129 Reacties
2 maanden geleden
Tweede bevalling:
Woensdagochtend 4 september 2024 om 5.25 uur belt m’n man naar het l ziekenhuis om te vragen of wij om 6.30 uur verwacht worden voor de inleiding. Vorige week had ik 2cm ontsluiting dus een ballon was niet nodig. Het is erg druk dus we kunnen nog niet komen. Ik zou gebeld worden tussen 8.30-9.00 uur of we alsnog kunnen komen. Mijn telefoon ging al om 7.50 uur dat we mochten komen. Ik zou begeleid worden door twee verloskundigen ipv verpleegster en verloskundige vanwege alle drukte.
Zo op voorbereid het idee dat we niet konden komen vandaag zo gek.
Rond 9.00 uur kwamen we aan in het ziekenhuis en kreeg ik de bevalsuite met bad. Erg fijn dat wilde ik graag!
De verloskundige kwam kennis met ons maken en verbond mij aan de CTG. Alles zag er goed uit en rond 9.45 uur worden mijn vliezen gebroken. Het was een flinke klus want mijn baarmoedermond lag mega naar achter. Het was niet gelukt om ook direct de draadloze ctg te koppelen.
Nu wachten we rustig of er weeën opgang gaan komen of dat ik toch een infuus met oxyticine krijg. Het infuus zelf heb ik wel al gekoppeld gekregen.
Om 11.45 ongeveer werd het infuus aangezet. Gelijkelijk elk half uur werd het iets verhoogd. De verloskundige was super lief en overlegde met mij of het omhoog kon, hoe ik de weeën voelde etc. De weeën werden steeds meer en ze kwamen sneller achter elkaar. Ik kon de weeën nog goed opvangen door te dansen aan mijn infuus en door het puffen en ademen. Ook tijdens de wee hangen over het aanrecht en wiebelen ging goed! Zo rond 14 uur wilde de verloskundige misschien weer het infuus ophogen ik voelde dat dit nog niet nodig was en deden het nog niet. Ze zou een half uurtje later weer terug komen om ook even te voelen hoe ver ik was. In dat half uur werden de weeën steeds heviger,
buik/billen/benen en rug! Het was zwaarder en pijnlijker deze op te vangen. De verloskundige kwam voelen rond 14.30 uur. Ik zat op 5cm. Ik kreeg lichte paniek gaat dit nog 5 uur duren?!! Daar was de verloskundige zeker niet bang voor. Ze liet het bad vollopen zodat ik daar nog even in kon. Zo rond 15 uur zat ik in het bad. Fijn warm en ontspannen maar wel met hevige weeën. Al snel voelde ik de baby steeds meer zakken en moest m’n man op de bel drukken voor de verloskundige. Voor mijn gevoel duurde het een eeuwigheid en drie/vier weeën voordat de verloskundigen er waren. Ik kreeg lichte stress want ik voelde de baby gaat komen. Ik wilde liever niet in bad bevallen ivm mijn angst om paniek te krijgen tijdens de persfase. De twee verloskundigen hielpen mij uit had om vervolgens snel naar het bed te gaan want ik voelde steeds meer persdrang. Ze ging eerst voelen hoe ver ik was. Zo’n 9cm rond 15.20 uur. Ik vond het inmiddels veel heviger en best heftig want het ging snel! Heel snel!
Ze voelde ook even mee op een wee en voelde ook het hoofdje. Erg knap dat ik zo goed aanvoelde! Ze gaf aan dat ik wel op mijn zij kon gaan liggen als dit goed voelde. Dit deed ik. Het was even heel heftig want ik voelde alles in mijn lijf in actie komen om de baby uit te drijven. Mijn andere verloskundige die mij al de gehele dag ondersteuning gaf kwam bij mijn hoofd staan. En gaf aan dat ik het goed deed, ik niet in paniek hoefde te raken en ik zo door moest gaan. Het ging ineens super snel. Ik voelde de stress en paniek komen!!! Ik ging op de rug liggen. De verloskundigen zeiden beide wanneer ik moest persen en ademen. Ze gaven heel goed aan wat ik moest doen en moedigde mij aan om rustig te blijven. Met drie pers weeën werd Elias geboren! Hij huilde meteen en ging vervolgens op mijn borst. Ik was half in shock dat ik m’n baby alweer op m’n borst had en dat het zo snel ging. Elias is om 15.28 uur geboren.
