaal uitgerekt. Overdag leg ik hem graag op zn buik want dan is zn voorkeurszijde de andere kant van zn hoofd 😅. Vandaag gooide hij zijn benen om naar rugligging maar bovenlijf ging niet mee en hij kreeg zijn benen niet terug. Heb hem even laten spartelen tot hij echt hysterisch werd.

één jaar geleden

Reactie op FOX1988

Onze kleine meid slaapt altijd op haar buik net als haar zus ook altijd dee ...
Ooh ja shirt ook echt een buikslaper. Ze draait ook zelf al met haar hoofd maar blijft heel soms in het midden hangen. Overdag mag ze op haar buik slapen maar in de nacht vind ik het toch nog niet zo’n fijn idee. Had jij dat ook?

één jaar geleden

Reactie op Loes1230

Ooh ja shirt ook echt een buikslaper. Ze draait ook zelf al met haar hoofd ...
Nee, vanaf het begin draait ze al van links naar rechts. Blijft nooit in het midden hangen met neus naar beneden.

één jaar geleden

Reactie op FOX1988

Nee, vanaf het begin draait ze al van links naar rechts. Blijft nooit in he ...
Ooh beter, ik wacht toch nog even tot ze daarmee stopt. Pff kind slaapt heerlijk maar ik lig al vanaf 1.30 wakker. Had afgelopen dagen overdag goed geslapen waardoor ik een beetje bij was. Helaas dat potje is zo weer leeg😭