660 Reacties
één jaar geleden
Reactie op C8L
Ben erg benieuwd hoe zo’n kleintje dat leert. Soms voel ik mijn zoontje al ...
Ik vrees door een keer heel erg aus te roepen. Maar zal per kind verschillen. Hier klapt ze haar kaken al op elkaar en trekt ze haar hoofd naar achter. Nou de tranen staan in je ogen en je reageert echt uit reflex hoor🙈😳 tegen de tijd van de tanden snappen ze dat zeker wel denk ik
één jaar geleden
Wat lief dat je eraan denkt.
Jovi heeft het geweldig gedaan, echt geweldig ...
Wat goed dat ze een fijne dag heeft gehad! Je mag ondanks de tranen enorm trots zijn op haar en jezelf, maar dat ben je vast al!
Die van ons gaat volgend jaar pas naar de opvang, maar de tranen prikken in mijn ogen als ik er aan denk. Vind het helemaal niks
één jaar geleden
Pff dames ik snap het ff niet meer, hier gaat slapen steeds slechter. Ze sliep tot 1 1/2 week geleden zo goed en veel nachten door. Nu wordt het steeds slechter. Afgelopen nacht steeds een uur en 1 keer 2 uur tussen voedingen 😑
Zou dit nog onder sprong 3 kunnen vallen? Of verkoudheidje.. Of moet ik toch maar eens aan de hoeveelheid bv twijfelen
één jaar geleden
Reactie op Elnouk
Pff dames ik snap het ff niet meer, hier gaat slapen steeds slechter. Ze sl ...
Een regeldag? Onze dochter had dat gister en vannacht ook en op internet kan ik vinden dat ze rond de 3 maanden een regeldag hebben. Maar als het al een tijdje aan de gang is zou het ook iets anders kunnen zijn natuurlijk
één jaar geleden
Reactie op Elnouk
Zijn er veel veranderingen geweest? Hier waren we aan het voorbereiden op het kdv, dan moet hij in een slaapzak ipv thuis in een inbakerzak. Ook zijn eerste wendag gehad, morgen de tweede. Allemaal nieuwe gezichten en omgevingen, ons kleintje gaat er ook niet geweldig op 🤔
één jaar geleden
Reactie op Elnouk
Ik denk inderdaad aan een sprongetje?
Bij mij had sprong 3 gelukkig geen invloed op de nachten. Maar na sprong 3 (we zitten nu de week erna) komt ze plots wel vaker in de nacht.
Denk combi dat ze meer nieuwe dingen ziet + we met nieuwe dingen gestart zijn zoals babyzwemmen en kdv.
één jaar geleden
Reactie op Loes1230
Ik vrees door een keer heel erg aus te roepen. Maar zal per kind verschille ...
Het komt vast wel goed, maar ik blijf het bijzonder vinden hoe die kleintjes het leren. Zo heb ik hem bijv geleerd dat mijn tepel niet om te sabbelen is maar alleen om te drinken. Als hij echt ontroostbaar is dan is de tepel weer wel het enige wat hem rustig krijgt. 🤷🏻♀️
één jaar geleden
Hallo dames, hoe gaat het met iedereen? Zijn er alweer een aantal aan het werk?
hier even een update vanuit mij: Het gaat goed met Zoë. Ze is nu 15,5 week. Gisteren zijn we weer bij het consultatiebureau geweest. Dit was allemaal goed. Ze is sinds haar geboorte al iets meer als 11 cm gegroeid en qua gewicht zit ze boven gemiddeld. De borstvoeding doet het dus goed :P gisteren was dan ook het moment voor de eerste 2 prikjes. Ze moest bij het tweede prikje even huilen, maar dit was met 2 minuten weer over. Ze heeft tot nu toe nog geen symptomen van ziekte. Ze slaapt overdag een paar keer en 's nachts slaapt ze over het algemeen ook goed. Soms slaapt ze in een stuk door, soms wil ze s'nachts nog een keer drinken en sporadisch wil ze 2 keer. (denk dat we laatst wat regeldagen hadden of dat ze door verkoudheid wat meer wilde drinken. Het is een ontzettend vrolijk meisje dat altijd lacht, bijna nooit huilt, heel sterk is en we zien haar met sprongen vooruit gaan.
