660 Reacties

één jaar geleden

Net toch even 1,5 uur slaap kunnen pakken! Wat knapt een mens daar al van op! Verder zometeen een kort rondje buiten op t programma. Vooral om het afval weg te kunnen brengen. En ga verder gewoon in m’n slaapkamer hangen vandaag 🙈. Prima zulke dagen! @annaghha: als Jovi aan het persen is probeer ik vaak wat tegendruk te geven. Ook til ik d’r weleens op zodat de zwaartekracht meewerkt. Geen idee of het echt helpend is maar ze wordt er wel wat rustiger van.

één jaar geleden

Net toch even 1,5 uur slaap kunnen pakken! Wat knapt een mens daar al van o ...
Fijn is dat he dat je even kan slapen tussen gehuil door. Hoop dat het huilen wel minder wordt! Ik merk sinds een dag of twee dat ons doorgaans zo makkelijke Liam aanhankelijk begint te worden. Hij sliep overal makkelijk doorheen, maar nu vaak tussen voedingen door wordt hij wakker en zet het op een krijsen. Soms zit er een boertje dwars, maar daarna wil hij echt niet meer neergelegd worden. Aanhappen was altijd al een issue geweest bij hem, maar nu doet hij niks meer aan mijn borst of stopt zijn tong ertussen en loopt al het melk eruit. Bah, ben een beetje gefrustreerd 😕

één jaar geleden

😭 pfff ik moet even van me afschrijven hoor. De afgelopen 12 uur heeft m ...
jeetje wat heftig zeg 😑 Migraine is al geen grapje, maar combineren met een regeldag is wel echt hele erge pech. Of misschien is het wel hormonaal verklaarbaar, hoe dan ook ..gewoon heel erg rot.

één jaar geleden

Life with a newborn, ene dag denk je het uitgevonden te hebben en de volgende begin je weer bij 0. Ik deed alles afkolven, helaas ging dat ten nadele van mijn productie. Na wat nagevraagd te hebben schijnt het dus niet gek te zijn dat productie afneemt omdat het toch niet dezelfde manier van zuigen is als een baby. Nu weer aan de borst, dus de zorgen zijn weer begonnen. Ligt soms op en af 2 uur aan de borst. Slaapt uurtje en komt dan weer voor zijn voeding. Hij drinkt soms ook heel kort en valt in slaap. Wordt bij t wegleggen natuuuuurlijk wakker en wil dan weer terug naar de borst. Ookal laat ik m een half uuuur slapen op de borst, het moment dat ik ga bewegen begint zn maag te knorren ofso 😂😂😂

één jaar geleden

Reactie op strawberrywater

Life with a newborn, ene dag denk je het uitgevonden te hebben en de volgen ...
Haha ja ik kwam daar ook achter, ene dag was inbakeren de oplossing. Andere dag werd ze er gewoon boos van 😑

één jaar geleden

Hier is het ook na bijna twee weken echt begonnen. Daar waar Hanna eerst tussen alle voedingen snel sliep, begint ze nu na de voeding met huilen / krijsen en duurt het even voordat ze rustig wordt. Het krijsen is anders dan het huilen vanwege kramp, ik vermoed dat ze echt moe is… Soms laat ze zich niet troosten en duurt het echt even voordat ze zich overgeeft. Heb vd week echt mee gehuild, 2,5 u uur lang huilen is lang en niets hielp. Bleek het regeldag te zijn… Vandaag is het weer een stuk rustiger. Ik kreeg als tip van het cb om haar op gezette tijden toch in haar bedje te laten slapen, niet overstuur te laten worden maar ze mag best even huilen. Ik merk dat ze het nodig heeft om te ontprikkelen, ze slaapt maar kort in haar bedje en daarna neem ik haar lekker weer bij me 💕 T is enorm zoeken mama’s wat helpt en wat niet, ik kamp zelf met schuldgevoel richting haar en mijn andere dochter maar ik weet dat dit eigenlijk niet hoeft

één jaar geleden

Dikke knuffel voor jullie allemaal ❤️. Ergens mega geruststellend om te lezen dat dit gedrag normaal is. Anderzijds is het zo pittig want je wilt de onrust voor die kleintjes wegnemen en dat kan niet altijd (meteen). Maar o o, tegelijk is het toch ook zo magisch dat die kleine wezentjes zich zo aan ons overgeven en ons uitgekozen hebben ❤️✨

één jaar geleden

Life with a newborn, ene dag denk je het uitgevonden te hebben en de volgen ...
Tip die ik van de Lactatiedeskundige kreeg bij een “lange drinker”. Meedrukken op je borst, zodat de melk en beter uit stroomt. En dan de ene borst maximaal een half uur en dan de andere borst als “toetje” aanbieden en dan ongeveer 5 of 10 min. Daarbij erop letten dat de kleine wel drinkt en niet sabbelt. Check of je het ook hoort slikken, mocht dat niet het geval zijn die borstcompressie toepassen, en ervoor zorgen dat het niet als speen gebruikt wordt, dus dan stoppen🫣 Misschien heb je er wat aan😉 het werkt hier wel

één jaar geleden

Zijn hier ook moeders die borstvoeding met flesvoeding combineren? Mijn man wilde vandaag een flesje geven maar onze dochter stikt er in. We hebben een Philips avent flesje met het kleinste gaatje… wat voor flesje gebruiken jullie? En ervaring jullie ook verwarring met de borst?

