660 Reacties
één jaar geleden
Hier gaat het ook goed met ons dochtertje, ze groeide wat te weinig van de borstvoeding dus daarom heb ik tot 3 maanden op 8 voedingen gezeten. Nu zitten we de afgelopen week op 7 en drinkt ze ook korter (15 min) dat maakt het wel beter te doen, met 2 andere kinderen er bij. Ze is nu 15 weken en rond de 5,5 kilo.
Het slapen gaat ook steeds beter, in de nacht nog 1 voeding en overdag minder wiegen etc. Dat vind ik heel fijn!
Hoe gaat het met jullie als mama’s? Ik heb nog wel een diastase en ben druk bezig met oefeningen, nog 7 kilo te gaan naar mijn startgewicht en verder conditie weer wat aan het opbouwen. Zo blij dat het bewegen en sporten steeds beter gaat! Wel heeel veel haaruitval nu, echt plukken!
één jaar geleden
Hier gaat ook goed met Hanna! K heb geen idee hoeveel ze weegt, we moeten naar het cb dinsdag voor de prikken. We hebben in haar een hele makkelijke baby, in tegenstelling tot wat onze eerste dochter was dus er gaat een wereld voor ons open. Ze slaapt al sinds de derde week op haar eigen kamer.🎉
Sinds we bij de osteopaat zijn geweest is Hanna een compleet ander kind. Altijd vrolijk, als ze huilt is er ook echt wat aan de hand (meestal honger), slapen doen we goed, snachts komt ze nog wel voor eeen voeding maar dat mag ook gewoon
Ze is mega fan van dr grote zus, steeds aan t zoeken waar ze is. Op de opvang is ze de pretletter van de groep, gaat ook daar super.❤️
Al met al genieten! De tijd gaat zo hard, ze kijkt wel veel sneller te groeien als Loïs.😅
één jaar geleden
Ik heb echt zooo veel haaruitval. De haren liggen echt overal. Mijn dochter vindt het super leuk op de opvang. Nu moet ik voor mijn werk 3 weken fulltime werken. Ik zie wel op tegen aankomende week, 5 dagen werken. Ook op een andere locatie, waardoor ik minstens een uur onderweg ben en ben ook alleenstaand. Nu wel weekend gehad, maar bijna geen energie gehad om lekker veel met haar te spelen...
één jaar geleden
Bij ons gaat het naar omstandigheden ook goed. Begin december toen ik op werk terugkeerde kreeg ik gelijk slecht nieuws dat ik weg moet vanwege een reorganisatie. Het vermoeden had ik al sinds mijn zoontje 10 dagen oud is, nu helaas bevestigd. Ik ben nu met een jurist bezig om dit uit te zoeken en de vervolgstappen nauwkeurig uit te zetten. Dit heeft me al wekenlang enorm veel stress opgeleverd :( nu willen de opa’s en oma’s voorlopig niet oppassen omdat ik toch zonder werk thuiszit. Dus het is weer even een omslag waar ik niet op zat te wachten.
Het positieve hieraan is wel dat ik meer tijd met mijn zoontje heb. Hij had een lastige 2-3 weken achter de rug waarbij hij wel goed sliep maar slecht at. Hij kreeg al vanaf zijn geboorte iedere dag de fles van papa, maar hij wilde écht bijna niks meer van papa. Sinds deze week drinkt hij weer normaal. Verder kletst hij veel met ons en trakteert hij ons iedere dag met zijn schattige lachjes. Op de kdv doet hij het ook voorbeeldig!
Zoals andere mama’s ook erg veel last van haaruitval. Vooral de voorkant begin ik kale plekjes te krijgen :( ik hoop echt dat dit niet te lang blijft doorgaan!
één jaar geleden
@c8l wat ontzettend vervelend van je baan zeg! Zou er ook veel stress van krijgen! Ik hoop dat de jurist nog iets voor je kan betekenen.
Ik hier ook haaruitval. Tijdens de zwangerschap echt niets en nu vind ik overal haren terug. Tijdens/na het douchen komen er al helemaal veel haren los. Gelukkig nog geen kale plekjes. Heb best veel haar dus denk dat dat nog wel meevalt. Wel zeker om even te kijken naar een oplossing ertegen.
één jaar geleden
Reactie op C8L
Bij ons gaat het naar omstandigheden ook goed. Begin december toen ik op we ...
