223 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Jamie0407

Hai lieve mamma’s hoe is het met jullie? En jullie kleintjes?
Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat met jou en Thijs! ☺️ Hier gaat het ook goed. Die lachjes zouden verboden moeten worden, echt *smelt* 🥺 Vandaag ook een beetje emotioneel omdat het allemaal zo snel gaat en ik me besefte dat ik al ongeveer halverwege mijn bevallingsverlof zit 😭 Hoe lang zijn jullie nog vrij dames? ☺️

één jaar geleden

Ik ga stoppen met werken!🙈

één jaar geleden

Reactie op CheesyFries

Ik ga stoppen met werken!🙈
Ohh! Dat had je van tevoren nog niet bedacht, of wel? ☺️

één jaar geleden

Reactie op CheesyFries

Ah wat fijn! Merk je al wat van het 2e sprongetje?
Ja die heeft hij al gehad. Was erg vroeg hiermee maar hij is eigenlijk ook nu 8w6d oud als je de uitgerekende datum aan zou houden. Hij gebruikt z’n handen en benen veeel meer en begint indd te praten met stootgeluidjes. Hij is wel echt flink van slag geweest ervan. Dronk heel slecht aan de borst steeds en veel huilen. Heel hongerig ook, zoog me letterlijk en figuurlijk leeg… en wilde niet weggelegd worden. Nu is hij vaak aan het lachen en kan zelf spelen in de box. Heel schattig. Kijkt naar m’n mond als ik praat of zing.

één jaar geleden

Reactie op CheesyFries

Ah wat fijn! Merk je al wat van het 2e sprongetje?
En jij?

één jaar geleden

Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat met jou en Thijs! ☺️ Hier gaat h ...
Oooh heerlijk he. Wat fijn dat het goed gaat 🥰 Ja kan ook echt soms ineens huilen omdat het geen pasgeboren baby meer is en hij zo snel groeit maar aan de andere kant zo dankbaar elke dag dat hij bij ons is. Heb een best wel traumatische bevalling gehad waarbij ik echt dacht dat hij het niet ging halen. Ja tijd gaat mega snel. Ik moet 2 januari weer beginnen. Jij?

één jaar geleden

Reactie op Jamie0407

Oooh heerlijk he. Wat fijn dat het goed gaat 🥰 Ja kan ook echt soms ineen ...
Precies dat ja. Ik ben ook zo enorm dankbaar voor ons meisje 🥺 Wat heftig! Kun je de bevalling wel een beetje een plekje geven / er voldoende over praten? Of misschien nu nog te vroeg... Bleh! Zoveel mogelijk genieten lekker samen 🥰 Ik begin 30 januari weer.

één jaar geleden

Ohh! Dat had je van tevoren nog niet bedacht, of wel? ☺️
Nee zeker niet. Mijn vriend kwam een paar weken geleden met het idee. Hij kan een baan krijgen waarmee hij net zo veel binnen harkt als wij nu doen met zijn 2en. Was een moeilijke keuze hoor! Maar ik ben blij dat ik het besluit heb genomen. Of ik er op de lange termijn gelukkig mee ben... de tijd zal het uitwijzen!

één jaar geleden

Reactie op Jamie0407

Ja die heeft hij al gehad. Was erg vroeg hiermee maar hij is eigenlijk ook ...
Aah zo schattig he? Het is zo bijzonder om zo'n kleine baby te zien groeien! Hier hetzelfde. Hij heeft een beetje verhoging erbij. Hij drinkt genoeg, maar komt nu eventjes vaker s nachts. Hij is verder een vrolijk ventje 💖

één jaar geleden

Precies dat ja. Ik ben ook zo enorm dankbaar voor ons meisje 🥺 Wat heftig ...
Ja ik kan er wel over praten. Heb het in grote lijnen een plekje gegeven maar er zullen ook bepaalde dingen zijn die ik niet zal kunnen accepteren maar dat zal met de tijd beter gaan. Het gevoel van dat hij het niet zou overleven als ik door zou gaan zoals het ging is heel heftig en brengt me nog steeds veel verdriet en dat ik geen gouden uurtje heb gehad. Eerste huid op huid van m’n man en m’n zoon niet gezien, mn moeder en schoonmoeder hebben mn zoon gezien waar ik niet bij was en zal nooit meer terug krijgen hoe zij hem voor het eerst zagen. (M’n moeder was bij de bevalling en al in het zkh, was aan het wachten tot we terug kwamen van de OK) Ohh lekker nog heel januari thuis!

één jaar geleden

Reactie op CheesyFries

Aah zo schattig he? Het is zo bijzonder om zo'n kleine baby te zien groeien ...
Vanmiddag thuis een zelfgemaakte fotoshoot gedaan met m’n beste vriendin. Wat een heerlijk ventje is het en zo enorm trots op mezelf en hem 🩵 Aawh lekker veel knuffelen met hem. Ook als hij te warm wordt kan huid op huid helpen om z’n temperatuur naar beneden te krijgen.

