660 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Utrechtse92

Wat fijn al die reacties! Dankjulliewel 😃 @vivi92 ik voed nu ook met een ...
Hooi, Ik ben altijd een beetje huiverig voor het handsfree kolven en zeker buitenshuis. Als je productie echt goed opgang is kan het best werken. Maar de bedoeling van borstvoeding is dat je rust en ontspanning hebt en contact met je kind. Nu lukt dat laatste niet zoals bij de bv dus des te meer zijn de eerste 2 belangrijk. Zeker in de begin fase! En hoe ik het altijd deed. Ik nam een thermosfles heet water mee en een beker waar het flesje in kon. Dan kon ik zo het in heet water opwarmen. Met dit weer geef ik het ook regelmatig op kamertemperatuur. En m’n voeding mee nemen. Als het binnen 3 of 4 uur op gaat zo in het flesje. Anders koud in een thermosfles of een klein koeltasje. Ik kolf af en toe om m’n productie iets te verhogen en om even te checken hoeveel ik heb. Nu iets meer omdat ze erg last van kramp heeft, veel overgeeft en mega onrustig is. Even minder aanleggen en kijken of we met kolven er weer wat rust in krijgen. Wel wil ik graag weer verdergaan met bv als het weer rustiger is.

één jaar geleden

Reactie op Freya97

Ik wil even zeggen hoe opgelucht ik ben om te lezen dat er meer mama’s zijn ...
Je bent zeker niet alleen hierin! Ik zoek ook nog m’n draai… ik oefen overdag aan de borst en ‘s nachts alleen kolven, anders kom ik zelf niet toe aan m’n rust. Ben nu aan het kijken of ik binnenkort van de huurkolf af kan stappen, maar ik vind ‘m voor thuis echt superfijn 😢

één jaar geleden

Bakeren jullie in en met wat? Ze ontsnapt meestal uit een doek, heeft inbakeren ‘s nachts wel nodig.

één jaar geleden

Reactie op C8L

Je bent zeker niet alleen hierin! Ik zoek ook nog m’n draai… ik oefen overd ...
En dan geef je ‘s avonds de afgekolfde melk? Misschien ook een beter idee voor mij, merk dat ik ‘s nachts de alertheid mis om echt goed te letten op haar aanhappen.

één jaar geleden

Reactie op Elnouk

Bakeren jullie in en met wat? Ze ontsnapt meestal uit een doek, heeft inbak ...
Onze dochter heeft het ook nodig maar vindt het vreselijk! Dus nee, met doeken etc lukt het niet en voor die zakjes is ze nog te klein. Ik overweeg nog een puckababy te proberen, maar die krengen zijn echt bizar duur, wat ik prima vind als het werkt, maar als het niet werkt vind ik het toch wel veel weggegooid geld 😂 We hebben op haar ledikantje een heeeele fijne deken, die iets stugger is en heel goed ingestopt kan worden. Dat werkt ook heel goed. Maar in een co sleeper of in een babynestje kan je gewoon minder instoppen, dat is een groot nadeel voor ons.

één jaar geleden

Reactie op Elnouk

Wij hebben deze gekocht! En die past bij onze dochter

één jaar geleden

Reactie op Elnouk

En dan geef je ‘s avonds de afgekolfde melk? Misschien ook een beter idee v ...
Ja ‘s nachts kolf ik alleen en is mijn productie hoog genoeg om dat te voeden met de fles. Mijn vriend geeft dan de fles terwijl ik kolf, dan zijn we per voeding gelukkig niet langer dan een uur bezig en kunnen we snel gaan slapen. In overleg met de kraamhulp zetten we onze wekkers steeds 5 uur vooruit zodat ons zoontje zelf kan aangeven wanneer hij honger heeft en dat werkt ‘s nachts ook een stuk beter dan iedere 3 uur wakker maken voor zijn flesje.

één jaar geleden

Onze dochter heeft het ook nodig maar vindt het vreselijk! Dus nee, met doe ...
Ik had een Puckababy Piep op Vinted besteld maar ons zoontje vindt het helemaal niks! Misschien is dat een idee als je een Puckababy wil proberen.

