660 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Freya97
Maar ondertussen, wordt het leven met een baby zoveel makkelijker dat julli ...
Na onze eerste heb ik ook een tijdje gezegd wil snel een tweede. Dat kwam vooral doordat ik het zwanger zijn echt fijn vond. Gezellig iemand in je buik 🥰 dat gevoel is na een maand weer weggeebt en nu, na 2,5 je, is er een tweede 🩵.
Zou wel een derde kindje willen, maar wanneer dat weet ik nog niet. Ben nu juist heel erg klaar met zwanger zijn. Vond het weer erg fijn en gezellig, maar het dik zijn en dat je lichaam ook even van iemand anders is vond ik deze x lastig.
één jaar geleden
Reactie op Freya97
Maar ondertussen, wordt het leven met een baby zoveel makkelijker dat julli ...
Onze dochter is een ‘makkelijke’ baby. Vrij weinig huilen, veel slapen en is heel gezellig als ze wakker is. Hebben ook een zoon van bijna 2, maar zou zeker een 3e willen! Mijn vriend wil dat als ze beiden naar school zijn, dus nog even geduld
één jaar geleden
ow wow dat zoveel van jullie al nadenken over een volgende kleine, moet ik echt even niet aan denken hihi 🤣 Ook al is ze nog zo makkelijker.
Ik vind het wel lastig dat je na een dikke week van VK’s, KZ’s en zelfs CB bezoekjes, opeens niks meer hebt.
Waardoor ik nu twijfel of het wel goed gaat met de kleine qua gewicht. Ik had CB langs een dag nadat KZ was vertrokken. had liever dat ze een weekje later waren geweest. Mag wel tussendoor een keer langskomen voor wegen. Anders staat afspraak pas tweede week oktober. Vindt wel lastig van BV dat je niet weet hoeveel ze binnen krijgt. Al zijn er genoeg plasluiers en zijn er genoeg voedingsmomenten,
……onzekere nieuwe moeder 🫢
één jaar geleden
Hier ons 2e dochtertje gekregen, na 4 miskramen. Wij weten zeker dat we “klaar” zijn😇🙈, het heeft veel stress gegeven allemaal. Ik geniet daardoor extra van elk moment, al kijk ik er ook naar uit als dat fragiele er weer wat vanaf is en ik weer zover hersteld ben dat ik lekker kan sporten🤞
één jaar geleden
Huis schoon, ons meisje slaapt, de was draait en nu zelf even met de beentjes hoog een serie kijken! Ohoh ineens voel ik me zoooo volwassen en gelukkig met een schoon huis en een baby wat lekker slaapt🥹
één jaar geleden
Reactie op Elnouk
ow wow dat zoveel van jullie al nadenken over een volgende kleine, moet ik ...
Wij hebben op ons CB wekelijks een inloopspreekuur, kan je even langs voor wegen. Volgens mij heeft bijna iedere CB dat wel, dat even navragen anders? En als je het echt graag wil, zijn er genoeg Babyweegschalen te koop op marktplaats ;) Dan zou ik die wel even eerst gebruiken als je net bij het CB hebt gewogen, dan weet je of ie goed klopt.
één jaar geleden
Zo blij voor alle mama’s die makkelijke baby’s hebben.
Mijne is dat niet. Wordt veel wakker, enorm veel last van krampjes. Als hij wakker is wil hij in mn armen zijn, en valt moeilijk weer in slaap na zijn drinkmoment. Heel erg maar ik kan nooit wachten tot hij eindelijk weer slaapt.
En nu slaapt hij, en mis ik hem en wil jk hem eigenlijk optillen en mee kroelen 🤓🤓🤓🤓 moe van mezelf
één jaar geleden
Reactie op strawberrywater
Mijne is dat niet. ...
Oeff lijkt me heel lastig, ik besef ook echt dat wij en ik klop het elke keer weer af, het zo getroffen hebben met ons meisje wat heel makkelijk is en vrijwel niet huilt alleen als er écht wat is.
Ik wil je dan ook een dikke knuffel geven en je zeggen dat, ondanks het niet zo makkelijk is, ik 100% weet dat je het super goed doet!
één jaar geleden
Mijne is dat niet. ...
