660 Reacties

één jaar geleden

Reactie op strawberrywater

Mn kleine haat slaapzakken. Hij is zo druk met die benen dat zodra hij een ...
Een horror nacht omdat hij niet kan slapen of omdat jij niet kan slapen? Onze dame doet vaak om in slaap te komen haar benen flink op en neer 🤣 en soms ook tussen de cyclussen door dus dat is ook de hele nacht. Maar wij zien het alleen nog terug op de camera 🙈

één jaar geleden

Kan de kleine dan niet toch op een eigen kamer zodat je het gevoel met de slaapzak niet hoort? (mits hij wel doorslaapt) Of het dekentje vastknopen aan de spijlen van het bed? Zodat hij de deken niet omhoog kan trekken?

één jaar geleden

Ons mannetje gooide zijn benen eerst ook op en neer, in het begin schoof ik de uiteinde van zijn slaapzak onder het matras zodat hij minder beweegruimte had. Nu slaapt hij prima met de slaapzak, dus doe ik dat niet meer. Misschien kan je het proberen als je een lange slaapzak hebt?

één jaar geleden

Sorry dames misschien mezelf iets duidelijker uitleggen haha. Horror nacht omdat hij blijft huilen tot ik de slaapzak uit doe haha! Het begint met onrust in de benen en daar wordt hij wakker van en gaat dan niet meer doorslapen. ‘Opnieuw’ in bed leggen etc werkt niet. Het moment dat ik de slaapzak uitdoe, is er weer niks aan de hand en slaapt tie verder. Maar het dekentje vast maken en slaapzak onder het matrasje doen vind ik al hele goeie om te proberen! 😌

één jaar geleden

Sorry dames misschien mezelf iets duidelijker uitleggen haha. Horror nacht ...
Bij ons leek een smallere slaapzak ook beter te gaan dan wijdere. Je kunt observeren hoe je kleintje erop reageert. Wij zijn cold turkey overgestapt toen hij zijn eerste prikjes kreeg en tegelijkertijd zijn eerste dag bij de opvang had (daar bakeren ze kindjes niet in). Toen had hij een smallere slaapzak aan en ging wat minder goed op de wijdere. We hebben nog wat ‘codes’ gekraakt waar ons mannetje rustig van wordt. Dat is een hand of knuffeltje (die steeds wegrolt waardoor zijn ademhaling niet geblokkeerd kan worden) tegen zijn wang. Als hij onrustig wordt dan doen wij dat. Soms in combinatie met het white noise apparaatje. Maar dat ligt natuurlijk allemaal aan hoe jouw kleintje op de verschillende dingen reageert 😊

één jaar geleden

Sorry dames misschien mezelf iets duidelijker uitleggen haha. Horror nacht ...
Hier gewoon een slaapzak met daarover nog een dekentje en lakentje (nee ze wordt niet te warm), deken/laken gewoon heel strak instoppen werkt redelijk.

één jaar geleden

Ik moest lachen om het dilemma van de dag. Want het is geen keuze, heb gewoon nog beide. Baby is mega slechte slapen. Wordt elk uur wakker of slaapt pas om 00:00 uur. En kwaaltjes, die zijn er ook nog steeds. Hoe is dat bij jullie?

één jaar geleden

Ik moest lachen om het dilemma van de dag. Want het is geen keuze, heb gew ...
Oef ja, vooral ‘nieuwe’ kwaaltjes. Snel hoofdpijn (ondanks 3l water op een dag), nekpijn omdat ik snachts met mijn hoofd in de cosleeper lig, en super moe. Die borstvoeding is mooi, maar wel een aanslag op mijn energie. En nu al twee dagen buikkramp, gisteren bloed in mijn afscheiding, dus mijn menstruatie lijkt aanstaande. En nog een dochter die opeens de fles niet meer hoeft… over twee weken start ik weer met werken, yay.

één jaar geleden

ja dames, pfoe, wat een periode zeg. Onze Zoë is nu iets ouder dan 5 maanden en wat een lange maanden waren het. In veel opzichten lijkt ze op onze eerste dochter en in veel opzichten is ze ook het tegenovergestelde. Een baby met een eigenwijze peuter ernaast is wel zwaar. Waarin de baby fase bij onze eerste dochter van een leiendakje ging is nummer twee echt een uitdaging. 22 februari afspraak met pre verbaal logopedist om het fles probleem aan te pakken. hopelijk gaat ze dan eindelijk!!! uit de fles drinken.. dan kan ze op ma en do naar de opa's en oma's. kan ik bv afbouwen en krijg ik eindelijk weer wat vrijheid terug. een afscheidsetentje met collega's, een middagje naar de paarden, dagje weg etc... iets om naar uit te kijken..

