660 Reacties

één jaar geleden

Mijn baby is nu 2 weken en 2 dagen oud en drinkt goed aan de borst. Wel merk ik dat hij na het voeden ook weer veel uitspuugt, soms 1 uur erna. Ik heb niet het idee dat hij er veel last van heeft en hij groeit ook goed. Hebben meer moeders hier ervaring mee of tips?

één jaar geleden

Reactie op lin246

Mijn baby is nu 2 weken en 2 dagen oud en drinkt goed aan de borst. Wel mer ...
Is heel normaal. Zolang hij er geen last van heeft moet je je geen zorgen maken. Het is enkel vervelend qua wassen vind ik

één jaar geleden

Reactie op amyl-24

Hegen flesjes, dikke aanrader!
Ik zal er naar kijken, bedankt voor de tip!

één jaar geleden

Gisteren was die kleine van ons echt ff ontregeld. Ze was vroeg wakker en wilde daarna slecht slapen. Uiteindelijk tijdens het wandelen even geslapen, maar zodra we thuis waren en ik zette de wagen stil, dan was ze weer wakker. Ook smiddags weer. Alleen in de wagen slapen en niet daarbuiten. Gisteravond veel krampjes gehad en uiteindelijk viel ze 23:00 in slaap en werd pas 06:00 wakker vanochtend. Ik was zooo moe gisteren dat ik ook al die tijd geslapen heb en werd vanochtend wakker met volgelopen zoogcompressen en pijnlijke borsten😥

één jaar geleden

Mijn baby heeft kleine gele korstjes, het zijn geen echte schilfers, ze zijn heel klein. Ze zitten achter haar oor en op haar en op haar voorhoofd. Ik weet alleen niet wat het is... Ik las iets over berg, maar daar lijkt het ook niet echt op. Het zit niet op haar hoofdhuid. Herkent iemand dit?

één jaar geleden

Mijn baby heeft kleine gele korstjes, het zijn geen echte schilfers, ze zij ...
Klinkt niet als berg en lijkt me ook vrij snel als je baby nu al berg heeft maar wat wel 🤷 Enige wat ik op basis van deze info kan bedenken is misschien dat ze zichzelf heeft gekrabd?

één jaar geleden

Reactie op FOX1988

Gisteren was die kleine van ons echt ff ontregeld. Ze was vroeg wakker en w ...
Maar wel een goede nachtrust gehad 😁 Die zo genaamde regeldagen zijn echt RUK!

één jaar geleden

Reactie op Mamaannie

Klinkt niet als berg en lijkt me ook vrij snel als je baby nu al berg heeft ...
Nee ze heeft zichzelf niet gekrabt. Misschien is het eczeem?? Er zitten ook hele kleine gele korstjes op haar oor.

één jaar geleden

Pff meer mensen last van hormonen als ze het nieuws lezen/kijken? 🙈

één jaar geleden

Onze kleine wilt laatste dagen gewoon niet of nauwelijks overdag slapen en snachts is het ook max 3 uur achter elkaar. Meer hier last van?😅

één jaar geleden

Onze kleine wilt laatste dagen gewoon niet of nauwelijks overdag slapen en ...
Ik vind 3 uur achter elkaar heel netjes hoor 🙈. Hoeveel slaapt je baby overdag? Mijn dochtertje zit momenteel in haar eerste sprongetje en slaapt wel maar heel onrustig en alleen op mij. Hierdoor lijkt het alsof ze te weinig slaapt omdat ik zo goed als niet slaap haha 😂

één jaar geleden

Ik vind 3 uur achter elkaar heel netjes hoor 🙈. Hoeveel slaapt je baby ov ...
Ja overdag is het een drama! Na heel lang me best doen slaapt die een uur of tijdens het wandelen. Je zal toch zeggen dat hij hardstikke moe is haha!

één jaar geleden

Onze kleine wilt laatste dagen gewoon niet of nauwelijks overdag slapen en ...
Ons zoontje slaapt overdag steeds minder. Soms is hij uren achter elkaar wakker en wat onrustig en daarna slaapt hij weer een aantal uur. ‘s Nachts slaapt hij ongeveer 4 uur achter elkaar totdat hij ons wakker maakt voor een voeding.

één jaar geleden

Niet alleen bij het nieuws hoor. Gisteren heerlijk een Disney film gekeken en echt huilen! Daarna stuurde mijn man een mail van collega door over borstvoeding en kolven dus nam die info door en toen nog veel harder huilen. Voelde opeens zo een slechte moeder! Slaat nergens op want doe mijn best met kolven, de kleine doet het goed op kunst en is tevreden. Komt mijn man thuis en durfde te vragen waarom ik iets niet in de vaatwasser gezet had. Nou daar ging ik weer.

één jaar geleden

Reactie op C8L

Ons zoontje slaapt overdag steeds minder. Soms is hij uren achter elkaar wa ...
Onze zoon wisselt het heel erg per dag. Gisteren heeft hij bijna de hele dag geslapen. Van 9-17. Wakker voor voeding en dan doorslapen. Eergisteren geen moment geslapen overdag behalve even tijdens het wandelen. De nachten gaan meestal heel erg goed. Om 22:30 leggen we hem in de wieg en dan 2u moeten we hem wakker maken voor voeding. Dan om 3u weer in de wieg en 6u maken we hem weer wakker. Meestal ligt hij dan om 7u weer in de wieg en is hij 8:30-9u zelf weer wakker. Moet zeggen tot nu toe met hem in de nachten echt geluk te hebben. Geen idee hoe lang hij zou slapen als ik hem laat liggen. Ben een keer door mijn wekker geslapen toen na 5u wakker gemaakt voor voeding. Probleem is dan vooral dat zijn luier zo vol is, plas en poep dat hij helemaal omgekleed moet. Meneer heeft een vast poep moment tussen 2-3u in de nacht.

één jaar geleden

Herkenbaar die wisseling. Hier laatst hele dag bijna niet slapen behalve tijdens het wandelen. En dan laatst sliep ze van 23h tot 6h. En dan na de voeding weer slapen. Ik voed echt op verzoek. Ze geeft zelf heel goed aan wanneer ze drinken wil.

één jaar geleden

Ja doe ik ook niet echt. Berichtje hier op het forum kon ik emotioneel gewoon ook echt niet aan. Voelde me er schandalig onder. Was er zo van ondersteboven, kon er gewoon niet meer over lezen en heb zonder wat te zeggen keihard mn kop in zand gestopt. Niet normaal en schaam me dood dat ik dat niet eens kon opbrengen terwijl iemand anders mijn nachtmerrie aan het doormaken was en is 😞

één jaar geleden

Hoe lang heeft het vloeien bij jullie geduurd? Bij mij is het nu bijna 4 weken na de bevalling en ik dacht het zal ongeveer wel klaar zijn. Maar verlies nog steeds helderrood bloed en stolsels. Maandag de vk gebeld omdat de lactatiekundige denkt dat er misschien nog placenta zit welke de melkproductie remt. Zij zeiden dat dit niet kon. Maar vind stolsels nu nog wel lang. Lactatiekundige zei als de vk je niet serieus neemt misschien huisarts bellen misschien wil die wel kijken.

één jaar geleden

Reactie op Vivi92

Hoe lang heeft het vloeien bij jullie geduurd? Bij mij is het nu bijna 4 ...
Geloof dat het wel tot 6 weken kon duren..

één jaar geleden

Heeft 1 van jullie kindjes (nu al) baby acne????