660 Reacties

één jaar geleden

6,3 kg vorige week. Veel problemen met reflux maar hij eet sinds anderhalf week weer wat normalere hoeveelheden.

één jaar geleden

Heerlijk om alle kindjes, in hun eigen tempo, te zien groeien 😍😍😍

één jaar geleden

Hier 7,5 (gokken we, eerst man op de weegschaal en toen man met baby) en rond de 70cm. Vrij dun en lang. Doet het goed helaas zijn de nachten iets minder. Meestal rond 23:30 wakker. Heel hard huilen maar voor je er bent slaapt hij alweer. Dan tussen 3:00 en 4:00 weer hetzelfde. Dan om 6:00 heel soms 6:30 is het klaar. En overdag enkel korte slaapjes van 30-45min. Hahah ik weet dat ik als nog met deze nachten niks te klagen heb. Kan veel erger. Maar ben verwend. Hij sliep echt al extreem snel van 22-7 door. Zonder een kik te geven.

één jaar geleden

Reactie op Vivi92

Hier 7,5 (gokken we, eerst man op de weegschaal en toen man met baby) en ro ...
Hoe lang hebben jullie slechte nachten? Wij een beetje hetzelfde verhaal. Ik denk dat het de vier maanden slaapregressie is maar het duurt wel erg lang nu… 😒

één jaar geleden

Reactie op C8L

Hoe lang hebben jullie slechte nachten? Wij een beetje hetzelfde verhaal. I ...
Lang! Denk al bijna 2 maanden ondertussen. De nachten zijn wel stuk beter nu al. In het begin was het elk uur met beetje geluk 1,5 -2u. Hoop echt dat het binnenkort klaar is. Hij sliep ook op zijn eigen kamer maar dat hield ik niet meer vol dus weer terug naast mij dan hoef ik er in ieder geval niet meer uit. Balen dat het bij jou ook zo gaat.

één jaar geleden

Reactie op Vivi92

Lang! Denk al bijna 2 maanden ondertussen. De nachten zijn wel stuk beter n ...
Hier ook ventje wat al doorsliep en nu zeker al twee maanden 1/2 keer per nacht komt en om 22:000/23:00 nog een droomvoeding krijgt. Maar het begint sinds deze week weer beter te worden!! Thank god halleluja. Nu weer 3 nachtjes doorgeslapen deze week en ook overdag een paar keer een cyclus weten te koppelen. 🥳 Hij is nu 5 maandjes. Er is hoop. 🤪

één jaar geleden

Reactie op Krullevaar87

Hier ook ventje wat al doorsliep en nu zeker al twee maanden 1/2 keer per n ...
Gelukkig maar! Mijn ventje is zaterdag 5 maanden. Maar vannacht fijne drama. En ik zo moe dat ik nu echt al met even dacht waarom na 4u elke paar minuten zeuren. Dus steeds speen erin. Maar het is al half 8. Oepsie! Snel maar wat drinken geven dan.

één jaar geleden

Wat is het zwaar he mama’s? 🥺 als je in de nacht met je baby bezig bent dan voelt het echt alsof het nooit meer ophoudt 🙈 ik hoop echt voor ons allemaal dat het binnenkort beter gaat! Bij ons koppelt ons mannetje wel eens twee slaapjes, ipv de standaard 45 min dutje slaapt hij soms 1 - 2,5 uur overdag. Dit soms ook bij de opvang, maar dat is eigenlijk altijd later op de dag. Overdag hebben we weinig te klagen want hij valt wel snel in slaap maar ‘s avonds wordt hij na de laatste voeding vaak wakker en dan is er niks wat hem nog kan troosten (speen, wiegen). Dan weet ik nooit zo goed of ik hem dan extra de borst moet geven. Cb gaf namelijk aan dat hij zou kunnen wennen aan meer nachtvoeding als ik dat doe. Dilemma’s, dilemma’s…

één jaar geleden

Zwaar maar prachtig! De ontwikkelingen die hij doorgaat, de lachjes als hij je ziet, de geluidjes die hij maakt als hij lekker aan het spelen is, zo blij als hij is zodra hij op de opvang de juf ziet, gewoon alles! Gisteren is hij mee geweest naar t zusje (avondvullend Bourgondisch genieten) van 16:30 tot 21:00. Hij heeft 1 keer gehuild maar enkel om even te laten weten dat het tijd was voor de fles. Na de fles heerlijk in de wagen in slaap gevallen (45 min). Hoe dan?! Thuis drama met slapen en nu gewoon hup oogjes dicht. Daarna gewoon open en beetje trappelen niks moeilijk. Niks op zijn buik willen. Gewoon tevreden. Hoe trots kan je zijn. Straks mag hij wederom gehoortest bij wkz. Hierbij moet hij slapen, nou het is 2 keer gelukt maar geloof er vandaag niks van. En meestal hebben ze 3u de tijd maar nu is de vervolgafspraak al na 1,5u. Dus ben erg benieuwd.