één jaar geleden

Reactie op Jamie0407

Ja ik kan er wel over praten. Heb het in grote lijnen een plekje gegeven ma ...
Oh dat is wel echt heftig ja! Veel huid op huid is goed voor jullie allebei. Lekker veel knuffelen. Hier ook spoedkeizersnede, zijn navelstreng zat klem tussen mijn bekken en zijn hoofd, hij zou dat ook niet overleven. Gelukkig wel met ruggenprik, dus heb het wel kunnen meemaken. Geen gouden uur gehad, maar wel bij geweest. Die tijd halen we ruimschoots in. Hij is heel knuffelig en we chillen de hele dag samen 💖

één jaar geleden

Reactie op CheesyFries

Oh dat is wel echt heftig ja! Veel huid op huid is goed voor jullie allebei ...
Jaa doen we ook zeker. Douche ook 1-2x per week met hem, heerlijk dat lichaampje tegen me aan 🥰 Ooh jeetje ook heftig zeg. Hoe heb je dat ervaren? Ik heb wel een ruggenprik gehad maar ook die 3x mis geprikt en pas de 4e keer raak. Door drukte op de afdeling kon ik pas na 3 uur van de verkoeverkamer af naar de afdeling want de verpleging kon niet bij mij en m’n man en zoon blijven dus ik moest alleen wachten en dat vind ik nog wel het moeilijkste van alles. Heb m’n zoon echt hooguit 1 minuut gezien op de OK en toen gingen ze al weg 😢

één jaar geleden

Reactie op Jamie0407

Jaa doen we ook zeker. Douche ook 1-2x per week met hem, heerlijk dat licha ...
Jeetje wat een situatie! Dat is echt heel kut gegaan dan. En zo lang wachten. Vreselijk. Veel over praten helpt. Met iedereen die wil luisteren en het met je wil delen. Bij mij waren al weeën, voorweeën begonnen in de ochtend. Om een uur of 7 had ik 3cm ontsluiting, maar tijdens het checken voelde de verloskundige een puls en zei dat het waarschijnlijk de navelstreng was. Ze wou dat we onmiddellijk naar het ziekenhuis gingen. We waren daar om half 9 en daar ging alles snel en soepel. Eerst de verloskundige van het ziekenhuis een check gedaan en ons meteen naar de ok gestuurd. Om 9 uur op de ok en om half 10 was hij geboren. Hij had even gehuild maar dat lukte niet goed dus hij moest aan de beademing. Daar heeft hij maar 5 minuten gelegen en toen was het okay. Wij zijn allebei wel vrij relaxt en nuchter, dus we hadden onze mindset direct geswitched. Ik had ook niet echt last van mijn zwangerschapshormonen, dus ik kon vrij makkelijk loslaten gelukkig. Het personeel van het ziekenhuis was ontzettend professioneel en hebben ons alles van a-z verteld en uitgelegd. Ik heb geen moment gehad dat ik iets heb gemist, en de zusters waren ontzettend lief op de moeder en kind afdeling. De volgende dag heb ik gezegd dat ik naar huis wou. Ik kon langzaam lopen, en zelf douchen dus dat mocht dan schoorvoetend van de gynaecoloog. Hele fijne kraanwerk gehad met ontzettend relaxte kraamhulp en stagiaire. Hele relaxte mensen met dezelfde mindset, dat scheelt ook enorm. Al met al kijk ik overal heel positief op terug, en vind het goud hoe er gehandeld is. Anders hadden we Fritsie niet gehad! Ik ervaar het niet als een heftige bevalling. Eerder het tegenovergestelde, omdat alles zo vlot en soepel verliep. Gelukkig maar! Heb er ff een fotootje bij gezet van van de week 💖