Mijn lijf shakte en trilde nog helemaal na en ik bleef maar zeggen volgens mij is alles helemaal kapot zo zeer deed het. Maar dat viel alles mee haha twee hechtingen! Heel bijzonder tijdens het hechten wanneer ik pijn ervaarde en Elias op mijn borst lag begon hij ook te huilen.
Ik had Elias dus lekker op mijn borst en voelde eigenlijk meteen dat hij veel kleiner was dan Isabella. Ook bleef ik maar zeggen dat hij het koud had haha. Bijzonder zo’n moeder instinkt en gevoel! We kregen onze warme dekens en hebben samen gelegen. Elias ging al heel snel aan de borst. Hij had geen flesje nodig voor zijn suikers die waren allemaal goed en mooi! Wat een opluchting!
13 uur na controle gehad en steeds bleef Elias zijn suiker netjes! We mogen naar huis!
2 maanden geleden
4de bevalling bevallen op 39+3 smorgens hele lichte weeen , had niet gedacht dat t ging doorzetten. Om 14 .30 u ongeveer vliezen gebroken , dat was groen. Om 15u aangekomen in ziekenhuis. Om 15.25 is mijn zoon na 4 persweeen geboren 🥰🥰
2 maanden geleden
Vrijdag 13 september om 12 uur gestript voor het eerst, 1 cm ontsluiting. Die vrijdag voelde ik het al wel vervelen en rommelen, zaterdagochtend liep ik op de markt, waar ik ineens weeen kreeg, deze hebben zeker een paar uur geduurd en ik was er echt een beetje ziek / grieperig van maar helaas heenga het in de middag en avond niet doorgezet.
Maandag 16 om 15.00 uur op nieuw flink gestript (van 2 naar 3 cm) en deze hakte erin die voelde ik goed, waarna om 18.00/18.30 de weeen begonnen, gelijk al met regelmaat en snel achter elkaar (1min/4min) om half10 uur hebben we verloskundige gebeld, net toen die binnenkwam werden de weeen heftiger en heftiger en bij de aller heftigste wee van dat moment braken mijn vliezen. Ik had toen nogsteeds 3 cm ontsluiting maar de weeen kwamen zo snel achter elkaar dat ik ze bijna niet meer kon opvangen. Jeetje wat een pijn. Dus gelijk naar zh gereden waar de pijn echt ondraaglijk werd en een ruggenprik kreeg.
Vervolgens ‘s morgens 10 cm ontsluiting en is in 1.20 min persen onze kleine man geboren om 10.24. 💙🥰
2 maanden geleden
14 september 2024 bevallen, spontaan, eerste kindje met 39+6
Na enkele dagen in toenemende mate voorweeën, had ik op de 13e wat bloederig slijmverlies gedurende de dag. Met wat voorweeën en paracetamol naar bed gegaan. Rond 00:00u werd ik wakker met steeds meer regelmatige weeën en ook de indruk dat het begonnen was. Na timen en overleg met de verloskunde om 02:00u in het ziekenhuis gearriveerd vanwege medische indicatie bij bloedverdunner gebruik. Ik bleek toen op ong 1 cm ontsluiting te zitten en verstrijkende baarmoeder hals. Onder de douche en op yoga bal weeën opgevangen. Om 04:00u zat ik nog net niet op 2cm. Ik was erg misselijk en had veel pijn van de weeën, maar in het ziekenhuis hielden ze ook rekening met een scenario dat het nog kon uitdoven of stagneren. Ik mocht wel blijven, waarop ik paracetamol en zofran heb gekregen. Dit hielp niet voldoende. Hierop rond 06:00u pethidine injectie gehad om even wat rust te pakken. Ik zou vier uur later opnieuw beoordeeld worden. Rond 08:00u had ik weer hevige weeën die ik bijna niet weg kon ademen en begon steeds meer druk te voelen. Na dit enkele keren te hebben aangegeven (omdat ik me afvroeg of dit wel al kon), kwam de arts toch al eerder en bleek ik in deze korte tijd naar 8cm te zijn gegaan. Ik kon geen pijnstilling meer krijgen met deze vordering en de persfase die naderde. Uiteindelijk heb ik een persfase van 2 uur gehad waarbij de persweeën minder krachtig en regelmatig waren en ik veel op eigen kracht heb gedaan. Tijdens de persfase stonden mijn vliezen nog. Deze braken maar niet, waarop de verloskundige dit heeft gedaan. Om de weeën verder te bevorderen heb ik het laatste half uur weeënopwekkers via het infuus gekregen.
