660 Reacties
één jaar geleden
Reactie op mamaminipanda🐼
Misschien verwacht ik teveel, misschien is het gewoon de vermoeidheid. Maar ...
Je doet echt niets fout lieve mama! Elke baby is nou eenmaal anders.
Schone luier, voeding en geen pijntjes oid.... Dan is het gewoon nog wennen aan de wereld.
Mn meisje slaapt overdag ook bijna niet, alleen een hazenslaapje als ik dr til en wieg.
Zelfstandig in slaap vallen in de avond, vergeet het, is een proces van uren ! En dat is allemaal oke, ze zijn nog zo klein. Maar snap wel heel goed dat je doodop bent ❤️
één jaar geleden
Reactie op mamaminipanda🐼
Misschien verwacht ik teveel, misschien is het gewoon de vermoeidheid. Maar ...
Ach schat, er is helaas geen standaard oplossing. Ik kan je alleen vertellen wat wij uitgevonden hebben wat bij ons werkt.
Vanaf 17.00 heeft ze meer honger dus krijgt ze vaker voeding. Soms wel 4x ipv 1 a 2 grote voedingen. Dan drinkt ze wel ook maar kleine beetjes hoor maar lijkt ze een soort te willen bunkeren voor de nacht. Hier zijn we overigens pas achter gekomen na tig avonden verschrikkelijk gebruld te hebben🙈
Ik doe ook alles vanuit bed en heb een doek over de zoutlamp heen voor nog rustiger licht.
We verschonen in de nacht niet meer. Ze red het met een luier. En het dat het soms wel een keer een ongelukje is neem ik dan voor lief.
Ik voed bv in de nacht liggend. Dan zijn we beide het meest relaxt en slaap ze makkelijker weer in. Door reflux hou ik haar echt 20 min omhoog. Als ik haar eerder neerleg of ze heeft niet goed genoeg geboerd is ze ook heel onrustig. Maar je wilt niet weten hoe vaak ik al in slaap gevallen bent terwijl ze nog wakker op mij hing.
Bij mijn eerste dochter heb ik haar ook met die reden naar haar eigen kamer gedaan. Ik was wakker omdat zij onrustig was in haar slaap. Geen babyfoon en maar wel de deuren allemaal op een kier.
één jaar geleden
Reactie op Loes1230
Heeft hij wel voldoende op? Geef je bv of kv? Als hij niet voldaan vol zit ...
Jaa. Hij krijgt kv. Maar laat altijd wel nog een beetje liggen. Ik dacht ook misschien is dat het, maar hij laat altijd wel wat staan. Wij verschonen snachts ook niet meer. Alleen nog om 23:30 uur. Tenzij die natuurlijk gepoept heeft.
één jaar geleden
Ik heb vandaag voor het eerst, zonder echtgenoot, de zelfscan gebruikt. Hele uitdaging met dat hormonale brein. Krijg ik controle bij de kassa 😱 ik was zo bang dat ik iets vergeten was, en ze bleef maar scannen. Gelukkig was alles in orde, maar ik had het toch behoorlijk benauwd 🙈
één jaar geleden
Reactie op Elnouk
Iemand tips voor een baby verder laten slapen, vooral overdag. Ze slaapt so ...
Ohhh ik zou een moord doen voor 45 min. Hier zijn het er 25 en altijd op mij. 🙃
één jaar geleden
Reactie op Elnouk
Denk dat het heel normaal is die hazenslaapjes. Hier ook.. de ene keer 25 minuten, de andere keer max een uurtje en heeel sporadisch eens wat langer.. en moet haar altijd in slaap helpen. Wandelen, dragen of schouder of draagzak. En dan hopen dat ze blijft slapen als ik haar neer leg als ze eenmaal slaapt
één jaar geleden
Reactie op Elnouk
Baby's van deze leeftijd hebben een slaapcyclus van ca. 45 minuten. Na 45 minuten worden ze lichtjes wakker.
Veel baby's moeten echt nog leren meerdere cyclussen aan elkaar te plakken. Meestal lukt dit wel 'savonds, maar overdag is lastiger door het dag/nacht ritme. Probeer zoveel mogelijk overdag hetzelfde te doen als 'savonds met naar bed brengen. Als je baby na 45 minuten wakker wordt, probeer hem dan weer in slaap te krijgen door een speentje te geven of een andere manier van troost te bieden. Laat je baby zoveel mogelijk in het bedje liggen in een een donkere kamer.
Wij zijn nu 4 weken bezig en wij hebben slaapjes van 2-2,5 uur te pakken 😊
één jaar geleden
Reactie op Flojox
Baby's van deze leeftijd hebben een slaapcyclus van ca. 45 minuten. Na 45 m ...
jep dit doen we allemaal al 🫢🤣
Speentje wil ze niet, kamer is compleet verduisterd.
Meestal kan ze de cyclussen in de ochtend en avond wel aan elkaar plakken, maar soms mislukt het en dan is er ook geen mogelijkheid haar meer verder te laten slapen
één jaar geleden
Reactie op FOX1988
Denk dat het heel normaal is die hazenslaapjes. Hier ook.. de ene keer 25 m ...
Ja klopt helemaal, in de draagzak slaapt ze wel lekker verder. Helaas kan ik haar niet weg leggen. Ze wordt direct wakker dan. Normaal leg ik haar ook wakker weg na een voeding en dan valt ze met haar standaard liedje, sterretjes lamp en gewieg wel in slaap.
één jaar geleden
Reactie op Krullevaar87
Ohhh ik zou een moord doen voor 45 min. Hier zijn het er 25 en altijd op mi ...
denk inderdaad dat ik gewoon moet accepteren en vooral ook tevreden moet zijn hoe het gaat. Zoals veel herkennen, het gaat gewoon anders dan je hoopt. Had het zo lekker gevonden als ze lekker beneden in haar box of bij mij kon slapen. Maar ze moet echt een strak regime en als ik afwijk is er meteen ‘gedoe’.
één jaar geleden
Reactie op Elnouk
jep dit doen we allemaal al 🫢🤣
Speentje wil ze niet, kamer is compleet v ...
Dat heb ik ook af en toe hoor. Als ik hem met geen mogelijkheid weer in slaap krijg, haal ik hem uit bed en leg ik hem in de box totdat hij weer moe wordt. Meestal na een half uurtje al. Dan breng ik hem weer naar bed.
één jaar geleden
Hier slaapt mn dochter overdag überhaupt niet in bed. Ze valt enkel in slaap aan de borst of in de draagzak\kinderwagen. Als ik haar dan van houding verandert is dr slaapje voorbij dus ik laat het nu maar lekker zo. Heb heel mn leven nog mn handen vrij dus deze kostbare tijd omarm ik 🙈
één jaar geleden
Reactie op Elnouk
Hier hetzelfde. Ik zit er na die 45 minuten bij en heb mijn hand op zijn schouder/borst en zorg dat hij het speentje in zijn mond houdt tot hij slaapt. Na een tijdje vervang ik mijn hand op hem door de kip kep er een klein stukje op te leggen. Dan heeft hij het gevoel dat ik mijn hand nog op hem heb en slaapt hij zo nog een dik uur verder. Dit doe ik wel met constant toezicht vanaf de babyfoon hoor. Ook is het koel genoeg op de kamer, zodat het niet te warm voor hem wordt.