660 Reacties

één jaar geleden

Reactie op CindyM93

Oooh die krampjes, vandaag 3,5 uur totaal bezig geweest met sussen troosten ...
Heel herkenbaar 😕 bij ons lijkt ook niets te helpen tot nu toe.. wat heb jij al geprobeerd? Misschien nog inspiratie.. wij - over buikje wrijven met de klok mee - beentjes buigen en beetje druk uitoefenen - in de lucht fietsen met beentjes - baby over schouder liggen zodat druk op de buik komt - baby horizontaal over benen leggen als je zit en beetje op en neer bewegen met benen - baby op onderarm op buik leggen - wiegen, zingen, aaien, sussen

één jaar geleden

Reactie op Utrechtse92

Tegen lekken, ik hoorde via mijn centering groep over lilypads, siliconen z ...
Ah dank je voor de tip. Zal er even naar kijken. Overdag lijkt het mee te vallen maar ‘s nachts als ik al op een zij lig te slapen dan zijn het net rotsblokken 😕

één jaar geleden

Reactie op Utrechtse92

Heel herkenbaar 😕 bij ons lijkt ook niets te helpen tot nu toe.. wat heb j ...
Hier werkt het om haar in een draagdoek te doen en een stuk te gaan wandelen. Misschien helpt het jullie ook😉 zo sneu voor die kleintjes!😕

één jaar geleden

Pittige nachten met een new born… hoe gaan jullie nachten? Slaapt jullie baby al in een wieg/ co- sleeper?

één jaar geleden

Pittige nachten met een new born… hoe gaan jullie nachten? Slaapt jullie ba ...
Hier wel in een cosleeper. Tot nu toe een goede slaper onze zoon. Nu alleen soms kramp/persdruk van harde ontlasting. Zo sneu 🥹🩵

één jaar geleden

Na een nacht of 5 begon onze zoon meer ‘s nachts te slapen. Hij heeft wel altijd tussen 22:00 en 0:00 zijn spookuurtje. Hij ligt in zijn ledikant naast ons bed. En altijd na het verschonen poept hij weer opnieuw 😑

één jaar geleden

Reactie op C8L

Na een nacht of 5 begon onze zoon meer ‘s nachts te slapen. Hij heeft wel a ...
Heel herkenbaar! Onze zoon heeft spookuur tussen 3-5u. Fijne tijd 😅. Dat poepen heb ik altijd geluk mee met verschonen. Voor de voeding verschonen. Dan zie ik hij is nog bezig dus wacht nog even. Gezicht ontspant dus tijd voor de luier. Wil je hem dicht doen, even checken nog en ja hoor vol gepoept. Prima maar dit is tijd in de nacht en dan heb ik toch minder geduld. Hoe sneller alles gedaan is hoe eerder en langer ik nog kan slapen.

één jaar geleden

Reactie op Elnouk

Ik heb zelf een Ergopouch cocoon, die heb ik van een vriendin overgenomen. ...
Hier lijkt ook tussen 22:00 en 00:00 de lastigste momenten van de dag te zijn. Als ze krampjes heeft, dan eigenlijk altijd tussen die tijd als je zelf enorm naar je bed verlangt 😅😬

één jaar geleden

Vond het al zo rustig, maar bleek dat er alweer een deel 5 was 😅

één jaar geleden

Gaan heel wisselend, maar afgelopen nacht was top. Ze slaapt in een co-sleeper. De afgelopen nachten heb ik haar ingebakerd met een hydrofiel, maar daar ontsnapte ze uit. Afgelopen nacht een Ergopouch gebruikt, geweldig. Ik heb haar voor alle voedingen wakker moeten maken. Ze kan dan wel bewegen met haar armen, maar niet bij haar gezicht komen. Ik heb alleen hele erg jeukklachten, dat houdt mij soms ook wakker 😕

één jaar geleden

Hier opzich wel goed. Ze slaapt in haar wiegje naast ons bed. Tussen 22:00 en 00:00 even lastig, maar als ze dan eenmaal slaapt dan verder snachts goed.

