660 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op __Nomi
Zijn hier mensen die hun niet zo kleine baby's flesjes van 210+7 geven ipv ...
Het is bij ons 5x180+6 of 4x210+7, en we gaan goed op 4x 210+7. Ze eet ook nog echt niet veel vast voedsel, en geeft zelf heel duidelijk aan wanneer ze genoeg heeft. Laat ook gerust vaak zat 30/40/50 ml staan. Meer dan 210+7 vind ik zelf niet prettig dus verder ophogen doen we sowieso niet.
9 maanden geleden
Reactie op __Nomi
Zijn hier mensen die hun niet zo kleine baby's flesjes van 210+7 geven ipv ...
Ik geef al weken flessen van 210+7 en daar doet ze het goed op
9 maanden geleden
He meiden. Al een tijdje niet gereageerd maar vol nog we een beetjel. Zijn ook een hoop vaste mensen weg geloof ik. Olijf is ook weg? Suus?
Hier gaat het goed. Hannah is nog steeds een perfecte baby en mag echt niet klagen. Ook al doe ik het alleen zeg altijd tegen mensen op deze manier kan je er wel 10 hebben in je eentje.
Heb wel al een tijdje een vriend. Super lieve man die hannah vanaf het begin al gelijk omarmt heeft. Wel zit ik al 7 maanden te kutten met mn hormonen en cyclus. Geen pijl op te trekken. Volgende maand 42 dus Hannah was al bijzonder maar wat denk je......
Ben echt in schok en bang voor wat mn vriend gaat zeggen! Tegelijkertijd vind ik het ook stiekem leuk voor hannah mocht dit echt zo zijn en goed gaan want haar zussen zijn 14/18/19 jaar ouder. Maar jezus 5 kinderen op mn 42ste?! Net een test gedaan en ben compleet in de war!!
9 maanden geleden
Reactie op Mamaannie
He meiden. Al een tijdje niet gereageerd maar vol nog we een beetjel. Zijn ...
Oh wow! Gefeliciteerd! Zelf moet ik er niet aam denken haha. Dat kleine monster van mij is eind deze maand 8 maanden en absoluut geen makkelijke baby!
De eerste van mij was denk ik net zo als die van jou. Zo makkelijk. Nou krijg het nu te verduren 😅
Ik hoop dat je vriend er positief op reageert! Voor je kleintje wel leuk een broertje of zusje van haar leeftijd 😀 ach 42 is ook maar een nummer. Kijk naar al die celebrities die op hun 50ste nog moeder worden. Menig vrouw daar is in betere vorm/gezondheid dan sommige vrouwen in hun 20ste..
9 maanden geleden
Gefeliciteerd! Ik zou ervan schrikken zo kort op de vorige 🙈 wel heel mooi dat je dochtertje nog een zusje krijgt van haar leeftijd. En waar 4 kinderen zijn, past ook een 5e bij!
Hier is de eerste een hand vol (bijna 3) en onze dochter echt een makkie! Van haar kan je nog wel 10 hebben. Zoveel geduld en zo rustig en observerend. Ze vind haar grote broer ook echt helemaal het einde. Tandjes komen nu door. Je merkt dat ze daar wel echt van van de leg is. Verder ligt ze nog graag als zeester op haar speelkleed. Nog totaal geen haast met kruipen ofzo.
9 maanden geleden
Reactie op Illbethereforyou
Gefeliciteerd! Ik zou ervan schrikken zo kort op de vorige 🙈 wel heel mooi ...
Ja daar heb je ook gelijk in. Maar man man 5 kinderen . Wel grappig dat je zegt nog een zusje krijgt. Daar ga ik na 4 dochter uiteraard ook vanuit haha. Die van mij kruipt of tijgert totaal niet maar idd super lief en wel super actief op haar manier. Hoet echt nog ff in schok en aan het bedenken hoe ik mn vriend dit ga vertellen .....
Al die onzekerheden komen ook gelijk terug. Al die angsten die je in het begin hebt. Waarvan ik later in mn zwangerschap dacht, ach moet je die meiden nou horen dat hadden wij ook maar lijkt alweer een eeuwigheid geleden en nu bijna bevallen.
Nu is hannah al 7 maanden en Annabel 19. Bizar allemaal en gaat het hele gebeuren nu nog een keer allemaal beginnen?
MOD
9 maanden geleden
Hallo lieve dames!