Aww het is ook loodzwaar om een baby te hebben die veel huilt of jengelt omdat hij last heeft van ‘iets’, in jouw geval krampjes. Het is ook zo’n gestoei als je baby huilt en je de pijn of ongemak niet weg kunt nemen.
Ik ken je gevoel! Ik wil hem ook altijd optillen als hij zo zoet ligt te slapen 🥰
één jaar geleden
Mijne is dat niet. ...
Oh heel herkenbaar hoor! Ons meisje verschilt per dag..
Afgelopen week heeft ze 2 regeldagen gehad en een paar avonden dat ze ook flink krampjes heeft gehad en helemaal niks wilde.. En dan afgelopen nacht heeft ze ineens doorgeslapen en moesten we haar voor voeding wakker maken en ligt ze nu ook al een tijdje lekker rustig te slapen. Zo'n verschil!
En nu denk ik dan idd ook: Word maar wakker, ik wil knuffelen 🤭🥰😂
één jaar geleden
Mijne is dat niet. ...
Ik vind mijn meisje een hele makkelijke baby en prijs mezelf echt gelukkig.
Maar slapen alleen? Ho maar. Hooguit als ik haar in de kinderwagen vooruit duw. Maar van de box of de wieg moet ze echt niks hebben.
Ik snap het wel, 9 maanden in de buik dus ze wil nog lekker dicht bij mama zijn.
Ik ben voor bed sharing gegaan nu (heb me goed ingelezen) & daardoor hebben we beide zoveel meer rust en is ze een nog tevredener meisje!
Soms lastig als alleenstaande om je baby zo dichtbij te hebben constant want je krijg niks gedaan haha. En toch wil ik niet anders want deze fase duurt maar zo kort.
één jaar geleden
Ik vind mijn meisje een hele makkelijke baby en prijs mezelf echt gelukkig. ...
Haha alsof je mij en Hannah beschrijft! In de nacht ligt ze bij mij in bed maar overdag precies zoals jij ook zegt. In de kinderwagen als ik ermee loop of in de draagzak en bij voorkeur gewoon bovenop mij. Soms is ze zo ko dat ik haar even in de kinderwagen leg om idd wat te kunnen doen. Als ze dan wakker word, begin ze echt te huilen zo van wtf waarom lig ik ineens hier! 😡😭
één jaar geleden
Mijne is dat niet. ...
Je bent niet alleen. Hier ook een hele lieve en leuke baby, maar ook veel wakker, onrustig, laat zich soms moeilijk troosten en kan heel hard huilen. Waardoor ik ook moet huilen want vind het zo zielig en wil hem zo graag helpen.
Weet alleen nog wel dat dat bij mijn dochter wel minder werd na die krampen piek. Toen werd zij ook een ‘gemakkelijke baby’. Heb volgende week wel een afspraak bij de osteopaat staan, hopelijk doet dat iets. Verder even door bikkelen die eerste weken.
MOD
één jaar geleden
Oef lieve mama’s! 😅 Ik reageer echt amper meer sorry! Elk vrij momentje kies ik er vaak voor om even mijn ogen dicht te doen ipv op mijn mobiel te kijken! Voor alle mama’s op wie ik nog niet gereageerd heb: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes 💙🩷! Hier hebben we negen maanden lang naar uit gekeken en nu hebben we ze allemaal in onze armen! Djoah is vandaag alweer zes weken oud! Pfff, wat gaat het snel zeg! Ondanks dat iedereen hem nog schattig en ‘klein’ vind denk ik bij mezelf: Jeetje mannetje wat groei je hard! Ik herken onderstaande verhalen want ons mannetje is ook echt geen makkelijke baby! Als hij huilt zegt manlief wel eens ‘Jeetje ons speenvarkentje laat ook weer van zich horen’ want het gaat zo kneiter hard! 😅 Soms is niks goed, wat ik ook doe en hoe ik hem ook vast hou … en ja, dan voel je je machteloos en springen de tranen in je ogen! Maar het komt goed lieve mama’s! ❤️ Echt … meer dan ons best doen kunnen we niet! En hopelijk elkaar hier ondersteunen, tips geven en aanmoedigen! Zo bij deze: even een dikke knuffel voor iedereen die daar behoefte aan heeft!