één jaar geleden

Wij hebben een groot vloerbed waar we volgens de regels van veilig samen slapen, samen slapen. 3x wakker voor een voeding en dan leg ik hem weer langs mij neer. Overdag slaapt hij in een wiegje in de woonkamer

één jaar geleden

Nog meer mama’s die zich zorgen maken over de genezing van hun vulva? Ik ben een week geleden naar voren toe gescheurd en dus gehecht, maar als ik nu naar mijn schaamlippen kijk, herken ik eigenlijk niks meer. Is het nog te vroeg om hier over te oordelen? Ik voel mij erg verdrietig, lijkt wel alsof er willekeurige stukken schaamlip aan elkaar zijn vastgezet… als ik voel, voel ik wel dat mijn clitoris ergens zit, maar ik kan hem eigenlijk niet meer vinden

één jaar geleden

Ik "slaap" zo...

één jaar geleden

Reactie op Mamaannie

Ik "slaap" zo...
Tja of zo hahaha Slapen is nog een beetje een groot woord dus....

één jaar geleden

Reactie op Freya97

Nog meer mama’s die zich zorgen maken over de genezing van hun vulva? Ik be ...
Hi, heb je checks gehad van de kraamzorg of verloskundige? Hebben die er iets over gezegd? Ik heb een knip gehad en nog een hechting van uitscheuren. maar begrijp van de zorg dat het allemaal er netjes uitziet.

één jaar geleden

😭 pfff ik moet even van me afschrijven hoor. De afgelopen 12 uur heeft m’n meisje maar 3 uurtje geslapen/niet aan de borst gelegen. Verder is het enige wat ze wilt aan de borst, anders zet ze het op het krijsen. Van slapen is het vannacht dus bijna niet gekomen. Daar bovenop heb ik sinds gisteren middag een migraine aanval die steeds heftiger wordt. Ben inmiddels helemaal aan het shaken & voel dat ik elk moment kan gaan overgeven. Geen onbekende symptomen voor mij bij een heftige migraine aanval. Alleen normaal doe ik het licht uit en verstop ik me onder de dekens. Ik was met het alleenstaand ouderschap het meest bang voor de migraine dagen. Maar dat het samen zou vallen met waarschijnlijk een regeldag (ik wist voor de BV niet eens wat dat was)…. Ik ben helemaal gesloopt en weet dat dit waarschijnlijk nog twee dagen duurt. En donderdag kan er pas voor het eerst iemand komen helpen ….

één jaar geleden

😭 pfff ik moet even van me afschrijven hoor. De afgelopen 12 uur heeft m ...
Oh Olijf, heb niks zinnigs te zeggen, geen goed advies of iets dergelijks. Voel je pijn, dat wel! Ik heb gister een half uur bij mn meisje gezeten terwijl ze alles eruit poepte waar ze al 2 dagen last van had blijkbaar. Was een ware bevalling waar ze in haar blote kont lag en ik tegendruk gaf tegen haar voetjes zodat ze het er makkelijker uit kon persen. Sindsdien is ze weer wat rustiger maar daarvoor ook dagen amper kunnen rusten. Hoop dat je vandaag toch wat rust krijgt ergens en je meisje natuurlijk ook! In combinatie met migraine lijkt me het echt onmogelijk! Sterkte 😘

één jaar geleden

Onze dame gaat mee naar boven, slaapt tussen haar flessen door in de wieg en als dat even niet lukt, dan slaapt ze bij mij op dr borst. Meestal voeden we nog om 01.00 en dan komt ze zelf om 05.00 ongeveer weer maar er zit nog geen ritme aan. Wel dat ze eigenlijk praktisch direct in slaapt tijdens de voedingen. Hier is het slapen overdag inmiddels een uitdaging geworden. Ze huilt na de voeding, komt zelf niet meer in slaap en hulp / troost accepteert ze ook niet erg. Heel erg zoeke. Naar wat werkt,

één jaar geleden

Vraagje: Teun, van vorige week maandag heeft harde ontlasting door de overgang van borst- naar flesvoeding (vermoedelijk). Kun je hier iets tegen doen en zo ja wat kun je hier tegen doen? Af en toe is hij zo druk met persen, zo zielig. Fiets al met zn beentjes zodat zn darmen in beweging blijven 😁