757 Reacties

één maand geleden

Ben net een beetje aan t verwerken dan BV verder waarschijnlijk niets meer gaat worden... Verhaal; 2e kind die ik probeer met BV. 1e bleek tongriempje en lipbandje te kort/strak te hebben. Eerst overproductie na 6 a 8 weken ineens droog-niks meer. Ook koemelkallergie dus mijn voeding (ik gebruikte wel melk) Ging ook niet meer goed. Dus nu wilde ik het anders aanpakken. Ivm erfelijkheid en veel kma in gezin. Zelf gestopt met melk. (Want diagnosticeren en hele ziekenhuis gedoe is echt een mega drama). Bij bevalling gevraagd om tongriem te checken. Was een twijfel geval. Na 1,5 doorverwijzing gevraagd voor klieven. Gekregen, zkh wilde niet klieven. Na weer een nacht klooien (super lange voedingen, snel in slaap snel weer wakker en honger). Lactatiekundige ingeschakeld. Duurde even. Die gaf me wat tips and trics. Maar zei dat klieven zeker wel nodig was voor beter resultaat. Paar dage later naar een tandarts (ze was toen 4 weken oud). Nu een week later gebruikt de haar tong nog niet zoals t moet. En is m'n BV sinds 2 dagen hard terug gelopen. Bijna niks meer. Ik hen gister en vandaag echt een potje zitten huilen. Ik vond t zo makkelijk. Geen gedoe zelf voeden, zelf geen koemelk en geen flesjes bende... Nu moet ik toch. Ik vrees echt voor koemelkallergie want 1x wat gehad en ze was aan de schijt en huilde veel meer dan normaal. Dus over 2-3 maand zitten we weer 2 dagen in t ziekenhuis voor een provocatie test. En t duurt allemaal lang voordat je uiteindelijk je recept voor koemelk vrije flesvoeding hebt. (Heb nu via MP ingekocht). Kneiterhard balen dus. Maar ja 2 uur voeden, 1 uur rust en dat als schema is geen doen in een groter gezin en houd ik ook niet vol...

één maand geleden

Reactie op Lisaa1994

Hoi allemaal, Een radeloze nieuwbakken mama hier, Ons kindje is bijna 4 dag ...
Hier zijn we gestart met sab simplex 4 dagen na de geboorte. Iedere fles 10 druppels op advies van verloskundige en kraamhulp. Na 1 dag merkte we al verschil in krampjes en beter poepen. Nu zijn we aan het proberen om het iets af te bouwen omdat het goed gaat.

één maand geleden

Hoe maken jullie de difrax flessen schoon? Ik heb het idee dat de fles soms 'verstopt' zit en er daardoor niks uitkomt of m'n zoontje onnodig veel moeite moet doen. Kan ik ergens rekening mee houden om dit te voorkomen? We hebben hiervoor een dokter Brown fles aangeboden maar deze pakte hij niet goed dus ik wil wel graag bij difrax blijven omdat dit verder goed gaat :)

één maand geleden

Reactie op iviw

Hoe maken jullie de difrax flessen schoon? Ik heb het idee dat de fles soms ...
Bij het schoonmaken van de speen duw ik altijd mijn vinger ff er in zodat het gaatje doorgespoten wordt

één maand geleden

Reactie op iviw

Alle onderdelen los halen en in een pannetje laten koken, dit doe ik 1x in de week en voor de rest gewoon met water onder de kraan schoonmaken (rubbertje ook goed schoonmaken) en dat doe ik uiteraard na elke drinksessie.

één maand geleden

Reactie op iviw

Sws dop niet strak dicht draaien bij het drinken. Hoe losser hoe meer eruit komt. 1x in de week uitkoken. En 1x perdag met wasmiddel van difrax zelf. Na elke drink beurt met koud en warm water!

één maand geleden

Reactie op iviw

Met de flessen borstel en warm water en 1 x per dag met wat dreft en dan goed afspoelen. Als je de achterkant iets meer losdraait dan hoeven ze iets minder moeite te doen en dat helpt hier ook

één maand geleden

Hoi mama’s, Ons zoontje is morgen 6 weken, met 4 weken kreeg hij ‘s avonds de laatste fles 120/4 (we merkten dat hij minder verzadigd was) met 5 weken ook ‘s morgens de eerste fles 120/4. Sinds afgelopen woensdag alle flessen 120/4. Hij krijgt 6 voedingen per dag, de eerste 3 dagen ging dit erg goed. Nu sinds gister: de eerste 70cc gaat goed laten we hem boeren, daarna gaat hij steeds langzamer drinken als we de fles weghalen begint hij te huilen en hapt gretig als we hem weer aan bieden neemt dan een paar flinke slokken en stopt weer, ook geeft hij steeds terug bij het laten van boertjes dit heeft hij ook nooit gedaan. Wij gebruiken dr brown met difrax S speen en sinds vanmiddag dr brown speen 1, bij beide spenen blijft hij langzamer drinken en mondjes terug geven bij boeren. Herkend iemand dit?

