223 Reacties

8 maanden geleden

Wat is het hier rustig dames! Hoe gaat het met jullie en de kleintjes? 🥰
@Jamie wat een heerlijk kereltje zeg! Echt een poepie 🥰 Hier gaat ook alles goed. Momenteel last van tandjes, maar ja dat hoort er bij. Vorige maand de onderste 2 en ik denk nu de bovenste 2! Hier nog steeds volledig bv, ik heb de luxe niet te hoeven werken. Ik moet er ook echt niet aan denken. Ik heb hem 2 weekjes geleden voor het eerst een half uur bij mijn schoonmoeder gelaten, maar dat was lang genoeg hahaha! De nachten zijn hier ook niet je van het. Meestal nog 2 a 3 x. Maar hij slaapt bij me dus het is makkelijk aanleggen en daarna weer verder slapen gelukkig. Soms wil hij spelen maar dan doe ik net alsof ik dom ben 🥱🤣 Hij rolt, en tijgert achteruit en draait rondjes op zijn buik. Hij kan al wel op handjes en knietjes zitten, maar kruipen gaat nog niet!

8 maanden geleden

Goed om te horen @Jamie0407 van de EMDR! Knap! Ook van de bv, zo mooi en fijn om te kunnen doen hè 💕 Ahhh wat een superlieve foto van jou en Thijs 🥰 Inderdaad een lange jongen! Wij hebben 2 maanden geleden de laatste meting gehad (met 5 mnd) en toen was ze 7,5kg en 67cm. Bij ons nu trouwens pas weer met 11 maanden naar het CB geloof ik. Ik vind dat zo gek, zo lang ertussen. Verschilt blijkbaar per regio. Hoe is dat bij jullie? @CheesyFries lekker bezig met de bv! De tandjes zijn ellende ja! Hier ook ruim een maand geleden de onderste 2. Ze was toen enormmmmm zielig dus ik kijk niet uit naar de volgende. Ik snap je helemaal! Ik heb ook totaal geen behoefte om haar ergens te laten logeren oid. Ben echt een klittenband-mama blijkbaar 😆 Ik geef nog ook volledig bv en hoop dat nog een tijd te blijven doen. Daarnaast geniet ze enorm van de hapjes. De nachten gingen de eerste 4,5 maand eigenlijk perfect. Ze sliep toen eigenlijk door tot een uur of 5 à 6 (vanaf 23u). De laatste maanden helaas niet meer 😅 Ze heeft op een gegeven moment een dubbele oorontsteking gehad waardoor op de rug liggen niet fijn was. Toen was ze ook heel erg zielig dus heeft ze veel op ons geslapen. Vlak daarna weer heel druk met tijgeren, rollen etc en ik denk dat ze door al die ontwikkelingen nu slecht slaapt? Ook is ze een buikslaper gebleken, waar ik minder blij mee ben. Sinds 2,5 week kan ze zelfstandig gaan zitten en zit ze dus de hele dag te spelen, zo gek! Voelt echt als een dreumes al zo, het gaat me veel te snel 🥺 Kruipen doet ze nog niet, de kruiphouding deed ze wel, maar vooral om vanuit daar te gaan zitten blijkbaar 😋 Ik vind het echt het mooiste wat er is maar heb ook nog wel veel last van hormonen/emoties die heftig zijn. Gelukkig wel positieve emoties, maar toch ☺️ Hoe ervaren jullie dat?

7 maanden geleden

Hee mede mamma’s, hoe gaat het?