één jaar geleden

Pff dit was een hoe weet je dat je oververmoeid bent momentje. ik las jullie verhalen en begin spontaan te huilen 😭. 45 minuten korte slaapjes? Ik teken ervoor ! Overdag gemiddeld 2x 20 minuten, met geluk een 3de keer. En dan uiteraard in de draagzak of auto. 🙈 Snachts eigenlijk minimaal 1x p.u. wel wakker. Eigen bedje is nog steeds de meeste nachten een No Go. Ik probeer het wel en het gaat steeds beter (lees: eigen bedje is co-sleeper tegen mijn bed aan). Maar ze wil gewoon bij mama en af en toe even aan happen. Dat is echt haar comfort. En alle slaap associaties verhalen kunnen mn rug op 😅😂. Ze heeft dit vanaf dag 1 gehad en ik ga mn kind niet overstuur laten krijsen totdat ze oververmoeid in slaap valt (wat dan denk ik ook echt lang duurt.). Ze heeft zichzelf toen ze ziek was 1,5e week terug wel netjes 3x pd zelfstandig in slaap laten vallen voor een slaap van ongeveer een uurtje.... Dan moet ze ook wel even huilen btw maar dat is een ander huiltje. Afijn, conclusie, we bikkelen nog gewoon even door en hou niet minder van dr haha p.s. fun fact: op vakantie slaapt ze altijd veel beter! Zijn nu 2 nachtjes weg en ze was om 19:00 out. Wel minimaal elk uur even wakker ofcourse. Maar wel in een diepe slaap. Ik ben ook kapot dus ga dr achteraan 😂🙈

één jaar geleden

Pff dit was een hoe weet je dat je oververmoeid bent momentje. ik las jull ...
Jeetje dat moet zwaar zijn voor jou/jullie 🥺 ik hoop dat het snel toch wat beter zal gaan in de nachten. Heb je overdag (of in de nacht) wel eens samen geslapen? Dus haar lekker tegen je aan? Slaapt ze dan ook maar zo kort?

één jaar geleden

Pff dit was een hoe weet je dat je oververmoeid bent momentje. ik las jull ...
Oh schat, wat moet dat ontzettend slopend zijn zeg! Dat je nog overeind staat. ♥️ Wat een ontzettend lieve mama heeft jouw kindje. Hou vol en vraag om hulp in je omgeving, misschien dat iemand even een paar uurtje kan oppassen zodat je even kan bijtanken! Ik hoop dat je die mogelijkheid hebt. 😘 Dikke knuffel bikkel!!

één jaar geleden

Reactie op C8L

Wat is het zwaar he mama’s? 🥺 als je in de nacht met je baby bezig bent da ...
Niet om je een vervelend gevoel te geven maar eerder om een tegengeluid te laten horen. Ik vind het CB vaak een beetje ouderwets mbt BV, ik spreek overigens volledig uit eigen ervaring. ☺️ Als jij het gevoel hebt dat je je kindje kan troosten/knuffelen/geborgenheid kan geven door de borst te geven dan zou ik daarin absoluut je gevoel volgen. Dat gevoel zit namelijk echt goed. Mom knows best! Borstvoeding is zoveel meer dan voeding alleen. Daarnaast kan het ook zijn dat je kindje ‘s avonds clustert om de nacht door te kunnen slapen of om bijvoorbeeld je productie wat op te krikken. Je kunt niet overvoeden met borstvoeding! Hoop dat ik je misschien wat meer vertrouwen kan geven om op je gevoel hierin te vertrouwen. ♥️

één jaar geleden

Reactie op C8L

Ik vind deze fase ook erg pittig. Eerst was het de slaapregressie en nu krijgt Rosa tandjes. Ze is vaak wakker snschts en drinkt dan kleine beetjes kv. Hopelijk komen er snel weer betere tijden qua slapen. Verder is ze ook lekker eenkennig. Als ze overdag door opa en oma wordt verzorgd gaat ze helemaal uit haar plaat waardoor ze veel moet spugen. Ook het oefenen bij het kdv ziet mevrouwtje nog niet zitten. Over 3 weken begin ik weer met werken hopelijk zit ze dan lekkerder in haar vel.

