223 Reacties

één jaar geleden

Hoe ver kan jullie kindje zijn of haar hoofd/schouders al optillen bij tummy time? Ons zoontje maar heel even en zakt dan gelijk weer naar beneden. Ook heeft hij bij tummy time een sterke voorkeur naar 1 kant toe, hoe is dit bij jullie baby's?

één jaar geleden

Reactie op Jamie0407

Ja het was echt de ene domper na de andere maar ik bleef positief tot woens ...
Wat een heftig verhaal en wat heb je je er goed doorheen geslagen zeg! Echt knap! En met een prachtig resultaat 🥰

één jaar geleden

Reactie op Djmll

Ik moet het even van me afschrijven. Mijn zoontje is nu 10+1weken gecorrige ...
Aww, ik snap helemaal dat het je enorm veel pijn doet hem zo te zien. Mama harten kunnen dat niet aan 🥺 Veel beterschap!! 🍀

één jaar geleden

Reactie op Baby8986

Hoe ver kan jullie kindje zijn of haar hoofd/schouders al optillen bij tumm ...
Hier een baby met een heel sterke nek en volgens mij niet echt een voorkeurskant. Maar ze is ook geboren met 41 weken, dat kan ook een verschil maken. Ik zou niet te veel vergelijken met anderen, ieder kindje zijn/haar eigen tempo. Wellicht is jouw kindje weer sneller met andere dingen. Hebben ze er bij het CB iets over gezegd? Niet onnodig zorgen maken ❤️

één jaar geleden

Reactie op Djmll

Beterschap voor jullie! Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat!

één jaar geleden

Reactie op Baby8986

Hij vind tummy time volgens mij het stomste wat er is. Hij doet weinig moeite. Soms tilt Hij zijn hoofd op, soms gaat hij gelijk liggen en dan friemelen aan zijn boxkleed. Op mijn buik gaat het wel goed, dan kijkt hij de hele kamer rond. Langer dan 3 minuten wil hij niet dan gaat ie huilen

één jaar geleden

Dit dus 🫣

één jaar geleden

Hier een baby met een heel sterke nek en volgens mij niet echt een voorkeur ...
Oh aanvulling.. wij waren gisteren bij het CB en daar legden ze uit dat ze een evt voorkeurskant wel altijd checken/ernaar vragen omdat het kan zijn dat een kindje aan 1 zijde vastzit of zo en echt moeilijk die kant op kan kijken. Dus wellicht kan het wel goed zijn om dat te laten checken door een fysio bijv. Maar ik zou eerst even overleggen met hen denk ik, als het daar nog niet ter sprake is gekomen

één jaar geleden

Reactie op Baby8986

Mijn baby haaaaat tummy time echt enorm en ik doe het daardoor eigenlijk te weinig… gister legde ik haar toevallig neer en ze tilde haar hoofd op en keek me recht aan (ik zat met m’n hoofd voor haar). Daarna was het telkens een klein stukje. In het begin maakte ze geluidjes van plezier, maar daarna al snel van frustratie. Als ze op mij ligt, tilt ze haar hoofd heel lang, vaak en hoog op. Ze is gruwelijk nieuwsgierig 😂 ze heeft volgens mij niet echt een voorkeur voor een kant, maar daar ga ik eens op letten! CB zei trouwens tegen ons dat tummy time niet telt als de baby niet plat op een oppervlak ligt (bij mij is het toch altijd wel schuin)…. Weet iemand hoe dat zit…?

één jaar geleden

Reactie op P.

