660 Reacties
één jaar geleden
Let goed op jullie kleintjes! Zodra ze benauwd worden, trek aan de bel. Ze zijn veelste klein om het geheel zelf op te lossen indien dit moeizaam gaat
één jaar geleden
Reactie op Annaghha
Verkouden baby: voor elke voeding neus druppelen of spoelen met zout water ...
Ik kom misschien echt onder een steen vandaan. Maar hoe doe je dat?
Hier hebben we de eerste (milde) verkoudheid gelukkig zonder poespas achter de rug 🙏
één jaar geleden
Ik kom misschien echt onder een steen vandaan. Maar hoe doe je dat?
Hier h ...
Je kunt bij de apotheek fysiologisch water kopen in kleine plastic buisjes. Baby op de zij leggen op verzorgingskussen, buisje leegspuiten in bovenste neusgat en dat nog eens doen op de andere zij zodat je beide neusgaten gehad hebt. Best vóór een voeding doen omdat ze kunnen teruggeven ervan
één jaar geleden
Reactie op Dreamxx
Hier helaas borstonsteking, wat doet die borst pijn zeg 😔. Gister hoge koo ...
Ik heb ook al 2x borstontsteking gehad.. eerst links en een week later rechts 😅 wat bij mij hielp was de borst koelen met een nat washandje, ibuprofen en goed masseren voor het kolven (ik kolf fulltime) maar verder er niet teveel aan zitten.
Misschien heb je er wat aan 😊 bij mij ging het dan met 1 a 2 dagen echt al een heel stuk beter!
één jaar geleden
Tip: ze hebben nu super leuke baby gyms bij de lidl ☺️ voor leuke prijsjes. En de bogen kan je er afhalen waardoor je een gewoon speelkleed hebt.
één jaar geleden
Reactie op Marly_92
Ik heb ook al 2x borstontsteking gehad.. eerst links en een week later rech ...
Dankjewel! Thank god had ik ook maar 1 dag koorts en na 2 dagen was de borstpijn dus weg sinds vandaag. Ben weer oke 😂. Heb paracetamol genomen die dagen en gekoeld met koude koolbladeren en de baby vooral aan die borst laten drinken als eerst bij elke voeding.
één jaar geleden
Ik ben helemaal niet thuis in slaapzakken! Help!
Ik deed altijd een dekentje over hem heen, maar hij schopt m steeds weg. Voorheen vond ik dat prima maar nu het wat kouder wordt wil ik toch iets anders.
Inbakeren vind hij niks. Hij slaapt graag mt zijn armen omhoog. Soms in hoera houding soms gestrekt. Dus het is belangrijk dat zijn armpjes vrij zijn.
En doe je ook een broekje aan in de slaapzak of alleen slaapzak met romper?
Over slaapzak nog een dekentje?
Moeilijke vragen op een vrijdagavond 😂
één jaar geleden
Reactie op strawberrywater
Ik ben helemaal niet thuis in slaapzakken! Help!
Ik deed altijd een deken ...
In een slaapzak hou je gewoon de kleertjes aan. Wanneer ze iets ouder zijn doe je ze een pyama aan in de slaapzak
Misschien zijn de slaapzakken swaddle up iets voor jou kindje. Hier kan hij goed met de handjes omhoog liggen. En anders is een gewone slaapzak ook altijd goed
één jaar geleden
Mijn baby slaapt de nachten door. Ze werd 6.5 uur na haar voeding wakker. Toen had ik haar de speen gegeven, zodat ik mn spullen voor de voeding kan pakken. Wilde alleen nog heeeel even mn ogen dicht doen en toen werd ik pas 2 uur later wakker. Mijn dochter was ook weer in slaal gevallen...
één jaar geleden
Mijn baby slaapt de nachten door. Ze werd 6.5 uur na haar voeding wakker. T ...
Dit heb ik ook al een paar keer gehad. Dan wilde ik eerst even plassen of spullen verzamelen en dacht geef haar even de speen om te voorkomen dat ze echt gaat huilen en dan valt ze weer in slaap en slaapt weer uren door. Ik voelde me er heel schuldig over, maar de kinderarts zei "tel je zegeningen, als ze echt honger heeft, spuugt ze de speen uit en laat ze het wel merken". Ze maakt nu nachten van 8 uur :)
één jaar geleden
Reactie op Jonya
Dit heb ik ook al een paar keer gehad. Dan wilde ik eerst even plassen of s ...
Ohh fijn, ben soms bang dat ze te weinig krijgt. Ze houdt heel erg van slapen, als ik helemaal zou voeden op verzoek dan krijgt ze denk ik veel te weinig. Ook zo lastig dat je niet weet hoeveel ze drinken aan de borst.
één jaar geleden
Neemt iemand kolfspullen mee naar buiten als je op pad gaat? Ik ben op zoek naar een tas waarin ik kolfspullen kan meenemen en waarin ik gekolfde melk kan bewaren met koelelementen. Als ik google vind ik alleen maar koeltassen, maar waar laat je je kolfset en doeken etc?
Hoor graag als iemand tips heeft 🤗