Om 12:40 is onze Lode geboren💙. Ons flinke en lieve ventje. Ik moest gehecht worden, dit kon op de verloskamer gelukkig. Een paar uur later mochten we als gezin van drie naar huis. Ik kijk goed terug op mijn eerste bevalling. We vonden het een intense maar ook mooie ervaring. We maken het allemaal goed, wennen en genieten van elkaar 🥰
2 maanden geleden
Om half 3 ‘s nachts braken mijn vliezen en was er nog niks aan de hand. Om 4 uur had ik af en toe een wee en die kon ik prima weg ademen. Om kwart voor 5 kwamen er echt meer weeen. En om kwart over 5 kreeg ik een weeen storm. Toen de vk gebeld die kwam om 6:15 binnen en ik had al pers weeën. Om 6.31 is onze dochter Jolie geboren! Ik heb het als heel positief ervaren! 💖
2 maanden geleden
Iedereen praat over de bevalling, maar zijn er ook tips (naast rusten) en tips over de herstelperiode?
Ik ben iemand die heel snel te veel wilt (online moeders die dit ook zo laten zien) en hierdoor kom ik mezelf enorm tegen.
Vanaf vandaag geen kraamhulp meer, baby is morgen echt een weekje (vanavond tegen 12u een weekje oud) en merk moeite te hebbben met alles aan me vriend te laten, zelf niets te doen etc
2 maanden geleden
Reactie op Baby Naud 11-09
Iedereen praat over de bevalling, maar zijn er ook tips (naast rusten) en t ...
Voor mij helpt het enorm om te bedenken hoe erg ik het zou vinden om bijvoorbeeld incontinent te worden alleen maar omdat ik niet een weekje of twee weekjes langer kon wachten met dingen doen. 😄
2 maanden geleden
16 september spontane bevalling van 2e kindje met 41+1
Zaterdag op zondagnacht werd ik om 2:00 wakker met lichte krampen. Deze voorweeën hebben de hele zondag aangehouden. Maar ze duurde maar kort en bleven onregelmatig komen.
Zondag om 19:00, zodra mijn oudste dochter op bed lag, werden de voorweeën echte weeën. Eerst kwamen ze om de 10 minuten en in de loop van de avond steeds vlotter.
Om 00:00 kwam de verloskundige controleren. Ik had toen 3cm ontsluiting. Omdat mijn vorige bevalling relatief vlot is verlopen is verloskundige bij ons thuis gebleven.
Om 1:30 controleerde ze weer. Toen zat ik op 5cm en zijn tijdens de controle spontaan mijn vliezen gebroken. Vanaf dat moment werden de weeën krachtiger.
Om 2:30 ben ik naar boven gegaan en ben ik in het bevalbad gaan zitten wat inmiddels klaarstond. In het begin was het ontspannend, maar al snel zette de weeën echt door. Om 3:15 zat ik op 7cm ontsluiting en kwamen de weeën constant achter elkaar. Vanaf 3:35 mocht ik gaan persen en om 3:42 is onze tweede dochter thuis in bad geboren!
Ik kijk terug op een droom bevalling. Heel vlot, lekker thuis en zonder kleerscheuren. Erg bijzonder ♥️
2 maanden geleden
8.00 vliezen gebroken , 8.30 start weeenopwekkers, 15.00 5cm ontsluiting, 15.30 volledig ontsluiting , ingeknipt… vacuüm pomp.. en om 16.08 lieve Riv geboren 🩵🩵🩵
2 maanden geleden
11 september in de ochtend wat krampen,
0730 verloskundige gebeld, die was er 0830, 3cm ontsluiting. Uurtje later kwam ze weer, en had ik 8cm ontsluiting, ze is geboren om 1041.
