660 Reacties
één jaar geleden
Hier ook een grote plasser. Hij zit nog in maatje 1. Wat ik aan de kleine kant vind maar we hebben maatje 2 in de nacht en die zijn zo enorm dat ze veel te wijd zijn.
Iemand ervaring of de maatjes per merk veel afwijken? Hij zit in maatje 1 kruidvat en maatje 2 is van Etos maar die is dus echt enorm.
één jaar geleden
Hij heeft vannacht enorm goed geslapen. 21:30 laatste fles en mama was vergeten een wekker te zetten dus 6:30 wakker omdat hij aan het smakken was. Ik ben er heel blij mee. Meestal is hij overdag zo onrustig, alleen bij mij willen liggen en huilen en vandaag alleen maar vrolijk en rustig. Lekker in de box een dutje van 1,5u gedaan. Duimen dat dit niet een goede dag is maar blijft.
één jaar geleden
Reactie op Vivi92
Hier ook een grote plasser. Hij zit nog in maatje 1. Wat ik aan de kleine k ...
Kruidvat valt kleiner volgens mij. Dan is maat 2 voor 2 tot 6 kilo dacht ik. En maat 3 vanaf 4 kilo. Maar pampers maat 3 is vanaf 6 kilo.
En etos valt volgens mij wat wijder, dacht dat ik dat weleens gelezen had. Ik heb die bewaard tot het laatst dus dat pak gaat morgen open haha.
Bij kruidvat kan je dichte pakken zo omruilen. Ik was ook wat enthousiast geweest met inslaan en heb een groot pak van maat 1 omgeruild voor maat 2.
Ben benieuwd naar maat 3 (alleen vannacht geprobeerd maar leek enorm haha) want die hebben een hele voorraad van van de luiertaarten 😁
één jaar geleden
Reactie op Vivi92
Hij heeft vannacht enorm goed geslapen. 21:30 laatste fles en mama was verg ...
zoo dat is lekker. Hier deed ze eerst regelmatig er echt wel een dikke 5 of 6 uur tussen. Maar we zijn nu toch echt terug naar om de 4 uur. Misschien wel omdat ze overdag beter slaapt 🫢 Ach het blijft voor mij een mysterie 😅
één jaar geleden
Vanacht ineens een baby die met de laatste fles van gisteren 18:30 is gaan slapen tot 05;30 sochtends 😱😱😱HOE dit ineens. Normaal altijd om de 4 max 6 uurtjes😂 iemand herkenbaar?
één jaar geleden
Reactie op Vivi92
Hier ook een grote plasser. Hij zit nog in maatje 1. Wat ik aan de kleine k ...
Heerlijk nog maatje 1! Hier zit ze al een tijdje in maatje 3 🫢
één jaar geleden
Vanacht ineens een baby die met de laatste fles van gisteren 18:30 is gaan ...
Jaaaa bizar hè! Je wordt helemaal verbouwereerd wakker. 😂😂 Maar dat is ook hoe het bij onze dochter ging. Opeens sliep ze door bij 6 weken. Bij mijn zoontje wachten er nog op. 🙃 Die is nu 9 weekjes.
Geniet ervan!!
één jaar geleden
Gister met dochter van 10 weken langs consultatiebureau geweest. Alles goed gelukkig! Je ziet je kleintje wel groeien en ontwikkelen, maar om dan te zien dat je baby sinds de laatste afspraak bij cb (ongeveer 4 a 5 weken geleden) 5 cm gegroeid is dan realiseer je je weer even dat ze echt hard groeien en het baby zijn toch echt snel verleden tijd is. 😶🫣
één jaar geleden
Yup! Al heb ik nog niet zulke mooie uren als jij maar zeker een gigantisch verschil!
Van elke twee uur naar slapen van 22:00 - 04:30 en dan van 05:00 - 08:00 / 08:30 😍
één jaar geleden
ja.. maar mijn borsten vinden dat dus niet leuk 😒 Ik werd vannacht wakker met 1 kant op knappen en de andere kant was de BH doorweekt. Omdat ze meestal wel ‘s nachts wakker wordt, heb ik niks aan een enkele keer doorslapen 😭
één jaar geleden
Misschien verwacht ik teveel, misschien is het gewoon de vermoeidheid. Maar wanneer gaat het beter? Ik ben zo op. Onze zoontje van 11 weken slaapt na zijn nachtvoeding altijd heel onrustig. Ik weet gewoon niet wat ik ermee moet doen. Het is geen poepluier of iets anders. Soms lukt het hem nog in slaap te krijgen als die naast ons ligt. Maar vandaag is dat niet gelukt en was die vanaf half 4-4 uur al wakker. Ik ben gebroken, en op en heb nog een peuter, dus met de baby slapen lukt niet. M’n partner helpt waarbij nodig maar hij wordt niet wakker van die geluiden en ik kan al niet meer slapen. Ik ben er zo klaar mee en weet gewoon niet meer wat ik fout doe😔😔
één jaar geleden
Reactie op mamaminipanda🐼
Misschien verwacht ik teveel, misschien is het gewoon de vermoeidheid. Maar ...
