748 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Cosiness
Voeden jullie dan op verzoek of houden jullie (overdag) wel rekening met 3 ...
Wij houden 3 uur aan overdag en s nachts wanneer hij komt. Maar dat is ook om de drie uur.
We zijn net bij het CB geweest en hij mag grotere flessen, kijken of hij dan wel naar 7 voedingen gaat. Hij zit nu nog op 8.
2 maanden geleden
Reactie op ZwangerVanIronWurm
Wij houden 3 uur aan overdag en s nachts wanneer hij komt. Maar dat is ook ...
Ah ja precies, dat is ook hoe wij het willen gaan doen. Wij gaan nu van 7 naar 6 flesjes proberen. Ben benieuwd of dat gaat lukken en of we toch niet alsnog op 7 flesjes uit gaan komen...
Tussen gisteravond (19.30) laatste fles en de nachtvoeding (1.30) zaten 6 uurtjes, toen heb ik haar gewekt. Maar consultatiebureau zei dat ze ook door mocht slapen. Dus heb goede hoop dat ze 's nachts nog maar voor 1 flesje komt i.p.v 2. We zullen het zien
2 maanden geleden
Reactie op Cosiness
Ah ja precies, dat is ook hoe wij het willen gaan doen. Wij gaan nu van 7 n ...
Wat een luxe! Ik duim voor je dat het nu lukt!
2 maanden geleden
Reactie op Zwaantjee
Hier gaan er ook vrij weinig signalen vooraf aan het huilen. Hij wordt wakk ...
Als we die flessen warm konden toveren zouden we het doen natuurlijk..
Had niet anders verwacht, maar toch fijn om te lezen dat anderen dit ook meemaken. Over een poosje kunnen we ze duidelijk maken dat we ze echt wel hebben gehoord/gezien, maar dat het soms even duurt 🙏
2 maanden geleden
Reactie op L103
Hoe houdt iedereen de tijden en hoeveelheid van voeding/ temperatuur bij va ...
Via de app babytracker, die kun je samen gebruiken met partner. Is top!
2 maanden geleden
Hallo Allen,
Ik ben 16 september bevallen van onze lieve zoon Daan en heb besloten om flesvoeding te geven. Daan is een ontzettend gezond mannetje wat al boven zijn geboorte gewicht zit. Het enigste waar hij heel veel last van heeft zijn darmkrampjes en vandaag ook harde poep. Als ik dit aangeef bij de verloskundige, kraamzorg etc geven zij mij opties om dit te verhelpen maar komt er toch steeds naar voren ‘dat dit nou eenmaal bij flesvoeding hoort’. Dit icm mijn continue lekkende borsten en reactie van borsten op zijn huilen maakt mij enorm onzeker en zorgt ervoor dat ik zo een mom guilt voel over dat ik geen bv geef dat ik ondertussen vanmiddag een borstkolf heb opgehaald. Dat zou echter betekenen dat ik de komende dagen a 3 uur moet kolven en eigenlijk moet ik daar niet aan denken. Kortom, ontzettend in de knoei met mijn eigen gedachten en gevoelens.
Nu vroeg ik mij af of jullie ook een schuldgevoel ervaren en hoe jullie hier mee omgaan?
Ook vraag ik me af hoe het bij jullie kindjes met de darmkrampjes gaan en wat jullie hierbij helpt.
2 maanden geleden
Reactie op miesmies96
Hallo Allen,
Ik ben 16 september bevallen van onze lieve zoon Daan en heb b ...
Geen enkel schuldgevoel; dit is onze bewuste keuze en daarmee ook de beste keuze. Qua krampjes heeft hij na de ene voeding wat meer last dan na de andere. Vrij normaal allemaal. Bij ons werkt wat tegendruk bieden, beentjes bewegen en warmte. Er bestaan daarvoor ook speciale pittenkussentjes zoals de Kipkep.
2 maanden geleden
Reactie op miesmies96
Hallo Allen,
Mama je doet het goed! Mom guilt is no joke maar hou in gedachten: gevoed is goed!
