14 Reacties
één maand geleden
Mijn zoon heeft ook spruw. Afgelopen maandag nystatine bij de huisarts mee gekregen. Heb alleen nog niet het idee dat het wat doet. Hebben jullie dit middel ook of iets anders? Ik breng het 4x per dag aan in z’n mondje.
Of moet ik nog meer geduld hebben? Huisarts zei als het na een paar dagen niet minder wordt moet ik bellen dus ik denk dat ik morgen even ga bellen
één maand geleden
kokosolie schijnt ook te helpen, lees ik op internet. ik smeer de fopspeen en flessenspeen in met de kokosolie.
één maand geleden
Mijn zoon heeft ook spruw. Afgelopen maandag nystatine bij de huisarts mee ...
Heb je ook iets voor jezelf? (als je borstvoeding geeft)
Hier sinds dinsdag bezig en zien nu met drankje en kokos op de billen smeren dat het nu heel langzaam beter wordt. Ik geef borstvoeding en smeer mezelf ook steeds met kokos in en de eerste dagen zalf erbij
één maand geleden
Reactie op ry2024
Heb je ook iets voor jezelf? (als je borstvoeding geeft)
Hier sinds dinsd ...
Voor de luieruitslag van de spruw moet je een anti schimmelzalf gebruiken , spruw is een schimmel. Wel een zalf voor babys natuurlijk.
Mijn zoon had het op 2 weken en hebben daktarin voor de mond gekregen , en daktozin voor de luieruitslag. Hij is nu 6 weken en de spruw is er gewoon terug dus terug gestartt met de mondgel en de daktozin . Na 1 dag was het al veeeel minder. Ik ben wel van belgie dus misschien zijn deze producten niet overal verkrijgbaar maar wel te bestellen. Daktozin is echt een wondermiddel ook voor gewone luieruitslag. Het is een zinkzalf met nog een extra stof erin tegen schimmels
één maand geleden
Reactie op Sterretjex
Voor de luieruitslag van de spruw moet je een anti schimmelzalf gebruiken , ...
Heb iets anders wat ook via de darmen werkt(de luieruitslag) nystatine. En daarnaast smeer ik dr billen in met kokosolie (goed voor schimmels)
Misschien voor jou fijn om preventief te gebruiken als het nu weer terug is. Borstvoeding en compressen in bh zijn een broei plek.
24 dagen geleden
Mijn dochtertje huilde ook niet echt maar was onrustig tijdens het drinken een week lang ongeveer, daarna begon ze jeuk te krijgen en aanslag op dr tong.
Ik heb zelf jeuk en pijnlijke tepels, ik smeer het in met miconazol en voor mijn dochter heb ik nystatine gekregen.
We gebruiken het nu 3 dagen.
Als je na 3/4 dagen geen verbetering ziet wel even contact opnemen met de huisarts
10 dagen geleden
Reactie op Sunshine1212
Mijn dochtertje huilde ook niet echt maar was onrustig tijdens het drinken ...
Hoe merk je jeuk bij een baby?
Ik twijfel of wij spruw hebben maar vooral omdat ik een gek brandend gevoel in mijn borsten/tepels ervaar.
Mijn zoontje heeft een wittige tong maar kan ook melk zijn. En hij likt, smakt en klakt veel na een voeding
2 dagen geleden
Reactie op Lilalo
Hoe merk je jeuk bij een baby?
Ik twijfel of wij spruw hebben maar vooral o ...
Dit is na alle waarschijnlijkheid wel spruw. Want je beschrijft de meest voorkomende symptomen.
Jeuk kun je merken aan het gezichtje in een doek of je shirt leggen en dan hard heen en weer gaan vegen als het waren