7 maanden geleden

Goed om te horen @Jamie0407 van de EMDR! Knap! Ook van de bv, zo mooi en fi ...
Oh ik zie jouw berichtje nu pas 😣 Hier was de laatste check op het cb met 6 maanden en nu met 9 maanden pas weer. Indd lang er tussen. Lief 🥰 tis echt zo’n schatje, nu wel af en toe vermoeiend aangezien hij alles wil pakken waar hij zn grijpgrage handjes omheen kan zetten… haha en zodra mama uit beeld is gaat hij jammeren🫣 Mega knap dat je nog steeds volledige bv geeft! Aaawh wat sneu van de oorontstekingen zeg… 😢 Ohhh ja hormonen… soms zitten hier de emoties ook nog hoog. Soms wat snel prikkelbaar maar sinds de EMDR zo goed is gegaan heb ik wel echt het idee dat ik meer mezelf begin te worden. Eindelijk ook meer rust in mn lichaam. Thijs slaapt sinds een paar weken ook door van 19-6 uur /06:30u soms zonder voeding en dat is zo’n lekker moment. Eindelijk niet meer hoeven wachten met naar bed gaan omdat hij nog moet drinken. Sinds ik nog maar 2x borstvoeding per dag geef heb ik ook echt al meer energie. Ik voed nu ‘s ochtends en ‘s avonds en wat een vrijheid. Heerlijk. Zo fijn dat ik wel nog die andere momenten heb 🥰

7 maanden geleden

Goed om te horen @Jamie0407 van de EMDR! Knap! Ook van de bv, zo mooi en fi ...
Net als Jamie zie ik het ook nu pas! Ik hoop dat de oorontstekingen inmiddels wel voorbij zijn! Ellendig hoor! De tijd gaat veeeeeeeel te snel met de babies. Ze kunnen al zo veel! Heb niet echt "last" van de hormonen maar merk wel met vlagen dat het wel in de war is nog. Maar ik ben zo'n droge dat ik er niet echt op resgeer, behalve op de smerigheid van mijn vriend. Onze dochter van 11 doet netjes haar schoenen uit (kruipende baby) hij niet met zijn gore poten. En ik vind altijd stukjes sigaret van zijn joint, daar word ik helemaal lijp van, hij probeert er wel op te letten hoor het gaat alleen niet zo best. Dan mer ik wel de tijgert in mij hahaha

6 maanden geleden

Reactie op Jamie0407

Oh ik zie jouw berichtje nu pas 😣 Hier was de laatste check op het cb met ...
Geen probleem! (Ik had mijn account verwijderd ivm gebruikersnaam die ik niet kon wijzigen en nu terug onder andere naam). Ohh dat dat zoveel scheelt qua energie na afbouwen bv! Onze dame drinkt nu sinds een aantal weken wel duidelijk minder (vaak). In de ochtend, middag, vroege avond en laat op de avond (voordat wij zelf naar bed gaan) vaak nog en af en toe nog in de nacht. Ze eet natuurlijk ook al aardig veel vast voedsel inmiddels, dus ook niet gek. Ik vind het wel wennen hoor! Het gaat allemaal zo snel 🥺 Lijkt me idd fijn om een aantal van die bv-momentjes nog lang te behouden, echt genieten toch 🥰 Fijn van de EMDR en dat je je weer meer jezelf voelt! Hier gaat het nog steeds alle kanten op en dit maakt soms dat ik overal over twijfel. Zo wist ik voorheen bijv zeker dat ik 'maar' 1 kindje zou willen en nu niet meer. Maar heb ook niet het gevoel dat ik hier nu beslissingen over kan maken 🙈 Slaapt Thijs nog steeds zo goed? Knap hoor!! Hier een beetje op en af. Overdag ging het de laatste weken heel goed en nu laat ze zich weer moeilijk wegleggen, denk ivm last van tandje.

6 maanden geleden

Reactie op CheesyFries

Net als Jamie zie ik het ook nu pas! Ik hoop dat de oorontstekingen inmidd ...
Ja gelukkig daarna geen last meer gehad van de oortjes (even afkloppen ☺️). Haha fijn dat je de hormonen goed kan handelen, beetje jaloers op stiekem 😋

6 maanden geleden

Ja gelukkig daarna geen last meer gehad van de oortjes (even afkloppen ☺️). ...
Kost ook wel moeite soms hoor! Heb wel geleerd tot 10 te tellen en eerst op mezelf te reflecteren of het wel eerlijk is wat ik zeg/doe. Meestal lukt het, soms niet. Maak het ook niet te moeilijk voor mezelf en dat scheelt ook echt!

