90 Reacties

één maand geleden

Super herkenbaar! Count me in. Wil ook geen mensen meer lastig vallen met mijn first time mommy issues!

één maand geleden

Heel herkenbaar! De wolk is echt niet zo roze als altijd wordt geschetst..

één maand geleden

Ik heb mij ook weleens gefrustreerd gevoeld midden in de nacht, omdat ze niet goed wilde drinken. Daarna voelde ik mij zo schuldig dat ik mij zo hebt gevoeld richting haar, want ze kan er niks aan doen. Ik hou mij vast aan de gedachte alles is een fase en vandaag gaat het beter dan gisteren.

één maand geleden

Hier ook! Ik had het wel erg in de eerste week. Maar mocht niks doen behalve voeden ivm keizersnede en laag hb. Voelde me net een koe.. en de melkproductie liep niet goed (ben uiteindelijk na alles geprobeerd te hebben vorige week ook gestopt hiermee. Ze kreeg sws ook al flesvoeding. Maar wat voelde ik me toen ook schuldig, maar het was uiteindelijk wel een goede keuze want ben nu meer beschikbaar als mama voor haar). Hoor je vaak dat nieuwe mama's zichzelf kwijt raken. Ik weet niet of ik mezelf echt kwijt ben, maar alles staat nu wel in het teken van de kleine ja.

één maand geleden

Hier ook first time mama maar dan van een prematuur dochtertje de emoties herken ik heel erg 😊

één maand geleden

Heel herkenbaar ook first time mama. En onbewust ook alleenstaande mama. Heel pittig allemaal. Enorm verliefd op mijn kleine jongen maar jeetje waar is de handleiding.. en zo erg wennen zoeken naar de nieuwe ik en routine

één maand geleden

dit gevoel is enorm herkenbaar. In de eerste week veel kraamtranen gehad, ondertussen verschilt mijn gevoel per dag(deel). Soms euforisch en het idee dat ik het allemaal in de vingers heb. Vervolgens niet weten hoe ik ook maar iets uit mijn handen moet krijgen.

één maand geleden

Hier ook! Zeker de dagen dat ik alleen ben vind ik pittig. De muren komen soms ook op me af als er geen bezoek komt… Gelukkig een redelijk relaxte baby (afkloppen). Count me in

één maand geleden

Reactie op Appeltaartjes

Hier ook! Zeker de dagen dat ik alleen ben vind ik pittig. De muren komen s ...
Klopt dat ervaar ik ook. De meeste mensen werken over dag 😅

één maand geleden

Reactie op Kimbeerly94

Klopt dat ervaar ik ook. De meeste mensen werken over dag 😅
Stom hè? Ik ben dol op de baby, maar mis mijn eigen sociale leven. Gelukkig lukt het steeds beter om wat dingen op te pakken nu ik flesjes gekolfde melk kan geven. Zowel thuis als er visite is waarbij ik het niet fijn vind om aan te leggen, als buitenshuis

één maand geleden

Jup heel herkenbaar! Heel blij en dankbaar voor onze zoon. Emoties waren eerste weken echt all over the place.. nu begint het wel te stabiliseren, maar nog steeds af en toe een huilbui. Voel me daar dan weer zo schuldig over 😅. Daarnaast wil ik het zo graag goed doen voor hem, dat ik daar ook wel onzeker van kan worden. Merk wel nu de weken vorderen dat het allemaal wel minder wordt en ik beetje bij beetje mijzelf terug begin te worden. Er is hoop!

één maand geleden

Yes heel herkenbaar, dolverliefd op haar maar die verantwoordelijkheid is echt zwaar en ik kan me om van alles zorgen maken, tot m’n man er gek van wordt! Count me in :)

één maand geleden

Count me in!

één maand geleden

Ik herken mezelf hier volledig in! Hele intense kraamweek gehad qua emoties. Nu nog steeds wat onzeker over of ik het wel goed doe. Vooral de nachten zijn mentaal heel zwaar

één maand geleden

🙋🏼‍♀️🙋🏼‍♀️🙋🏼‍♀️ Vraag me continu af of we alles wel goed doen.. emoties zijn ook all over ivm slaaptekort. Vriendlief die pakt gelukkig de 12 uur voeding en soms ook die van 3, zodat ik een beetje kan slapen.. maar toch elke keer wakker.. die gebroken nachten breken wel op en iedereen heeft wat anders en beters te vertellen. Maakt je super onzeker🥲

één maand geleden

Herkenbaar! Oh het schuldgevoel als je alleen al denkt met huilen nu even niet. Ik heb de eerste week als zwaar ervaren en vanaf de tweede week huil ik vooral omdat ik zoveel van hem houd ❤️ maar toch schiet er nog wel eens door mijn hoofd doe ik het wel goed

één maand geleden

Ik sluit ook graag aan en hoor graag ervaringen van anderen want nu heb ik het gevoel dat ik alleen ben in mijn emoties en dat geen enkele moeder zich zo ellendig voelt. Het helpt om erover te praten met anderen. Twijfel soms aan mijn eigen sanity. Het is bizar zwaar.

één maand geleden

Reactie op Fenntje

Ik sluit ook graag aan en hoor graag ervaringen van anderen want nu heb ik ...
Ik herken wat je zegt.. maar je bent echt niet alleen! En je wordt niet gek of misschien word ik t ook haha. Digitale knuffel. Ik vroeg aan mijn vriendinnen ook dit jaar voor t eerst moeder geworden waarom hebben jullie niets gezegd. Maar volgens mij is het een beetje een taboe

één maand geleden

Reactie op Rosalindem

Ik herken wat je zegt.. maar je bent echt niet alleen! En je wordt niet gek ...
Ja echt zo he! Vriendinnen zeggen hier ook dat zij het ook hadden of hebben. Ik had ipv de pufcursus waar ik niets van gebruikt heb bij de bevalling liever informatie gekregen over hoe je je kunt voelen na die tijd. En hoe het moederschap je kan overvallen hoe mooi het tegelijkertijd ook is.

één maand geleden

Reactie op blessing1

Super herkenbaar! Count me in. Wil ook geen mensen meer lastig vallen met m ...
Precies dit hahaha. Want “iedereen heeft het gedaan”. Ik kan ook wel de hele dag door klagen want ik ben moe!! 😩 mijn baby wilt niks anders dan bij mij zijn. Ik kan m geen minuut wegleggen.