één maand geleden

Een vraagje, ons meisje is vandaag 8 dagen oud, in de kraamweek werd de voeding elke dag met 10cc verhoogd. Wanneer stop je daarmee? Ze drinkt nu flessen van 90+3 elke 3a4 uur.

één maand geleden

Reactie op Femkethon

Hoi mama’s, Ons zoontje is morgen 6 weken, met 4 weken kreeg hij ‘s avond ...
Jaa onze meid ook sinds een weekje 120/4 en is 5 weken oud. Weegt nu denk ik 4.6 kg. Laatste dagen ook meer onrust en spuugt ook vaker

één maand geleden

Reactie op Imke97

Een vraagje, ons meisje is vandaag 8 dagen oud, in de kraamweek werd de voe ...
Wij hebben dit op gevoel gedaan. Je merkt zelf wel wanneer je baby hier minder verzadigd van raakt, dan kun je ophogen.

één maand geleden

Reactie op Imke97

Een vraagje, ons meisje is vandaag 8 dagen oud, in de kraamweek werd de voe ...
Wij kregen toen hij 2 weken oud was cb bij ons thuis en toen overlegd dat hij wel meer kon drinken dan 90 cc... Moet zeggen onze baby was te vroeg geboren en maar 2885 gram.. zit nu pas op 110 cc per fles... 5 weekjes oud nu

één maand geleden

Wat voor tijdschema houden jullie ongeveer aan? Of doe je het volledig op verzoek? Onze dochter drinkt nu 6 flessen van 135ml (120 + 4 schepjes). De tijden verschuiven steeds wat, omdat we haar vaak niet wakker willen maken als ze overdag eindelijk een keer slaapt (ze huilt vrij veel vanwege kramp). Dat wordt nu toch onhandig, omdat mijn vriend weer moet gaan werken en onze zoon van 4 naar school en bso gaat. Ik zit te denken aan een schema van 6u, 10u, 14u, 18u, 22u, en nachtfles wanneer ze zelf komt. Alleen 18u is mss onhandig met ophalen van de bso/koken/avondeten/zoon naar bed.

één maand geleden

Reactie op LMvtE

Wat voor tijdschema houden jullie ongeveer aan? Of doe je het volledig op v ...
Hi! Hier precies dezelfde hoeveelheid voor onze dochter. Wij proberen in ideaal ongeveer dit: 6:00 10:00 13:30 17:00 20:00 23:00 Nachten kan ze best goed al langere tijd zonder voeding, vooral de avonden dat ze zich sneller meld. Het verschilt natuurlijk wel per keer want soms zit er 7/8 uur tussen in de nacht en soms “maar” 5.

één maand geleden

Reactie op LMvtE

Wij doen het volledig op verzoek wat in de praktijk neerkomt op ongeveer elke 3-4 uur. Hij is 5 weken en drinkt meestal ongeveer 90ml. Meer wil hij maar heel zelden.

één maand geleden

Reactie op LMvtE

Ik voed volledig op verzoek. Dus ritme is elke dag anders. Nu twee keer op mijn verzoek gevoed 😅 Ivm met afspraak dus iets eerder de fles gegeven. Het is hier meestal vier uur tussen de fles en op avond soms vijf uur wat dan weer verandering in ritme geeft. Weet bij mijn vorige zoontje (nu 1,9 jr) dat het vaste ritme vanzelf komt.

één maand geleden

Reactie op LMvtE

Ik zou afstemmen met je partner wie de fles dan doet van 18.00 en dat de ander zorg van jullie vier-jarige opzich neemt en kookt. Of misschien heb je in de middag al tijd om alvast te koken zodat het alleen opgewarmd hoeft te worden? Ik eet geregeld aan tafel met de kleine op de arm voor de fles. Fles in de ene hand en vork in de andere om zelf te eten 😂 en mijn man zorgt voor de dreumes.

één maand geleden

Reactie op Femkethon

Hoi mama’s, Ons zoontje is morgen 6 weken, met 4 weken kreeg hij ‘s avond ...
Ja, hier precies hetzelfde! Ook dezelfde combi van fles en speen en komen ineens niet meer verder dan 70. Wij denken aan krampjes, want veel scheetjes en als hij heeft gepoept spuugt hij niet bij boeren.

één maand geleden

Reactie op RM89

Ik zou afstemmen met je partner wie de fles dan doet van 18.00 en dat de an ...
Mag ik je vragen hoe je dat praktisch doet met fles geven en een hand vrijhouden voor je vork? Leg je de baby dan ergens neer? Of hou je de fles vast met dezelfde hand als waarmee je hem/haar vasthoudt?

één maand geleden

Ons meisje slaapt soms de nacht (langer) door, waardoor ze dus haar nacht fles mist. 's ochtends beginnen we dan direct met de ochtendfles. Ze mist op zulke dagen dus wel een fles op een dag, dus in totaal gezien drinkt ze dan minder op zo'n dag. Meer dames die hier tegen aan lopen? Ik twijfel zelf of ik haar met de laatste fles (23.00 - 00.00) misschien wat meer moet gaan geven, ter compensatie en dat ze dan wat vaker een nacht wat langer door kan 😊