751 Reacties
één maand geleden
Reactie op Wod
Even een vraagje: wij wonen in België en hier is het de gewoonte om de melk ...
Echt koud water uit de kraan heb ik niet geprobeerd, maar ik was gister weg en het warme water uit mijn thermoskan was wel flink afgekoeld. De fles met voeding van Etos heb ik zonder problemen kunnen maken.
één maand geleden
Hi, even een vraag want ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ik heb een zoontje van 3 weken oud. Hij woog een week geleden 4340 gr, wij denken nu dat hij ongeveer 4500-4600 gr weegt (met hem gewogen op onze weegschaal). We bieden elke fles 90+3 aan en merken sinds een dag of 3 dat hij de flessen steeds sneller leegdrinkt (vaak 18-20 minuten) en dat hij vaak al snel weer komt voor voeding, vooral ‘s avonds. Al met al zit hij dan al snel op ruim 800 cc per 24 uur verdeeld over 8-10 voedingen (we proberen dan tussendoor bijv. ook even 30+1 aan te bieden om te kijken of dat voor hem genoeg is.) we weten gewoon even niet waar we goed aan doen. Maandag ga ik het CB ook even bellen maar herkent iemand dit? Zijn er tips? 10 cc extra water al geprobeerd.. we proberen altijd te kijken of er niet wat anders aan de hand is maar komen toch elke keer tot de conclusie dat hij echt nog honger heeft 🙁
één maand geleden
Reactie op Clue_lessx
Hi, even een vraag want ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ik ...
Waarom geef je niet meer? Ipv 90+3 -> 120 +4?
één maand geleden
Reactie op Clue_lessx
Hi, even een vraag want ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ik ...
Ik zal persoonlijk een beetje loslaten hoeveel hij maximaal per dag mag op basis van zijn gewicht. Wij voeden op verzoek, ik weet oprecht niet met hoeveel flessen en hoeveel cc ik vandaag al heb gegeven. Als onze zoon aangeeft honger te hebben dan bied ik flesjes van 120 cc aan en ik zie dan wel wat hij drinkt.
één maand geleden
Reactie op lindseywee
Waarom geef je niet meer? Ipv 90+3 -> 120 +4?
We kregen van kraamzorg + bij intake van CB te horen in ieder geval de eerste 4 weken 90+3 aan te houden. Maar goed, we hebben een flink mannetje en niet elke baby is hetzelfde dus ik heb inderdaad ook al overwogen om naar 120+4 te gaan. Maar dan wel minder flessen toch?
Hoeveel geven anderen hun baby van 3 weken oud?
één maand geleden
Reactie op Clue_lessx
We kregen van kraamzorg + bij intake van CB te horen in ieder geval de eers ...
Wij hebben ook een flinke baby van 4.5 en is 3 weken oud. Wij geven hem ook 120+4 en zitten op 6 soms 7 voedingen per dag. Ik ben ook overgestapt na nutrilon content omdat de kleine man vaak nog steeds hongerig was na de fles. Ik probeer het ook een beetje los te laten hoeveel ik hem geef, ieder kindje is toch anders. Het maakt me soms wel onzeker, maar hij laat duidelijk merken nog honger te hebben.
één maand geleden
Reactie op Zwaantjee
Baby van een maand oud en krijgt al een week 120+4 aangeboden, want 90+3 wa ...
En had je dat eerst overlegd met consultatiebureau of gewoon zelf gedaan? 😊
één maand geleden
Reactie op Clue_lessx
Onze baby is inmiddels ruim 4 weken oud en wij geven hem 120+4 7 a 8 keer per dag sinds hij 3 weken is. Cb zo juist tegen ons dat wij mochten verhogen aangezien hij niet hard genoeg groeide. Ondertussen zit hij wel weer op zijn groeilijn . Cb zei dat we hem dit voorlopig mogen blijven geven, sommige kindjes hebben gewoon meer eten nodig dan andere 😉
één maand geleden
Reactie op baby1994
Hier ook 130+4 schepjes water en dan giet ik het af tot 120 cc. Zo kan hij ...
Hey hey vraagje, want ik heb een dochtertje die er duidelijk ook behoefte aan heeft. Geven jullie ook nog een voeding snachts , of zijn het bij jullie al 6 a 7 voedingen enkel overdag. Laten jullie er dus ongeveer 3 a 4 uur tussen of wel beetje standaard tijden , ben benieuwd ik word er namelijk ook een beetje onzeker van allemaal 😊😅
één maand geleden
Reactie op Clue_lessx
Ik geef riv 7x 135 (120*4) en dan mag hij drinken wat hij wil soms 135 soms 100 etc. Ik geef dit om de 3/3.5 uur
één maand geleden
Reactie op lindseywee
Ik geef riv 7x 135 (120*4) en dan mag hij drinken wat hij wil soms 135 soms ...
Riv is 3 weken ook!
één maand geleden
Reactie op tpchvr
Maken jullie hem snachts wakker voor een flesje dus ook na 3 a 3.5 uur in j ...
Ik laat die van mij altijd zelf komen😊
één maand geleden
Reactie op tpchvr
Maken jullie hem snachts wakker voor een flesje dus ook na 3 a 3.5 uur in j ...
Wj geven rond 00u laatste fles en zetten wekker 6u maken hem niet wakker alleen hij meld zich vaak rond 3.30/4.00
één maand geleden
Reactie op lindseywee
Riv is 3 weken ook!
Dankjewel voor je reactie! 😊 en hoeveel weegt hij (ongeveer) als ik vragen mag?
Wij gaan vandaag ook 120+4 proberen denk ik!
één maand geleden
Reactie op Clue_lessx
Dankjewel voor je reactie! 😊 en hoeveel weegt hij (ongeveer) als ik vragen ...
Riv woog 2 weken terug 2820.. nu geen idee 😂😝 zal ietjes meer zijn