Ik ben zeker nog wel actief op het forum maar inmiddels meer een meelezer geworden en daarnaast af en toe aanwezig in het september 2024 topic want … Ook wij verwachten een derde kindje! ❤️ Dit weekend alweer 18 weken zwanger! Djoah was vier maanden toen we erachter kwamen! Ontzettend welkom maar ook hier wel even schrikken! Ik ben inmiddels ook ‘40’ en Djoah zal dan net 1 jaar zijn! 🥹 Maar inmiddels leven wij op een roze wolk want we hebben altijd een groot gezin gewild maar door mijn Anorexia dachten we dat dit er helaas niet meer van mocht komen maar kijk waar we nu staan! Elynn is een enorme grote trotse zus en hoewel ze gek is op haar broertje is ze nu nog enthousiaster want … ik ben in verwachting van een lief klein meisje! 🩷 We zijn zo dankbaar en trots!
Djoah doet het verder goed! Lijkt tegen het ‘kruipen’ aan te zitten maar lukt net niet. Een lief en knuffelig mannetje maar wel één met veel pit en een duidelijk eigen willetje. Het enige wat hier absoluut nog niet lukt is brood eten. Hij stikt er steeds bijna in, gaat kokhalzen en dan pluk ik het weer uit zijn mond. Fruit en groente potjes gaan prima zolang alles maar ‘glad’ is. Herkent iemand dit? Slapen is nog steeds bijna iedere nacht vanaf 4 uur bij ons in bed. Ik laat het voor nu maar even zo …
9 maanden geleden
Het eten gaat hier goed. Ze krijgt nog steeds bv (nog steeds een flesweigeraar). Ze eet fruithapjes, groentehapjes, maisvingers of babykoekjes of brood met beetje appelstroop. Slapen is echter de grootste uitdaging. Als ik haar in haar bed leg krijst ze als ik wegloop.. snachts slaapt ze in ons bed (dan krijg ik in iedergeval nachtrust). Overdag slaapt ze in de wandelwagen of ik ga naast haar op bed liggen. De osteopaat zegt dat onze meid hoog sensitief is. Ik weet het niet. Ze is super alert, slecht slapen, alleen tevreden bij mij, houdt er niet van door anderen vastgehouden te worden.
Ze kan nu redelijk goed blijven zitten, ze probeert ook wat te tijgeren en het lijkt erop dat er een tandje aan zit te komen.
9 maanden geleden
Wauuuw wat super leuk nieuws, gefeliciteerd 🤍🤍🤍.
Louay is over een paar dagen 7 maandjes & 10 kg 😂, de tijd vliegt. Beweegt super goed, tijgert naar achteren, om zn as, zit super rechtop en probeert ook op zn handen en knieën te gaan, dit lukt hem nog niet. Eet zn fruithapjes, brood met boter en pindakaas, maispuffs. Groentehapjes gaan moeizaam, alleen de zakjes van Ella’s kitchen waar groente bij zit eet hij helemaal leeg. En van mijn bord zo in zn mond ook (kip of vis bijvoorbeeld). Slapen doet hij inmiddels bijna een maandje in zijn eigen bedje en dat gaat snachts nu goed! Komt wel vaak rond half 5 voor voeding en slaapt dan verder tot 9 uur meestal.
9 maanden geleden
Reactie op Suusepuus
Hallo lieve dames!
Ik ben zeker nog wel actief op het forum maar inmiddel ...
Gefeliciteerd! 🩷 Wat leuk dat jullie een groot gezin krijgen 😊 en wat fijn dat je op een roze wolk leeft.
Ik werd ook altijd vreselijk bang van dat kokhalzen. Inmiddels snij ik de stukjes zo klein dat ze ze eigenlijk zonder kauwen in 1x door kan slikken. Kokhalzen doet ze nog steeds, maar dan laat ik haar even om te zien wat ze zelf doet. Soms slikt ze het door en soms spuugt ze het uit (meestal het laatste). Gladde dingen zijn hier ook makkelijker. Hier is alles wat groente is weer een uitdaging.
9 maanden geleden
Wow nu alweer zwanger? Gefeliciteerd!! Nou, mij niet meer bellen hoor, Hanna is echt de laatste! Vorige week 7 maanden en we genieten enorm, maar wat is t ook soms zwaar met een baby en een peuterpuber…🙃 Zal blij zijn als ze wat kan kruipen, want t is nu soms frustratie alom bij t meisje.
En Suus, hier ook geen brood, ja de korstjes eet ze. Alleen stukjes is echt een ding, dat blijft spugen. Dus we houden t hier op korstjes voorlopig; de rest gaat prima!
