660 Reacties
één jaar geleden
Reactie op FOX1988
Ben dus niet de enige 😅
Wat kunnen kindjes ook verschillen. Onze eerste pa ...
Haha alsof ik mezelf hoor!
één jaar geleden
Reactie op Mammamia91
Ja. Al met 3,5 maand want hij was er aan toe. We hebben al wortel, broccoli ...
Jaa ons honger wolfje wilde in de ochtend en de avond soms bijna 2 flessen achter elkaar. Nu dus maar extra opvullen met in de ochtend en de avond een pap fles. Nu ze daar al een paar weken tevreden op is zijn we vandaag op precies 5 maanden met een paar hapjes bloemkool begonnen.
één jaar geleden
Halloooo allemaal, zo slecht maar kijk zoo weinig op de app!
Daar waar ik 100x per dag refreshen deed vergeet ik nu helemaal dat de app bestaat..
Want daaaamn wat is het pittig geweest.
Wij strugglen nog steeds met voeding en slapen, cb helpt voor geen ***
Hij is 8 kilotjes alweer maar drinkt volgens internet te weinig
05:00-09:30 100/120ml met moeite
13:30-16:30-19:30 120/150ml
22:30 180ml
Ik kom ongeveer uit op 850ml per dag.. 🥲 groeit verder prima. Maaar die fles van 05:00 is er na sprong 4 ineens bijgekomen en krijg ik er maar niet vanaf. Nu hij overdag ook slechter is gaan drinken vind ik t wel prima.
Hij heeft wel echt honger, want ik probeer van alles om hem verder te laten slapen maar alleen een flesje werkt.
Iemand een idee of tip?
één jaar geleden
Ik zou het loslaten en naar je baby kijken. Als hij goed groeit en tevreden is dan is het toch goed? Ik geloof niet zo in 1 hele specifieke richtlijn voor alle baby’s. Jij kent je kindje het best. ♥️
Hier ook weer een nachtvoeding erbij sinds een paar weken. Ik vind het ook pittig, aangezien mijn dochter echt veeeeel beter sliep. Ook daar heb ik me nu een beetje bij neergelegd. Soms nog niet hoor. ;) Weet iig dat je niet de enige bent en dat ‘maar’ 1 nachtvoeding al heel knap is van onze baby’s! 😘😘
één jaar geleden
Reactie op strawberrywater
Daar waar ik ...
Dat was trouwens een reactie op jou. Goeiemorgen. 😅🤱🏼
één jaar geleden
Reactie op strawberrywater
Daar waar ik ...
Wij hebben precies hetzelfde! Is ook geen grote drinker, nooit geweest maar groeit hardstikke goed! Omdat hij overdag geen grote drinker is komt hij natuurlijk snachts maar heb me er maar bij neergelegd.. hij slaapt na zn flesje wel rustig door en ga me kind geen honger laten lijden.. hoop dat dit een fase is en dat het vanzelf wat beter gaat!
één jaar geleden
Reactie op Loes1230
Jaa ons honger wolfje wilde in de ochtend en de avond soms bijna 2 flessen ...
En dan met rijstebloem? We doen het nu af en toe bij de avondfles maar ik had gelezen dat je het beter niet elke dag kon geven?
één jaar geleden
Wij strugglen ook enorm de laatste weken. Waar voorheen hij met gemak altijd in een ruk 8-10 uur achter elkaar sliep en 1x in de nacht voor voeding kwam, wordt hij gemiddeld iedere twee uur wakker per nacht. Vooral tussen 22:00-3:00 is het drama, dan huilt en jammert hij maar hoeft niet per se te drinken. Ik gaf hem een extra voeding maar op aanraden van cb weer mee gestopt en 1x in de nacht voeden.
Afgelopen week naar de huisarts en cb geweest, huisarts heeft ons een printje van thuisarts.nl meegegeven 😒 nu in overleg met cb geven we hem johannesbroodpitmeel, waarbij hij van 100-120 ml per keer nu wel 150-170 ml drinkt. Maar hij spuugt nog steeds veel. Het is zo zielig, hij huilt vaak rond de voeding en overstrekt zichzelf vaak.
Ondertussen groeit hij zo langzaam… met 20 weken weegt hij maar 6,2 kg. Dat is onder het gemiddelde maar nog niemand begrijpt onze zorgen omdat het nog binnen de curve valt 😞
één jaar geleden
Reactie op C8L
Wij strugglen ook enorm de laatste weken. Waar voorheen hij met gemak altij ...