één jaar geleden

Reactie op CheesyFries

Jeetje wat een situatie! Dat is echt heel kut gegaan dan. En zo lang wachte ...
Ohh wat fijn en goed dat ze zo snel en kundig hebben gehandeld zeg! Gelukkig hoefde hij maar kort aan de beademing zeg. Ohh wat een koppie 😍 ik smelt 🩵 Ja het begon bij mij allemaal op zondagmiddag al. M’n bloeddruk was te hoog bij mn eigen verloskundige dus toen weer naar het ziekenhuis voor een check (was al de 2e keer voor een 30 min meting) Toen bleef die gevaarlijk hoog en mocht ik niet meer naar huis. Direct gestart met een inleiding en is er een ballon geplaatst. Dit gaf weeën maar zette niks goed door. Hier gingen 1,5 dag overheen waarbij er dinsdagmiddag gestart is met een gel in m’n baarmoedermond om te kijken of dat meer verschil ging maken. Zat pas op 1cm ontsluiting. ‘s avonds check door de VK maar nog steeds 1 cm met best pittige weeën al die tijd al gehad dus nogmaals een ballon erbij geplaatst en toen werd het heel heftig. Kreeg een weeenstorm, kreeg ze net weg gezucht en kwamen echt iedere minuut in m’n rug en buik, kon hier niet van slapen dus overleg gehad en ze hebben me toen met een of ander middel helemaal plat gespoten (heerlijk! Kon eindelijk even slapen en bijkomen, had namelijk al sinds zondag weeën de hele dag) om 6u s ochtends check door de VK. De ballon lag eindelijk los (3cm ontsluiting!) dus douchen en vliezen breken en starten met weernopwekkers. Had Thijs in het vruchtwater gepoept… constant aan de CTG gelegen maar z’n hartslag daalde steeds dieper op mn weeën en duurde langer voordat hij er van bij kwam. 1x zo ver gedaald dat hij geen hartslag meer liet zien. Kamer stond vol met 6 man personeel en toen ze gingen checken had ik pas 4cm ontsluiting. Toen was ik al 4 uur bezig met hele heftige weeën weg puffen sinds het breken van mn vliezen. Dit was de eerste keer dat we over een keizersnede hadden gesproken. Weeenopwekkers gestopt en m’n weeën waren toen iedere 5 min van mezelf dus lang niet genoeg voor een bevalling. Na een uur checken, wachten en hem in de gaten hebben gehouden vonden ze het eigenlijk goed genoeg om de weeenopwekkers met een half uurtje weer te starten en ik zat er toen echt helemaal doorheen. Heb na 15 min toen alsnog de arts terug geroepen en m’n zorgen geuit en aangegeven dat ik bang ben dat dit niet gaat lukken zo want moest nog 6cm en persen dus ik wilde een keizersnede. Arts assistente ging overleggen met de gynaecoloog en die gaf meteen aan dat we voor de keizersnede gingen. Uur later lag ik op OK en kon echt alleen maar huilen want het was echt alles wat ik niet wilde en was zo bang dat hij het in de tussentijd niet meer zou redden. Tot het moment dat ik z’n eerste huiltje hoorde heb ik echt in angst geleefd en het voelde als een enorme opluchting toen we hem geboren zagen worden en hem goed krachtig hoorden huilen. Ik weet dat dit de enige manier was en sta verder ook volledig achter m’n keuze maar neemt niet weg dat ik wel ergens rouw om de bevalling die ik zo graag had willen hebben en niet heb mogen meemaken. M’n wens was een bad bevalling thuis maar mocht in het ziekenhuis ook niet meer in bad vanwege m’n bloeddruk. Herstel was langzaam in het begin maar zo blij met mn zoon. Heerlijk om nu zo intens te mogen genieten van elkaar en ben zo dankbaar voor de verpleging en gynaecoloog die mij enorm serieus hebben genomen allemaal. Was nooit op een andere manier gelukt dus een keizersnede was de enige oplossing. Navelstreng zat dus om z’n nek en 3x om z’n benen vast… enorm lange navelstreng bleek ook achteraf.

één jaar geleden

Reactie op Jamie0407

Ohh wat fijn en goed dat ze zo snel en kundig hebben gehandeld zeg! Gelukki ...
Wow dat is echt een enorm lange bevalling. Snap dat je dan helemaal debiel er van wordt. En dan nog al die complicaties erbij 😔 Gelukkig gaat het goed met jullie! Maar echt heel heftig, schrik er van! Nou je hebt het super gedaan 💙

één jaar geleden

Reactie op CheesyFries

Wow dat is echt een enorm lange bevalling. Snap dat je dan helemaal debiel ...
Ja het was echt de ene domper na de andere maar ik bleef positief tot woensdag middag. Ik dacht echt dat ik dit kon maar helaas mocht het niet zo zijn. Moest 2 dagen blijven en heb 3 weken aan de bloeddruk medicatie gezeten maar nu alles goed. Lief van je 🩵

één jaar geleden

Ik moet het even van me afschrijven. Mijn zoontje is nu 10+1weken gecorrigeerd 8+3. Momenteel in sprongetje 2 al voor een week best heftig sprongetje heel aanhankelijk en eenkennig aan het worden naar mij toe. Nu ben ik van het weekend positief getest op corona, vandaag begon ons mannetje ineens meer hangeriger te zijn dan normaal en jahoor koorts, 38.6. Wij huisartsenpost gebeld want was na 6 uur. Blijkt meneer hoogstwaarschijnlijk ook corona te hebben. Hier breekt mijn mama hart echt van. Voel me zo machteloos Gelukkig doet de paracetamol zijn werk al en zakt te koorts al wel. Hij ligt nu lekker op mij te slapen maar zodra ik hem neerleg wordt hij wakker en gaat weer huilen Ik zat er mentaal al zo erg door heen en nu nog meer. Sorry moest het even van me afschrijven.

één jaar geleden

Reactie op Djmll

Ik moet het even van me afschrijven. Mijn zoontje is nu 10+1weken gecorrige ...
Logisch dat je dit kwijt moet! Heel veel beterschap voor jullie allebei! 💖

één jaar geleden

Reactie op Djmll

Ik moet het even van me afschrijven. Mijn zoontje is nu 10+1weken gecorrige ...
Ohh jeetje. Heel veel beterschap voor jullie allebei ❤️‍🩹