6 maanden geleden

Reactie op CheesyFries

Kost ook wel moeite soms hoor! Heb wel geleerd tot 10 te tellen en eerst op ...
Toch knap hoor! Dat relativeren is juist wat mij echt niet lukt wanneer de hormoonlevels hoog zijn ☺️

6 maanden geleden

Geen probleem! (Ik had mijn account verwijderd ivm gebruikersnaam die ik ni ...
Aahh vandaar! Ja ik twijfelde een beetje of ik toch nog een voeding ging afbouwen maar de voordelen wegen toch zwaarder dan de nadelen en aangezien hij met 3 voedingen op een dag goed de dag doorkomt dacht ik dan toch nog ff door hihi. Hier eet Thijs ook echt veel! Vandaag: 7u BV 9u ontbijt (1 boterham met zelfgemaakte hummus en een halve beker water) 10:30u een geraspte appel met weer een beetje water 11:30u fles 180+6 (helemaal op) 13:30u 2 boterhammen (helemaal op) en weer water op 15:30u een pindakaas koekje en een beetje water 17:30u avondeten (100gr broccoli/sperziebonen en een beetje rundvlees in stukjes geproefd en yoghurt als toetje) 18:45u BV Jaa vind het zo bijzonder hoe snel dat is gegaan. Zo blij mee dat het zo goed gewerkt heeft. Ohh ja? Wist je dat zo zeker? Haha nou slapen gaat redelijk, kan zeker slechter maar ook zeker beter. Denken dat er een tandje doorkomt (de eerste) want lijkt wel echt ongemak te hebben en wordt wakker van de pijn (denken we?) Dus ja we zitten echt lekker in dezelfde fase hahahaha

6 maanden geleden

Reactie op Jamie0407

Aahh vandaar! Ja ik twijfelde een beetje of ik toch nog een voeding ging ...
Groot gelijk!! Hier nog geen plan, we gaan gewoon door zolang het goed voelt ☺️ Ohh Thijs eet echt veel idd zeg, netjes! Hier wel iets minder dan dat hoor, maar ze woog een paar weken geleden toch al ruim 9kg 🤭 Vandaag: 05:45 bv 08:00 fruithap mango/wilde perzik/pindakaas 08:45 bv 11:15 boterham met margarine + wat water 13:00 bv 15:00 maïsvinger 17:45 avondeten (meestal vers maar nu Ella's Kitchen) 19:10 bv Als wij zelf naar boven gaan rond 23:00 drinkt ze vaak nog een keer en dan leg ik haar in haar bedje naast mij (eerste deel van de avond ligt ze op haar eigen kamer) Ja, ik dacht dat heel zeker te weten. Nu neig ik er nog steeds wel naar, maar af en toe twijfel. Hoe is dat bij jullie als ik vragen mag? ☺️ Zie in best veel topics in de septembergroep ook dames die alweer (een tijd) opnieuw zwanger zijn. Ahh ja ellendige tandjes! Hier is het het 4e tandje inmiddels. Ach ja, als ze een avondje goed in haar bed slaapt dan mis ik haar ook wel weer, zo'n klittenbandmoeder ben ik haha. Dus ik kan wel even genieten van eigen tijd, maar als ze me nodig heeft zit ik met alle liefde weer een avond met d'r te schommelen 🥰 Want ook al vind ik haar soms al zo groot, eigenlijk is ze zo klein nog en ik geniet ervan dat ze nu nog lekker bij mij/ons wil zijn ☺️