Turbo bevalling..
Gelukkig geen naar weeen..
de KraamZorg was dinsdag voor het laatst.. het gaat allemaal heel fijn.
Het klinkt te mooi, en dat was het! Maar de vorige 2 bevallingen waren een hell.. geloven in jezelf. Doen wat je wilt met de weeen. Rust, alles op je eigen tempo en manier. Vooral geloven dat je het kan! Geeft zoveel rust!
2 maanden geleden
Om 02.00 begonnen met het timen van weeën. Het was direct regelmatig maar geen intense weeën, ik kon het goed weg zuchten en opvangen. Tegen 04.00 werd het intenser en verloor ik bloed dus toen heb ik de verloskundige gebeld. Zij kwam rond 04.15 binnen en toen bleek ik al op 9cm ontsluiting te zitten. Alles werd direct klaargezet en geregeld, en na 12 minuten persen kwam onze dochter hartstikke gezond ter wereld!
Super snel allemaal gegaan en ik kijk er heel positief op terug! Hoewel ik die pijn van de persweeën schijnbaar had verdrongen want wát een rot gevoel😅
2 maanden geleden
17-9
08:15 ballon geplaatst
11:30 ballon viel er uit
Na een check niet genoeg ontsluiting
12:00 nieuwe ballon geplaatst
12:05 enorme weeën, naar de verloskamers gebracht. 18:30 weeën namen ineens helemaal af en was geen ontsluiting gekomen. Tabletten gekregen en volgende ochtend 06:30 melden bij de verloskamers
18-9
06:30, vliezen gebroken, weeën begonnen gelijk.
11:00 nog steeds 3cm ontsluiting, het schoot niet op dus weeënopwekkers gekregen. Het beval bad in omdat ze niet goed meer op te vangen waren.
13:00 ik wil de ruggenprik, ik moet wachten.
13:30 ik word gecheckt, nog steeds 3!! cm ontsluiting. Ik was de wanhoop nabij.
Ruggenprik werd geplaatst en om 14:00 terug op de verloskamers. 14:20 komt er een arts binnen om te vragen hoe mijn epidurale bevalt, ik geef aan goed en krijg net weer een wee. Ik moet deze weg puffen. Ik was even vergeten dat ik bij mijn andere zoontje helemaal niks meer heb gevoeld na de epidurale en was nu allang blij dat de scherpe randjes er af waren.
Ik vertel deze arts dat ik mij goed voel en ook lekker een cracker aan het eten was. Ze zei ik vind je aardig puffen voor iemand met een epidurale. Ik geef aan dat dit de hele tijd al was, zij wou voelen waarop ik zei is prima maar ik moet echt naar het toilet (poepen) zij zei je gaat nergens heen.
Check: 14:20 9cm!!
Ze heeft de laatste cm zelf aan de kant gedrukt met haar vinger en ik kreeg zoveel persdrang.
14:25 was mijn kleine Jayce al geboren 🩵
Ik had de pijn echt onderschat, ondanks een eerdere bevalling. Ik heb het nu letterlijk uitgeschreeuwd van de pijn. 🙈
2 maanden geleden
Reactie op noena88
Z'n bevalling wil ik ook
Ik hoop het voor je, gun het iedereen!
Het was wel de tweede hoor, dus gaat vaak sowieso wat vlotter. Maar schijnbaar ontsluit ik snel en redelijk makkelijk aangezien ik bij zowel de eerste als tweede al zo ver was toen de VK kwam.