één jaar geleden

Ik moest lachen om het dilemma van de dag. Want het is geen keuze, heb gew ...
Ik durf het bijna niet te zeggen en zal het ook gelijk even afkloppen 😅 maar bij ons is beide niet van toepassing. Mijn dochter slaapt al sinds 7 weken “door” is in de loop der tijd van 8 uur naar 11 á 12 uur gegaan. Uiteraard wel eens een uitzondering bijv. Toen ze voor het eerst echt verkouden was. En kwaaltjes ook niet, ben bijzonder snel herstelt van de keizersnede.. Maar ik besef me ook dat het puur geluk is en krijg al van mensen om ons heen te horen dat sommige baby’s pas vanaf 6 maanden opeens weer slecht gingen slapen. Ik hoop dat het bij ons gewoon doorzet 🙈

10 maanden geleden

Hoe gaat het met iedereen? Onze dochter is bijna een half jaar, pff wat gaat het snel. Hier gaat het super. Ze eet, drinkt en slaapt goed! Sinds 2 weken rolt ze ook de kamer door. Ben zelf alweer ruim 3 maanden aan t werk en geniet volop van beide! Benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat 😊

10 maanden geleden

Reactie op Lowie4

Hoe gaat het met iedereen? Onze dochter is bijna een half jaar, pff wat gaa ...
Wat gaat het hard he🥺. Hier gaat het ook goed. Onze zoon is ook volgende week 6 maanden en rolt sinds paar dagen ook van rug naar buik, zo trots op hem! Hier nu ook bezig met steeds meer hapjes en wat meer mixen. Volgende week start ik met fruit ook. De nachten gaan hier nog op en af. Op dit moment ook midden in sprong 5 😂. Hij ontdekt nu ook volop zijn stem haha. Heerlijk aan het spelen ook al en steeds meer lachen naar zijn broer. Heerlijk om die twee samen te zien🥺.

10 maanden geleden

Iemand intresse in een krolse kat? Ze heeft hoge koorts.. (lees:39.4) net anderhalf uur geslapen, en nu ligt ze vrolijk op de grond te rollen.. Want slapen.. ECHT NIET.. 😅.... Alleen wil mama eigenlijk wel slapen.. 🙈

10 maanden geleden

Hi mama’s, Hoe gaat het hier met iedereen? Bij mij is de moed ondertussen in de schoenen gezakt… wij hadden sinds kerst een baby die ineens slecht begon te slapen. Eerst schuif je dat onder de kerstdrukte, inmiddels twee maanden verder en er is geen verbetering. Het lijkt soms een dag of twee weer beter te worden om vervolgens weer te zien verslechteren. Hij wordt soms ieder 1-2 uur weer wakker en soms wil hij echt niet meer slapen. Steeds vaker leggen we hem bij ons in bed (ja ik weet het…) omdat hij dan wel slaapt, we lopen inmiddels op ons tandvlees. We hebben ook lang last gehad van reflux, het leek met johannesbroodpitmeel beter te gaan. Hij begon eind januari drie flessen van 180-190 ml weg te tikken en toen hield hij ineens op met drinken. Tegenwoordig gaat er nog maar amper 100 ml in bij 5/6 voedingen per dag. ‘s Nachts geef ik de borst. Iedere dinsdag als hij naar de opvang gaat word ik weer gebeld dat het niet zo goed gaat. Hij wil niet slapen en huilt veel. Hij laat ook veel melk staan. Ik zie mijn baby van voor de kerst niet meer terug. Iedere dag sta ik weer op met lood in mijn schoenen, wachtend totdat we weer een slechte dag tegemoet gaan. Gaat dit ooit nog goedkomen? 😫

10 maanden geleden

Reactie op C8L

Hi mama’s, Hoe gaat het hier met iedereen? Bij mij is de moed ondertussen ...
Oh jeetje mami.. Wat mega heftig! Alsof je in ene visueuse cirkel stapt.. Waar je niet uit komt.. Miss eens een ostheopaat bezoeken? Wow weet helpt het

10 maanden geleden

Reactie op C8L

Hi mama’s, Hoe gaat het hier met iedereen? Bij mij is de moed ondertussen ...
Lieve mama! Wat heftig, heel veel sterkte ermee. Het klinkt wel als een hele vreemde wending? Hij drinkt ook echt te weinig…. Ik kan me voorstellen dat je hulp gaat zoeken bij cb of de huisarts? Eet hij verder wel goed qua hapjes? En komt hij goed aan? Niet last van ziek zijn of oortjes oid? Ik hoop dat het snel anders wordt!

