660 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Flojox
Elk kindje is anders! Wat de een heel fijn vindt, vindt de ander vreselijk. ...
yes, ik vind white noise heerlijk. De kleine prinses lijkt er echter niet onder de indruk van. We gaan de afgelopen 2 dagen wel een stuk beter met slapen, dus was misschien regeldag(en).
Heb eigenlijk niks veranderd. Probeer wel in haar wakker tijd wat meer te doen. Heb gewoon het idee dat ze erg fit is. Ze vindt haar wipstoel prachtig, rammelaar en rondrijden ook leuk. Dus wakkertijd spelen werkt! Had gewoon niet helemaal verwacht dat ik met 3 weken al zo druk zou zijn met haar ‘entertainen’.
één jaar geleden
Reactie op Vivi92
Ik vind dit forum inderdaad heel fijn om te zien wat andere moeder proberen ...
Ik zit met hetzelfde, ze wil graag hoera liggen en meestal maakt het niet uit. Soms is ze zo onrustig dat ik haar toch inbaker. Ik heb nu een ergopouch cocoon, een slaapzak die echt klein is en je kan de armgaten dichtdrukken.
Ik zit te denken de love to dream te kopen, ook een wat losere ‘inbaker’ zak
één jaar geleden
Bij wie vraag je advies betreft bijv. Het drinken/aanhappen/lucht en krampjes?
Lactatiedeskundige is voor borstvoeding…
En hou maar op over t cb want volgens haar hoort t er allemaaaaal bij..
elke voeding is een gevecht en de uren daarna ook.
Ik dacht dat t tijdelijk zou zijn ivm sprongetje en regeldagen. Maar dit duurt te lang, we zijn op.. alle tips op t internet geprobeerd maar helaas
één jaar geleden
Reactie op strawberrywater
Bij wie vraag je advies betreft bijv. Het drinken/aanhappen/lucht en krampj ...
Lactatiekundige gaf hier in t ziekenhuis ook adviezen over flesvoeding en keek even mee. Je zou ook je verloskundige nog kunnen vragen. Die zijn in principe de eerste 6 weken ook voor vragen 😊
één jaar geleden
Wat is het probleem precies? Hier in utrecht hebben we allerlei infobladen, ik vind ze wek handig. Wij hadden problemen met voeden, spugen, slapen, kramp. Misschien staat er wat voor je tussen https://www.jeugdengezinutrecht.nl/pagina/infobladen/650476
één jaar geleden
Hier is dit ook hoor & begreep ook van lactatiekundige dat dit tot +\- 6 weken heel normaal is ivm de darmpjes.
Je voelt je op, maar voor je kind kan je echt nog een heel eind door. Ik heb m’n dagen nu met een lelijke knot op de bank, en kind op m’n buik. Ga alleen naar buiten om m’n hondje uit te laten en eet simpele dingen.
Ook deze tijd komt nooit meer terug denk ik dan maar. Dalijk kruipen ze rond en is het : “Zelluf doen” 😂
één jaar geleden
Aah Jovi en ik zijn beide officieel verkouden. Ik had al een paar dagen af en toe een droge hoest, beetje keelpijn etc.
Jovi begon ook af en toe te hoesten en sinds gisteren avond hoor ik dat ze snotterig is. En nu ik dus ook.
Voor mij is het een hele milde verkoudheid en prima te doen. Maar vraag me af of het voor haar kwaad kan? Check natuurlijk of er geen verhoging bij komt! Maar ze is pas 5 1/2 week 🙈
één jaar geleden
Aah Jovi en ik zijn beide officieel verkouden. Ik had al een paar dagen af ...
Kan geen kwaad, zolang ze niet benauwd is, goed drinkt etc. Hier al verkoudheid gehad met 2.5 week en je kan niks anders doen dan spoelen en uitzuigen
één jaar geleden
Ja je kan altijd met de verloskundige even overleggen. Zij kunnen misschien anders wel aangeven wie je wel kan helpen. Of een familielid met veel ervaring even vragen?
Het ziet er pittig uit voor jullie! Hoe oud is hij:zij? Heb je familie waarbij je het even een aantal uur uit handen kan geven? Een paar uur kan je net even bijslapen en even resetten doet echt zoveel!
één jaar geleden
Zijn we allemaal nog heerlijk aan het genieten van onze kleintjes en het verlof?🥰
één jaar geleden
Reactie op Boterbloem97
Zijn we allemaal nog heerlijk aan het genieten van onze kleintjes en het ve ...
Ja absoluut! Jij ook?
Ik vind oprecht dat het weer zo erg mee zit daar wordt ik nog extra gelukkig van. Lekker met het kleine mannetje naar buiten zonder regen. Zonnetje lekker in de woonkamer.
Hij doet het ook zo super goed. Heel tevreden. Zo mega trots op hem.
Zaterdag bij mijn opa geweest. Die heeft vorig jaar november meerdere beroertes gehad en is van een vitale man (95 jaar bijna 96) die nog zelfstandig woonde, 4 keer in de week sport (2x bowls en 2x gymen) en nog mannenkoor, gegaan naar rolstoelafhankelijk en geestelijk in de war. Hij heeft het zo moeilijk met zichzelf. Als ik dan zie hoe hij oplicht bij bijzonder nieuws zoals mijn zwangerschap en nu het ontmoeten van zijn tweede achterkleinzoon. Maar ook hoe het vast houden van een baby van 5 weken is als fietsen. Hij wist wat hij deed en dat met maar 1 werkende arm. De kleine man helemaal blij en tevreden op schoot, zelfs de hele tijd lachen. Ik jaloers want zo vaak doet hij dat echt nog niet. Opa lachen en huilen te gelijk. Dat zijn echt geluksmomentjes 🥰
één jaar geleden
Reactie op Vivi92
Ja absoluut! Jij ook?
Ik vind oprecht dat het weer zo erg mee zit daar wo ...
Jaa hier ook volop aan het genieten😍♥️ vind alleen dat de weken zoooo snel gaan, morgen is ons meisje alweer 6 weken!🥹
We treffen het echt nog met het weer om nog heerlijk te wandelen!
Oh wauw.. en dan maakt het extra bijzonder dat de kleine dan bij hem zo enthousiast lacht! Bijzondere momenten zijn dat dan en de mooiste herinneringen!♥️🍀
één jaar geleden
Reactie op FOX1988
Ja hier ook genieten, maar ook wel weer pittig en al helemaal met een 3 jar ...
Lijkt me inderdaad wel pittig als je er ook al 1 rond hebt lopen, respect hoor!💪🏽
één jaar geleden
Film oei ik groei aan het kijken op Netflix tijdens het flesje geven en knuffelen.
Fantastisch hoe daar (iets overdreven) het hysterisch gedrag van nieuwe ouders in beeld wordt gebracht met de lijstjes, schemas, onzekerheden, sociale druk en het horrorconsultatiebureau 🤣😂
Je moet wat tijdens de uurtjes op de bank zo....