751 Reacties

één maand geleden

Wij gaan een dezer dagen over naar 150+5. Onze knul drinkt altijd de fles leeg zonder teruggeven (al sinds de geboorte). Zouden jullie in een keer overgaan of gedeeltelijk afgieten? Weet niet hoe goed het is voor de maag, in het begin mochten we maar met 10 ml per dag ophogen natuurlijk.

één maand geleden

Reactie op Minoesch96

Wij gaan een dezer dagen over naar 150+5. Onze knul drinkt altijd de fles l ...
Hoe veel weken is je kleintje nu? Die van mij morgen 4 weken en zit nu op 120+4 en twijfel ook om te verhogen omdat hij altijd de fles leeg drinkt en soms zich dan nog meld na 1 uur.

één maand geleden

Reactie op Kimberley Eijkenboom

Hoe veel weken is je kleintje nu? Die van mij morgen 4 weken en zit nu op 1 ...
Vandaag 6 weken en nu boven de 4 kg vermoed ik. Hij had een fase dat hij hangry bleef ook, nu andere voeding en dat gaat zoveel beter (5 voedingen per dag). Hij komt sinds dit weekend weer wat sneller voor de fles vandaar dat ik wil ophogen.

één maand geleden

Reactie op Minoesch96

Vandaag 6 weken en nu boven de 4 kg vermoed ik. Hij had een fase dat hij ha ...
Naar welke voeding zijn jullie overgestapt? 🙂

één maand geleden

Hoi, Vanaf vandaag moeten besluiten over te stappen op flesvoeding omdat mijn productie achterbleef.. onze kleine man is nu 12 dagen en ga me nu inlezen in flesvoeding. Hebben jullie tips om de overgang van borst- naar flesvoeding soepel te laten verlopen? Vanochtend het tweede flesje aangeboden en na 50 ml kwam er een golf aan melk terug. Drinkt de kleine man dan te snel?

één maand geleden

Reactie op MuppetMom

Hoi, Vanaf vandaag moeten besluiten over te stappen op flesvoeding omdat ...
Hi! Ik heb deze situatie al 2x gehad dus ik kan wel wat vragen beantwoorden. Wil je direct helemaal overstappen of ben je van plan om gecombineerd te voeden zolang je nog productie hebt?

één maand geleden

Naar welke voeding zijn jullie overgestapt? 🙂
Van kruidvat naar nutrilon haha! Geen speciale voeding dus. Vanwege onverzadigd gevoel en veel kramp proberen we nu nutrilon.

één maand geleden

Reactie op Minoesch96

Van kruidvat naar nutrilon haha! Geen speciale voeding dus. Vanwege onverza ...
Hier toevallig afgelopen donderdag ook overgestapt van kruidvat naar nutrilon. Nu veel verzadigder en komt niet meer om de twee uur en zit er ineens drie a vier uur tussen. Mijn oudste had geen probleem met die van kruidvat maar deze hummel wel. Ook mega krampen. Komt gelukkig nu weer wat rust in.

één maand geleden

Reactie op Minoesch96

Van kruidvat naar nutrilon haha! Geen speciale voeding dus. Vanwege onverza ...
Dank voor je reactie! Wij gebruiken al nutrilon haha. Mijn baby komt tussen de 2 a 3 uur met heel af en toe 4 uur ertussen en wil ook steeds meer .. we geven hem nu 120+4. Hij is nu net een maand oud en 3.7 kilo.. ik wil hem ook niet gaan overvoeden. Benieuwd wat cb woensdag ervan zegt.

één maand geleden

Reactie op Clue_lessx

We kregen van kraamzorg + bij intake van CB te horen in ieder geval de eers ...
Al vanaf week 2,5 120ml, gaat zeker niet altijd op, maar voed op verzoek, niet op statistieken.

één maand geleden

Reactie op Clue_lessx

We kregen van kraamzorg + bij intake van CB te horen in ieder geval de eers ...
Onze dochter is nu 4 weken en 2 dagen. Krijgt denk ik al zo’n 1,5 week 120 cc aangeboden en drinkt dit altijd op. Haar gewicht is nu 4,4 kg. Eigenlijk krijgt ze volgens de formule dus “te veel” maar ze doet het veel beter nu dan toen ze 100 cc kreeg.

één maand geleden

Ik zal ook zeker niet teveel vasthouden aan wat je baby maximaal mag hebben volgens de formule. Vanmorgen naar het consultatiebureau geweest en James is 4,4 kilo. Volgens de formule mag hij maximaal 675 cc hebben, maar dat krijgt hij allang niet meer! We zitten al een tijdje op minimaal 840 cc. Ik ga hem geen honger laten lijden😅 gewoon lekker op gevoel doen.

één maand geleden

Thanks voor alle reacties! Wij gaan ook op gevoel af en bieden ons zoontje mooi 120+4 aan vanaf gisteren en dat gaat gewoon op, dus hij heeft het nodig. 😌😌

één maand geleden

Reactie op L1310

Hi! Ik heb deze situatie al 2x gehad dus ik kan wel wat vragen beantwoorden ...
Ik heb besloten helemaal over te stappen naar kunstvoeding, het traject met bijvoeden was voor mij te intensief

één maand geleden

Even een vraag. Ons meisje is 4100 gram en 6 weken oud. Ik geef haar borstvoeding op aanvraag. Maar wij willen graag een fles kunstvoeding voor de nacht geven. Hoeveel zouden jullie geven in het flesje?

één maand geleden

Reactie op Wildwolf

Even een vraag. Ons meisje is 4100 gram en 6 weken oud. Ik geef haar borstv ...
Mijn zoon is ook 6 weken en weegt vrijwel hetzelfde, wij geven 120 per keer. Misschien kun je dit aanbieden en aankijken hoeveel ze ervan drinkt.

één maand geleden

Reactie op Mary-am

Mijn zoon is ook 6 weken en weegt vrijwel hetzelfde, wij geven 120 per keer ...
Bedankt voor je antwoord, ga dit proberen 🙏🏽

één maand geleden

Hoi allemaal, Ten eerste allemaal van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes en dochtertjes! 🩵🩷 Mijn zoontje is vandaag 5 weken oud en krijgt borstvoeding. Ik merk dat hij na sommige voedingen niet genoeg heeft en blijft vragen. Ik overweeg dan ook om een combinatie met kunstvoeding te starten en/of helemaal over te stappen. Zijn er meerdere moeders dit dit hebben gedaan en hoe hebben jullie dit aangepakt?

één maand geleden

Reactie op Wildwolf

Even een vraag. Ons meisje is 4100 gram en 6 weken oud. Ik geef haar borstv ...
Ons meisje is 4,2 kilo en bijna 5 weken oud. Wij geven 120 + 4 schepjes

één maand geleden

Reactie op Liss.x

Difrax idd met maat s
Onze baby dronk ook heel langzaam met difrax maat S. hij viel ook altijd in slaap. Wij zijn toen overgestapt naar dokter Brown fles en die dronk hij wel binnen 15/20 min leeg. Alleen nu krijgt hij wel weer de difrax fles met 123 speen ivm speciale voeding voor koemelk allergie en reflux ..