129 Reacties
één maand geleden
25-09 bevallen van onze zoon. Na 24 uur frequente voorweeen begon de marathon bevalling van 27 uur.
Om 2 uur ‘s nachts begonnen de echte weeen die om de 3 minuten kwamen. Om half 7 ‘s avonds waren we in het ziekenhuis met zo’n 3/4 cm ontsluiting. Om 9 uur ‘s avonds vliezen gebroken door de vk en daarna waren de weeën heel heftig. Zonder pijnmedicatie en afwisselend in bad, baarkruk en bed met 5 uur lang persweeën zonder volledige ontsluiting, is hij uiteindelijk na een uurtje te mogen persen ter wereld gekomen om 05:11 op bed. Het was ontzettend pittig met maar 3 uurtjes slaap in 3 dagen, maar wat voelde ik me een powervrouw 💪
één maand geleden
3-10 12:00 ballon
4-10:
- 07:30 ballon verloren
- 08:00 vliezen gebroken en weënopwekkers
- 12:00 begon de pijn en 6 cm
- 13:00 weënstorm en veel pijn
- 14:12 7 cm en moest op de zij gaan liggen omdat ze niet helemaal goed lag.
- 14:14 direct naar 10 cm!!
- 14:16 twee keer persen en ons wonder was daar 🩷
Al met al een droombevalling!
één maand geleden
04-09 ballon
05-09
0744 ballon eruit gehaald 2cm ontsluiting
08:00 vliezen gebroken en + weeen opwekken
09:00 pompje uitgezet omdat de weeen al vrij te heftig werden en in rap tempo kwamen. Geen ruimte om bij te komen.
11:00 uur pas 3 cm ontsluiting gevraagd om ruggenprik.
14:00 na 3 uur wachten een ruggenprik gekregen en was de ontsluiting al naar 8cm.
14:00 pompje voor weeen opwekkers weer gestart.
17:00 volledige ontsluiting.
Pompje van ruggenprik uitgezet zodat de persweeën voelbaar waren.
Dit duurde even en om 18:30 kon ik persen. Echter lag ze een beetje schuin dus moest ik met handen en knieën gaan voor 15min.
19:00 uur ze lag weer goed begonnen met persen. Dit lukte alleen al snel uitgeput en kon geen adem meer krijgen bij de 2e en 3e duw van de wee. Uiteindelijk was te zien dat de hartslag van dr lleine naar beneden hinf en echt geboren wilde worden. Dus een knip gehad en zuignap. Bij de volgende wee 1x duwen (voelde eigenlijk als een zucht) en toen was ze geboren. Gynaecoloog heeft de zuignap amper hoeven in te zetten en was de knip die voor ruimte zorgde voldoende.
Ik ben tevreden over mijn bevalling. Een heftige maar mooie ervaring. Totaal 11,5 uur over de bevalling gedaan.
één maand geleden
Eerst twee strippogingen, maar dit mocht helaas niet baten.
26-09 een ballon, 's avonds wat weeën.
27-09 om 07:45 3cm ontsluiting, vliezen gebroken en even afgewacht wat ging gebeuren. Beetje weeën, maar niet voldoende.
11:30 start weeënopwekkers, maar ontsluiting vorderde niet.
23:00 nog steeds 3 cm en wel erg veel pijn, uitput. Ruggenprik gekregen
01:00 5 cm door de ontspanning
03:00 nog steeds 5 cm.
05:00 de weeënopwekkers konden niet hoger, nog steeds 5 cm.
05:27 onze zoon geboren middels een keizersnede! 🩵
Hij bleek te groot voor mijn bekken, dan stopt je lichaam het proces. Was een lange en uitputtende 21uur, maar wel blij met gevoel van eigen regie. Op dat moment ook al 42+3 zwanger en alles is in overleg gegaan. En het belangrijkst: we zijn beide gezond!
één maand geleden
4-9 na een rommmelige nacht in de ochtend verloskundige gebeld.
11:30 Die kwam tussendoor thuis langs, met die controle bleek ik al 5cm te hebben. Alleen lag de baby met het handje ervoor, dus niet veilig om thuis te bevallen.
Rond 13:00u in het ziekenhuis, de gynaecoloog had in de tussentijd gekeken, toen bleek ik al 7cm te hebben en geen handje meer te voelen alleen een hoofdje. Dus kon ik natuurlijk bevallen. Na deze controle volgden de weeën snel achter elkaar. Inmiddels was de verloskundige ook gearriveerd. 13:43-persdrang, verplaatst naar baarkruk in verband met rug weeën . 13:46- start persen. 13:50- geboorte van onze dochter op 4 september 🩷
één maand geleden
Inleiding gestart ivm zwangerschapsvergifitiging en ontregelde suikers.
15-09 10u00 ballon
15-09 11u00 thuis
thuis
15-09 13u00 terug in zkh heftige pijn
15-09 17u00 ballon eruit gevallen 3cm ontsluiting
16-09 10u30 zouden vliezen gebroken worden maar kindje lag nog niet ver genoeg ingedaald. Dus gestart met weeenopwekkers.
15u00 6cm ontsluiting
15u15 vliezen gebroken
gebroken
21u00 weeenstorm- ruggenprik- nog steeds 6cm ontsluiting
02u00 nog steeds 6cm ontsluiting en ondanks weeenopwekkers hoogste standje geen effectieve weeën meer. Steeds meer hartslagdips bij de kleine
kleine.
02u15 besloten tot spoedkeizersnede
03u00 op de OK
03u20 kleine man geboren🩵
één maand geleden
30 sep. Na avond eten begonnen lichte krampen, de voorweeen. Toen ze na 2 uur niet weg waren voor de zekerheid voor controle naar het ziekenhuis gegaan, want onder medische controles door eerdere keizersnede. In het ziekenhuis bleek er 3/4cm ontsluiting te zijn en moesten we blijven. Rond 23:00 uur starten de echte weeën, die heel snel heftiger werden. Rugweeen zonder duidelijk start- en einde, wist niet goed hoe ze op te vangen. Rond 01:00 uur voelde ik het hoofdje en braken ook de vliezen, net toen we een verpleegster hadden geroepen voor hulp bij opvangen van de weeen. Snel werd er een verloskundige gehaald en na de controle bleek er inderdaad 10cm ontsluiting. Moest nog even puffen omdat er nog vanalles klaargelegd moest worden, ze hadden niet verwacht dat het zo snel ging. Ook tijdens het persen bleef het een weeenstorm, zonder duidelijk begin en einde van de weeen wat ik lastig vond. Na 15 min werd gelukkig onze gezonde zoon van ruim 4 kg geboren, op 1-10-2024