Als jij niet achter bv of kolven staat wordt je er geen leukere mama van en merkt je zoontje dit ook. Probeer die tips om het te verhelpen, krampjes kun je volgens mij niet helemaal voorkomen. Infacol oid kun je mss proberen of wat extra water bij de voeding (paar ml) voor de stoelgang.
2 maanden geleden
Reactie op miesmies96
Hallo Allen,
Ik ben gestopt met bv na anderhalve week omdat er bij mij niet meer dan 20ml per kolfsessie uitkwam. Aan de borst kon niet aangezien zijn zuigkracht niet sterk genoeg was.. Besloten om te stoppen omdat het veel energie kostte voor zo weinig bv.. Af en toe lekken mijn borsten nog en dan voel ik me ook even schuldig dat ik niet heb doorgezet.. 😢Maar ik ben er denk ik wel een veel blijere moeder door en dat is voor de baby ook veel waard!!
2 maanden geleden
Reactie op Zwaantjee
Geen enkel schuldgevoel; dit is onze bewuste keuze en daarmee ook de beste ...
Wat fijn dat je zo achter je keuze staat! De dingen benoemd hebben we geprobeerd en werken overdag beter dan ‘snachts. Het is nou eenmaal echt iets waar ze zelf doorheen moeten blijkt.
2 maanden geleden
Ik ben gestopt met bv na anderhalve week omdat er bij mij niet meer dan 20m ...
Wat vervelend dat de borstvoeding/ het kolven niet heeft uitgepakt zoals je had gehoopt. Ik kan me het schuldgevoel erg indenken omdat ik er zelf ook mee loop. Alhoewel ik in jouw situatie alleen maar kan denken, je hebt het geprobeerd! Wat niet gaat, gaat niet. Zegt niks over of je wel/geen goede mama bent. Makkelijk om tegen een ander te zeggen, moeilijk om ervoor je zelf in te geloven.
2 maanden geleden
Reactie op S_2021
Mama je doet het goed! Mom guilt is no joke maar hou in gedachten: gevoed i ...
super fijn om te horen. Ergens weet ik het ook wel maar door alle hormonen en aaaal die emoties door de dag heen soms even compleet de kluts bij. Besloten om mijzelf nu vandaag niet verder te ‘pesten’ met afkolven en morgen eerst in gesprek te gaan met het consultatiebureau en evt lactatiedeskundige om iets concreter te weten hoe dit aangepakt moet worden en beter af te stemmen of ik dat voor me zie.
2 maanden geleden
Ik ben even benieuwd naar jullie mening.
Onze zoon is vorige week voor het laatst gewogen en was toen 3200 gram. Volgens de formule mag hij dan max 600cc per dag hebben.
Nu vind ik hem de laatste dagen erg hongerig, drinkt met gemak zijn flessen leeg en kreeg vandaag ook wat extra flessen. Totaal zat hij vandaag dan dan ook op 660cc.
Ik zit eraan te denken om dan maar naar max 700cc per dag te gaan, ervan uitgaande dat hij natuurlijk ook zwaarder is geworden sinds zijn laatste weging. Wat vinden jullie hiervan?
2 maanden geleden
Reactie op miesmies96
Hallo Allen,
Hey! Ik wil je alleen even snel zeggen wat ik als tip van de verloskundige kreeg. Onze zoon kreeg hele harde ontlasting/keuteltjes. En nu moeten we bijv bij hem dit doen; fles van 100cc maken ipv 90 en dan 3 scheppen erbij en dan afgieten tot wat hij mag. In ons geval 90
Maar het komt er op neer dat je dan beste 10cc extra water erbij kan doen. Het is dan net iets te geconcentreerd. Verder gebruiken wij ook probiotica.
En wat betreft de mom guilt. Echt niet nodig! Doen wat goed voelt en waar jij je het gelukkigst bij voelt. Dat is voor Daan het allerbeste
één maand geleden
Reactie op L103
Hoe houdt iedereen de tijden en hoeveelheid van voeding/ temperatuur bij va ...
Wij doen het gewoon in een notitieboekje. Leggen we op het aanrecht bij de flessen. Mijn vriend is niet zo van het bijhouden van apps, en in het boekje schrijft hij het wel op. We hebben ze van onze oudste bewaard en is ook wel grappig om in terug te bladeren