660 Reacties

één jaar geleden

Voordat ons kleintje was geboren waren mijn vriend en ik nooit ziek… ook nooit corona opgelopen bijvoorbeeld. Begint mijn vriend ineens flink te snotteren 😭 kan dit kwaad? Hij voedt de baby ‘s nachts altijd met de fles (daarna slaapt de baby goed).

één jaar geleden

Reactie op C8L

Voordat ons kleintje was geboren waren mijn vriend en ik nooit ziek… ook no ...
Ligt eraan wat het is. Het RS virus heerst en dat is heel pittig voor babies. Gewoon verkouden worden we allemaal. Hier ook een week vol kriebelhoest en snottebellen gehad. D’r ademhaling klonk even iets benauwder maar lang niets ernstigs en eerder gewoon vervelend.

één jaar geleden

Reactie op C8L

Voordat ons kleintje was geboren waren mijn vriend en ik nooit ziek… ook no ...
Nee in principe kan het niet kwaad. Baby's en jonge kinderen zijn sowieso gevoelig voor ziektes zoals verkoudheid. Probeer niet te hoesten/niezen richting het kind en goed handenwassen. Ziek zijn Is heel vervelend voor ze, maar juist ook wel weer goed omdat ze dan antistoffen aanmaken. Geloof me, zodra je kindje naar de opvang gaat zullen ze regelmatig ziek zijn!

één jaar geleden

Hier helaas een kleintje met RS virus waarvoor wij in het ziekenhuis liggen sinds 2 dagen. Zo sneu om haar aan al die draden te zien. Ze krijgt optiflow om haar te helpen ademen wegens benauwdheid en zij krijgt sondevoeding omdat zij haar flessen niet meer kan drinken wegens energie tekort 😥

één jaar geleden

Reactie op FOX1988

Nee in principe kan het niet kwaad. Baby's en jonge kinderen zijn sowieso g ...
Das gelukkig niet altijd zo. Hier een peuter van 2,5 die nog nooit ziek is geweest en wel 2 dagen naar de opvang gaat 😁

één jaar geleden

Reactie op Kimberley2021

Hier helaas een kleintje met RS virus waarvoor wij in het ziekenhuis liggen ...
Oh no, zo sneu voor die kleintjes om ze zo te zien. Sterkte. Ze is daar in goede handen dat is fijn om te bedenken 🩷.

één jaar geleden

Iemand die sprong 1 al heeft overleefd en hoelang heeft het aangehouden? Hier een mannetje die ineens veel huilt, verkouden, weinig drinkt, niet meer neergelegd wilt worden en heel humeurig is… ervaringen en hoe kom ik hier door heen? Hij is nu 5 weken😅

één jaar geleden

Reactie op Kimberley2021

Dikke knuffel♥️

één jaar geleden

Reactie op Kimberley2021

Wat heftig! Denk dat je mama hart breekt om je kindje zo te zien liggen. Gelukkig kunnen we dit tegenwoordig zo goed behandelen heh in NL. Maar het is vreselijk voor die kleintjes.

één jaar geleden

Wat heftig! Denk dat je mama hart breekt om je kindje zo te zien liggen. G ...
Zeker! Absoluut niet leuk om haar zo te zien liggen. Helaas kunnen ze niks tegen het RS virus zelf doen. Het is echt uitzieken en helpen bij ademen/drinken/neus legen. Weten ook niet of we hier nog 1 a 2 dagen zijn, of een week. Het is afhankelijk van haar

één jaar geleden

Reactie op Kimberley2021

Zeker! Absoluut niet leuk om haar zo te zien liggen. Helaas kunnen ze niks ...
heel veel sterkte ❤️

één jaar geleden

Even wat fijn nieuws delen. Ik had een placentarest en verloor vijf weken na de bevalling nog altijd helder rood bloed. Vannacht heeft er een vlezige pingpongbal mijn lijf verlaten! Ik ben zo opgelucht. Hopelijk was dit het en is er geen curettage nodig 🤞

één jaar geleden

Reactie op Freya97

Even wat fijn nieuws delen. Ik had een placentarest en verloor vijf weken n ...
Wat fijn! Ik verlies ook nog steeds helderrood bloed en ben 5 weken geleden bevallen… wanneer moet ik aan de bel trekken?

één jaar geleden

Wat fijn! Ik verlies ook nog steeds helderrood bloed en ben 5 weken geleden ...
Volgens mij is dit normaal iets wat bij de nacontrole op zes weken wordt gezien. Ik had zelf de vroedvrouw gebeld toen het bloedverlies toenam met krampen erbij en wat mini stukjes weefsel erin. Vond het nogal vroeg voor een menstruatie. Toen had de vroedvrouw even snel gekeken met de echo en bleek er nog een rest te zitten. Zou dus bellen als je het niet vertrouwd, en anders de nacontrole afwachten?

één jaar geleden

Wat fijn! Ik verlies ook nog steeds helderrood bloed en ben 5 weken geleden ...
Bij mij zeiden ze dat je echt minimaal 6 weken bloed kan verliezen en dat je pas aan de bel trekt als je echt veeeeel bloed gaat verliezen (meer dan een maxi maandverband in een uurtje vol) of hele grote stolsels. Na 5 weken is bloeden nog vrij normaal!

één jaar geleden

Reactie op Kimberley2021

Wij zijn net thuis na een opname van 8 dagen met precies dezelfde behandeling voor RS. Echt heftig om mee te maken hè?! Het is wel echt waar: als de kleine ‘de bocht heeft genomen’ zoals de artsen zeiden gaat het echt snel beter. Heel veel sterkte!

één jaar geleden

Snotseizoen is begonnen. Vandaag bij een vriendin wezen buurten en daar was nog een vriendin met der baby. Baby’s schattig naast elkaar gelegd. Tot der baby ineens begint te hoesten en vollop in mijn kind’s gezicht niest. ‘Oh jaa hij is al paar dagen niet lekker’ Je bent f#*%ing moeder nota bene, je hoort t te snappen!! Daarna doodleuk zeggen dat t goed is voor zijn immuunsysteem.. rot op.

één jaar geleden

Reactie op strawberrywater

Snotseizoen is begonnen. Vandaag bij een vriendin wezen buurten en daar was ...
Ohh wat stom van haar, snap heeeel goed dat je dat niet leuk vindt. Hopelijk krijgt jouw baby nergens last van.

één jaar geleden

Reactie op strawberrywater

Snotseizoen is begonnen. Vandaag bij een vriendin wezen buurten en daar was ...
Wat vervelend dat ze niet heeft aangegeven dat haar baby ziek is. Hoop dat jouw kleintje de dans ontspringt! Ik ben zelf flink verkouden/ziek aan het worden. Hele dag al een pijnlijke keel met slijm en een zwaar hoofd 🥴 benieuwd of mijn kleintje ziek wordt.

één jaar geleden

Hier ook een enorm verkouden baby en moeder. Heb het gevoel dat we er allemaal aan moeten geloven 😅