660 Reacties
één jaar geleden
In sommige aspecten gaat het heel goed en anderen weer niet. Ze rolt zelf al van rug naar buik , heeft haar eerste schaterlachje gehad en eet al bijna een half potje fruit op🥭🍎.
Wat minder is:
Volgende week maandag eerste werkdag weer en mevrouw weigert nog steeds elke fles🍼. Ze wordt ook echt boos 😡 als ze het te vaak proberen. Op maandag ga ik bij m'n ouders zitten werken (studeerkamer achter) en live voeden 🤱🏼. Op woensdag live voeden op de opvang en voor de donderdag moet ik nog een oplossing vinden 🧐.
Sinds 1,5 week slaapt ze slechter. Snachts wel tussen de 2 en 4 voedingen en overdag weinig drinken. Probeer overdag meer te voeden, zodat ze snacht langer doorslaapt 😴, maar dit is nog geen succes. Deze omkering is sinds ze haar zo lang zonder eten hebben gelaten op de opvang. 😔 mssn zitten we nu ook in de 4 maanden slaapregressie?
één jaar geleden
Ons zoontje rolt nog niet, maar draait wel bijv als hij recht in zijn box wordt weggelegd daarna ineens diagonaal of kwartslag gedraaid is. Hij kletst ons de oren van onze hoofden af, reageert ook veel op andere mensen die tegen hem praten en lacht heel veel.
Slapen gaat af en aan goed en wat minder goed. Hij komt altijd nog om de borst vragen tussen 3:00 en 5:00.
Wat echt minder goed gaat is sinds de kerst dat als we met hem bij andere mensen thuis zijn, hij niet in zijn hum is. Hij zet het vaak op een huilen als andere mensen hem optillen en is daarna even moeilijk te troosten. Hij laat op dat moment zich alleen troosten door mij… Eerst dachten we dat het door de avonden kwam (zijn minst favoriete deel van de dag) maar gistermiddag bij mijn schoonouders was het ook zo.
één jaar geleden
Gelukkig nieuwjaar allemaal !!
Lees veel herkenbare dingen hier.
- vind het ook nog steeds spannend als een ander tijd met Jovi in de auto.
- Slapen gaat hier ook weer minder. Alleen op mij of naast mij haha. Heb me erbij neergelegd.
- Ze drinkt ook wat minder maar hoort bij sprong 4 dus maak ik me niet druk om.
- Twee weken geleden begon ze met draaien. Maar nadat ze het een paar keer achter elkaar heeft gedaan vond ze het wel prima en sindsdien is het klaar 😂.
- Eigenlijk gaat verder alles gewoon ontzettend goed. Ben mega trots op mn kleine meisje ❤️
één jaar geleden
Hoi allemaal,
Even benieuwd ... Zijn jullie al begonnen met oefenhapjes ? 🥰
één jaar geleden
Hoi allemaal,
Even benieuwd ... Zijn jullie al begonnen met oefenhapjes ? ...
Yes, wij zijn ook begonnen toen hij 4 maanden was. Nu eet die een blokje per dag en blijft er steeds meer in zijn mond zitten. Zijn nu bezig met courgette.
één jaar geleden
Hoi allemaal,
Jazeker! Al met 3.5 maand, ivm reflux op aanraden van de kinderarts. Eerste weken ging niet echt goed, veel krampjes en last van, dus even uitgesteld en nu met bijna 5 maanden alweer begonnen en gaat helemaal goed!
één jaar geleden
Hoi allemaal,
Ja de dag dat hij 4 maanden werd begonnen. Elke dag 2x een hapje. Nu nog steeds 2x een hapje per dag alleen iets groter al.
Wortel pompoen broccoli bonen bloemkool al gehad. Zoete aardappel krijgt hij ook vanaf morgen
één jaar geleden
Hoi allemaal,
Ja. Al met 3,5 maand want hij was er aan toe. We hebben al wortel, broccoli, zoete aardappel, aubergine, courgette, pompoen, bloemkool, avocado en doperwten gehad.
Bij ons echt een groot succes, eet 2x per dag zo'n 50/60 gram groenten nu.
Zit er ook aan te denken om met pap te beginnen, iemand dat al gedaan toevallig?
één jaar geleden
Hier ook begonnen in t begin van het nieuwe jaar. Krijgt nu wortel en courgette, zelf gemaakt en toen in ijsblokjesvorm in gevroren. Krijgt nu twee blokjes per keer (savonds) en ze wordt pissig als t op is.😂
Vandaag beginnen we met sochtends een hapje fijngeprakte peer.
Vanavond voor t eerste papfles
één jaar geleden
Hier waren de nachten na echt dramatische nachten opeens weer goed. Wij blij. Duurde alleen maar 3 nachten 😅. Nu weer elk 1-1,5u wakker. Hij heeft dan niks nodig behalve een aai of zijn speen.