één jaar geleden

Reactie op Kyra1

Zijn hier ook moeders die borstvoeding met flesvoeding combineren? Mijn man ...
Dat was hier de eerste dagen ook ff wennen voor onze zoon (het flesspeentje). Wij hebben dr brown smal met speen 1. Volgens mij zijn alle spenen qua 'lengte' wel ongeveer gelijk. Kwestie van wennen denk ik...

één jaar geleden

Reactie op Kyra1

Wij gebruiken de Difrax met XS speen. Gaat eigenlijk vanaf het begin al goed, hij lijkt ook weinig last te krijgen van krampjes. We geven geen Avent flesje omdat veel mensen zeggen dat de baby weinig moeite hoeft te doen om te drinken en dat veel baby’s last krijgen van krampjes.

één jaar geleden

Reactie op Kyra1

Wij gebruiken de medela calma. Gaat qua fles redelijk goed, maar als ze uitgehongerd is moeten we haar af en toe pauzeren. Mijn borst pakt ze nog, maar ze hapt nog altijd slecht aan

één jaar geleden

Reactie op Kyra1

Als we bijvoeding geven dan met klein flesje van dr. Brown met 0+ speen geloof ik. Flesje is anti-colic.

één jaar geleden

Zo rustig als nu is het al een hele poos niet meer geweest. Allemaal mamma’s die heel hard met hun kindjes bezig zijn. ❤️ vergeet niet te genieten van deze kostbare maar ook vermoeiende en zware periode. Ik hoop dat het bij iedereen goed gaat!

één jaar geleden

Reactie op Loes1230

Zo rustig als nu is het al een hele poos niet meer geweest. Allemaal mamma’ ...
Viel mij ook al op! Hier druk met darmkrampjes, zo sneu😕

één jaar geleden

Reactie op Kyra1

Wij kregen vanuit t ziekenhuis op meerdere momenten van verschillende artsen het advies om dr Browns spenen en flessen te gebruiken, eerst omdat ik later wel BV aan de borst wilde gaan geven (kolfde toen fulltime), en later omdat het tegen krampjes zou werken. We begonnen met BV door speen fase 1, maar omdat ze te snel en gulzig dronk overgegaan naar speen P (prematuur, oftewel gewoon kleiner gaatje).. Nu geen BV meer maar kunst, gewoon en omneo gemengd dus dat is wat dikker, nu wel weer speen 1..

één jaar geleden

Reactie op Loes1230

Jaa, ik merk dat ik zelf ook niet meer gereageerd heb. Hier gaat alles goed, vandaag de hechtingen eruit laten knippen want ze zaten super irritant. Voel me ineens sinds het douchen heel erg afzwakken, alsof ik griep krijg.. hoop geen borstontsteking 🙁

één jaar geleden

Reactie op Loes1230

Haha, ik denk dat binnen een paar weken het weer superdruk is nadat iedereen zijn draai een beetje heeft gevonden. Bizar hoe het nog zo kort geleden lijkt dat we allemaal nieuwsgierig aan t wachten waren op t geslacht van onze baby’s. Of zenuwachtig voor de 20 weken echo. De trots toen we mijlpalen in de zwangerschap behaalden. En we nu gewoon baby advies delen met elkaar en tips 🥹🥹🥹. Zou t zo leuk vinden als er dames van dit groepje laaaaaaáter weer bij elkaar in t groepje zitten bij de volgende baby. Maar laaaaaaaáter he want moet er nu niet aan denken haha. Okee ik ga denk de emo kant op, ben gewoon dankbaar en trotsssssss op ons mommy’s.

één jaar geleden

Haha, ik denk dat binnen een paar weken het weer superdruk is nadat iederee ...
Haha ik ben blij dat ik niet de enige ben die al over baby 2 praat 😂🙈. Ik weet wel dat ik heel heel graag een tweede zou willen. Maargoed, ik moet ook echt realistisch gaan kijken of het wijs is in m’n eentje en met de midellen die ik heb. En dan moet de donor het nog willen en ook nog lukken 🙈

één jaar geleden

Haha ik ben blij dat ik niet de enige ben die al over baby 2 praat 😂🙈. I ...
Wij hebben het er ook al over hoor, en je overweging snap ik goed.. Ik ben zwanger geworden via ICSI, en wij hebben nog 5 cryo embryo’s in de vriezer liggen. We zitten er sterk aan te denken om begin volgend jaar weer te beginnen met terugplaatsingen, wie weet hoe lang het duurt en als het helemaal niet lang duurt is het van harte welkom. ❤️💪🏻🍀