Wat vervelend. Bij ons heeft een gedeeltelijke switch naar Nutrilon omneo (we doen 50/50 omneo en gewone voeding) enorm geholpen tegen krampjes door voeding. Wel zorgen dat je goede maat speen hebt, want voeding is net een klein beetje dikker. Verder helpt het bij ons ook om wel in de nacht extra voedingen te doen. Hij slaapt daardoor veel beter (hij wordt alleen wakker om te eten en slaapt daarna direct door) en komt ook goed aan.
één jaar geleden
Reactie op a11223344
Wat vervelend. Bij ons heeft een gedeeltelijke switch naar Nutrilon omneo ( ...
Ik geef nog borstvoeding (overdag gekolfte melk) en wil graag blijven doen zolang mijn productie nog goed is. We zijn daarom nu geswitched naar volledig gekolfte melk in een flesje overdag zodat we die johannesbroodpitmeel kunnen mengen in de melk. Je kan het ook mengen met water en dat voor en na de borst geven, alleen daar wil onze kleine niks van weten 😅
Nu hij veel meer drinkt is een extra nachtvoeding niet meer nodig en zien we dat zijn groei weer langzaam doorgaat 😊
één jaar geleden
Reactie op a11223344
Wat vervelend. Bij ons heeft een gedeeltelijke switch naar Nutrilon omneo ( ...
Fijn dat het bij jullie goed werkte! Ons meisje spuugt ook heel veel en we hebben alle combi’s van voeding geprobeerd maar zijn nu op Nutrilon AR terecht gekomen, daar spuugt ze het minst op. Ze groeit wel goed, dus dat is top! Geboren met 1922 gram en nu met 5,5 maand 6100 gram dus dat is superfijn, maar ben echt heel blij dat we de AR hebben gevonden. Deden eerst omneo met gewoon met JBPM maar dat was m ook niet. Snap wel heel goed als je (nog) BV geeft dat je dan JBPM wel heel fijn vind.
één jaar geleden
Ben stiekem wel benieuwd hoe zwaar de rest van de babies hier zijn inmiddels?
Jovi zit inmiddels net boven de 8 kilo en volgens de app is dat dus best een de grote kant.
Heb ook chronisch spierpijn. Alsof het overbelast is. 😂 Maargoed ben dus stiekem wel benieuwd wat hier het gemiddelde is qua groei 🙈
Iets anders. Zijn er andere KS mama's die ook continue een menstruatie achtige pijn hebben? Ik ga morgen maar naar de huisarts want de pijn wordt steeds erger en wil toch graag checken of het goed heelt 🙈
één jaar geleden
Ben stiekem wel benieuwd hoe zwaar de rest van de babies hier zijn inmiddel ...
Haha no worries; ons mannetje weegt nu 9,6kg 😅 i feel you qua spierpijn en overbelasting haha!
één jaar geleden
6.1 kilo hier 💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻
één jaar geleden
6,8 ongeveer! Ze zit precies op het gemiddelde van de Nederlandse curve, wij zijn ook niet bijzonder groot dus helemaal goed zo.
Kan me voorstellen dat je met zo’n bonk spierpijn hebt 🤣 ik ga soms met deze dame al door mijn rug.
Wel een KS mama maar geen last meer, mijn herstel is ook uitzonderlijk snel gegaan. Ik hoop dat je er snel minder last van gaat hebben ❤️
één jaar geleden
Reactie op moedervanspruitje
Haha no worries; ons mannetje weegt nu 9,6kg 😅 i feel you qua spierpijn en ...
Woow wat een Binkie is dat dan ! 😍😍
Heerlijk hoor, behalve voor onze arme spieren 😂
één jaar geleden
Ik moet maandag weer naar het CB, maar de vorige keer woog hij al 7,5 kilo. Ben benieuwd hoe het nu is! Hij voelt iig zwaar, I feel you!!
Ik heb geen KS gehad maar ook regelmatig dat soort pijntjes in mijn baarmoeder. Deze is sinds mijn eerste bevalling echt een stuk gevoeliger. Hopelijk is het dat ook bij jou! 😘😘
één jaar geleden
Hier een meisje van ergens tussen de 8.5 en 9kg. Geboren met 4306 dus logisch dat ze dan wat zwaarder is haha