Wat ontzettend vervelend! En even voor de goede orde: zorgen voor een baby is MEER dan een fulltime baan (en nee dit zeg ik niet zomaar, dit is echt bewezen).. Mijn man ziet zijn werk soms ook als even tijd voor zichzelf of iig als heel anders intensief dan de hele dag voor een baby zorgen. Dus dat de opa’s en oma’s daarom niet meer willen oppassen vind ik nogal wat. Minder zou ik begrijpen, maar jij even tijd voor jezelf om op te laden is juist in zo’n stressvolle tijd enorm nodig! Heel veel succes en sterkte 🍀💪🏻❤️
één jaar geleden
Ik zag terugkeren op werk ook als een stukje afleiding van de baby. Het is een stukje identiteit van mezelf zonder baby en hoe lastig het ook voelde om de zorg ineens weg te moeten geven, uiteindelijk had ik er wel een draai in gevonden. Wat me nog het meeste stress geeft is dat ik (by far) de hoofdkostwinner thuis ben en dat het wegvallen van mijn salaris een hele grote impact zal hebben.
De opa’s en oma’s willen echt wel nog eens oppassen maar niet iedere week. Mijn schoonouders wonen op een uur rijden van ons dus ik wil ze sowieso niet voor niks laten komen.
De jurist heeft beoordeeld dat ik niet boventallig mocht worden gesteld omdat er tijdens je bevallingsverlof een opzegverbod op je geldt. Dit verhaal krijgt nog wel een staartje…
Weet iemand hoelang de haaruitval gemiddeld kan duren?
één jaar geleden
Dit las ik op yummigummy ofzo:
Door het hoge oestrogeengehalte komen je haren namelijk niet in de uitvalfase terecht. Na de bevalling zakt dit gehalte, en vallen je haren weer uit. Alleen valt nu niet alleen de normale hoeveelheid uit, maar ook de haren die je negen maanden vasthield. Daarom lijkt het alsof je extreem veel haar verliest. Dat begint meestal zo’n vier maanden na de bevalling.
Wat kun je doen tegen haaruitval na je zwangerschap?
Geen zorgen: dit is een teken dat je lichaam de zwangerschapshormonen achter zich laat, zoals het hoort. Het trekt bij, en binnen uiterlijk 12 maanden heb je weer dezelfde haargroei als voordat je zwanger werd.
één jaar geleden
Ik heb echt zooo veel haaruitval. De haren liggen echt overal. Mijn dochter ...
Jeetje Lizzy,
Vind dit enorm pittig klinken. Hier als ook alleenstaande vind ik de tien uur die ik nu doe en 15 uur vanaf januari al pittig (plus opvang).
Om daarnaast nog een huishouden je kindje draaiende te houden is niet niets.
Heb je wel hulp betreft huishouden? En een fijne opvang?
Liefs ❤️
één jaar geleden
Jeetje Lizzy,
Vind dit enorm pittig klinken. Hier als ook alleenstaande vin ...
Jaa super fijne opvang. Heb wel wat hulp, maar hou eigenlijk ook wel heel erg van alles zelf doen. Het is pittig, maar wel te doen. Heb helaas geen energie of tijd om leuke dingen te doen of echt even ontspannen. De training wordt waarschijnlijk met weken verlengd. Daarna ga ik 4 dagen werken en wellicht daarna maar 3 gelukkig.
één jaar geleden
Zoë heeft gisteren haar eerste dag opvang gehad. Brachten haar en haar zus rond half 9. Kwart over 2 werd ik gebeld om te overleggen. Zoë had steeds de fles geweigerd en, sinds mijn voeding rond 7 uur die ochtend, amper 20cc gedronken. Ze heeft veel geslapen en was verder wel vrolijk, maar ik daar meteen heen om haar te voeden. Had liever gehad dat ze me al eerder hadden gebeld. Savonds was ze dan ook flink aan het clusteren. Volgende week gekolfde melk meegeven.. en anders live voeden..
één jaar geleden
Mijn vader gaat morgen even op mijn dochter passen. Om dat ik ergens naartoe gaan, daarna gaan we met de familie bij een familielid afspreken. Dus nu kwam mij vader met het idee om dan met haar naar diegene toe te komen rijden. Maar eigenlijk heeft mijn dochter nooit bij iemand anders in de auto gezeten dan bij mij. Krijg gewoon een beetje buikpijn van het idee. Ik weet dat er niks gebeurd, mijn vader kan beter autorijden dan ik en het is maar een paar kilometer. Zijn er meer mensen die dit lastig vinden? En ik weet niet wat ik moet doen, zelf rijden of toch niet...
één jaar geleden
Hi mama’s, hoe gaat het met jullie? Hebben jullie allemaal de kerstdagen overleefd?
Ik moet even mijn ei kwijt 😅
Ons kleintje vond het maar niks dat we twee dagen bij anderen waren geweest. Vreselijk gehuild en slecht gedronken, sindsdien drinkt hij ook slecht zowel van mijn borst als uit de fles. Ook heb ik lekker ergens weer eens de griep opgepakt (voorheen werd ik bijna nooit ziek, nu is het iedere 1-2 maanden raak??? 😵💫) en lijkt de kleine in de 4 maanden slaapregressie te zijn gekomen. Vandaag met mijn zieke hoofd hem veel in slaap moeten troosten, waarvan weinig pogingen succesvol waren.
