660 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Loes1230
Ja je kan altijd met de verloskundige even overleggen. Zij kunnen misschien ...
Uit handen geven is voor mij het engste wat er is nu. Als hij een goeie eter/slaper was had ik t aangedurfd. Maar het idee dat hij zonder mij zo’n verschrikkelijke huilbui heeft en ik er niet ben om te troosten of hem te helpen… haha nope.
Ik ben nog aan het wachten op het ‘genieten’. Wij zijn hier nog steeds aan het overleven. Maakt niet uit, we komen er wel! 😊
één jaar geleden
Reactie op strawberrywater
Uit handen geven is voor mij het engste wat er is nu. Als hij een goeie ete ...
Tja snap ik. Ik kan het ook alleen bij sommige mensen. De eerste is m’n moeder, daar heb ik echt een goed gevoel bij omdat ik zie dat het haar ook lukt haar te kalmeren. Soms slaapt ze bij m’n moeder nog beter als bij mij🙈😂
één jaar geleden
Ik heb sinds een paar dagen een flinke verbetering voor elkaar gekregen. Onrust en langere tijd huilen is er niet meer bij. Ik volg het boek droomritme van Stephanie molenaar. Echt een aanrader! Over het algemeen zijn onze kleintjes te lang wakker en raken ze overprikkeld. Hier ongeveer het schema waar we ons aan moeten houden. Misschien heeft iemand er wat aan 😉 tip hierbij is om in te bakeren, elke keer hetzelfde bedritueel en vooral slapen in het bedje
één jaar geleden
Ons mannetje slaapt de laatste dagen ook weinig (overdag). In de wagen is hij snel vertrokken maar in zijn ledikantje en box wordt er weinig geslapen. Hij poept ook echt de hele dag door, regelmatig voor en na de voeding 😕
Dit is de laatste week dat mijn vriend verlof heeft, van de 6 weken na de bevalling. Ik realiseer me heel goed wat voor een luxe we ons in bevinden dat we 6 weken samen hebben kunnen spenderen. Ik krijg hiervan weer een beetje hetzelfde gevoel in de kraamweek in de aanloop van de laatste dag van onze kraamhulp 😔☹️
één jaar geleden
Wij zijn vandaag voor het tongriempje bij een speciale tandarts geweest. Conclusie ja tongriempje niet optimaal. Maar zijn echte onrust zit hem waarschijnlijk in een koemelkallergie. Dat icm met diverse spieren die onrust geven maakt zijn drinkgedrag erg onrustig. Kortom eerst de voeding aanpakken icm osteopaat. Zeggen ze bij die tandarts bel je consultatiebureau en die helpen je verder. Dus ik direct maar bellen. Die vrouw zei niet zoek het zelf lekker uit. Wij kunnen hier niks mee. Ik was goed pissig want bij het bezoek vorige week kon die vrouw ook al niks. Waar heb je het cb dan voor? Niet voor de voeding? Tongriem wisten ook al niks van. Of we hem door mochten laten slapen ook al niet. Of de hoeveelheid voeding ok was ook niet. Wat we met zijn extreme Voorkeurshouding moeten had ze ook al geen advies.
Vind het vooral verschrikkelijk dat wij al vanaf dag 1 roepen dat er hem iets dwars zit en niemand iets wil doen. Dat nu een lactatiekundige bij de tandarts en de kinderarts daar moeten zeggen het is koemelk. Die arts kwam binnen en zei direct ook al zou zijn tongriempje niet goed zijn eerst moet die voeding anders. Enkel door de uitslag op zn gezicht. Die volgens 2 andere lactatiekundige en het cb nog steeds baby acne is.
Arm kind zo ongemakkelijk in zijn lichaampje al 5 weken.
Gelukkig morgen direct bij osteopaat plek.
Iedereen zo verbaasd dat we zijn makkelijk kind hebben want slaapt altijd. Maar als je ziekig bent slaap je meer.
Mijn mama hart is weer heerlijk gebroken.
Zn papa uit zn boosheid op zn Mama. Want ja die is alleen met al die mensen in gesprek geweest en heeft niet de juiste vragen gesteld. Sorry maar ik ben geen expert en geloof de adviezen van de experts.
één jaar geleden
Reactie op CindyM93
Hier de laatste dagen ook alleen maar huilen en weinig slapen tussen de fle ...
Same here😩
één jaar geleden
Reactie op Utrechtse92
Same here😩
Hier ook! Ze heeft nooit echt alleen kunnen slapen of alleen in slaap kunnen vallen. En dat is prima voor zo’n kleintje. Maar het is nu al bijna twee weken alleen maar huilen, huilen huilen. Vind het zo zielig!