Nu krijgt hij 5x 180+6. Om 6/10/14/18/22. Maar na de fles van 18u ligt hij om 19:30 in bed. Vaak is hij dan 20:30 ff wakker maar met speen slaapt hij door. Dan om 21:30 maken we hem wakker. Hij heeft extreme eczeem dus smeren hem 5x per dag van top tot teen.
Nu vroeg ik me af wanneer je die laatste fles laat vallen. Had ergens gelezen dat juist door het wakker maken van die laatste fles er in de nacht onrustig geslapen wordt. En als je dan teruggaat naar 4 flessen blijf je dan bij 180+6 maar dan 4x?
Momenteel is de eczeem redelijk onder controle dus zou 1x minder smeren misschien wel aan durven.
Of is het dan verstandig 1x minder smeren en die laatste fles proberen zonder luier verschonen en dus slapend?
één jaar geleden
Reactie op Vivi92
Hier waren de nachten na echt dramatische nachten opeens weer goed. Wij bli ...
Onze dochter krijgt 4x 180+6, eerste rond 07:00-07:30u, dan 11:00u, 16:00u, om 17:30u groentehapje en dan rond 19:30u de laatste fles.
Soms heeft ze om 17:30u nog honger dan geven we haar 120+4 extra dus dan zijn het wel 5 flessen.
Na de fles van 19:30u gaat ze naar bed en slaapt door tot de volgende ochtend. Mijn ervaring leert ook dat wakker maken voor een late fles niet goed uitpakt. (Deden we een tijdje bij ons eerste kindje)
Het zou fijn zijn voor jullie als de avondfles iets later is waardoor hij hopelijk de nacht doorslaapt. Misschien helpt het ook als hij een hapje krijgt rond etenstijd als hij hier al aan toe is.
Vervelend dat hij zoveel last heeft van eczeem, hopelijk wordt het snel beter!
één jaar geleden
Reactie op Vivi92
Hier waren de nachten na echt dramatische nachten opeens weer goed. Wij bli ...
Wij geven die laatste fles al niet meer vanaf 3 maanden en lieten hem zelf komen.
Hij kwam dan zelf rond 1 uur snachts en die is er langzaam vanaf gegaan. Je kan hem ook afbouwen door minder te geven de laatste fles. Onze zoon kreeg snachts ook maar 90ml aangeboden.
Hij slaapt nu wel al enkele weken door van 20.30 tot 6.30 uur
Wij geven vanaf 3 maanden eigenlijk al 4 flessen. En al een aantal weken 4x 210+7
één jaar geleden
Wat fijn dat jullie baby's de fles pakken. Onze dame pakt nog steeds de fles niet 😖 ze weigert em elke keer. Alles al geprobeerd.
Geeft nu bijna elke 3 a 3,5 uur borstvoeding en kan bijna nooit ergens heen Alleen. Ben ik net even naar stal en dan krijg ik na 1,5 uur weer een appje dat ze honger heeft en kan ik weer naar huis. Bv gaat verder wel goed, ze groeit goed, maar of ik er nou zelf gelukkig van wordt... maarja zolang zij geen fles accepteert, moet ik wel
één jaar geleden
Pfff ben jaloers op jullie nachten hoor. Hier komt ze nog steeds elke 2 uur. En ze gaat pas slapen als ik ook naar bed ga 🙈.
Het is vaak niet echt drinken maar ze wilt wel per se even de borst. Is toch een dingetje waardoor ze zich prettig voelt.
Denk niet dat ze te weinig binnenkrijgt en daardoor honger heeft want ze zit ver bovenin haar groei curve haha
één jaar geleden
Pfff ben jaloers op jullie nachten hoor. Hier komt ze nog steeds elke 2 uur ...
Nou I feel you. Hier nog 2 keer elke nacht, soms maar 1 keer en overdag elke 2,5/3 uur. Hier wordt er ook flink wat afgesabbeld. Of zoals mijn vriend het noemt; zit ie weer te soebelen. Voedingssessies duren van 12-30 min. En ook hier aan groei geen gebrek. Ventjes zit met lengte en gewicht op de bovenste curve. Grote kerel. 🥰
Elke nacht hebben we hoop. 😅🥹
één jaar geleden
Ben dus niet de enige 😅
Wat kunnen kindjes ook verschillen. Onze eerste pakte ook de fles naast bv, sliep al heel snel door, super kalm ook in een wipstoeltje en box. Nu nummer 2, pakt de fles niet, slaapt niet door, is al snel klaar met de box of speelkleed (zit liefst rechtop en kijkt rond). Mn vriend zegt wel eens: waarom gingen we voor een tweede? 😂