223 Reacties
één jaar geleden
Reactie op NMH
Durf niet 😂😂 ik kan net Boer zoekt vrouw kijken. Twijfelde al of ik niet ...
🤣🤣🤣
één jaar geleden
Hoe gaat het nu met jullie?
Ik geniet oprecht enorm van hele dagen knuffelen met m'n meisje, maar merk nu na bijna 2 weken ook wel dat ik het soms lastig vind om toch een soort van aan huis gekluisterd te zitten. Ik denk vooral ook met het idee dat mijn man over ruim 2 weken weer aan het werk gaat. Hij doet nu enorm veel met de hond, kookt elke dag en loopt extreem vaak de trap op en af om dingen voor me te halen zodat ik niet te veel verdiepingen op en neer hoef (lukt prima maar ik werd teruggefloten door kraamzorg en vk dat ik teveel deed) 😅 Superlief, maar ik voel me daarnaast wel een beetje nutteloos of zo soms... En die hormonen pfff 🙈
Hoe is dat bij jullie?
één jaar geleden
Uhm. Ja, mijn man ook trap lopen bij het leven. En die is ook moe. Wel sneu kan soms alleen al huilen omdat hij het zwaar heeft ofzo. Stomme hormonen. Ik ben een week geleden bevallen en Wessel doet het uitstekend! Ondanks z’n zware start! Ik kom er niet door, hoge bloeddruk, hoofdpijn, etc. Extra controles VK en extra kraamzorg. Dus ik vind zwaar en pijnlijk. Al geniet ik ook enorm. Al herken ik zeker het gevoel van nutteloos, want dat ben ik! Ow ja, melkrobot ben ik dan nog wel 😂 (#volledigkolven) 🫣
één jaar geleden
Reactie op NMH
Uhm. Ja, mijn man ook trap lopen bij het leven. En die is ook moe. Wel sneu ...
Aww ☹️ Nou alleen al omdat we onze kindjes voeden zijn we allesbehalve nutteloos. Realistisch gezien weet ik dat ook wel (hopelijk jij ook ☺️), maar dat wil niet zeggen dat het soms niet anders kan voelen helaas. Hou je taai!! 💕
één jaar geleden
Hoe gaat het nu met jullie?
Ik geniet oprecht enorm van hele dagen knuffel ...
Ik geniet ook echt super veel van m’n kleine man. Kraamzorg is vandaag afgesloten dus dat is wel even wennen morgen denk ik maar we hebben goeie hoop dat we dit kunnen samen. Zijn echt een goed team.
M’n borstvoeding is volop gang wat het soms wel lastig maakt want het is teveel voor Thijs nog om alles in 1 sessie weg te drinken en de melk loopt dan langs z’n mondje er steeds uit tijdens het drinken al. Vind dat zo zielig om te zien en hij doet zo enorm z’n best alles weg te krijgen (is heel gulzig dan). Ik haal de druk er dan van tevoren al iets af en door gwn naar voren te hangen met een potje onder mn borst ving ik vanavond al van 2 borsten 40cc op. Dus hop in de koelkast voor later.
Hoop zo dat we snel afgestemd worden op elkaar en de enorme spanning minder wordt.
M’n man doet echt super veel, hij doet alles voor Thijs qua verschoning en boeren en rondlopen als hij krampjes heeft. Ik begin eindelijk weer wat meer te kunnen na de keizersnede van vorige week maar voel me soms zo schuldig dat ik alleen maar onze zoon voed en voor mezelf kan zorgen.
één jaar geleden
Reactie op Jamie0407
Ik geniet ook echt super veel van m’n kleine man. Kraamzorg is vandaag afge ...
Ah ja herkenbaar. In de eerste dagen zat onze meid op het randje van wat ze mocht afvallen tov geboortegewicht. Natuurlijk meteen paniek bij kraamzorg en vk 🤔 en twijfel (bij hen) of m'n productie voldoende was. We hadden maar halve dagen kraamzorg ivm tekorten dus ze kon ook niet goed meekijken. Oplossing was toen meteen stimuleren met kolf, met als gevolg enorme stuwing en overproductie. Het liep er bij mij ook enorm uit. Nu we een aantal dagen verder zijn is dit al een stuk beter geworden moet ik zeggen, ik geloof echt dat de natuur vraag en aanbod netjes op elkaar afstemt idd, komt goed!
Fijn dat jullie zo'n goed team zijn! Zonder kraamzorg kun je lekker een beetje je eigen ritme gaan vinden en zo, is ook wel weer fijn 👌🏻 Thijs voeden en voor jezelf zorgen is al heel wat na een ks meis!!
één jaar geleden
Ah ja herkenbaar. In de eerste dagen zat onze meid op het randje van wat ze ...
