748 Reacties
2 maanden geleden
Welke fles gebruiken jullie? Wij zijn begonnen met Hegen flessen maat 0 maa ...
Hier ook een snelle drinker, wij gebruiken de dr brown fles met prematuur speen.
2 maanden geleden
Reactie op Zwaantjee
Dr Brown smalle hals met prematuurspeen werkt hier het beste. Hij is ruim t ...
Ik ben nu ook de dr Brown prematuur gaan gebruiken, gaat inderdaad veeel beter! Bedankt
Voor al jullie tips 🤍
2 maanden geleden
Reactie op Suznn
Hoihoi. Wat is bij jullie de reden geweest dat je bent begonnen met flesvoe ...
Bij mij omdat het een hel was bij m’n vorige 2 kindjes. Ik ga door tot het bittere eind en loop mezelf voorbij. Dus nu op voorhand besloten deze baby flesvoeding te geven. Al vind ik het nog steeds soms jammer..
2 maanden geleden
Reactie op Suznn
Het past niet bij mij, zie er het mooie niet van in en krijg al kriebels bij de gedachte dat er een baby aan mijn borst hangt. Ik voel daarom ook niet de behoefte om het te proberen.
2 maanden geleden
Reactie op Suznn
Ik ben een betere moeder als ik mijn medicatie kan slikken. Met mijn medicatie mag je geen borstvoeding geven. Na heel lang nadenken en met heel veel verdriet heb ik toch voor flesvoeding gekozen.
2 maanden geleden
Reactie op Suznn
Ik heb het 2 dagen geprobeerd, maar ervaarde enorm veel onrust en stress omdat het aanhappen niet lukte en mijn baby niks binnenkreeg. Keek enorm op tegen elke voeding en mijn lijf zat vol met spanning. Ik moest tepelhoedjes gebruiken, maar baby sloeg deze er uit frustratie ook elke keer af. Uiteindelijk één keer gelukt om wel aan te happen, ook zonder hoedje, en dat deed zo veel zeer. In overleg met de kraamhulp besloten dat we flesvoeding gaan geven en ik ervaar al veel meer rust.
2 maanden geleden
Even een vraagje: onze dochter van 2 weken (geboren met 40 weken) drinkt best veel. Ze weegt verwacht ik nu rond de 3,3/3,4 kilo, maar drinkt soms 560/570 ml per dag. Vind ik best veel voor zo’n kleintje. Overdag laten we er ong 3/3,5 uur tussen, bieden we ong 100 ml aan. Gisteravond en vannacht 120, en ze liet er ong 4,5 uur tussen.
Ze ervaart ook wel wat krampjes, maar door de pro biotica gaat het beter gelukkig. We geven haar AH Bio.
Ik twijfel of deze voeding haar dan wel genoeg vult. Meer mensen ervaringen mee?
2 maanden geleden
Reactie op RenaZ
Even een vraagje: onze dochter van 2 weken (geboren met 40 weken) drinkt be ...
Volgens de berekening die ze in het zkh deden drinkt ze niet te veel. Daar berekenen ze 170ml per kg. Zo hebben ze rond de twee weken berekend hoeveel onze zoon zou moeten drinken.
2 maanden geleden
Reactie op Suznn
Bij mijn eerste lukte het niet. Moeite met aanhappen (te strak tongriempje en lipbandje dus eerste dagen met spuitje moeten voeden tot het was geknipt) + tepelhoedje, handdoeken nodig om borsten te liften. Veel verdriet en stresss wat weer zorgde voor lagere productie en we al moesten bijvoeden met kv. Toen na paar weken gestopt.
Bij nummer twee (nu twee weekjes oud) ging aanhappen op en af maar weer struggles. En toen kwam er om de hoek toch soort nog van onverwerkt verdriet naar boven van alles met voeden van nr 1.
Dus na paar dagen gestopt en over gegaan op fles.
2 maanden geleden
Reactie op Suznn
Ik heb het zelfde als zwaantje. Ik vind het “mooi” bij een ander, maar het idee dat ik al dat polonaise aan mijn eigen lijf zou hebben… nee bedankt 🤣 en ik vind het fijner om echt te kunnen zien dit gaat er in kwa hoeveelheid voeding enz 😉
2 maanden geleden
Reactie op RM89
Bij mijn eerste lukte het niet. Moeite met aanhappen (te strak tongriempje ...
Ah ja dat is begrijpelijk!
Ik gebruik sws een tepelhoedje idd dat is iets beter te doen.. maar productie is ook heel laag. Nu een plan van aanpak tm zaterdag om het te proberen. Maar vandaag is het echt bagger. Wilde toch even van anderen lezen waarom ze ervoor kiezen en wat uiteindelijk de doorslag dan geeft. Want ik vind het ook erg lastig allemaal.
2 maanden geleden
Reactie op Clue_lessx
Ik heb het 2 dagen geprobeerd, maar ervaarde enorm veel onrust en stress om ...
Ah wat lastig en frustrerend. Ik gebruik ook een tepelhoedje en de baby slaat die er soms af maar over het algemeen laat ze hem wel zitten. Bijvoeding moesten we bij dag 1 of 2 in het ziekenhuis helaas al.. ik merk dat ik er ook spanning van krijg en daardoor is mijn kolfproductie ook zo bagger..
2 maanden geleden
Reactie op Zwaantjee
Het past niet bij mij, zie er het mooie niet van in en krijg al kriebels bi ...
Dit is ook de reden waarom ik kies voor flesvoeding. Bij de eerste was dit ook de reden, en merk toch wel vaak dat ik het gevoel kreeg mezelf te moeten verdedigen omdat deze reden niet echt geaccepteerd lijkt. Of iig mensen hebben dan snel mening klaar.
2 maanden geleden
Reactie op Suznn
Borstvoeding is niet iets wat bij mij past. Ik vind het iets heel moois en heb veel respect voor mensen die dat wel doen. Maar ik zie het gewoon niet zo zitten om een baby aan m’n borst te hebben hangen.
Verder heb ik een pittige bevalling achter de rug die is geëindigd in een spoedkeizersnede. Ik denk dat als ik wél voor borstvoeding had gekozen, ik het niet eens vol heb kunnen houden omdat ik ontzettend veel pijn heb gehad en nu nog in de lappenmand lig.
2 maanden geleden
Wat is jullie drinkschema ?
Mijn baby is nu 6 dagen oud en volgens de vk zou hij 90-100 ml per keer moeten drinken maar dat is echt veel , hij drinkt nu nauwelijks 60-70ml per keer om de 3 uur..
Is dit normaal?
😇
2 maanden geleden
Reactie op Sterretjex
Wat is jullie drinkschema ?
Mijn baby is nu 6 dagen oud en volgens de vk z ...
Wow dat klinkt wel veel. Wat is het gewicht van je baby?
Die van mij is 15 dagen oud, 3200 gram en krijgt om de 3 uur 70cc. Vanaf de een na laatste fles t/m de nachtflessen krijgt hij 90 cc.