2 maanden geleden
Donderdag 12 september om 9.45 gestript (41+2).Hele dag beetje krampjes, maar niet pijnlijk. Met de verloskundige afgesproken dat als de krampen om de 6 minuten zouden komen ik zou bellen zodat mijn vliezen gebroken konden worden. 21.10 braken mijn vliezen en 21.20 begonnen de weeën. Ik belandde in een weeënstorm en om 22.30 had zat ik al op 8 cm ontsluiting. Ik wilde graag in bad bevallen en ben daar om 22.55 uur in gaan zitten. 3 minuten later had ik persdrang. De verloskundige keek of ik inderdaad mocht gaan persen. Dit mocht gelukkig! Een half uur later hadden we onze zoon in onze armen. Hij is om 23.28 geboren. Ons eerste kindje en een bevalling van 2,5 uur had ik van tevoren niet bedacht. Toch kijk ik terug op een hele fijne bevalling. Het was intens maar ook heel mooi! 🥰
2 maanden geleden
Hallo dames, wie van jullie is deze week uitgerekend? Voelen jullie al veel beweging of andere tekenen van de bevalling? Zelf merk ik vooral stroomschokjes en trapjes tegen mijn ribben, al zegt dat natuurlijk nog niets over wanneer de bevalling begint. De baby is inmiddels ingedaald, maar verder zijn er helaas nog geen andere voortekenen. Hoe is dat bij jullie? Voelen jullie al wat?
2 maanden geleden
Hier met 37 w en 6 dagen,
Ik liep controle al in het ziekenhuis voor mijn bloeddruk de week er voor controle gehad zij de gynaecoloog o die zit nog wel goed je heb voldoende vruchtwater jij red makkelijk de 40 weken.
Een week later in de avond harde buik vervolgens de eerste wee
Daarop volgend roze bloedverlies meteen gebeld naar het ziekenhuis bel maar als je weeen erger worden nog geen half uur later om de 3 min weeen en rood bloedverlies meteen naar het ziekenhuis dat was om 22:00
Eenmaal ik het ziekenhuis al 4cm ontsluiting dit wilde niet doorzetten kreeg om 02:00 weeen opwekkers zat na een half uur op 8cm
Alles werd stopgezet omdat de hartslag van mijn kleine man begon te dalen in 1x alle toeters en bellen medicijnen via het infuus er in.
Gelukkig ging zijn hartslag snel weer omhoog.
Om 6:00 had ik 10cm en kreeg groen licht om te persen dit mocht maar twee keer hartslag daalde meteen weer.
Gynaecoloog heeft me ingeknipt vacuüm bij mij zoon er op gezet na ander half uur was hij geboren 7:32
Helaas liet de placenta niet los en moest meteen naar de ok heb mijn zoon maar 10 min vast gehouden mijn man krijg hem meteen op zijn borst ben in totaal 2 liter bloed verloren
Gelukkig maakt onze zoon het goed en ik redelijk zit wel aan de medicatie voor me ijzer te kort nu
2 maanden geleden
Hier zit ik in dat zelfde schuitje! Het liefste loop ik alweer een halve marathon met 10 dagen maar dat wordt hem gewoon niet.
Ik probeer zoveel mogelijk kleine klusjes te doen. Zodat mijn vriend de zwaardere klussen op zich kan nemen. Meer tips zoek ik ook nog😬
2 maanden geleden
Heel herkenbaar dit! Hier ook zo'n bezige bij. Zeker als je herstel goed gaat, gaat het soms bijna ongemerkt. Hier ook nog een peuter. Eerste 1-2 weken niet getild, maar nu toch alweer meerdere keren die kinderstoel uit geholpen, op de wc getild en opgepakt om te troosten. En een deel vd tuin gedaan (wel zittend op een krukje). Dochter is nu 2,5 week oud.
2 maanden geleden
Reactie op mooimooi12
Hallo dames, wie van jullie is deze week uitgerekend? Voelen jullie al veel ...
Ik was de 20e uitgerekend. Overdag doe ik nog best veel. Szvonds tussen 23. En 01.00 gaat hij los met trappen en draaien. Vandaar mijn late berichten steeds haha.. ik wordt de 30e gestript mocht hij nog blijven zitten. Dit schijnt namelijk uit recent onderzoek gebleken dat strippen pas echt helpt na 41 weken. Mocht het voor 41 weken doen stippen ze vaak 2 keer uiteindelijk. Van mij hoeft dat niet zo nodig dus wacht het af. Wel al 3 dagen wat meer harde buiken en af en toe dus flinke steken door zijn gedraai