1002 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Babymamaaa
Voor de mama's met ervaring. Zouden jullie het aanraden om van te voren (3 ...
Ik heb het vooral bij de eerste gedaan omdat ze groot geschat werd en toen nog het protocol was bijvoeden( met kunstvoeding) en daarna pas bloedsuiker meten. Dit wou ik niet dus ik heb prenataal gekolft. Bij de andere 2 niet meer gedaan.
2 maanden geleden
Reactie op mamma4
Ja is toch het beste. Je kunt ook een verwijzing bij de huisarts vragen voo ...
Dankje! Lactatiekundige kan pas maandag. Was even vergeten dat het weekend is 😅.
Bedankt voor de fysio tip!
2 maanden geleden
Reactie op AFH7
Ja, ik! In het begin vond ik de rugbyhouding het meest prettig. Baby naast ...
Goede tip dankje! Leg hem nu in een soort van ruby buik houding 🤣 niet ideaal maar opzich prima voor nu
2 maanden geleden
Hi, mijn dochtertje is gisterochtend geboren. Overdag laat ze makkelijk 3 uur tussen de voeding, maar tot nu toe komt ze ‘s nachts om het uur voor de borst. Ze valt ook na 15 min drinken weer in slaap en drinkt dan niet verder. Heb al geprobeerd om haar af te leiden met mijn pink maar daar trapt ze niet in. Ik kom hierdoor zelf bijna niet aan slapen toe en ben best moe na een pittige bevalling🙈
2 maanden geleden
Reactie op mamavanevi
Hi, mijn dochtertje is gisterochtend geboren. Overdag laat ze makkelijk 3 u ...
Ik heb precies het tegenovergestelde (gelukkig haha). Ik leg m’n dochter dan wel overdag vaker aan, ongeveer om de 1,5 uur / 2 uur. Ik heb het idee dat ze het daarom s nachts volhoudt om 3 uur te wachten 😊
MOD
2 maanden geleden
Reactie op mamavanevi
Hi, mijn dochtertje is gisterochtend geboren. Overdag laat ze makkelijk 3 u ...
Gefeliciteerd! Dat is idd even heel pittig, ik herken het ook van de vorige keer. Sowieso zijn baby’s snachts vaak onrustiger, je kan idd even met je pink checken maar als ze zich niet laat foppen is het mogelijk een combi van honger/ geborgenheid zoeken, zij is immers ook moe en de bevalling aan het verwerken. Als straks de kraamzorg er is meteen controles laten doen en dan even je dochter meegeven naar beneden of met je partner zodat je even wat uurtjes kan pakken tussen de voedingen tussendoor. Morgen nacht kan ook weer heel anders zijn. Succes mama!
2 maanden geleden
Zijn er mama’s die fulltime kolven? Ipv aanleggen aan de borst.
Zoja? Hoe bevalt dat en welke kolf heb je ? :)
Ik heb namelijk veel pijn bij het geven van borstvoeding…
2 maanden geleden
Reactie op Willekevdplas
Zijn er mama’s die fulltime kolven? Ipv aanleggen aan de borst.
Zoja? Hoe ...
Bij mijn 1ste ben ik gestopt met borstvoeding, kapotte tepels was niet te doen, maar was jongen, wist van niks en was nog weinig internet.
Bij de 2de wel goed voorbereid. In het ziekenhuis kwam er direct een lactatie langs met zo'n grote Medela kolf die je ook kunt lenen bij de thuiszorgwinkel en smeren met Bepanthen babyzalf. Die heb ik vervolgens nog even gehuurd en een medela freestyle gekocht, dubbele kolf (inmiddels 10 jaar geleden). En ging ik dus kolven en het in flesjes geven en ook wel blijven aanleggen.
Uiteindelijk toen de tepels en baby aan elkaar gewend waren 😅 en de borstvoeding goed opgang was gestopt met kolven en werd het gewoon borstvoeding...3 jaar lang.
Bij de 3de zonder kolf 2 jaar lang tot ik zwanger werd van de 4de en de productie stopt (hij zit nog steeds re sabbelen en komt weer iets uit. Verwacht dat de 4de het dus makkelijk kan overnemen. Succes
2 maanden geleden
Reactie op asil122
Help! Mijn tepels doen echt ongelofelijk veel zeer. Vandaag lactatiedeskund ...
Ik had dit ook! Ik ging ook over op kolven wat eigenlijk net zo pijn deed, na kolven steeds afgespoeld met koud water, en dan hydrogel pads op tepels gedaan tot de volgende keer kolven, uiteindelijk na een paar dagen kon ik pijnloos kolven!
Weer geprobeerd aan te leggen maar weer veel pijn, ga nu fulltime kolven..
2 maanden geleden
Reactie op Willekevdplas
Ik had dit ook! Ik ging ook over op kolven wat eigenlijk net zo pijn deed, ...
Heb je het tepelhoedje al geprobeerd? Bij mij was dit de redding! Kan nu pijnvrij voeden en inmiddels doe ik de eerste borst met hoedje en de tweede borst (als ze wat minder hard zuigt) kan alweer zonder!
2 maanden geleden
Hebben meer dames last van dat het aanhappen moeilijk gaat? Ik heb een beetje vlakke tepels, maar niet heel erg. Met de kraamverzorgster erbij lukken alle houdingen bijna altijd zonder tepelhoedje. Als ze weg is lukt dit mij zelf niet en moet ik altijd een tepelhoedje gebruiken.
Iemand tips?
2 maanden geleden
Hebben meer dames last van dat het aanhappen moeilijk gaat? Ik heb een beet ...
Ik weet wel dat de kraamverzorgster altijd de baby naar de borst brengt en niet de borst naar de baby, eerst er zelf goed klaar voor gaan zitten, tepel/borst een beetje vormen en dan de baby op de borst en het tebelhof moet grote deels verdwenen zijn, niet alleen de tepel, anders opnieuw aanleggen. De baby moet dus "een flinke hap nemen"
Als je het nog niet gelezen hebt hier wat info;
https://www.medela.com/nl-nl/borstvoeding-en-kolven/artikelen/uitdagingen-bij-het-geven-van-borstvoeding/borstvoeding-geven-met-platte-of-ingetrokken-tepels
Succes!
2 maanden geleden
Reactie op Babymamaaa
Voor de mama's met ervaring. Zouden jullie het aanraden om van te voren (3 ...
Ja
2 maanden geleden
Hebben meer dames last van dat het aanhappen moeilijk gaat? Ik heb een beet ...
Ik herken dit wel.heb ook last van vlakke tepels, vooral links is lastig. Sinds gisteren lukt het vaak zonder tepelhoedje. Wat ik doe als het niet lukt is tepelhoedje erop, even 2 min laten drinken daarna met de pink de kleine van de borst halen, snel hoedje eraf en daarna laten aanhappen (zonder hoedje). 😊
2 maanden geleden
Reactie op hildetje
Welke hydrogel pads gebruiken jullie? Ik had bij mn vorige zwangerschap die ...
Ik volg even ;)