Je doet sowieso niets fout!
Tis echt ontdekken wat werkt. Bij ons gaat hij ook lastig weer slapen na bepaalde tijd. Wij houden hem nu beneden tot de fles van 22 en dan (even afkloppen want is pas paar dagen) redelijk goed door tot 6/6:30. Ik heb moeten leren om niet te haastig te zijn want soms lijkt hij wat wakker maar dat is gewoon zijn slaapcyclus. We gaven dus vaak te vroeg eten omdat we niet wilde dat de ander wakker werd van gehuil. Maar dat komt eigenlijk helemaal niet op die momenten.
Ik ben er achter gekomen omdat ik toch wel wakker werd en letterlijk maar heb liggen wachten en luisteren wat hij deed. Slopende nachten want ik sliep amper maar daardoor weet ik nu wel dat hij eerder helemaal niet echt honger heeft.
En klinkt misschien stom maar ik wordt echt heel snel wakker als ik een zuchtje hoor ofzo dus ik slaap met oordopjes, dat helpt enorm maar ik ben alsnog vaak wakker voordat hij echt wakker is.
Misschien werkt zoiets ook bij jullie?
Oh en in de avond hebben we de flessen wat dichter op elkaar, dat heeft ie blijkbaar nodig.
één jaar geleden
Samen slapen met je baby snachts? Heel vaak willen ze gewoon geborgenheid, jouw geur, jouw hartslag. In zn eigen bedje slaapt zoontje overdag ook niet, in ons bed, met mijn geur en lekker warme deken slaapt hij zo en veel langer dan in zn eigen bed😁✅
één jaar geleden
Misschien geen populaire mening maar met oordoppen in slapen al geprobeerd? Dat doe ik, mits mijn vriend naast mij slaapt. Hij slaapt sowieso direct naast mijn zoontje. Als het echt niet meer lukt slaapt hij idd bij ons of op ons. Ik kleed me dan warm aan en leg hem op zijn zij, lepeltje lepeltje met een hydrofiel opgerold tegen z’n beentjes. Ik leg de dekens alleen over mijn benen. Mijn kleintje ligt al in een slaapzakje. Heerlijk lepelen zo.
Hou vol mama, het wordt echt vanzelf beter. Ik herken heel erg wat je zegt, ons zoontje is ook erg luidruchtig na de nachtvoeding. Bij ons zijn het echt nog krampjes. 😘
één jaar geleden
Ik herken het wel een beetje. Mijn meisje slaapt ook heel onrustig ‘s nachts. Ik kan heel slecht weer inslapen erna. Ik heb wel een paar ‘trucjes’, gezien ik ervan uit ga dat we voorlopig dit moeten volhouden:
- ze slaapt naast mij in de co-sleeper
- ik verschoon haar in bed. Ik leg een matje onder haar en leg haar tussen mijn benen. Verschoon alleen als het nodig is. Dan hoef ik het bed niet uit en wordt zij minimaal wakker.
- Ik laat het licht uit, heb een heel klein lampje. Ik denk dat ik een zoutlamp met dimmer ga kopen.. zou nog beter moeten gaan.
- Deze zal wel misschien controversieel zijn…. Maar ik gebruik white noise, zou je gewoon ook op kunnen zetten voor jezelf en de baby hardop. Maar ik doe 1 dopje in van mijn airpods. Ik slaap zo licht, dat ik toch wel wakker wordt als er iets is.
Allemaal om te zorgen dat ik een beetje kan blijven slapen, niet omdat de baby lastig is. Maar omdat ik het anders niet vol hou.
Laatst ben ik na de nacht voeding op de bank gaan slapen. Met de babyphone naast mij en mijn man nog op de kamer. Maarja toen lag ik op de bank en kon ik alsnog niet slapen. 😑