6 maanden geleden

Groot gelijk!! Hier nog geen plan, we gaan gewoon door zolang het goed voel ...
Ohh super goed! Ja Thijs eet bizar veel ineens. Soort knop wat omging haha. Lust ook praktisch alles. Krijgt ook soms een potje hoor. Stel ik vergeet het uit de vriezer te halen ofzo haha. Mooi schema! Ohh lekker samen 🥰 Ja wij hebben al vanaf het begin gezegd dat we er 2 willen als het ons gegund is. Ja wij gaan pas beginnen zodra Thijs 2 jaar is. Zou nu echt niet alweer zwanger willen zijn. Vond het maar zwaar en geniet nog veel te veel van Thijs en hoe het leven nu is. Maar ergens kijk ik er ook wel weer naar uit om ooit weer te gaan proberen en zwanger te zijn. Hoop dat het dan beter gaat haha😅 Oef 4e al. Jaa hier ook echt één klittenband mama haha. M’n baby is m’n alles hoor. Tis ook echt een knuffelkont dus geniet er extra van ❤️

6 maanden geleden

Reactie op Jamie0407

Ohh super goed! Ja Thijs eet bizar veel ineens. Soort knop wat omging haha ...
Ahh mooi als je zo duidelijk weet wat je wil denk ik ☺️ Ik snap heel goed dat je daar toch al wel een beetje naar uitkijkt; zo'n magische fase! Ik vind het wel lastig dat ik dat waarschijnlijk niet meer ga meemaken (want ik neig wel echt meer naar 1 kindje). We dachten dus dat ze last had van haar 4e tandje, maar zagen net ineens een 5e die 'vanuit het niets' door is. En ik zag nog een andere heel duidelijk al qua vorm onder het tandvlees zitten. Dus kan nog eens een heftige tijd worden qua tandjes, ook voor mij (🤱🏼🤭)

6 maanden geleden

Dag mama's! Ik had deze niet eens gezien, ik zie steeds alleen van de week ervoor voorbij komen haha. Ik vroeg mij iets af, zijn er mama's die nog steeds borstvoeding geven hier? En zo ook in de nacht er nog steeds uit moeten? Dan bedoel ik niet 1 a 2x maar echt gemiddeld elke 3 uur? Of die dit recent hebben kunnen afbouwen ? Hoooeeeeeee 😫

6 maanden geleden

Ahh mooi als je zo duidelijk weet wat je wil denk ik ☺️ Ik snap heel goed d ...
Ja hebben het er samen over gehad en voordat ik bevallen was wisten we al dat we liever wat langer er tussen hebben zitten ipv na 1 jaar alweer proberen. Vind dat toch erg heftig en moet daar nog niet aan denken haha 😅 Altijd doen wat goed voelt voor je! 1 is ook mega genieten denk ik. Alle aandacht voor je kleintje 🥰 Oooh nee zoveel tandjes al haha 🫣 Sterkte met voeden hahaha 🤭

6 maanden geleden

Reactie op xBaby23

Dag mama's! Ik had deze niet eens gezien, ik zie steeds alleen van de week ...
Hai! Ik geef nog 2x per dag bv maar geef al lang geen nachtvoeding meer waardoor het afbouwen ook wel makkelijker is. Ben op een gegeven moment wat vaker eerst de speen aan gaan bieden en toen is het eigenlijk wel heel geleidelijk vanzelf gegaan. In principe ‘moeten’ (moet niks natuurlijk) kindjes van deze leeftijd goed zonder voeding door kunnen slapen van minimaal 8 uur achter elkaar. Ik ben toen meer overdag aan gaan bieden zodat hij meer verzadigd was voor de nacht en dus langer kon slapen. CB raadde een vriendin ook aan om eerst te troosten en niet meteen te voeden (het is na zo’n lange periode goed mogelijk dat het een gewoonte is geworden voor je kleintje). Dit is echt even pittig en doorzetten maar als je echt van die nachtvoedingen af wil is dat wel een optie om uit te proberen.