Voor haar en voor mezelf 😂
MOD
één jaar geleden
Pffff hallo lieve dames! Je kunt wel merken dat we allemaal druk zijn met onze mini-me! Ik heb vandaag voor het EERST even tijd om rustig op het forum bij te lezen want jawel: ‘Djoah slaapt eindelijk rustig in zijn bedje’ 🎉 Sinds gisteren zijn we gestart met de Pacco inbakerdoek doordat meneer zoveel huilt, onrustig is, krampjes heeft, zich overstrekt en zich continu wakker slaat! Wow, wat een verschil! We hebben de Puckababy al wel geprobeerd maar daar wurmde meneer zich gewoon uit! Ik was een beetje ten einde raad en langzaam ook echt gesloopt tot we deze doek bij het CB mochten lenen! Jeetje, vind het echt pittig hoor deze eerste periode! Herkende dit niet van onze oudste dochter! Vooral de avonden zijn hier echt een DRAMA … echt, ik verlang naar het moment dat de darmpjes gewend zijn aan de voeding en het huilen minder wordt! Manlief kan er dus helemaal niet tegen dus (bijna) alles komt op mij neer! Nog meer dames die dit herkennen of heeft alleen mijn vent dit? 😅 Hoe voelen we ons verder mama’s!? Lukt het om ook een beetje te genieten en heeft iedereen zijn/haar draai een beetje kunnen vinden? Hopelijk lukt het me om nu weer wat actiever te zijn op het forum want ben zo benieuwd hoe het met iedereen gaat! 😊❤️
één jaar geleden
Reactie op Suusepuus
Pffff hallo lieve dames! Je kunt wel merken dat we allemaal druk zijn met o ...
Heeel herkenbaar hoor lieve Suus!
Al wordt Jovi nog bozer als ik haar inbaker dus dat gaat ook niet op.
Vandaag in wanhoop m’n CB jeugdverpleegkundigebgestalkt.
Zijn dit :
- krampen
- toch nog het sprongetje;
- de verkoudheid?
- kan het toch een kort tongriempje zijn?;
- etc.?
Zij komt niet verder dan dat dit een huilpiek is.
Dus volgende week staat de osteopaat op de planning, morgen een vriendin die kinderfysio is en ben een afspraak aan het inplannen met de lactatiekundige.
Want deze mama is gesloopt 😂🤣.
- m’n tepels doen pijn;
- de overproductie doet pijn;
- heb al weken m’n rug overbelast maar het enige wat haar helpt is haar dragen dus ook dat doet pijn;
- kortom alles doet pijn, eten is geen tijd voor (behalve snoep en koek 😂), afvallen wil natuurlijk voor geen meter zo, en ik voel me compleet uitgewoond.
MAAR ondanks deze klaagzang nog steeds een roze wolk voor mijn mooie lieve meisje ❤️❤️❤️❤️
En nu de regen in met kind en hond 😂
één jaar geleden
Al wordt Jovi nog bozer als ik haar inbak ...
Wat ontzettend vervelend 😔 is er iemand die je ermee kan helpen?
Goed dat je een afspraak bij de lactatiekundige hebt gemaakt. Ik ben er ook geweest (o.a. voor overproductie) en het ging echt een stuk beter daarna. Kan je niet zoveel tips geven maar hoe ik mijn pijnlijke stuwing en overproductie onder controle heb gekregen was door om en om per borst te voeden en helemaal leeg laten drinken. Het kostte me zeker ruim een week aan pijn maar daarna is de stuwing weggegaan en is de productie meer in balans met wat mijn kleintje drinkt en laat hij ook niet meer zoveel melk uit zijn mond lopen.
De lactatiekundige zei dat je even een minuutje kunt kolven om de ergste pijn uit je borst te krijgen. Kan je mooi wat voorraad melk invriezen 😉 hopelijk heb je hier wat aan!
En vergeet niet lief te zijn voor jezelf! Afvallen komt later wel.
één jaar geleden
Super herkenbaar suus, wat fijn dat de pacco helpt! Hopelijk nu een stijgende lijn.
Onze baby huilt ook veel, volgende week gaan ook wij naar de osteopaat. Hopelijk wordt daar nog iets gevonden waar wat aan gedaan kan worden.
Mijn vriend kan er ook niet tegen (tegen het continue huilen) en begint zelfs tegen dingen te slaan, dat vind ik heel erg moeilijk. Dus ook veel komt op mij aan en dan staat de relatie ook nog onder spanning.
Mijn focus ligt op hem overdag te laten slapen, desnoods maar op mij, zodat hij iig niet oververmoeid is. Reflux proberen we met johannesbroodpitmeel onder controle te houden. Hopelijk zitten wij ook in de zes welen piek en wordt het hierna beter.
