757 Reacties
één maand geleden
Reactie op Mary-am
Hebben er meer kindjes enorme last van reflux? Mijn zoontje is er ook echt ...
Jup! Sinds een paar dagen spuugt hij veel meer, veel krampjes, jammeren etcetera.. vandaag heb ik een fles van dr brown gehaald, hopelijk gaat dat helpen 🤞Baby is bijna 6 weken.
één maand geleden
Reactie op Mary-am
Mijn kindje helaas ook. En daarbij ook nog koemelk allergie. Heel veel moeten switchen tussen voedingen en verdikkingen. Elke keer weer andere flessen en spenen echt om niet goed van te worden. Als je kindje last heeft van reflux kun je misschien de melk wat dikker maken. Hier maakt dat wel echt veel verschil. Als ik het niet dikker maak dan kan ik hem uren na de voeding niet neerleggen want dan komt het er nog steeds uit. Ook verslikt hij zich de hele tijd en moet hij het continu wegslikken omdat het steeds omhoog komt..
één maand geleden
Reactie op Mary-am
Mijn 1e zoontje had daar ook enorm veel last van. Toen zijn we overgestapt van flesvoeding naar de groene Hero nutrasense met johannespitmeel en alles was verholpen.
één maand geleden
Reactie op Mary-am
Ja hier wederom een reflux baby. Wij fokken de voeding in met johannesbroodpitmeel. Dit zorgt ervoor dat de voeding voor een groot gedeelte blijft zitten.
Verder nog tips zijn:
Bedje aan een kant hoger zetten
Goed laten boeren
Las halverwege de voeding ook een boer moment in
Laat ze na het drinken niet te snel boeren maar wacht daar enkele minuten mee
Over je schouder leggen om te boeren betekent vaak meer spugen.
Na de voeding kwartiertje
omhoog houden
Tijden de fles goed rechtop houden, je kunt je kindje ook op de zij voeden
Zorgen dat je tijdens het geven van de fles , de fles niet te schuin houd. Zorg alleen dat de flesspeen gevuld is
Noe de fles laat ik hem vaak nog even op het speentje sabbelen, dit zorgt ervoor dat de voeding beter zakt
En koop genoeg grote sjaaltjes, het liefst met plastic achterkant , dat scheelt veer de nodige outfit wissels😉
één maand geleden
Reactie op Lauravdb84
Wij hebben onze easy baby milkmaker inmiddels ingesteld en zijn heel benieu ...
Een vraag: Als ik na het eiken een fles wil maken (drinkt nu 160ml) dan stel ik in op 160 en komt er 180 uit. Heb jij toevallig enig idee hoe dit kan en of heb jij dit ook?
één maand geleden
Reactie op LisaVersteegt
Een vraag: Als ik na het eiken een fles wil maken (drinkt nu 160ml) dan ste ...
Dat klopt! Je stelt het aantal ml water in en dan wordt het meer met de voeding erbij.
één maand geleden
Reactie op Lauravdb84
Dat klopt! Je stelt het aantal ml water in en dan wordt het meer met de voe ...
Ook als ik alleen water indruk met 150 wordt het 160. Dus zonder de voeding. Klopt dit dan ook?
één maand geleden
Reactie op LisaVersteegt
Ook als ik alleen water indruk met 150 wordt het 160. Dus zonder de voeding ...
Hmm nee dat klopt dan niet. Als ik dat doe krijg ik echt 150ml water. Heb je het water ook geijkt? Ik kwam er zelf met de handleiding niet uit, maar vind de filmpjes op het YouTube kanaal van easybaby wel handig. Moet je even goed kijken dat je de filmpjes van het goede model kiest
één maand geleden
Onze baby had laatst veel meer last van spugen en darmkrampjes. Naar Dr Browns anti colic overgestapt, jeetje wat een verschil 👍👍
één maand geleden
Hoi allemaal, ons zoontje is nu 18 dagen oud en ik geef tot nu toe borstvoeding. Ik merk echter dat het veel van mijn lichaam vraagt en mijn herstel nog steeds in de weg zit. Weet natuurlijk nooit 100 procent zeker of het hierdoor komt maar hen het gevoel dat het me op eet. Ik zit er dus over na te denken om flesvoeding te geven. Zijn er meer mensen die na 3 weken zijn gestopt? Hoe ga je daarmee om met de overige voedingen (hoe weet je dat tijdens het afbouwen je bijv nog genoeg moedermelk hebt?). En meer mensen gestopt vanwege deze reden?
één maand geleden
Reactie op from1997
Jaa onze meid ook sinds een weekje 120/4 en is 5 weken oud. Weegt nu denk i ...
Na en paar dagen ben ik er denk ik eindelijk achter waar de onrust het het spugen vandaag komt. Wij deden sab Simplex door de fles, nu de dosering verlaagd, hij drinkt weer rustig en de flessen gaan weer zo goed als leeg.
één maand geleden
Hoi Allen,
Wij lopen enorm aan te klooien met onze hoeveelheden flesvoeding. Wij geven afwisselend flesvoeding/afgekolfde voeding en ik heb kortdurend een lactatiekundige in de arm gehad om mijn zoon aan de borst te krijgen maar dat was geen succes.
We gaven tot deze week flessen van 120-150ml waarvan hij zelf bepaald hoeveel hij opdrinkt. Echter was er vaak onrust, steeds vaker teruggeven en enorme spuitluiers. De lactatiekundige heeft hierop aangegeven dat we hem overvoeden. Door de krampjes heeft hij een enorme zuigbehoefte welke wij hebben verward met honger signalen. Hierdoor zijn we meer/grotere flessen gaan geven > meer krampjes > verkeerd signalen gelezen en zo het cirkeltje helaas ingegaan.
Ons zoontje is 4 weken oud en weegt net geen 5kg, ziet er op een wat bolle toet en baby spekjes gezond uit (cb heeft gezegd dat het gewoon goed gaat, maar niet zo een hoge pet op van de arts aldaar).
De lactatiekundige gaf aan dat onze zoon moet wennen aan minder eten, dat hij honger ervaart omdat hij aan een bepaalde hoeveelheid eten gewend is maar niet omdat hij het nodig heeft.
We hebben ondertussen amper braken, geen spuitluiers en een rustiger mannetje terug bij het geven van 90+3 schepjes. Echter hebben we soms toch het idee dat hij honger heeft en meer voeding kan gebruiken maar zijn we erg onzeker in het aflezen van de signalen/ ophogen van de voeding.
Na deze lange intro is mijn vraag: hoeveel voeding geven jullie je kindje van 4 weken oud, en hoe vaak en hoeveel weegt hij.
één maand geleden
Reactie op miesmies96
Hoi Allen,
Wij lopen enorm aan te klooien met onze hoeveelheden flesvoeding ...
Oef, ingewikkeld he? Onze zoon van 5 weken en ruim 5 kilo krijgt meestal 90+3 en soms 120+4. Hij drinkt z'n flessen soms wel en soms niet leeg. Hij krijgt daarnaast nog een beetje borstvoeding.
Misschien kun je 2x per dag 120+4 proberen en kijken of dat goed gaat?