Overgaan op de fles is hier nog steeds wel een dingetje. De tijd begint wel te dringen.. na 24 weken verlof moet ik 8 januari weer beginnen, dus zou het fijn vinden als ze dan in ieder geval overdag een fles accepteert. Maandag gaat ze even proefdraaien bij mijn ouders. Even kijken hoe het gaat (omdat ze geen 9/10 x geen fles wil). Woensdag eerste keer opvang en donderdag middag naar de andere opa en oma. Hopelijk zal ze hier de fles pakken omdat ik er niet ben. Even afwachten dus. Volgende week ook even contact met mijn leidinggevende over hoe het gaat.
MOD
één jaar geleden
Hallo lieve dames!
Ik zal ook weer even een update plaatsen! Djoah is dinsdag alweer 18 weken, jeetje wat vliegt de tijd voorbij! Afgelopen week woog hij al 7,3 kilo bij het CB en mogen we de voeding van 0.00 uur laten vallen! (Blijkbaar mag dit al vanaf 6 kilo maar dat wist ik niet) We zijn vorige week begonnen met groente en nadat hij de eerste dag al 10 hapjes op had eet hij sinds deze week van zowel fruit als groente een potje per dag weg! 🤭😂 Jeetje, wat een heerlijk vreet zakje hebben wij! Hij was er ook echt aan toe want hij interesseerde zich voor alles wat ik in mijn mond stopte en deed dan al echt zijn eigen mondje al open! Ik kolf nog steeds fulltime en daar ben ik stiekem wel enorm trots op! Hij krijgt nu dus vier flessen van 210 en 2 potjes per dag! Het slapen overdag gaat wel minder sinds hij uit de Pacco moet! Hij rolt nog niet volledig om maar is er wel bijna … 😅 Dus als hij in totaal 3 uur op een dag slaapt is het veel! In de nacht redt hij daarin tegen wel 10 uur! Volgende week gaan we lekker een weekje naar CenterParcs! Super veel zin in! Hopelijk slaapt hij daarna ook ‘s nachts in zijn eigen bed want tot nu toe slaapt hij nog steeds bij ons! 🤭 Verder een vrolijk, druk kletsend kereltje waar mijn hart iedere dag nog van over loopt! 🩵
Hopelijk gaat het met jullie allemaal ook goed!
één jaar geleden
wat leuk de updates! Wat fijn dat het goed gaat met jullie kindjes ❤️
Juliëtte is ondertussen 13 weken, heeft ook haar vaccinaties gehad. Het is een pittige tante, geheel naar verwachting schreeuwde ze de boel bij elkaar. Het is een knap meisje, wat al goed kan ‘kletsen’ en heel sterk is. Ik geef nog volledig live borstvoeding. Waar ze eerst ‘s nachts goed doorsliep, zitten we nu in een lastigere fase. Ik probeer nu de nachtvoedingen wat korter te doen en weer meer voeden overdag, zodat ze weer wat meer gaat slapen ‘s nachts. De opvang begint in januari, dan kan ik weer wat makkelijker werken. Nu doe ik dat meer ‘tussendoor’. Met oud en nieuw gaan we voor het eerst een nachtje uit logeren, kerst vieren we gelukkig bij ons thuis 🎄
één jaar geleden
Reactie op FOX1988
Hallo dames, hoe gaat het met iedereen? Zijn er alweer een aantal aan het w ...
Leuk om te lezen van iedereen!
Hier gaat het top. Teun is een makkelijk, vrolijk kind. Lacht zodra hij een gezicht ziet. Echt heel sociaal. Heerlijk. Hij rolt van buik naar rug en bijna ook andersom, maar hij blijft nog ff steken op zn zij haha. Hij eet goed. In januari kijken of hij ook groente/fruit wil en anders in maart met een halfjaar weer opnieuw proberen. Hij is 13 weken, was 1 september uitgerekend, maar 11 bevallen 😁. Dinsdag eerste vaccinaties gehad. Bij de eerste prik lachte hij gewoon. De arts zei wat is dit voor kind 🤣. Daarna ff brullen en smiddags even een uurtje minder goed te pas. Nu weer als vanouds.
één jaar geleden
Wat een leuke foto’s allemaal. Leuk om te lezen dat het goed gaat.
