374 Reacties

3 maanden geleden

Jaa ons mooi mannetje is al geboren! Hij is met 32 weken en 5 dagen met een spoed keizersnede geboren afgelopen donderdag. Jackson Anthonie , 1720gram en 40cm. En hij doet het nu super goed!

3 maanden geleden

Ons lieve meisje, Amber, is 30 juli geboren 😀 Met 35+2 week en geboortegewicht 2332gr. Na 7 weken met gebroken vliezen te hebben gelopen is de bevalling uiteindelijk toch natuurlijk ingezet en verlopen. Het is ons enige kindje, dus ik had nog nooit een bevalling meegemaakt. Natuurlijk was het een flinke uitdaging, maar ik kijk er enorm goed op terug. Ik heb me heel krachtig gevoeld en had het idee dat ik het nog wel langer kon volhouden. Enorm trots op de samenwerking tussen mijn man en mij en op de rust die ik telkens weer kon terugpakken in mezelf. Nu moeten we nog een tijdje in het zkh blijven om haar te laten aansterken. Maar ik heb alle vertrouwen op een mooie ontwikkeling van haar!

3 maanden geleden

Onze prachtige dochter Alora Sophie is geboren op 5 augustus. Met 35+5 weken. En wat doet zij het goed. Zij is 44 cm en 2394 gram. Het was een spontane bevalling die begonnen is met gebroken vliezen. Het van een snelle pittige bevalling. