69 Reacties

vorige maand

Heia, Onze dochter is binnenkort 6 maanden dus ik vroeg me af of ik over moet stappen naar HiPP combiotic opvolgmelk 2. Ze eet nog geen vaste voeding. Ik lees verschillende meningen over de overgang naar opvolgmelk. Ik zoek naar advies en ervaringen.

vorige maand

Reactie op RosettaStone

Heia, Onze dochter is binnenkort 6 maanden dus ik vroeg me af of ik over ...
Ik twijfel met je mee! Baby is bijna 6 maanden en ik heb net laatste pak nutrilon opengemaakt. Twijfel om nu opvolgmelk te gaan kopen of nog een nieuw pak van de oude 🤔
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorige maand

Reactie op RosettaStone

Ik zou zeker overgaan op nummer twee. Daarin zit o.a. meer ijzer en dat is juist belangrijk vanaf zes maanden, want een baby heeft de meegekregen ijzerreserve van moeder dan zo goed als opgemaakt. Daarnaast eten ze vaak nog niet voldoende om het allemaal uit vaste voeding te halen. Vanaf nummer 3 wordt voeding echt commercieel en dat zou ik laten staan. Wij gebruiken nr. 2 dan ook van 6 tot 12 maanden en dan stoppen we met fles en kv.

vorige maand

Ik ga straks wel opvolgmelk geven. Er zit dan iets meer poeder in dezelfde voeding. Schepjes zijn ietsje groter. Wel ga ik eerst mixen. Mijn zoontje 2 jaar geleden moest eerst namelijk spugen toen we ineenkeer naar nummer 2 overstapten

vorige maand

Bedankt voor alle reacties! Ik ga na het geopende pak naar nummer 2.

vorige maand

Reactie op RosettaStone

Hoi! Wij gebruiken ook de Hipp melk. Ik haal ze in Duitsland. Op die verpakking van nr. 2 staat gebruiken vanaf de 7e maand… Dus t/m 6 maanden nr. 1 en dan als ze 7 maanden zijn nr. 2.. Staat dat ook op de Nederlandse verpakking of niet?

vorige maand

Ik woon in Noorwegen en hier staat er 6 maanden op het pak.

vorige maand

Vraagje kleine is 6 maand volgende week.. heb nu nog nutrilon 1.. hij drinkt 4 flessen van 180 2x en 2 x 150 kan ik dan ook als deze op is na voeding 2 ? Op dat pak staat die verhouding 3/4 van 180... Miss stomme vraag dit... Maar kan ik dan ook 5 schepjes ervan doen en dan 150 water..onze is nog niet toe aan 4 grote flessen van 180

vorige maand

Reactie op pegg1989

Vraagje kleine is 6 maand volgende week.. heb nu nog nutrilon 1.. hij drink ...
Ik snap niet wat je hier zegt en wilt vragen haha..

vorige maand

Reactie op pegg1989

Vraagje kleine is 6 maand volgende week.. heb nu nog nutrilon 1.. hij drink ...
Ze gaan er inderdaad vanuit dat je met zes maanden nog 3 of 4 flessen geeft, maar er zijn genoeg kinderen die afwijken van die richtlijn. Ik zou, ook met nr. 2, gewoon 2x 180+6 en 2x 150+5 aanhouden. De verhouding water en melkpoeder blijft 30 op 1.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.

vorige maand

Reactie op Zwaantjee

Ze gaan er inderdaad vanuit dat je met zes maanden nog 3 of 4 flessen geeft ...
Ah super dank je wel

vorige maand

Reactie op DMJ92

Hoi! Wij gebruiken ook de Hipp melk. Ik haal ze in Duitsland. Op die verpak ...
Op het pak staat hier vanaf 6 maanden. Zie de foto die ik gepost heb :)

vorige maand

Reactie op RosettaStone

Op het pak staat hier vanaf 6 maanden. Zie de foto die ik gepost heb :)
Ja gek hè dat dat zo kan verschillen.. Heb die Duitse nog eens opgezocht. Staat op: “nach dem 6. Monat” en “für baby’s ab dem 7. Monat”

vorige maand

Reactie op DMJ92

Ja gek hè dat dat zo kan verschillen.. Heb die Duitse nog eens opgezocht. S ...
Ja inderdaad. In Nederland staat er ook vanaf 6 maanden. Misschien heeft het te maken met de standaarden volgens de gezondheidsorganisatie in Duitsland anders zijn dan hier. Ik weet dat de ijzervoorraad vanaf 6 maanden afneemt, waardoor ze extra ijzer in voeding nodig hebben. Dat zit in nummer 2 meer dan 1.

vorige maand

Reactie op RosettaStone

Ja inderdaad. In Nederland staat er ook vanaf 6 maanden. Misschien heeft he ...
Dat zou goed kunnen ja! Ik weet wel dat in de Duitse variant zetmeel zit, en dat zit in de Nederlandse niet. De Nederlandse variant is hetzelfde als de “pre” van Duitsland. Misschien dat dat ook iets uitmaakt? Geen idee. Maar wel goed om te weten van het ijzer

vorige maand

Hoelang 'mag' een baby van 6 maand over de fles doen? Ze drinkt hier nog steeds met speen 1, dan doet ze 15 a 20 min. over een flesje (180+6). Op de opvang gaven ze aan dat ze daar lang over een fles doet (30 a 40 minuten). Nu probeerde ik net thuis speen 2 en klokte ze binnen 9 minuten haar flesje achterover en begon ze daarna te huilen omdat 'ie leeg was 🙈. De opvang wil graag dat ze uit speen 2 drinkt, maar denk dat ik het thuis maar bij speen 1 hou. 9 minuten is wel erg snel toch?

vorige maand

Reactie op Cosiness

Hoelang 'mag' een baby van 6 maand over de fles doen? Ze drinkt hier nog s ...
Hier zo'n 10 minuten over fles van 180+6. Ze drinken ook steeds krachtiger dus prima tijd lijkt mij.

vorige maand

Reactie op Cosiness

Wij hebben de opvang een grotere speen gegeven. Ze deed daar ook veel langer over dan bij ons. Iets met te veel afleiding. We hebben gezegd zodra ze merken dat ze te snel gaat, dan is het tijd om de spenen om te wisselen.

vorige maand

Reactie op Cosiness

Ja speen 1 is helemaal prima. Mijn zoontje is ook bijna 6 maanden en drinkt ook nog maar net op S speen ipv Prematuur. Zolang ze maar tevreden zijn! Ik denk dat ze afgeleid is op de opvang en daarom daar langzaam drinkt!Ik werk zelf in de opvang en merk dat kindjes daar vaker langer over hun fles doen. Misschien overleggen dat ze ergens kunnen zitten dat ze minder afgeleid is?

vorige maand

Reactie op DMJ92

Ja gek hè dat dat zo kan verschillen.. Heb die Duitse nog eens opgezocht. S ...
Dat is verwarrend aan het Duits maar de 7e maand begint met 6 maanden. Vanaf 6+0+0 ga je namelijk de 7e maand in. Er staat dus niet vanaf 7 maanden maar vanaf de 7e maand. Ik vond dat super verwarrend toen ik nog in Duitsland woonde.