Ik zei vanavond tegen mijn vriend huilend van het lachen en ellende waarom we in hemelsnaam aan kinderen waren begonnen 😅🥹
Iemand tips om deze slaapregressie door te komen?
één jaar geleden
Reactie op C8L
Hi mama’s, hoe gaat het met jullie? Hebben jullie allemaal de kerstdagen ov ...
Hoi! Ik voel je!
Hier heeft de kleine heel erg last van eczeem tot vorige week donderdag leek hij geen jeuk te hebben sindsdien wel zo sneu. Dat was ook het moment dat hij besloot te stoppen met slapen overdag en de nacht! In de nacht sliep hij wel maar elk uur wakker, wilde een aai en zijn speen en sliep door. Killing! Zeker omdat wij verwend zijn met hem. Hij slaapt al een tijd van 23 - 7.
Kortom ik snap wat je bedoelt. We twijfelen hier of het de jeuk is / was of slaapregressie.
Nu sliep hij van 19:30 tot 22:30 (man heeft hem wakker gemaakt voor fles). Maar sliep halverwege de fles weer. Ga duimen dat hij nu lekker doorslaapt! Dan is hij of door de slaapregressie heen of even weinig jeuk.
Hij sliep met kerst ook slecht overdag misschien omdat hij echt last van FOMO heeft. Vind mensen te leuk.
Wij zijn zo verwend met onze kleine vrolijke man! Dat ik me totaal niet kan voorstellen hoe andere het doen met kinderen die wel in de nacht nog komen. Vind dit al heel erg heftig zo een paar keer. Zeker icm 4 dagen werken.
één jaar geleden
Reactie op Vivi92
Hoi! Ik voel je!
Hier heeft de kleine heel erg last van eczeem tot vorige ...
Wat vervelend de eczeem! Lijkt me ook zo zielig voor een baby, je kan hem natuurlijk ook niet zeggen dat hij niet moet krabben…
Ik vind ‘s nachts de borst geven helemaal geen probleem maar de kleine werd de afgelopen nachten eens in de 2-3 uur weer wakker en de speen teruggeven voldeed niet. Het weer in slaap komen was ook lastig. Vandaag waren we van 16:00 tot 20:00 bezig om hem in slaap te troosten, en als we hem neerlegden dan begon hij weer keihard te huilen 😕
één jaar geleden
Reactie op C8L
Wat vervelend de eczeem! Lijkt me ook zo zielig voor een baby, je kan hem n ...
Wat sneu voor hem! Hopelijk is het snel over. Waarschijnlijk wordt hij ook steeds vermoeider waardoor hij moeilijker slaapt en dan is het een visuele cirkel.
Helpt misschien lang auto rijden? Dat hij dan blijft slapen en daardoor langere tijd geslapen heeft? Geen idee hoor. Wij hebben gisteren 2u gereden en precies het moment na de fles dat hij moest slapen en vannacht heeft hij bijna doorgeslapen! Van 18:30 - 22:30 toen sliep hij nog flesje gegeven, half leeg, luier verschonen, de rest van de fles en toen van 23:30 geslapen tot 4:30. Speen erin en door tot 6:30. Geen idee of hij nu door die autorit wat slaap gehad heeft waardoor hij daarna beter sliep.
één jaar geleden
hanging on …. zou ik het noemen. Voeden is nu echt elke 3 uur, dat terwijl ze tot 10 weken goed sliep. Nu is het soms een keertje 4 uur. Het is wat het is, want ze is verder vrolijk en alles gaat goed. Maar elke nacht om 02.00 en 05.00 heeft ze honger en er valt niks aan te doen behalve accepteren en van geluk spreken dat ze verder zo makkelijk is.
Behalve dan de fles, die pakt ze niet meer van mij. Alleen van andere 😅
één jaar geleden
Draaien jullie babies zich al om? Mijn dochter vindt het prima oo haar rug, ze probeert niet eens om te draaien. Ze kan best lang op haar buik liggen, maar ook dan probeert ze niet te rollen. Ik heb wel eens geprobeerd met speeltjes of geluidjes haar te stimuleren, maar het werkt niet.
één jaar geleden
Draaien jullie babies zich al om? Mijn dochter vindt het prima oo haar rug, ...
Mijn dochter draait sinds een paar dagen continu van haar rug op haar zij, maar verder nog niet. Daarvoor vond ze het ook allemaal nog wel best, dit is ook niet door speeltjes maar doordat ze door had dat ze dan sneller bij de tepel kan als we liggen 😂
Ze doen het allemaal op hun eigen tempo, onze dochter brabbelt bijvoorbeeld heel weinig maar observeert nog liever alles