748 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe bij iedereen de nachten verlopen. Wij geven onze zoon van 11 dagen overdag 70 cc, en de een na laatste fles tm de nachtflessen 90 cc. We voeden hem op verzoek, tussen de 3 en 4 uur. Hij krijgt om 22.45 de laatste fles en meldt zich dan zelf om 03.00 en 07.00.

2 maanden geleden

Reactie op saskia98

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe bij iedereen de nachten verlopen. W ...
Het gaat bij ons ongeveer hetzelfde. Onze dochter is nu 17 dagen oud. We bieden haar iedere keer flessen van 90 aan. S nachts drinkt ze meestal 50 of 60 op, en ze meldt zich ergens tussen 2 en 4. Overdag houden we wat meer een schema aan, als ze zich niet zelf meldt maken we haar wakker als ze meer dan een half uur uitloopt. Haar wakker houden tijdens de fles is soms wel lastig.

2 maanden geleden

Reactie op saskia98

Onze zoon is precies twee weken oud. Hij krijgt flessen van 60+2 aangeboden en drinkt tussen de 55 en 65ml per voeding dag en nacht. Ik voed hem op verzoek en hij meldt zich overdag gemiddeld elke drie uur (soms 2.5 of 3.5u). In de nacht laat hij er vaak langer tussen (vannacht 21u, 01u, 06u). Eerder wakker maken heeft weinig zin, dan drinkt hij hooguit 30ml. Hij groeit goed en is tevreden.

2 maanden geleden

Reactie op saskia98

We beginnen de dag tussen 7 en 8 en krijgt dan om de 3 uur 90 +3 scheppen. Rond 22:00 uur gaan we zelf slapen en gister voor het eerst de fles van 22:00 en 01:00 120+4 scheppen en dan 100ml aanbieden (alles op) in de hoop dat hij dan wat langer er tussen liet maar helaas…tussen 4 en 5 dan weer een fles en dan tussen 7 en 8 weer. We hebben een “grote” baby dus we mogen met de voeding spelen, hij is vandaag precies 2 weken en vrijdag afspraak CB. Onze dochter sliep overigens al door nadat ze op geboortegewicht zat, van 23:00 tot 07:00…

2 maanden geleden

Ons zoontje is nu 16 dagen en enorm hongerig. Soms na een fles van 90+3 scheppen is hij echt niet content. We wisselen dus een beetje af tussen flessen van 90+3 en de laatste 2 van de dag en de nachtvoedingen bieden we 120+4 aan. Soms zit er 3 uur tussen een voeding, soms 4 uur. Het CB gaf aan op dag 10 dat dit geen enkel probleem is, kijk naar wat je kindje nodig heeft. We zijn dus eigenlijk echt nog aan het zoeken wat hij nodig heeft en het wordt nog niet echt duidelijker. Vandaag overdag na de fles van 90 gaf hij een groot deel terug. Dit hebben we de afgelopen dagen niet gezien van hem terwijl de hoeveelheden eigenlijk niet veranderd zijn. Ons zoontje was 4010 met de geboorte.

2 maanden geleden

Reactie op RM89

Bij mijn zoontje kort gebruikt. Wij hadden slechte ervaring. Het ijken lukt ...
Welke waterkoker hebben jullie gekocht als ik vragen mag? 🙂

2 maanden geleden

Reactie op floweries

Ons zoontje is nu 16 dagen en enorm hongerig. Soms na een fles van 90+3 sch ...
Zou het nog kunnen liggen aan het soort speen dat je gebruikt? Wij merkten met onze zoon en dochter dat het drinken met sommige spenen zo hard ging, dat ze snel uitgedronken waren maar de voeding ook niet lekker viel. Met een andere speen drinken ze rustiger (eerste week ging dr brown prematuur goed, en nu dr brown nr 1). Hoe lang doet hij over de fles?

2 maanden geleden

Reactie op baby1994

Wij zitten op dag 4 van de flesvoeding. Iemand tips tegen de enorme stuwing ...
Saliethee werkte bij mij, maar zal combinatie geweest zijn met timing... na 3 dagen veel pijn mee begonnen, en toen werd het vrij snel minder.. 1 of 2x per dag en kopje! Sterkte! 😘

2 maanden geleden

Reactie op LMvtE

Zou het nog kunnen liggen aan het soort speen dat je gebruikt? Wij merkten ...
We hebben de eerste week ook met de prematuurspeen gevoed en nu al ruim een week met nr 1. Dat ging dus eigenlijk prima maar sinds gisteren geeft hij dus ineens heel veel terug. Hij doet er 15 minuten over verdeeld over een half uur/3 kwartier want we proberen hem tussendoor te laten boeren. Lukt niet altijd. Maar ik denk eigenlijk dat hij nu genoeg heeft aan flesjes van 90 ipv 120 zoals dus de afgelopen week. Of zou dat heel gek zijn?

