660 Reacties
één jaar geleden
Mijn meisje gaat morgen ook voor het eerst naar dagopvang samen met haar zus van 3. We zijn tot nu toe heel veel samen geweest en slechts af en toe een paar uur gescheiden. Gister moest ik er wel even aan denken. Ik heb via mn werk 24 weken zwangerschapsverlof, dus heb nog tot januari vrij. Ik ken haar begeleider van de dagopvang van mn oudste dochter, dus weet waar en bij wie ik haar achter laat , maar toch zal ik mn meisje enorm missen. Ik maak me meer druk over het feit dat ze hier thuis nog altijd de fles weigert. Ik blijf morgen dan ook thuis en als nodig kan ik naar opvang (2 straten verderop) om evt bv te geven. Volgende week een weekje Landal en dan weer 2 of 3 opvang dagen in december.. ik ben benieuwd. Hoop zo dat ze de fles pakt!
één jaar geleden
Reactie op FOX1988
Mijn meisje gaat morgen ook voor het eerst naar dagopvang samen met haar zu ...
Ik vind inderdaad het wel schelen bij de 2e dat je ze allemaal kent en al hele goede ervaringen hebt. Dat maakt het wegbrengen echt niet leuker maar ik ben wel minder bang.
Wie weet dat de andere situatie en dat z jou niet ruikt toch maakt dat ze de fles pakt
één jaar geleden
Reactie op Loes1230
Ik vind inderdaad het wel schelen bij de 2e dat je ze allemaal kent en al h ...
Ja klopt. Ben ook niet bang, maar ga haar wel erg missen ondanks dat je ook wel weer blij bent dat je iets kan doen in huis. Dubbel gevoel 🥴
Laatst bij mn schoonmoeder pakte ze de fles wel, dus hoop er idd op dat ze in andere omgeving wel de fles pakt
één jaar geleden
Zijn hier meer mama's die het juist ontzettend moeilijk vinden je kleine ui ...
Ik herken het heel erg van de eerste. Mij hielp het om het bij het kdv bespreekbaar te maken. Ik ben bijvoorbeeld in het begin er vaak een half uur bij gebleven totdat ik zag dat Tobias geland was en het voor mij ook oké voelde. Kijk wat mogelijk is bij jou opvang. Je gevoelens en dromen zijn heel normaal. Je dochter is je dierbaarste persoon in je leven en die wil je nooit meer kwijt raken dus niet gek dat er allerlei angsten bij komen kijken.
één jaar geleden
Toch besloten onze dochter thuis te houden morgen. Volgende week een week naar landal en die week erna krijgt ze haar eerste vaccinaties. Om te voorkomen dat ze na eerste x kdv ziek wordt door alle snotteren kindjes momenteel maar even thuis houden. Zou jammer zijn om niet meer weg te kunnen of juist met een zieke baby op vakantiepark te zitten...
één jaar geleden
Aaah wat fijn (&naar) dat het voor jullie herkenbaar is.
Het is denk ik ook wat Loes zegt. We zijn altijd samen. Geen man die iets kan doen en opa en geen familie in de buurt. Ik voel de verantwoordelijkheid zwaar drukken. In combinatie met mijn liefde voor haar wat niet te vergelijken is met welke vorm van liefde die ik ooit hebt gekend maakt het best heftig.
Vind dat ook het pittigste van het hele moederschap. Die heftige liefde voor je kindje.
Afijn, we hebben vandaag de vaccinaties overleefd. Meisje begon de dag al huilerig door sprong drie. Met die vaccinaties er bovenop was het pittig voor dr. Hebben heel veel gewandeld en geknuffeld en dr uiteindelijk helemaal oververmoeid in slaap gekregen. Hopelijk slaapt ze goed ❤️
één jaar geleden
Aaah wat fijn (&naar) dat het voor jullie herkenbaar is.
Het is denk i ...
Snap je wel hoor olijf! Hannah en ik zijn ook altijd samen. Ik verbaas me soms hoe ze altijd naar me niet lachen als ze me ziet, je zou denken dat ze die kop van mij nu wel is heeft gezien 😜
Als er al andere hier zijn en ze is verdrietig dan kan ook niemand haar troosten behalve ik. Ze valt ook alleen bij mij in slaap. In het begin ook nog wel is bij haar grote zus maar nu ook niet meer. Dus ja snap je gevoel van ze hoort gewoon bij mij!