10 maanden geleden

Reactie op Kyra1

Lieve mama! Wat heftig, heel veel sterkte ermee. Het klinkt wel als een hel ...
Het is ook een vreemde wending. Deze week was hij ook voor het eerst echt ziek geworden. Hoge koorts en veel hoesten. Het gekke is dat de hapjes als een trein gaat. Iedere dag een groente en fruit hapje gaan er probleemloos in. Alleen de fles stopt hij meestal na 60 ml mee, de borst wordt na 3-4 min eruit geduwd. Tussendoor lijkt hij ook erg happy. Zijn gewicht bungelt met 6 maanden al weken rond 6,8 kg. Hij valt niet echt af maar hij komt ook maar amper aan. Ik bel morgen cb maar weer eens, want bij de huisarts worden we ook maar steeds weggestuurd met “bespreek het maar met cb…” Zien de meeste mama’s nu de baby’s ouder worden steeds meer verbetering? Bijvoorbeeld steeds minder last van krampjes, reflux etc?

10 maanden geleden

Reactie op C8L

Het is ook een vreemde wending. Deze week was hij ook voor het eerst echt z ...
Bij mij was t zoiets soortgelijks, bleek de speen te langzaam te gaan. Heb een grotere speen en hij is van 120ml of minder per voeding in 1 dag naar 210ml gegaan per voeding. Soms laat hij nog wel staan maaar alles beter dan toen. Geef je snachts de fles als hij wakker wordt? Ik deed dit voorheen niet want ik ga eeecht nie terug naar nachtvording, maar een nacht was ik zo moe en heb toegegeven, hij sliep daarna 5 uur door… dus wij geven weer een voeding snachts.

10 maanden geleden

Bij mij was t zoiets soortgelijks, bleek de speen te langzaam te gaan. Heb ...
Hmm daar zeg je iets… we hebben nog geen maat L speen (Difrax) maar denk niet dat het daaraan ligt. Aan de borst drinkt hij namelijk ook slecht. Vannacht kwam hij weer drie keer. Vanochtend ben ik langs de huisarts geweest, voor nu een paar tips meegekregen voor dit weekend. Mocht hij maandag nog steeds heel veel last hebben van zijn hoest dan gaan we over op de puffer. En vanavond een zetpil naar binnen zodat hij hopelijk wat rustiger kan slapen. We dachten eerst dat hij in een lange slaapregressie zat maar we accepteren nu maar dat hij veranderd is naar een slechte slaper 😔

10 maanden geleden

Na een makkelijke baby had ik me niet kunnen bedenken dat een tweede zo moeilijk kon zijn. Alles wat makkelijk ging met mn oudste gaat moeizaam met de jongste. Hebben afspraak gehad met pre-verbaal logopedist en de osteopaat. Had meer verwachtingen van de logopedist, dus dat was wel een teleurstelling. De osteopaat zegt dat onze dochter een blokkade heeft bij de atlas. Hij heeft haar 1x behandeld en moeten 12 maart weer. Heb wel het idee dat ze hierna slechter is gaan slapen. Als ik haar nu zelfs alleen maar in haar ledikant leg begint ze al te krijsen. Afgelopen nachten bij ons in bed geslapen. Zit nu in mn vierde week ziekteverlof. Ik was helemaal uitgeput. Heb nu al 6 maanden geen nacht doorgeslapen. Heel sporadisch een keer 5 uurtjes, maar meestal is 2,5 toch echt de max. Daarnaast kan ze niet zelf in slaap vallen wat veel vraagt en ze is ook nog eens verschrikkelijk eenkennig. En ieder ander die haar vast houdt heeft binnen 10 seconden een huilend/krijsend kindje. Zelfs papa is niet altijd goed genoeg. De druk die daardoor bij mij ligt is enorm. Ze weigert de fles nog steeds, dus moet haar elke 3,5 / 4 uur voeden. Zo'n 3 x per nacht wel. Zelf heb ik ADD en de huidige situatie versterkt dat allemaal nog eens. Mijn hoofd is echt een flipperkast van binnen. Vanmiddag naar de huisarts of er veilige medicijnen zijn of supplementen die me wat rust in mn hoofd kunnen geven.