één jaar geleden

Reactie op C8L

ja pfoe.. wat een pittige periode. sommige dingen die heel goed leken te gaan zijn ineens weer voorbij. hebben momenten gehad dat we haar overdag in ledikantje konden leggen en dat ze ging slapen, nu krijst ze alles bij elkaar. vandaag tussen 9:00 en 19:00 amper 1,5 uur geslapen.ik anderen vindt ze momenteel niet zo leuk. opa's en oma's krijgen dan ook vaak een pruillip te zien en hebben dan een huilend/krijsend kindje vast. zondagavond bij de dokterswacht geweest ivm beginnende keelontsteking bij mij. is al twee keer eerder afgelopen dat ik dan 40 graden koorts kreeg en steeds flauwviel door te lage bloeddruk. nu ik verantwoordelijk ben voor het voeden van een kindje (ze weigert nog steeds de fles) wilde ik absoluut niet zieker worden dus heb antibiotica gekregen. 22 februari afspraak met logopedist.. eerder hadden ze geen plek 😔 hoop echt dat we weer verbetering gaan zien, want momenteel zit er niet zo veel rek meer in bij me. de 28e is ze 5 maanden geworden en zou heeel graag willen dat ze de rust vindt om haar slaapjes te doen overdag en oh wat zou het fijn zijn als ze de fles zou pakken!! 🙏

één jaar geleden

Reactie op Krullevaar87

Niet om je een vervelend gevoel te geven maar eerder om een tegengeluid te ...
Bedankt voor het delen van jouw ervaring 😊 Het cb zei niet dat het niet moest maar wees me erop dat als de slechte nachten te lang duren dat hij gewend kan raken dat hij in de nacht wel even bijtankt. En dat wij ook onze rust nodig hebben. Mijn gevoel zei dat het oke is om af en toe wat troost te bieden door een extra borst, maar ik geef het niet iedere nacht. Moms knows best zeggen ze inderdaad maar soms heb ik het idee die gevoelssprieten te missen 🙈

één jaar geleden

Oh mama's, ik zit nog eens foto's van de geboorte terug te kijken, nog even en het is alweer een half jaar geleden. Wat was ze klein en mini toen! Nu heeft ze alweer tanden en is de 8 kilo al voorbij. Olijfje en andere mama's met gebroken nachten, respect dat jullie het volhouden hoor. Ik weet het, je hebt geen keus, maar echt... Hier hebben we een paar nachten achter de rug dat ze wilde eten om drie uur, maar inmiddels slaapt ze weer rustig tot een uur of zes. Dan een droge luier en ze plakt er weer twee uur tegenaan. Desondanks ben ik erg moe nog steeds, ik denk de borstvoeding, en moet binnenkort terug aan het werk. Heel dubbel. De muren komen inmiddels op mij af, maar de gedachte dat ze 20km verderop in een vreemd bedje gaat slapen is nog even moeilijk. Gelukkig is ze heel sociaal en lacht ze zodra iemand haar aandacht geeft, dus ze gaat het vast leuk hebben daar!

één jaar geleden

Reactie op maaike171

Jeetje dat moet zwaar zijn voor jou/jullie 🥺 ik hoop dat het snel toch wat ...
Jaa, ik leg haar meestal vanaf een uur of 02:00 bij me. Dat is het tijdstip dat ze vaak echt overstuur is en dr bedje zat is. We slapen dus gewoon elke nacht in de maternale houding. Maar begin het zelf wat enger te vinden omdat ik wat dieper slaap doordat ik best moe ben. 🙈 Plus ik merk dat ik zelf ook toe ben aan wat eigen space af en toe haha. maargoed, je weer ook.... dit ga je over een paar jaar zo hard missen dus geniet er maar van 🙈 Die gedachte sleept me overal wel doorheen hoor.

één jaar geleden

Mn kleine haat slaapzakken. Hij is zo druk met die benen dat zodra hij een slaapzak aanheeft ik een horror nacht beleef haha. Alsof t al niet pittig genoeg is. Heb grote maat geprobeerd, verschillende stoffen en soorten. Ik gebruik nu gewoon weer een deken, maar die trekt hij maar al te graag over zijn gezicht. Ik probeer m strak in te stoppen en het dekentje onder zijn matras te proppen. Maar hij wordt steeds sterker en vind t toch wel eng worden. Hij is ook nooit van t inbakeren geweest. Iemand tips?

één jaar geleden

Hier een zoontje van 5 maanden en nog steeds geen doorslaper. Ook vaak nog wakker ‘s nachts. Wij hebben nog geen een nacht gehad dat hij doorsliep. Meestal er paar keer per nacht uit. Morgen avond hebben wij een consult met een slaapcoach, want ik ben gebroken. Mijn man draait onregelmatige diensten en was dus het weekend in de nacht en overdag alleen met een peuter en baby. Gelukkig ging onze peuter naar mijn schoonmoeder een nachtje en kon ik overdag met de kleine me rust pakken. Maar ik merk dat ik echt gebroken ben. Heb ook al paar dagen hoofdpijn van de vermoeidheid.