één jaar geleden

Onze dochter heeft het ook nodig maar vindt het vreselijk! Dus nee, met doe ...
Bij ons cb kan je een pacco inbakerzak/doek lenen om uit te proberen. Misschien bij die van jou ook?

één jaar geleden

Reactie op Elnouk

En dan geef je ‘s avonds de afgekolfde melk? Misschien ook een beter idee v ...
Wij doen dit ook, avond en nacht voeding met gekolfde melk. Geeft ons rust

één jaar geleden

Reactie op Utrechtse92

Wij doen dit ook, avond en nacht voeding met gekolfde melk. Geeft ons rust
krijg je dan geen immense stuwing gedurende nacht? Wanneer kolf je??

één jaar geleden

Reactie op C8L

Ik had een Puckababy Piep op Vinted besteld maar ons zoontje vindt het hele ...
Ik heb zelf een Ergopouch cocoon, die heb ik van een vriendin overgenomen. Iets onbekender dan de puckababy piep, eigenlijk is het een slaapzak waar je de armgaten dicht kan maken met drukkers. Dit gaan we vanavond proberen. Echt de hele dag is ze makkelijk en ‘s nachts tussen de nachtvoedingen slaapt ze. Maar ervoor (tussen 22 en 23 ergens) en erna (tussen 4 en 6) geen land mee te bezeilen

één jaar geleden

Reactie op Elnouk

Ik heb nog geen stuwing gehad, s ochtends wel volle borsten en dan zijn ze licht pijnlijk. Ik leg dan aan de pijnlijkste aan en kolf direct na de voeding 10 minuten.

één jaar geleden

Reactie op Elnouk

Ik heb zelf een Ergopouch cocoon, die heb ik van een vriendin overgenomen. ...
Dit hadden wij ook de eerste ongeveer 5 nachten. Daarna werd het vanzelf ineens beter en sliep hij vanzelf tussen de nachtvoedingen. Hij heeft wel altijd zijn spookuurtje ergens voor middernacht 😅

één jaar geleden

Reactie op Elnouk

Ik heb wel ruim een week last van enorme stuwing, ondanks dat ik ‘s nachts altijd kolf wanneer de kleine de fles krijgt. Vannacht ook flink gelekt 😕 Iemand een idee hoe dit kan minderen?

één jaar geleden

Reactie op Elnouk

Zie hier onze mummie. Met een dekentje vouw ik haar in op de een of andere manier is dat stroever dan een doek. Ben zelf ook een beetje aan het zoeken wat ik ga uit proberen. Vrees straks namelijk zo voor het afbouwen maar ze slaap zonder eigenlijk nauwelijks in haar bedje😬

één jaar geleden

Reactie op Loes1230

Zie hier onze mummie. Met een dekentje vouw ik haar in op de een of andere ...
Ja dit ziet er steviger uit dan onze burrito. Ga vanavond voor de cocoon. Zal morgen rapporteren of het wat is 🤣

één jaar geleden

Oo die van mij moet ook echt niks van inbakeren hebben. Ik laat het nu maar zo. Ze lag in m’n buik ook met d’r beentjes opgetrokken en wijd (echt stuitkindje haha) & met d’r armpjes bij d’r hoofdje. Ik snap ook dat dit, incl. het bewegen fijner is met darmkrampjes. Zij slaapt er niet minder om, alleen mama kijkt of en toe gek op van alle circus trucjes 😂🙈. Kleine dame kan gewoon al op d’r zij draaien! Het zij per ongeluk door een verkeerde verdeling van dr lichaamsgewicht maar ze doet het nu al dagelijks 🙈😅.

één jaar geleden

Oooh die krampjes, vandaag 3,5 uur totaal bezig geweest met sussen troosten en ongemak wegnemen maar niks lijk te helpen Heb vanavond gewoon mee zitten huilen, arme kind.. wat kan je je machteloos voelen,.

één jaar geleden

Reactie op C8L

Ik heb wel ruim een week last van enorme stuwing, ondanks dat ik ‘s nachts ...
Tegen lekken, ik hoorde via mijn centering groep over lilypads, siliconen zoogcompressen die je tepel soort van naar binnen duwen die je op je borsten draagt ipv in je bh. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar misschien kan je er naar kijken