723 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Maria202405

Mijn eerste kreeg in het ziekenhuis al een klein beetje voeding van een fle ...
Ik wil voor een thuis bevalling gaan haha. Dus alles is wel zelf bij de hand. Maar vraag mij af wanneer je ze uitkookt. Is dat beter van te voren al of als de bevalling begint

2 maanden geleden

Reactie op missteyy

Ik wil voor een thuis bevalling gaan haha. Dus alles is wel zelf bij de han ...
Ik zou dat lekker van tevoren doen. Steriel is steriel.

2 maanden geleden

Ik zou ook van tevoren uitkoken. Wat me eraan doet denken dat we nog flesjes moeten bestellen 馃槼 #pregnancybrain

2 maanden geleden

Ik voel me echt heel dom dat ik dit vraag maar; ik las dat de baby de eerste dag maar 10 ml per keer krijgt en dat dat per dag wordt opgehoogd met 10 ml. Dus na 8 dagen bv 80 ml per keer. Maar als je bv op de verpakkingen kijkt voor de verhouding, dan staat dat per kilo etc en is de eerste week dus nog niet zo relevant. Welke verhouding krijg je dan bij bv 10 ml melk?

2 maanden geleden

Reactie op Maria202405

Mijn eerste kreeg in het ziekenhuis al een klein beetje voeding van een fle ...
Wij moeten zelf een fles meenemen ivm dat ze alle flessen daarna weggooien en dit dus willen beperken ofzo en daarbij wennen zd gelijk aan je eigen fles . Onze voorkeur geeft difrax maar mijn kraamzorg zegt liever Philips omdat ze beter kunnen afmeten wat onzin is want difrax kan je ook kleine hoeveelheden afmeten We zien wel even hoe het loopt ik heb beide opties bij me beide op hoge temperatuur in de vaatwasser geweest En hoe wij het doen net zoals de vorige keer moedermelk voor de nachten in de poedertoren en water opwarmen in de magnetron gaat evensnel als een melk maker of waterkoker

2 maanden geleden

Reactie op Newmommytobe24

Ik voel me echt heel dom dat ik dit vraag maar; ik las dat de baby de eerst ...
Je kunt flesvoeding in basis niet per 10ml ophogen. Dit moet altijd per 30ml met 1 schep, want anders klopt de verhouding niet. Er zijn wel ouders die er daarna voor kiezen een deel af te gieten (weggooien) zodat er ten opzichte van het volume daarvoor maar 10ml meer inzit. Dit is een persoonlijke keuze. Ik heb dat nooit gedaan, vind ik echt verspilling van de flesvoeding.

2 maanden geleden

Reactie op Zwaantjee

Je kunt flesvoeding in basis niet per 10ml ophogen. Dit moet altijd per 30m ...
Zo doen ze het in het zkh wel. En zo moeten wij het ook doen met onze opbouw.

2 maanden geleden

Reactie op ZwangerVanIronWurm

Zo doen ze het in het zkh wel. En zo moeten wij het ook doen met onze opbou ...
Dat zou kunnen. Ik heb nog geen normale kraamtijd meegemaakt. Onze eerst is extreem prematuur en daarin is voeding ook anders, dat gaat letterlijk per 1 a 2 ml omhoog. Toch zal je thuis altijd 30+1 (35ml) moeten maken. Het is dan maar net wat je dan aanbiedt; 10, 15, 20, 25, 30 of 35ml.

2 maanden geleden

Reactie op Zwaantjee

Dat zou kunnen. Ik heb nog geen normale kraamtijd meegemaakt. Onze eerst is ...
Aah ja, wij zes dagen in het zkh vanwege prematuur gedrag. Waaronder niet kunnen drinken van flesjes ivm vermoeidheid. Daar moeten we nu nog mee doorgaan. Hier gaat het met 5ml omhoog.

2 maanden geleden

Aah ja, wij zes dagen in het zkh vanwege prematuur gedrag. Waaronder niet k ...
Snap ik helemaal! Het ziekenhuis heeft vaak wel kant-en-klare voedingsflesjes. Hiermee kun je makkelijker kleine hoeveelheden afmeten zonder de verhouding te verstoren. Met melkpoeder werkt dat niet, want je kan 30ml+1 niet nauwkeurig omrekenen naar 10ml+0.?

2 maanden geleden

Zijn er ook mensen hier die willen flesvoeding combineren met afkolven? Wil graag bv geven maar het gevoel is gewoon niet juist als ik ze aanleg , dit is mn 4de nu en heb enkel bij de eerste 1 week bv gegeven maar kreeg heel veek stress omdat ze niet goed dronk en ik niet kon zien hoeveel. Ik wou nu proberen afkolven en flesvoeding erbij maar heeft iemand hier ervaring mee ? Want wat zeg ik in het zh als ze vragen bv of fles? En is dit verwarrend voor de baby ? Of is dit een probleem voor zn maag?

2 maanden geleden

Reactie op Zwaantjee

Snap ik helemaal! Het ziekenhuis heeft vaak wel kant-en-klare voedingsflesj ...
Nee, kan ook niet. En 30 ml in het zkh is minder dan 30 ml thuis maken. In t zkh maakte ze voor de hele dag klaar in flesjes. Netjes 30ml. Maar ja als je thuis 30 ml maakt is het meer.

2 maanden geleden

Nee, kan ook niet. En 30 ml in het zkh is minder dan 30 ml thuis maken. In ...
Ja, dat werkt thuis net even anders. En logisch ook want het ziekenhuis heeft meer babymonden tegelijkertijd te voeden, dus wordt er in grotere hoeveelheden voeding klaargemaakt. Gelukkig staat op elk pak/blik melkpoeder exact wat het totaalvolume wordt zodra je water en melk samenvoegt.

2 maanden geleden

Hoi! Hebben jullie nog andere tips om stewing tegen te houden? Bvb: warme douche vermijden, salie thee drinken. Zijn er nog meer tips?

2 maanden geleden

Zo doen ze het in het zkh wel. En zo moeten wij het ook doen met onze opbou ...
Hier ook gedaan afgieten ja is verspilling maar het blijven aanbieden van voeding met kans dat ze overdrinken is ook niet goed.

2 maanden geleden

Hier ook gedaan afgieten ja is verspilling maar het blijven aanbieden van v ...
Heb het een keer gedaan. De drie voedingen erna dronk hij amper.

2 maanden geleden

Reactie op cucus

Hoi! Hebben jullie nog andere tips om stewing tegen te houden? Bvb: warme ...
Hier werkte gekoelde witte koolbladeren die dan wel gekneusd zijn van tevoren. Ik hoor ook vaak zakjes appelstroop uitvde vriezer Een strakke bh en die aanlaten zoveel mogelijk werkt ook super goed ik had een sport bh gepakt die super strak zat

2 maanden geleden

Heb het een keer gedaan. De drie voedingen erna dronk hij amper.
Ja dan ga je dat weer krijgen wil je natuurlijk vermijden

2 maanden geleden

Reactie op cucus

Ik heb vorige keer dostinex gehad van de verloskundige en deze keer weer! Dat remt de aanmaak en stuwing 馃槈 niet iedere verloskundige is happig om het voor te schrijven want je kan er een beetje neerslachtig/depri van worden als je er gevoelig bent. Maar ik deed het vorige keer er erg goed op en totaal geen stuwing of lekken gehad 馃槈

2 maanden geleden

Reactie op cucus

Ik heb heel weinig (bijna geen) last gehad. Ik heb preventief gekoeld, sport Bh gedragen en vers citroen sap gedronken.