9 maanden geleden
Gefeliciteerd! Ergens wil ik ook heel graag weer zwanger zijn 🙈 maar Florian is een jongetje met gebruiksaanwijzing. Sinds midden december is slapen een drama. Hij heeft heel veel eczeem en daardoor constant jeuk. Bij elke kleine frustratie of verveling krabt hij direct zijn hoofd open. Hij heeft een koemelkallergie en nu blijkt ook nog lichte ei allergie icm FPIES, of te wel zijn maag en darmen raken geïrriteerd door ei dus zodra hij nadat hij ei gegeten heeft weer iets eet dan is het zo geïrriteerd dat hij alles uitkotst en daarna zo van slag is dat hij niet meer wil eten en drinken. Helaas moesten we kinderarts meerdere malen proberen (6x in totaal). Hij zit op een heel strak dieet als het gaat om introductie van noten. Alle noten moeten we voor hij 10 maanden is geïntroduceerd hebben en dan 2x per week 3 theelepels. Nu eet hij pinda, amandel, cashew en hazelnoten. Dit allemaal om te voorkomen dat hij er een allergie voor ontwikkelt.
Dat allemaal in combinatie met tenminste 5x per dag met vette crème insmeren en slecht slapen. Grotendeels van de tijd als hij wakker is huilen (waarschijnlijk omdat hij honger heeft maar niet wil eten). Maakt het best zwaar.
Hij is geboren met 52cm en 4010gram en gisteren zat hij op 70cm en 7,4kg. Maar 23 februari zat hij op 69cm en 7kg.
We gaan nu even aankijken of hij rustiger gaat worden voor we een tweede gaan proberen. Maar mijn man heeft voor zichzelf een deadline dat als Florian 1jaar is en nog geen echte duidelijke verbetering dat hij geen tweede wil. Hij wil er niet te lang tussen, snel uit de luiers. Maar ook niet nog een "moeilijk" kind. De opvang vind hem heel erg lief en tevreden. Sociaal, vrolijk en grappig. Wij thuis zien dit niet.
9 maanden geleden
Mijn lieve mannetje is ook inmiddels alweer ruim 7 maandenHier ook nog geen fan van brood, voor de rest lust hij wel echt alles! Ik maak ipv brood bananenpannekoekjes, met banaan ei en olvarit granen 6+ maanden. Dit vind hij heerlijk! Ik hoop dat als hij hier steeds wat grotere stukken van kan eten dat brood ook vanzelf beter gaat! Korstjes vind hij wel interessant. Ook ik kan niet wachten totdat hij een beetje kan gaan kruipen. Hij is constant gefrustreerd omdat hij dingen wilt pakken en dat lukt hem niet. Soms best lastig! Slapen is ineens ook weer een uitdaging de afgelopen periode.. zal wel de slaapregressie of tandjes zijn geen idee. Verder wel een hele sociale vrolijke baby met een eigen willetje 😊
9 maanden geleden
Gefeliciteerd dames! Ik moet er echt nog niet aan denken! 🙈
Ons mannetje ontwikkelt goed. Veel lachen (ook naar vreemden) en hij is sterk. Kan nog niet zelfstandig zitten, maar dat gaat niet lang meer duren. Na maandenlang heel slecht slapen, doet hij het best goed op zijn eigen kamertje. Helaas is hij wel vaak tussen 5 en half 7 wakker 😴
Zolang ik me kan herinneren is eten een hele strijd. Sinds kort weten we dat hij altijd heel veel moet kotsen als hij ei eet. Volgende week gaan we daarvoor naar de allergiepoli. Maar melk blijft lastig, hij krijgt ‘s nachts en in de ochtend de borst en overdag gekolfde melk. Het blijft echter een strijd om er wat naar binnen te krijgen. Hij schommelt al wekenlang tussen de 6,8 en 7,1 kg. Op de opvang en bij de opa’s en oma’s drinkt hij meestal niet meer dan 130 ml per fles, dus ik maak me iedere dag heel veel zorgen 🥺 ook de hapjes en brood worden vaker weggegooid dan dat hij het eet. Helaas heeft een bezoek aan de kinderarts tot niks geleid.
Ik vind het wel best zwaar zo, zijn goede humeur en vrolijkheid maakt het draaglijk. Wel erg leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat!
8 maanden geleden
Hoe zit het met kruipen, tijgeren en rollen bij jullie. Die van mij wil gaat in haar loopwagen rondrijden door de kamer. Maar zelf in beweging komen om ergens te komen zit er nog niet echt in. Ze rolt op haar buik en daar houd het mee op 😂
Heb net een beetje met haar geoefend en ze is er echt wel sterk genoeg voor hoor maar ja......
8 maanden geleden
Reactie op Mamaannie
Hoe zit het met kruipen, tijgeren en rollen bij jullie. Die van mij wil gaa ...
Hier rolt hij beide kanten op, draait om zn as op zn buik en trekt zijn beentjes/knieën wel in. Wilt heel graag maar het lukt hem nog niet (vaak is hij hierom gefrustreerd). Wel kan hij helemaal zelfstandig mooi rechtop zitten. Elk kindje ontwikkeld zich om zn eigen tempo! Hij is overigens van 9/9