Ik gebruik trouwens vaak de Elvie Curve voor opvang aan de andere borst. Is een passieve kolf waar je een vacuüm op kan zetten (hoeft niet, dan heb je alleen een opvangbak). Zojuist dronk mevrouw links (10 min) en in de Elvie heb ik ondertussen rechts 60ml opgevangen. Toch mooi op te sparen tot een fijn voorraadje 👌🏻
één jaar geleden
Ah ja herkenbaar. In de eerste dagen zat onze meid op het randje van wat ze ...
Haha dit klinkt gewoon zoals het bij mij ging. Ze waren super onder de indruk dat m’n BV al zo vlot op gang kwam na de KS dus ze twijfelden om een elektrische kolf te gebruiken als stimulatie want de kleine man was ondertussen 8% afgevallen dus moesten bijvoeden. Hebben we toen met kunstvoeding gedaan middels vinger feeding en dit was uiteindelijk maar 1 dag/nacht nodig, resultaat -> 130 gram aangekomen in 1 dag dus ze zeiden dat haalt hij echt niet alleen uit de kunstvoeding.
Ik stimuleerde met de hand en konden op die manier ook wat extra BV geven naast de kunstvoeding en daar deed hij het dus heel goed op.
Dank je voor je lieve woorden 🥰
Vandaag (na gisteren een dip dagje) zat Thijs weer boven z’n geboortegewicht met 3860gr en gaan morgen voor het eerst een klein blokje om proberen met de kinderwagen.
één jaar geleden
Hoi allemaal. Onze zoon is nu 3 weken oud. En hij is in de nacht super bewegelijk. Hij lag vannacht overdwars in bed. Hij is ook super sterk in de Beentjes.
Nu vraag ik mij af, gezien ik verschillende dingen lees. Mag hij al in een slaapzakje. Hij is nog wel vrij klein.
één jaar geleden
Hoi allemaal. Onze zoon is nu 3 weken oud. En hij is in de nacht super bewe ...
Tuurlijk mag dat☺️ die van ons slaapt ook al sinds dat ze 2 weken is in een slaapzak. Trapte alle dekentjes af. Wel opletten dat het gat voor het hoofd niet te groot is ( dan kan hij erin zakken). Hier gaan die van de Hema goed☺️
één jaar geleden
Hoi allemaal. Onze zoon is nu 3 weken oud. En hij is in de nacht super bewe ...
Mijn dochtertje is ook vrij klein en die slaapt heerlijk in een slaapzak van Lodger. Deze sluit bij haar perfect aan bij haar nekje. Ze zijn vrij prijzig, maar via vinted heb ik een goede tweede aangeschaft
één jaar geleden
Reactie op c95
Tuurlijk mag dat☺️ die van ons slaapt ook al sinds dat ze 2 weken is in een ...
Ja ik had al even bij de heme gespiekt en zag maatjes 50/62. Hier ligt hij ook elke keer zonder dekens op hem
één jaar geleden
Reactie op DaniqueO01
Mijn dochtertje is ook vrij klein en die slaapt heerlijk in een slaapzak va ...
Ah top. Dank je wel. Zal eens kijken. Want dit is niets haha
één jaar geleden
Reactie op Jamie0407
Hai lieve mamma’s hoe is het met jullie? En jullie kleintjes?
Ah zo lief! Met ons is alles goed. Fritsje is nu 8 weken en trappelt en babbelt er vrolijk op los! Hij heeft mooie woorden zoals iiii en crooooooaaaa en huuuuuuaaaa geleerd. Hij drinkt, slaapt en speelt goed, huilt heel weinig.
Het herstel van mijn keizersnede gaat heel voorspoedig. Tot nu toe 0 complicaties en Alleen tillen is eigenlijk nog lastig. Mentaal gaat ie ook lekker.
Hoe is het met jou en jouw kleintje?
één jaar geleden
Reactie op CheesyFries
Ah zo lief! Met ons is alles goed. Fritsje is nu 8 weken en trappelt en bab ...
Aah zo leuk dat frits het zo goed doet 🥰
En fijn dat het met jou ook goed gaat en je herstel zo goed gaat ❤️
Hier net zo met Thijs! Lekker aan het spelen in de box met z’n prachtige kleuren vos haha en doet al super goed Tummy time.
En de gesprekjes die we hebben is echt geweldig ! Helemaal verliefd.
Kleine man is hier ook bijna 8 weken 🥳
Mijn keizersnede is ook super mooi geheeld en kan weer lekker m’n ding doen. Soms merk ik indd ook dat bepaalde zware dingen tillen niet handig is en met Thijs in de draagzak is het ook zwaar om te bukken maar dat gaat elke week beter.
één jaar geleden
Reactie op Jamie0407
Aah zo leuk dat frits het zo goed doet 🥰
En fijn dat het met jou ook goed ...
Ah wat fijn! Merk je al wat van het 2e sprongetje?