Onze zoontje is nu ook bijna 16 weken. Het gaat goed met de kleine man. Hij was vorige week 6,8 kilo, dus groeit goed. Alleen spuugt hij heel veel de hele dag door. Soms nog na een half uur voeding, terwijl hij steeds kleine beetjes krijgt. Maar ondanks dat, komt hij niks te kort🤭. Soms kan ik hierdoor hem niet op de buik leggen, omdat alles dan weer onder zit. Kleed hem 3-4 keer per dag aan 😂. Wel gaaf om te zien hoe goed de kindjes van jullie al op de buik liggen en hun nekje omhoog houden. Mijne doet dat nog niet zo hoog helaas 🤭. Oke dit klinkt allemaal vooral als een klaag van mij zie ik, maar het is een lekker, lief, vrolijk kereltje 🤭❤️.
één jaar geleden
Hier ook een update!
Louay Ishaq is inmiddels 13 weken en gister bij het cb al 7.4kg en 61,5 cm. De borstvoeding doet het goed. Ik ben nog niet begonnen met werken, begin 8-2 pas weer dus heb nog even.
Louay Ishaq heeft de afgelopen dagen waarschijnlijk een beetje last gehad van sprong 4? Slaapt snachts nog goed gelukkig en lacht naar alles en iedereen. 😊
één jaar geleden
Hier gaat het ook supergoed. Ik ben echt zo verliefd op ons mannetje. 💙Nu bijna 15 weekjes. Hij sliep door van 20:00-05:00 maar sinds een paar dagen is het ‘s nachts raak. Ook overdag moet mama in de buurt blijven. Blij dat ik hem dat ook kan bieden want ik hoef nog niet te werken. ☺️ Maar hij is denk ik lekker aan het ontwikkelen.
‘s avonds wordt er hier druk geclusterd dus wordt er vaak nog op mama geslapen. Sinds deze week proberen we om hem toch in z’n eigen bed te leggen ‘s avonds. Het is al een paar keer gelukt!
Overdag slapen lukt nog niet zo goed in z’n eigen bed. Vooral hazenslaapjes van 30/45 min. Ach alles is mooi meegenomen! In de draagzak daarentegen zou hij wel hele dagen kunnen slapen. 🤪
Het is een flinke jongen van 7,5 kilo en 67 cm. :) Hij loopt 3 maanden voor op z’n grote zus qua maten. Ik ben iig weer helemaal op mijn gewicht voor de geboorte, elke dag minimaal een uur lopen met zo’n bonk doet wonderen. 😜 en de borstvoeding helpt ook mee!
Wat ik ook superleuk vind is dat hij donkerbruin haar heeft, terwijl wij allebei hoogblond zijn en onze dochter ook. De enige in onze familie met donkerbruin haar is mijn moeder, toch bijzonder. 👶🏻
één jaar geleden
Wat leuk al die updates ❤️
Met Jovi gaat het ook super!
Ze was 28 nov precies 3 maanden en woog toen 6,5 kg. Ze zal nu richting de 7 gaan.
Ze is al een paar keer zelf gedraait, is super sterk en grijpt ook echt dingen bewust vast (incl mij haha)
Ze is nu 2 weken gestart op het kdv en ook daar doet ze het super.
Ze gaat aankomende week ook eindelijk over naar haar eigen bedje ipv bij mij dus dat vind ik heel spannend. Maar hoop dat het ons beide een betere nachtrust oplevert 🥰
één jaar geleden
Met Julia gaat het ook goed!
Toen ze 7 weken was kreeg ze bloed in de ontlasting en is er waarschijnlijk koemelkallergie ontstaan, met Pepti voeding was het bloed in 4 dagen weg en ze doet het nu super goed op die voeding! We blijven wel onder controle in het zkh om in aankomende maanden een keer een test te doen of het daadwerkelijk koemelk was en om te proberen weer over op normale voeding te gaan.
We zijn nu aan het proberen de laatste fles eraf te halen en dat ze naar 4 flessen gaat, tot nu lijkt het te lukken!
Ze is zo'n vrolijk meisje, iemand die niet vrolijk is moet een dagje met haar op stap gaan haha
één jaar geleden
Wat een leuke fotos allemaal.
Onze zoon is 17 weken (3weken te vroeg) en het gaat heel goed. Hij weegt ongeveer 5.8 kilo en is ongeveer 57cm groot. Hij lacht en babbelt de hele dag door. Slaapt van 20.30 uur tot 06 uur door. Paar keer in de week word hij toch nog wakker rond 4 uur en wil soms wel soms niet een klein flesje. Ben helemaal verliefd op hem. Vandaag is hij precies 4 maanden