748 Reacties
één maand geleden
Reactie op L1310
Maar het volume van de voeding verandert wel en de richtlijnen gaan over ho ...
Je rekent idd de klaargemaakte voeding (dus 90+3=100) volgens mij staat dit ooo duidelijk op het pak.
Wij lagen met ons zoontje destijds op de kinderafdeling omdat hij niet dronk na de geboorte en zo werd er door artsen ook gerekend (ml voeding, niet water).
één maand geleden
Hi mommy’s vraagje baby is nu 2 weken oud. Eerst gaf ik borstvoeding nu ruim 1 week al kunstvoeding met soms borstvoeding tussendoor. Ze weegt nu 3,3 KG en ik moest op 60ML blijven. Vandaag merkte ik echt dat ze erna nog trek heeft dus maak ik nu flesje van 90ML wou ik der 70 laten drinken nog steeds trek ze heeft die hele 90ML op. Nu is mijn vraag wanneer verhoog je eigenlijk de hoeveelheid en maken jullie je baby wakker voor voeding om de 2-3uur?
één maand geleden
Reactie op Mommy2beA
Hi mommy’s vraagje baby is nu 2 weken oud. Eerst gaf ik borstvoeding nu rui ...
Met twee weken zaten wij ook op 90 hoor. Zou wel rustig ophogen met 10 per dag, anders meer krampjes.
één maand geleden
Hoelang is jullie baby bezig met de fles?
Onze baby is 3 weken oud.
Wij gebruiken de flessen van Dr. Browns en speen nummer 1. Onze baby is regelmatig een uur bezig met de fles. Vooral ‘s nachts lijkt hij er weinig energie voor te hebben. Ik denk er over na om voor in de nachten speen nummer 2 te proberen, maar ben dan ook wel weer bang dat hij veel gaat spugen.
één maand geleden
Reactie op saskia98
Wij geb ...
Hier zo'n 20 minuten. Zoontje is drie weken oud. Hij stopt halverwege en dan verschonen we hem en dan drinkt hij de rest op. In totaal met drinken, verschonen en fles laten zakken tussen de 30-45 minuten.
Wij gebruiken de difrax lovi fles met de mini speen.
Ik zal zeker een andere speen proberen. Als hij enorm veel moeite moet doen om te drinken qua zuigkracht kost dit hem ook veel engerie.
De difrax spenen passen ook op de Dr Brown..die hebben net een andere maat, zit tussen elkaar in zeg maar. Mocht je nog tussenvariant willen proberen qua grootte speengaatje.
één maand geleden
Reactie op saskia98
Jeetje! 30-45 minuten maar… zo kan het dus ook, wauw.
Welke difrax speen ra ...
Hier een overzichtje met 'volgorde' van spenen van Brown en Difrax. Misschien kan dat helpend zijn :)
Dan zou je idd difrax S kunnen proberen voor je de Brown 2 wilt gebruiken. Wie weet gaat het net wat beter en nog niet te snel!
één maand geleden
Reactie op saskia98
Wij geb ...
Dat is wel echt heel lang. Van onze kraamhulp en het CB hebben wij altijd begrepen dat ongeveer 15 a 20 minuten is hoe lang het zou moeten duren als je baby goed drinkt. Je moet flesvoeding zelfs een uur na het bereiden weg doen, omdat er dan teveel bacteriën in hebben kunnen groeien.
Onze eerste deed er in het begin ook zo lang over. Andere speen hielp, en eerst verschonen zodat hij wat wakkerder was. Als het alleen 's nachts is, zou het dan nog kunnen dat hij gewoon niet genoeg honger geeft? Lekker laten slapen?
één maand geleden
Reactie op LMvtE
Dat is wel echt heel lang. Van onze kraamhulp en het CB hebben wij altijd b ...
Ja we stoppen er ook mee na maximaal een uur.
Verschonen voor de fles aan doen we sowieso altijd😊
En ‘s nachts maken we hem ook niet wakker, hij meldt zichzelf om de 3,5 / 4 uur.
één maand geleden
Hebben jullie tips?
Joep is 25 dagen oud en krijgt flesvoeding. We gebruiken de easy baby milkmaker met voeding van AH en bieden 100 ml aan. Flessen van dr.Brown's nr 2.
We houden 3-4 uur aan en kijken 's nachts wanneer hij zelf komt.
Hij drinkt de eerste 40-50 ml in 10 minuten. Daarna poept hij en drinkt hij niet verder tot we verschonen. Zodra we hem neerleggen spuugt hij wat en daarvan krijgt hij weer de hik.
Hierna valt hij in slaap of drinkt nog wat verder tot ongeveer 60-70 ml . In totaal 30-40 minuten bezig en we voeden zo veel mogelijk rechtop en z'n bedje staat schuin.
Voor m'n gevoel is het teveel gedoe nu en zou het soepeler moeten lopen.
één maand geleden
Reactie op Lauravdb84
Hebben jullie tips?
Joep is 25 dagen oud en krijgt flesvoeding. We gebrui ...
Is dit alleen snachts of drinkt hij ook zo slecht overdag? Als het alleen ‘s nachts is kan je het ook bij 40-50ml laten en dan terug leggen na verschonen. Je hebt zelf ook niet altijd evenveel honger. En dan evt de flessen overdag gelijkelijk wat ophogen indien nodig, maar zolang hij goed groeit is dat prima.
Het is echt even zoeken, ieder kindje heeft z’n eigen voorkeuren.
één maand geleden
Hey dames, even een vraagje. Mijn zoontje (bijna 2 weken oud) krijgt flesvoeding van Nutrilon, 90+3 schepjes om de 3 uur. Soms kan hij de fles rustig drinken maar meestal drinkt hij heel onrustig. Daarmee bedoel ik, kreunen, steunen, krampen tijdens het drinken. Daardoor duwt hij de fles vaak weg met zijn tong en wilt daarna weer drinken. Maar zodra hij dan weer drinkt wordt ie weer helemaal rood en begint het weer opnieuw. We gebruiken dokter Brown fles met prematuur speen en hij heeft de fles meestal na 20 minuten drinken op. Kreunt jullie baby ook zo tijdens het drinken? Is dat normaal?