Mijn baby haaaaat tummy time echt enorm en ik doe het daardoor eigenlijk te ...
Ik deed eerst ook nooit tummy time met haar op een platte ondergrond, juist omdat ze inderdaad altijd op me lag en dan al goed haar nek optilde en hoofd steeds draaide etc. Maar later realiseerde ik me dat het op mij (schuin) natuurlijk veel makkelijker is (minder kracht nodig) dan plat. Dus nu probeer ik het inderdaad ook af en toe op een platte ondergrond te doen. Ik probeer er wel op te letten dat ik het alleen maar doe als ze echt goed wakker en vrolijk is. En het helpt ook enorm als ze iets interessants voor zich hebben, zoals mama op ooghoogte of een contrastboekje oid 🙂

één jaar geleden

Reactie op Djmll

Even een update, Gistermiddag heel de middag op de spoed gezeten, huisarts vertrouwde het niet een baby hoort volgens haar geen 39 graden koorts te hebben. In het ziekenhuis allemaal testen gehad, waaronder ook corona test. Alle testen waren negatief op corona test na. Doktoren hebben heel lang getwijfeld of ze hem zouden opnemen of niet ivm veel gedreun, hoge hartslag en gemarmerde huidje. Uit eindelijk hebben ze ons naar huis gestuurd met de belofte van ons dat we gelijk zullen bellen als er maar iets van verslechtering is. Vandaag is de kleine man alweer meer zichzelf, koorts is minder. Komt zelf weer voor zijn fles, gekreun is minder en er kan zelfs weer een lachje en gebrabbel van af. We zijn er nog niet maar komen er wel

één jaar geleden

Reactie op P.

Mijn baby haaaaat tummy time echt enorm en ik doe het daardoor eigenlijk te ...
Hier ook tummy time op ons, dat gaat het beste. Tummy time op de grond gaat bij ons steeds beter nu de kerstboom er staat

één jaar geleden

Thanks voor al jullie geruststellende reacties op de vraag over tummy time. Ik zal juist eens wat meer kijken hoe hij het doet als hij op me ligt. Ik heb de vraag over de voorkeurskant inmiddels bij het cb weggelegd dus daar zal ik morgen wel reactie op krijgen vermoed ik.

één jaar geleden

Reactie op Baby8986

Thijs kan z’n hoofd best wel ver omhoog doen. Hij is vanaf de geboorte al enorm sterk en oefent meerdere keren per dag even op z’n buik. Kan het zo’n 5 min volhouden op z’n langs. Laatst een rolletje onder zn armen gedaan om hem een beetje te ondersteunen. Dit hielp goed. Ik probeer vaak met een boekje of iets met patronen z’n hoofd te lokken van de ene naar de andere kant. Heeft hier ook soms een voorkeur maar dat gaat nu wel beter. Blijven oefenen en dan komt het vanzelf. Ze worden met elke oefening sterker.

één jaar geleden

Het hele hoge wat je hier ziet houd hij niet lange dan een minuut vol per keer maar dit kon hij 2 weken geleden nog niet dus het gaat echt vooruit. Goed z’n armen onder zn lichaam stoppen en eventueel dit even ondersteunen zodat hij of zij goed kan afzetten helpt enorm en positief aanmoedigen

één jaar geleden

Als hij moe wordt gaat hij zo kijken haha

één jaar geleden

Reactie op Jamie0407

Het hele hoge wat je hier ziet houd hij niet lange dan een minuut vol per k ...
Ooh wauw wat ontzettend knap! Zo ver zijn we hier nog lang niet 😅 maar dank voor de tips, hopelijk gaat het hier ook snel beter

één jaar geleden

Reactie op SeptemberMommy23

Ooh wauw wat ontzettend knap! Zo ver zijn we hier nog lang niet 😅 maar dan ...
Ja ieder kind ontwikkelt zich op z’n eigen tempo! Thijs is zoals ik al zei vanaf de geboorte al heel sterk. Iedereen zei het ook, verloskundigen, kraamzorg, m’n ouders en schoonouders haha dus hij gaat daarin ontzettend snel. Het oefenen met ze is zo leuk 🥰

één jaar geleden

Ahhh hij is zo lief 💙💙💙 sterk ventje hoor! 😱

één jaar geleden

Wat een sterk ventje, wat leuk om te zien dat hij vol bewondering zit te kijken naar dat boekje