660 Reacties

één jaar geleden

Reactie op C8L

Dankje! Ik zie nog steeds voornamelijk alleen koeltassen… behalve deze van ...
https://borstkolvenshopdeboezem.nl/collections/kolftassen kijk hier even ;)

één jaar geleden

Mijn baby slaapt de nachten door. Ze werd 6.5 uur na haar voeding wakker. T ...
Die van mij begint ook de nachten door te slapen, alleen vinden mijn borsten dat niet zo leuk. Ik word dus alsnog wakker van de stuwing. Zijn er hier moeders die weten hoe je stuwing ‘s nachts verminderd 🫢 Echt die BV 😑 ‘s avonds kom je te kort, ‘s nachts is het teveel

één jaar geleden

Reactie op Elnouk

Die van mij begint ook de nachten door te slapen, alleen vinden mijn borste ...
Klinkt wel bekend. Ik had savonds ook tekort en snachts ook veel stuwing. Eerst kolven en dan de nacht er op een uur later en dan weer een uur later bijvoorbeeld. Je melkproductie past zich dan aan. Ik geef nu laatste voeding tegen 12 uur en dan soms pas weer tegen 4en en dan zijn mn borsten wel vol, maar niet dat ze dan al lekken of heel pijnlijk zijn

één jaar geleden

Iemand nog tips hoe je een slaapzak met mouwen fatsoenlijk aan krijgt 🙈? We hebben nu een van de prentanal maar vind het zo'n gedoe... Nu laten we hem 's nachts met verschonen de mouwen aan, maar dan ligt ie ook enorm in een kronkel 😂 krijg de luier er bijna niet fatsoenlijk om, niet te spreken over als hij ons weer eens trakteert op een fontein 🤭 Hoe doen jullie dit? (Duidelijk eerste kindje bij ons 😂)

één jaar geleden

Reactie op Mammamia91

Iemand nog tips hoe je een slaapzak met mouwen fatsoenlijk aan krijgt 🙈? W ...
Hand in de mouw (eventueel opgestroopt) en via t uiteinde handje pakken en erdoor 'trekken'. Wij laten de slaapzak er gewoon onder liggen. Voor t open doen van de luier even een nat doekje net boven de luier wrijven. Dan plassen ze nog een klein beetje als ze moeten. Schone luier eronder leggen en de vieze uitdoen. Zo heb je t binnen een paar seconden geregeld 😊

één jaar geleden

Reactie op Annaghha

Hand in de mouw (eventueel opgestroopt) en via t uiteinde handje pakken en ...
Ja zo doen we het ook maar dit zijn best strakke mouwen en dik dus onhandig. En de mouwen zijn nog wat lang. Haha ja ik was heel onlogisch die slaapzak aan het opstropen als een romper 😂 dit is makkelijker ja. We wijten het maar aan het slaapgebrek 🤭

één jaar geleden

Zo stom. Hannah is 7 weken en er is nog geen dag geweest dat ik geen bloedverlies had en nu ben ik alweer ingesteld geworden. Mag toch hopen dat het nu na een weekje echt is voorbij is. Oh ja en ik pas nog steeds geen normale broek. Heb nu maar broeken gekocht in 2 en 3 maten groter om mn dikke pens erin te krijgen. Verder gaat het gewoon goed hoor en mag ik zeker niet klagen. Elke week lees ik de app even wat je baby ongeveer zou moeten kunnen en elke week kan ik alles afvinken. Ze huilt wel is maar nooit echt ontroostbaar. Slaap nog steeds het liefst op mij maar als dat nou het ergste is. Langzaam aan het nadenken over werk, mn studie tussen de flesjes en knuffeltjes door weer aan het oppakken. Maar koral nog veel genieten! Hoe gaat het met jullie?

één jaar geleden

Reactie op Mamaannie

Zo stom. Hannah is 7 weken en er is nog geen dag geweest dat ik geen bloedv ...
Wat vervelend zsg dat je nog steeds bloedverlies hebt. Wat zeiden ze daarover bij de verloskundige of consultatiebureau? Gewicht kwijtraken is voor iedereen anders. Ben wel al mn zwangerschaps kilo's al kwijt maar heb nog lekker flubberbuikje. Heb keizersnede gehad, dus nog niet aan sporten of laat staan buikspieren begonnen 😅 Zoë doet het heel goed. Ze is nu 8 weken en bij de eerste meting bij het consultatiebureau goed gegroeid in lengte en gewicht. In het begin wat problemen gehad met borstvoeding, maar dat loopt nu goed. Willen wel voordat ze naar de opvang gaat met 3 maanden over op fles zijn. Vanmiddag krijgen we een fles van MAM binnen. Hoop dat ze hier wel beter uit drinkt. 1 voeding per dag willen we vervangen door flesvoeding om te beginnen, maar ze weigert de fles vaak en moet uiteindelijk toch weer borstvoeding geven. Ze huilt bijna nooit, heel fijn, en geloof dat we hoogtepunt krampjes hebben gehad. Afgelopen dagen geen krampjes meer gehad s' avonds. Snachts slaapt ze redelijk goed door. Meestal uurtje of 6 achter elkaar wel 💕 overdag soms wat meer hazenslaapjes. Zo mooi hoe die kleintjes beginnen te communiceren als ze wakker zijn!