Maar vind het ook erg pittig allemaal. Dus we zijjn niet alleen!
MOD
één jaar geleden
Reactie op Utrechtse92
Super herkenbaar suus, wat fijn dat de pacco helpt! Hopelijk nu een stijgen ...
Nou Djoah was dinsdag 8 weken en het huilen is nog steeds niet minder geworden … ook wij gaan volgende week naar de Osteopaat! Hopelijk kan zij wat voor ons betekenen! 🙏🏻 Ik snap dat je het ontzettend moeilijk vind dat je vriend zo heftig reageert! 🥺 Ergens heb ik nl het gevoel dat baby’s het gewoon voelen en JUIST heftiger reageren als iemand ze vast heeft die sneller geïrriteerd is en minder kan hebben! Dus ik zeg dan iedere keer geef hem maar weer aan mij … maar ja, ik moet af en toe toch echt even douchen en eten koken dus vind het iedere dag een gevecht! Maar goed, er komt ook weer een betere tijd en elke keer als hij me aankijkt met z’n prachtige oogjes smelt ik weer en maakt mijn hart een sprongetje waardoor ik weer weet waar ik het allemaal voor doe! 💙🥹
één jaar geleden
Reactie op C8L
Wat ontzettend vervelend 😔 is er iemand die je ermee kan helpen?
Goed dat ...
Nou, ben er door dit vandaag wat meer te gaan delen achtergekomen wat het issue waarschijnlijk is.
Het lijkt erop dat ze een kort tongbandje heeft waardoor ze niet goed aanhapt.
Hierdoor doet het bij mij pijn & drinkt ze niet goed leeg.
En bij haar doet het ook pijn, krijgt veel lucht binnen, melkblaar, witte aanslag & ze moet elk uur aanleggen omdat ze simpelweg honger heeft.
Ik vind het zo kut dat het zo lang heeft geduurd hierachter te komen en toen ik dit vanmiddag opperde bij CB werd ik ook totaal niet serieus genomen wat “ze groeit goed”.
Ja dat komt doordat ik een flinke toeschiet reflex heb en ze daardoor voeldoende binnenkrijgt.
Heb inmiddels zelf in haar mondje gekeken en het bandje is erg strak bij d’r bovenlip. Dus bel morgen iedereen in m’n stad om 100% zekerheid te krijgen en hopelijk ook nog geholpen te worden 🙈
één jaar geleden
Reactie op Suusepuus
Pffff hallo lieve dames! Je kunt wel merken dat we allemaal druk zijn met o ...
wij gaan ook een heel stuk beter sinds we een paar wijzigingen hebben doorgebracht!
- iets meer schema, iets minder op verzoek. Dit niet mbt voeding, maar slaap. Mevrouw vindt de wereld erg leuk en dan kan ze niet meer slapen.
- De love to dream werkt goed voor ons, inbakeren met armen naar beneden was niks.
- We houden nu vooral wakker tijd in de gaten en leggen haar voor de ochtend slaap en vanaf de slaap in de avond toch in haar eigen wieg ipv in de woonkamer
één jaar geleden
Al wordt Jovi nog bozer als ik haar inbak ...
die borstvoeding kan echt tot wanhoop drijven. Ik denk dat ik vandaag voor het eerst een hele dag niet de gedachte heb gehad ‘ik stop ermee’. Ik vond eerst een lactatiedeskundige een beetje overdreven, maar gezwicht en een afspraak gemaakt. Het heeft mij enorm geholpen en dat met maar een paar kleine aanpassingen. Hopelijk voor jou ook 😊
één jaar geleden
Nou, ben er door dit vandaag wat meer te gaan delen achtergekomen wat het i ...
ow lees dit nu pas, bij mij heeft de lactatiedeskundige dit ook gecheckt. Zij had er duidelijk meer verstand van dat verloskundige daarvoor. Maar nu was mijn LD ooit begonnen als VK dus kan toeval zijn.
één jaar geleden
Reactie op Utrechtse92
Super herkenbaar suus, wat fijn dat de pacco helpt! Hopelijk nu een stijgen ...
aww gatver zeg, nou mijn vriend kan wel tegen huilen. Maar absoluut niet tegen ‘s nachts eruit.. Om het thuis een beetje gezellig te houden, daar ook direct mee gekapt. Hopelijk wordt het snel beter voor jullie en wordt het dan ook weer leuker binnen de relatie. Is hij zoveel thuis dan? Mijn vriend is van 7 tot 7 elke dag weg 🫢 Dus die mag nergens over zeuren mbt baby.
Werkt slapen in een draagzak? Dan heb je je handen een beetje vrij.