6 maanden geleden

Reactie op Jamie0407

Hai! Ik geef nog 2x per dag bv maar geef al lang geen nachtvoeding meer wa ...
Hayyy!! Ohh kijk aan wat een verschil! Bij ons heeft de speen helaas geen zin, vanaf het begin heeft ons mannetje deze namelijk geweigerd. Later (toen het intere werd rond de 4 maand) vond ik het introduceren niet meer nodig, afleren is namelijk vaak lastiger. Het lastige is bij ons dat hij nog niet zo lang eet, sinds de komst van de pre verbale logopedist is hij pas echt gaan eten door het aanpassing van onze structuur (was wel eerst pittig, maar hij pakte het super goed op gelukkig). Dit is nu zo'n kleine maand geleden. Dat houd in dat voor haar komst wij gemiddeld op 20 voedingen op een dag kwamen (hadden we uitgerekend 😅) Nu zitten we gemiddeld op 10 voedingen. Waarvan ongeveer de helft in de nacht plaats vind 😅 Sinds het eten leuk is geworden en niet alleen mama's melk 😂 zijn de nachten wel verbeterd, het gebeurd nu vaker wel dan niet dat hij "doorslaapt" (lees 5 a 6 uur zonder melk) Het eerst troosten doe ik altijd, aangeleerde gewoonte toen we begonnen met zelfstandig in slaapvallen haha

6 maanden geleden

Reactie op xBaby23

Hayyy!! Ohh kijk aan wat een verschil! Bij ons heeft de speen helaas geen z ...
Ahh ja dat maakt het al lastiger natuurlijk. Groot gelijk dat je die niet nog gaat introduceren dan haha. Ahh ja wellicht is het dan een kwestie van tijd ook. Thijs ging hier ook uit zichzelf ineens doorslapen van 19-7 uur zonder voeding. Tis ook soms ook gewoon proberen. Hier heb ik soms nog een keer een extra voeding tussen 19-7 uur maar dan gaat dit echt om een uur of 22/23 uur ‘s avonds maar dat gebeurd zelden. Wellicht heeft je kindje wat meer tijd nodig om te wennen aan grotere porties overdag waardoor hij ‘s nachts minder vaak gaat komen. Wat hier ook nog wel eens heeft geholpen is een flesje gekolfde melk te geven voordat we gingen slapen want dan kon hij meer drinken zodat hij langer verzadigd was. Succes 🍀

6 maanden geleden

Reactie op Jamie0407

Ahh ja dat maakt het al lastiger natuurlijk. Groot gelijk dat je die niet ...
Ja ik wil het wel hoor, maar ik denk dat hij er nog niet aan toe is. En ik weet ook niet of ik dit zelf moet afbouwen of dat hij er inderdaad gewoon op een dag mee stopt zoals bij jouw Thijs. Ik zou gezegend zijn met nachten zoals afgelopen nacht waarbij ik dus maar 2x gevoed heb ipv een keer of 5, maar helaas blijft dit nooit zo 😫 Ik hoop dat dat het is inderdaad! Hij loopt ook wat achter in voeding, misschien speelt dat ook een rol. Hij kan de grovere texturen nog niet echt verdragen, dus krijgt nog 6 maanden gladheid. Een fles hoef ik hier niet mee aan te komen, dat is direct krijsen haha 😅 Dankjewel!

6 maanden geleden

Reactie op xBaby23

Ja ik wil het wel hoor, maar ik denk dat hij er nog niet aan toe is. En ik ...
Ja dat zou kunnen natuurlijk. Je kan het echt niet forceren heb ik gemerkt want ze blijven toch wel ‘zeuren’ om hetgeen wat ze echt nodig hebben en willen. Wel heel pittig zoveel (nacht)voedingen nog. Precies wat je zegt: ooit veranderd het weer. Kan goed zijn dat hij dus met z’n voeding wat “achter” loopt omdat hij gewoon goed voorzien is van voedingsstoffen door de BV. Hier ging het geleidelijk aan steeds meer naar vaste voeding waardoor ik dus ook op die 3 melkvoedingen kan zitten. Thijs vind op een broodkorst sabbelen heerlijk. Dat zou je kunnen proberen? Ohh ook nog een flesweigeraar. Het zit niet mee😢😅