660 Reacties
één jaar geleden
Hoe staat het er bij iedereen voor wat betreft de krampjes?
Zoë heeft ze nog wel, maar zijn sneller en makkelijker te verhelpen door haar beentjes te bewegen of buikmassage te geven. Volgende week woensdag gaat ze voor het eerst naar de opvang. 1x in de week. Hoop dat ze daar wel de fles pakt. Hier overgang naar de fles nog altijd een strijd..
één jaar geleden
Oke mama’s ik ben heel benieuwd hoe jullie dit doen. Sochtends krijgt mijn zoontje zn fles om 08:00 en is daarna moe, hij slaapt dan vaak 45 min/ 1 uur en is daarna wakker. Eerst vrolijk maar na een uur wordt hij weer moe😂 maar in bed liggen ho maar. Dan is t daarna rekken tot de volgende fles (rond 12:00 uur) wat doen jullie in de tussentijd met jullie baby’s en zijn ze dan niet huilerig omdat ze moe zijn?
één jaar geleden
Oke mama’s ik ben heel benieuwd hoe jullie dit doen. Sochtends krijgt mijn ...
Hier het volgende:
08.00 fles
Vaak valt ze rond 09.00 weer in slaap tot 9.45 dan mee naar beneden in de box speelt ze / kletst ze rond 10.30/10.45 valt ze weer in slaap vaak word ze san rond 11.30 wakker en krijgt ze om 12.00 de fles. Dan in bed brabbelt ze vaak nog 45 minuten en dan valt ze in slaap tot 16.00 voor de volgende fles.
één jaar geleden
Als mijn zoontje wakker wordt voor zijn fles, kan hij ook wat huilerig zijn. Uitstellen tot de fles is dan lastig. Met hem spelen werkt dan ook niet. Ik doe hem vaak nog even in de draagzak. Meestal valt hij dan nog even in slaap. Zo niet, dan de fles maar wat eerder. Vaak laat hij er later op de dag wel een keer meer tijd tussen.
één jaar geleden
Als mijn zoontje wakker wordt voor zijn fles, kan hij ook wat huilerig zijn ...
Je zou eens 2 dagen kunnen proberen war we gebeurd als je hem wel meteen de fles geeft en niet uitstelt. Sinds ik minder op de tijd let en nog meer voed wanneer ze honger heeft gaat ze echt relaxter de dat door. En drink echt niet mega veel meer dan anders omdat ze op een ander moment er meer tussen laat.
één jaar geleden
Wauw hier nu 3 maanden geworden de: week, waar blijft de tijd! En knap hard groeiend meisje. Die wel helaas heel hard hoest. Door een combinatie van meer rust door fles ipv aan de borst, overdag inbakeren en de fysio hebben we zo’n compleet ander kind joh. Ze heeft het slapen echt uitgevonden en heeft dagen dat ze de hele dag slaapt en daardoor tussendoor zoveel meer ontspannen is❤️
ik hoop dat het bij jullie ook allemaal goed gaat en dat het elkaar leren begrijpen ervoor zorgt dat het steeds beter gaat!
één jaar geleden
Whaha hier geef ik tot 8.30 de voeding alsof het een nacht voeding is😂😂 dan slaapt ze ook meteen weer en vaak wel door tot 10.00/11.00 uur. Dan ben ik er met m’n andere dochter al weg uit. Ze start de dag dan al met een goede slaap. En kan dan erna wel een goede wakkertijd van 1,5 uur hebben. Ik help haar bij jengelen weer in slaap, deze is dan korter. De slaap erna baker ik haar in en gaat ze naar bed. Zo doen we dat om en om.
één jaar geleden
Pff ik moet even wat kwijt. Mijn man vindt het heel lastig om met baby’s om te gaan, ik wil ontzettend graag weer 2 avonden in de week sporten, zoals ik voorheen ook deed. Van de bekkenfysio mag dat ook weer. Alleen nu heb ik mijn man dus gevraagd om onze dochter vanavond te doen, zodat hij dat ook eens kan proberen. Eerder wilde hij dat niet en ze zit ook wel wat aan mij vast geplakt door de borstvoeding. Hij heeft haar een half uur gehad en ze was totaal overstuur. Hij doet letterlijk Niks… op de bank zitten en haar klopjes geven op de rug. Niet praten of reageren als ze onrustig wordt, niet lopen of wiegen etc. Toen ik aangaf dat ze moe was en op bed moest heeft hij haar 1 keer neer gelegd, en na 2 min er weer uit gehaald omdat ze overstuur was. Toen zei hij: als je niet wilt dat ze nog raarder gaat doen dan moet je haar overnemen, ik kan er niks mee.. ik heb nog opties gegeven maar het zou bij hem toch allemaal niet werken gaf hij aan. Ik heb zoveel behoefte om even de deur uit te gaan…. Dat kan amper of ik regel mijn moeder, meer die deze ervaringen hebben? Zijn er tips?
één jaar geleden
Reactie op Kyra1
Pff ik moet even wat kwijt. Mijn man vindt het heel lastig om met baby’s om ...
Wat ontzettend vervelend zeg! Ik heb deels hetzelfde probleem. Ik wil ook graag wat tijd voor mezelf, maar door de borstvoeding lukt dat ook bijna niet. Onze dochter weigert namelijk de fles. Nou ga ik wel 1x in de 2 weken een uurtje zwemmen en op zondag even naar de paarden op stal, maar heb dan vaak al snel een bericht dat ze honger heeft en moet opschieten. Gelukkig probeert m'n vriend het wel om haar zo lang mogelijk rustig te houden.
