63 Reacties

één jaar geleden

Ik neem gewoon pampers 🙊

één jaar geleden

Er is een hele goede tweedehands markt voor. Dus weggooien hoeft zeker niet, je kan ze makkelijk doorverkopen.

één jaar geleden

Nee absoluut geen wasbare luiers hier. Lijkt me smerig al die poep in de wasmachine en überhaupt om dat allemaal uit te wassen enzovoort. Tweedehands lijkt me al helemaal smerig eerlijk gezegd 😂

één jaar geleden

Hier bij dochter al wasbare luiers, bevalt top! Goed voor t milieu, goedkoper (zeker nu we ze ook voor nr2 gaan gebruiken), nog nooit n doorgelekte poepluier gehad, geen gekke chemicalien, geen uitslag, wassen is super goed te doen. Aanrader hier.

één jaar geleden

Reactie op Gina0923

Nee absoluut geen wasbare luiers hier. Lijkt me smerig al die poep in de wa ...
Maar de poep komt niet in de wasmachine in principe he? Er zit een inlegvel in, vergelijk het met een koffiefilter. Die gooi je weg als er poep in zit. Is het enkel n plasluier kan ie mee in de wasmachine en opnieuw worden gebruikt.

één jaar geleden

Reactie op Gina0923

Nee absoluut geen wasbare luiers hier. Lijkt me smerig al die poep in de wa ...
Je hebt inlegfilters ;) de poep gaat niet mee in de wasmachine

één jaar geleden

Reactie op September2109

Hier bij dochter al wasbare luiers, bevalt top! Goed voor t milieu, goedko ...
Welk merk gebruik jij?

één jaar geleden

Welk merk gebruik jij?
Maatje 1 hadden wij de popolini via de billenboetiek, zowel de basisluiers als de overbroekjes. Heel goed bevallen!! Toen we naar n maatje groter moesten hebben we de hu-da one size gekocht via Nappy’s. Bevallen iets minder vind ik. En de overbroekjes bevielen niet dus toen hebben we ze popolini overbroekjes maat 2 erbij gekocht.

één jaar geleden

Reactie op September2109

Maatje 1 hadden wij de popolini via de billenboetiek, zowel de basisluiers ...
Bedankt! Ik ken Poplini niet. Ga mij er ook in verdiepen. En hoe doe je dat met kinderopvang? Ze willen dat niet gebruiken lijkt mij?

één jaar geleden

Ik denk er ook over wasbare luiers te gaan gebruiken. Vriendin van mij heeft dat ook gedaan voor haar 2 kids, ook vaker bij haar opgepast dus al af en toe mee gewerkt. Even leren hoe ze werken, maar werken met zo makkelijk en fijn als wegwerp. Ga me ook nog goed informeren bij haar aangezien ze ervarings deskundige is 😬. Ik vind vooral het stukje milieu erg belangrijk. En dat het goedkoper is, kinds meestal eerder zindelijk en minder chemisch zijn allemaal bonus.

één jaar geleden

Voordeel is ook gewoon dat je nooit hoeft na te denken of je nog nieuwe luiers moet kopen. Alleen of je de was nog moet doen maar daar denk je wel aan…

één jaar geleden

Ik ben groot fan van wasbare luiers! Onze dochter gebruikt ze vanaf dat ze drie weken oud is, bij onze tweede willen we ze ook gebruiken. Ik twijfel nog een beetje of ik ze al vanaf de kraamweek ga gebruiken, want meconium schijnt wel wat lastiger te zijn om uit te wassen. Op onze kinderopvang kunnen ze er niet zo goed mee overweg, dus daar heeft onze dochter altijd wegwerp luiers aan. Maar na een dag of drie op de opvang merken we direct meer luieruitslag dan wanneer ze een aantal dagen en nachten achtereen wasbare luiers aan heeft gehad (ik werk onregelmatig). Het is even een aanschaf, maar ik vond het iedere euro waard. Ik vind het ook niet zo veel extra gedoe, je moet voor jezelf even een goede wasroutine uitvinden en dan is het wassen echt prima te doen. Wij gebruiken ook wasbare nachtluiers met wolbroekjes. Er is een groot topic op dit forum over wasbare luiers waar heel veel vragen beantwoord worden door andere gebruiksters, heel fijn als je overweegt om ook wasbaar te gaan gebruiken.

één jaar geleden

Mijn zus bij mijn nichtje gebruikte het en dat was top! Ze was snel zindelijk had geen uitslag! En ze was best gevoelig voor veel. Ik overweeg het ook om te gaan doen

één jaar geleden

Reactie op September2109

Hier bij dochter al wasbare luiers, bevalt top! Goed voor t milieu, goedko ...
Welk merk gebruik je? Heb je zo'n hele set in een keer nieuw aangeschaft?

één jaar geleden

Reactie op September2109

Hier bij dochter al wasbare luiers, bevalt top! Goed voor t milieu, goedko ...
Hier net hetzelfde! En qua prijs zijn ze na 1 kind ongeveer terugbetaald. De 2 de heeft dus in feite gratis pampers...

één jaar geleden

Reactie op Jolien2222

Welk merk gebruik je? Heb je zo'n hele set in een keer nieuw aangeschaft?
Zie mijn eerdere reactie voor welk merk! Ja hele set in 1x. Maar las hele goede verhalen over popolini via de billenboetiek dus dat durfden we aan.

één jaar geleden

Bedankt! Ik ken Poplini niet. Ga mij er ook in verdiepen. En hoe doe je dat ...
Onze dochter gaat niet naar de kinderopvang maar ik begrijp dat het per opvang verschillend is of ze er mee willen werken!

één jaar geleden

Hier ook fan! We zijn begonnen met niet wasbaar. Drama met luieruitslag en het is inderdaad een grote berg afval. We zijn eerst parttime over gegaan. Ik had dan 5 luiers die ik dagelijks waste en zo konden we het proberen. Bij een grotere maat heb ik een pakket van 20 luiers aangeschaft en toen werd het fulltime. Ook wasbare babydoekjes, die echt veel fijner schoonmaken. Wij zijn er erg blij mee en gaan deze baby meteen wasbare luiers en doekjes geven. Geen luieruitslag meer en poep blijft altijd in de luier door het tweedelige systeem (wij hebben little lamb). Babydoekjes ben je sowieso goedkoper uit. Luiers is het om het even denk met 1 kindje als je het nieuw koopt. Maar bij een tweede is het natuurlijk goedkoper. Nadeel is natuurlijk dat je meer was hebt, maar vind het prima te doen. Ons zoontje brengen we in een wasbare luier naar de opvang. Eind van de dag krijgen we die terug en de rest van de dag zit hij in pampers. Kdv gebruikt wel onze doekjes omdat de huid daar het beste op reageert. Die krijgen we ook gewoon terug en wassen wij thuis.

één jaar geleden

Wij willen het ook graag gaan doen deze keer! Die van Popolini en dan ook met de wollen overbroekjes, dunne voor overdag en dikke voor snachts. Hoeveel luiers hebben jullie van de kleine en de grotere maat?