2 maanden geleden

Reactie op floweries

Ons zoontje is nu 16 dagen en enorm hongerig. Soms na een fles van 90+3 sch ...
Wij zitten in dezelfde situatie. Ons zoontje is 3,5 week maar heel erg hongerig. Er zit maximaal 4 uur tussen een voeding maar vaker 3 uur en hij krijgt echt veel voeding op een dag. Het CB gebeld maar die geven geen duidelijkheid: “niet meer geven maar wel op verzoek, kijk het even aan tot je afspraak volgende week en probeer anders jbpm”….

2 maanden geleden

Reactie op floweries

We hebben de eerste week ook met de prematuurspeen gevoed en nu al ruim een ...
Dan drinkt hij niet heel idioot snel, lijkt me de goede speen dan. Goede vraag of dat gek is, als hij nu minder per keer wil dan vorige week. Ik bel altijd maar gewoon even naar het consultatiebureau bij dit soort dingen, als ik het niet goed weet of het kwaad kan. Ze worden er daar immers voor betaald, denk ik dan maar 😉

2 maanden geleden

zijn er ook kindjes waarvan elke dag 10 cc ophogen niet lukt? Hier niet zo’n gulzige drinker. Moet nu naar 60 maar drinkt veelal 40. Soms een keer 60 maar vind het nog erg lastig. ze is met 40 wkn geboren.

2 maanden geleden

Reactie op Vlinder94

zijn er ook kindjes waarvan elke dag 10 cc ophogen niet lukt? Hier niet zo’ ...
Zeker, bij onze eerste duurde het lang voordat hij grotere flessen dan 40 of 50 ging drinken. Toch groeide hij prima op z'n eigen tempo. Later ging het ineens met grotere sprongen. We boden hem toch maar gewoon de grotere flessen aan, en dan maar zien hoeveel hij ervan opdronk. Beetje spelen met een grotere of kleinere speen kon nog wel eens helpen, soms kostte het hem teveel moeite en werd hij halverwege de fles te moe

2 maanden geleden

Reactie op Vlinder94

zijn er ook kindjes waarvan elke dag 10 cc ophogen niet lukt? Hier niet zo’ ...
Bij ons ook lastig! Wij hadden rond de 100 moeten zitten. Hij drinkt nu tussen de 50 en 90. Verschilt per sessie.. We mogen dan wel weer in de nacht er 4 uur tussen laten zitten, alleen meneer meldt zich netjes al na 3 uur 🤭

2 maanden geleden

Welke fles gebruiken jullie? Wij zijn begonnen met Hegen flessen maat 0 maar hij heeft dan zijn fles binnen 1 min op wat resulteert in veel krampen.. nu hebben we Philips avent geprobeerd maat 2 maar daar krijgt ie amper wat uit en drinkt ie maar 20 ml ipv 40. Mijn zoon is 3 dagen oud btw.. iemand tips ?

2 maanden geleden

Reactie op LMvtE

Zeker, bij onze eerste duurde het lang voordat hij grotere flessen dan 40 o ...
fijn te horen! ik ga vandaag weer wegen met haar. Ze lag ook een dag in het ziekenhuis vanwege hoog bilirubine gehalte door wij botsen qua bloedgroepen. Fijn dat het bij jullie dus vanzelf weer werd opgepakt🤗

2 maanden geleden

Bij ons ook lastig! Wij hadden rond de 100 moeten zitten. Hij drinkt nu tus ...
bedankt voor je reactie! ze laten ons niets vertellen he😂 bepalen zelf wat ze willen en wannee.

2 maanden geleden

Welke fles gebruiken jullie? Wij zijn begonnen met Hegen flessen maat 0 maa ...
Wij gebruiken de 3 drink speen van Philips Avent. Dat gaat beter. En nog een tip, er zit een gaatje in de speen, deze moet je boven houden en zorgen dat de melk net daaronder zit.

2 maanden geleden

Ik gebruik de dr brown flesjes , met dunne hals . Mijn zoon is nu 5 dagen oud en in begin had ik ook dir avent , kreeg hij niets uit , toen geprobeerd met tommee tippee , zelfde resultaat. Heb nu een fles met dunnr hals van dr brown en daar drinkt hij echt heel goed van , hij drinkt ook telkens alles leeg . Soms moet ik hem wel wakker maken tussen door maar hij heeft erna geen last van krampjes ofzo. Wat bij de eerste flesjes wel was.. dit is mijn ervaring natuurlijk maar misschien ben je er wat mee 😘

2 maanden geleden

Wij gebruiken dr Brown, bij 2 kindjes nu goede ervaringen mee. Maar 20ml op dag 3 vind ik niet per se gek hoor. Deed mijn zoon ook, die was gewoon lekker sloom 😄 kwam later helemaal goed