Als ik thuis ben is het wel vaak 80/20 verdeling. Ik heb haar bijna altijd en hij zit op de bank tv te kijken of op zn telefoon. Wil hem dan echt wel eens een schop onder zn kont geven. Ga eens wat doen denk ik dan.. zet een was aan, maak de badkamer schoon, ruim wat op ofzo. Ik wil het graag weer wat op orde hebben, maar moet vaak borstvoeding geven, of ze wil overdag niet zelfstandig in slaap vallen, en als ze dan slaapt nog korte slaapjes. Woensdag eerste x opvang..
Mannen kunnen echt lastig zijn. Heb je je gevoelens al duidelijk uitgesproken naar hem toe? Hoe jij je voelt nu je geen moment voor jezelf hebt?
één jaar geleden
Reactie op FOX1988
Wat ontzettend vervelend zeg! Ik heb deels hetzelfde probleem. Ik wil ook g ...
We hebben met onze eerste dochter hier al veel discussies over gehad. Hij doet om de kinderen wel veel tav stofzuigen, koken of opruimen bijvoorbeeld. Het komt er op neer dat hij zich geen raad weet met een huilende baby en er veel stress van krijgt. Onze dochter is inmiddels 3 en hij neemt haar gelukkig wel overal mee naar toe. Het is maar tijdelijk dus, al had ik toch wat hoop dat het wat beter zou lukken omdat deze baby ook heel relaxed verder is…
Maar het klopt ook dat die borstvoeding wel intensief is, dat ervaar ik ook! Ik geef nog om de 2,5 uur voeding omdat ze niet voldoende groeit en rond de 90 ml per keer drinkt, meer lukt haar nog niet
één jaar geleden
Reactie op Kyra1
We hebben met onze eerste dochter hier al veel discussies over gehad. Hij d ...
Mijn man vindt het ook lastig, doet wel zijn best. Alleen het gaat onhandig, wat je zegt over troosten herken ik. Dan denk ik, probeer gewoon iets 🤷🏻♀️ maar er komt niet echt wat in hem op. Het is geen onwil, wel onkunde 🤣 Mocht je moeder beschikbaar zijn dan zou ik haar gewoon vragen. Ik vraag ook eerder de oma’s voor het oppas gebeuren. Ik ga morgenavond naar de film, ben benieuwd 😅 Kans dat hij alsnog zijn moeder belt voor hulp.
één jaar geleden
Reactie op C8L
Hoe lang duurt de haaruitval? 😔 er blijft niks meer van mijn haarbos over ...
Helaas tot dat je denkt nu is er echt helemaal niets meer en zou ik kale plekken krijgen. Dan wordt het minder😅 ik heb nu ook ineens mega last van puistjes. Ik lijk wel een puber, maar dit geeft aan dat je hormonen mega aan het schommelen zijn!
één jaar geleden
Reactie op C8L
Hoe lang duurt de haaruitval? 😔 er blijft niks meer van mijn haarbos over ...
9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren 😟
één jaar geleden
Reactie op Loes1230
Helaas tot dat je denkt nu is er echt helemaal niets meer en zou ik kale pl ...
Vreselijk! 🙈 ik durf niet eens mijn haren nog vast te doen in een staart omdat ik bang ben nog meer haren uit te trekken…
Wel apart om te horen hoe dat gaat, ik had juist voor de zwangerschap wel eens last van puistjes maar nu niet meer.
één jaar geleden
Zijn hier meer mama's die het juist ontzettend moeilijk vinden je kleine uit handen te geven?
Ik lees overal verhalen die hun "eigen" leven missen.
Maar vanaf volgende week gaat mn meisje naar het kdv en ik heb al weken paniekaanvallen en nare dromen en de constante gedachte dat ze dan doodgaat.
Ik heb geen partner en het enige moment zonder haar is op haar wenochtend van 2 uur geweest. Die hele dag heb ik gehuild. Ik vind het gewoon vreselijk. Mijn meisje hoort bij mij 🙈
één jaar geleden
Zijn hier meer mama's die het juist ontzettend moeilijk vinden je kleine ui ...
Ik denk dat je hier aan moet wennen. Ik vond het in het begin ook moeilijk en dacht dat hij niet blij zou gaan zijn en mijn (schoon) ouders alles verkeerd zouden doen.
Ik heb al een paar keer hun laten oppassen voor een paar uurtjes om te oefenen. Overmorgen moet ik weer gaan werken en heb er nu veel vertrouwen in
één jaar geleden
Wat vervelend dat je het zo heftig ervaart! Ik denk dat het misschien heftiger is omdat jullie ook echt altijd samen zijn. Bij ons zijn het al meerdere mini stapjes door haar eens een paar uur bij m’n partner te laten dan bouwt dat iets meer op. Maar de angst voor wat als heb je helaas erbij gekregen bij je dochter 😅
één jaar geleden
Heel heftig! Ze zeggen dat het vanzelf went.
Ergens herken ik het je angst wel. Hoewel ik me schaam over hoe makkelijk ik hem 5u lang achter liet op kdv en gisteren begonnen met werken en direct een dag van 8,5 werken gemaakt. Kleine was bij papa thuis, scheelt en straks komt mijn moeder, vind ik spannender. Maar dit is nu met name omdat hij opeens zijn hele ritme kwijt is. Van 23-6 slapen naar 23-3 en dan 4-8 en dan elke 3u honger en heel chaggie. Overdag niet meer willen slapen. Met kunstvoeding vind ik het dan toch spannend of hij niet te veel binnen krijgt en of hij straks weer lekker doorslaapt. Nu ik weer gestart ben met werken kan ik die nachtvoeding niet meer gebruiken. Hoewel ik het heerlijk vind dat een op een momentje nu met hem knuffelend. Alleen hij slaapt zo in en mij kost het een uur en wekkertje gaat om 7u.