Toch gaat ze het wel overleven. Ik heb natuurlijk oudere dochters en ook al is het lang geleden kan ik me nog goed herinneren dat ik een minimensje had 19 jaar geleden wat met heel veel plezier naar het kdv ging. Ook dat ik de eerste keer heb gejankt als een baby haha maar dat is denk ik normaal. Dat vertrouwen zal moeten groeien en als je straks je meisje brengt en ze rent de ruimte in omdat ze er zoveel zin in heeft dan pas weet je dat je het goed hebt gedaan. Als we ze bij ons houden worden ze er uiteindelijk niet beter op vrees ik. Hoe pijnlijk nu ook voor onze mamaharten.....
Komt goed 😘
één jaar geleden
Iemand anders die ook het gevoel heeft dat baby opeens echt veel slechter slaapt. Tot ongeveer 10 weken sliep ze zo goed ‘s nachts, nu sinds een week (ze wordt maandag 12 weken) is het echt elke 2 of 3 uur, waar dat eerst ‘s nachts veel minder was. Nu zijn we ook verkouden geweest, misschien sprong 3 🧐
één jaar geleden
Reactie op Elnouk
Iemand anders die ook het gevoel heeft dat baby opeens echt veel slechter s ...
Sprong drie vind ik ook pittig hoor. Maar gelukkig gaan de nachten goed 🙈.
één jaar geleden
Reactie op C8L
Doen baby’s dat niet als de tandjes niet doorkomen?
Kan je eigenlijk nog b ...
Ik zie ons al zitten op de spoed met een bakje ijs waarin dan je geamputeerde tepel zit, in de hoop dat ze hem er weer aan kunnen naaien 😅
Maar zonder grappen, ik zie erg op tegen de dag dat ze tandjes heeft, maar er zijn mensen die hun kleuter nog borstvoeding geven. Dus de tanden fase is zeker te overleven!
één jaar geleden
Reactie op C8L
Doen baby’s dat niet als de tandjes niet doorkomen?
Kan je eigenlijk nog b ...
Tuurlijk!
(Uiteraard geen ervaring hoe het in de praktijk gaat)
Maar melktanden heten zo omdat vroegaah er borstvoeding gegeven werd tot de melktanden gingen wisselen voor volwassen tanden...
In theorie heeft een kind geen volledige maaltijden nodig (wel oefenhapjes ofcourse) tot de wissel dus 😉
één jaar geleden
Reactie op Freya97
Vandaag haar eerste echte dag toch? Hoe gaat het met je?
Wat lief dat je eraan denkt.
Jovi heeft het geweldig gedaan, echt geweldig ❤️.
In tegenstelling tot mama. Heb zoveel gehuild. Maar was ook heel blij en opgelucht haar zo vrolijk aan te treffen in de armen van de leidster. Ik ben echt zo trots op mn meisje en dankbaar voor zo'n fijne opvang 🙏🏼
één jaar geleden
Wat lief dat je eraan denkt.
Jovi heeft het geweldig gedaan, echt geweldig ...
Wat super fijn om te horen dat ze het zo goed deed! Hoe fijn moet dat zijn als mama.
Morgen mag mijn zoontje voor het eerst echt. Eerste keer 2uurtjes ging goed. Vonden hem wel huilend. 2de meer 4,5u en wederom huilend toen we aankwamen. Ze zeggen dat hij het goed doet. Wel had ik niet het idee dat ze goed luisterde. Elke 4u de fles maar na 2,5u al gegeven want hij was onrustig. Maar op die manier krijgt hij echt te veel voeding waar hij ook heel onrustig van wordt. Ook hadden we gevraagd hem na de fles op bed te leggen maar hebben ze niet gedaan. Hij sliep wel in de zitzak. Klopt 30min en als je hem op bed legt kan hij zo 1,5-2,5u slapen. Kortom angst voor morgen. Afgelopen week is mijn moeder 3 keer geweest en bij haar slaapt hij ook niet en ook bij haar super snel de fles nodig.
Ohw en morgen komt uiteraard ook de Sint nog op bezoek bij de opvang. Extra druk. Ga hem zo laat mogelijk brengen en mijn man hem zo vroeg mogelijk halen.
één jaar geleden
Reactie op FOX1988
Volgens mij krijgt onze baby al tandjes.. morgen 14 weken. Ze kwijlt steeds ...
Dit is ook de fase dates stembanden beter sluiten en ze dus meer geluid kunnen maken. Maar door dat ze met hun mond zoveel oefenen komt daar dus ook speeksel uit. Het bellen blazen komt nu ook namelijk. Het kan natuurlijk altijd maar het is wel vroeg.