één jaar geleden

Reactie op Mamaannie

Zo stom. Hannah is 7 weken en er is nog geen dag geweest dat ik geen bloedv ...
Aaah herken veel van wat je schrijft : - Slaapt (overdag) alleen bovenop me haha; - Heb ook 3 maten groter aan broeken gekocht; - En hier elke keer helderrood bloed bij ontlasting. Maar verder geen pijn. Leven met een baby gaat niet over rozen maar is wel een heerlijk leventje !

één jaar geleden

Inmiddels 7,5 weken met ons mannetje in ons leven. Vloeien is al een tijd gestopt, buikje flubbert nog en ongeveer 4 kg onder mijn startgewicht door de zwangerschapsdiabetes en borstvoeding. Ik hou geen billen meer over 😅 van de week bij de bekkenfysio geweest voor een apk en alles behalve mijn vagina is ongeschonden de zwangerschap en bevalling doorgekomen 🙏 Ons zoontje slaap ‘s nachts goed, maar wil overdag vaak niet slapen tenzij we hem meenemen in de kinderwagen of auto. Altijd bij het avondeten zet hij het op een schreeuwen waardoor we nooit echt normaal kunnen eten 😅 Volgende week gaan we drie dagen naar Zeeland met z’n drietjes, ben benieuwd hoe hij het gaat doen als hij uit zijn vertrouwde omgeving gaat en in een nieuw campingbedje moet slapen.

één jaar geleden

Reactie op Mammamia91

Ja zo doen we het ook maar dit zijn best strakke mouwen en dik dus onhandig ...
Boterhamzakje om de hand heen doen, schuif je er zo een slaapzak/jas of trui overheen. Maakt misschien alleen wat herrie 🤣

één jaar geleden

Reactie op C8L

Inmiddels 7,5 weken met ons mannetje in ons leven. Vloeien is al een tijd g ...
Grappig eigenlijk hoe ze altijd wakker worden of gaan huilen als het eten op tafel staat 😅 wat een timing 🥴

één jaar geleden

Reactie op C8L

Inmiddels 7,5 weken met ons mannetje in ons leven. Vloeien is al een tijd g ...
Wij zijn 2 weken geleden met ons zoontje naar Centerparcs geweest. We hebben de bak van de kinderwagen meegenomen en in de slaapkamer neergezet. Daar heeft hij heerlijk geslapen. Eventueel een tip mocht ern campingbedje niet lukken 😊

één jaar geleden

Reactie op FOX1988

Grappig eigenlijk hoe ze altijd wakker worden of gaan huilen als het eten ...
Ik denk bij ons dat het te maken heeft dat de afzuiger stopt na het koken en dat hij gaat jammeren omdat het daarna rustig is (hij houdt van die geluiden). De keuken en woonkamer is bij ons in dezelfde ruimte.

één jaar geleden

Reactie op Flojox

Wij zijn 2 weken geleden met ons zoontje naar Centerparcs geweest. We hebbe ...
Wij hebben inderdaad de reiswieg van de kinderwagen. Hopelijk wil hij of daarin slapen of in het nieuwe campingbedje.

één jaar geleden

Reactie op C8L

Wij hebben inderdaad de reiswieg van de kinderwagen. Hopelijk wil hij of da ...
Wij gaan morgen een weekend naar Sevenum, naar Landal, en krijg een gratis babybedje en beddengoed. We nemen idd ook de kinderwagen en haar babynestje mee, dan moet het goedkomen! Dit weekend haar eerste pretpark bezoekje, helemaal zin in!

één jaar geleden

Reactie op C8L

Ik denk bij ons dat het te maken heeft dat de afzuiger stopt na het koken e ...
Wij hebben dat ook vaak! Voordat ik de afzuigkap uitzet, zet ik white noise aan bij hem, meestal kan ik dan rustig de afzuigkap uitzetten en eten 😊

één jaar geleden

Vandaag toch even gebeld met het zh en mag volgende week komen bij de verloskundige omdat de artsen te druk zijn. Ga ik net douchen om de boel weer schoon te spoelen daar binnen komt er ineens een stuk vlees uit! Is al ruim 7 weken geleden! Dat lijkt me zeker niet goed. Verklaart wel het lange bloeden wss......

één jaar geleden

Reactie op Mamaannie

Vandaag toch even gebeld met het zh en mag volgende week komen bij de verlo ...
Ik verlies ook nog steeds weefsel (7,5 week geleden bevallen). Vorige week een echo gehad bij de gynaecoloog. Het zijn stukjes vlies, die hebben gelukkig niet de neiging om een baarmoederontsteking te veroorzaken. Ik moet nog tot de 10e week afwachten of alles er uit is en anders moet ik weer langs komen. Op de echo was te zien dat er nog meer in zat. Als het bruin achtige stukjes weefsel zijn heb jij misschien hetzelfde? Ik moet wel blijven letten op koorts en buikpijn etc.

één jaar geleden

Reactie op Kyra1

Ik verlies ook nog steeds weefsel (7,5 week geleden bevallen). Vorige week ...
Sorry voor de foto maar is best groot en het witte uiteinden is harder dan de rest. Had ook echt een vlezige structuur.... Foto verwijderd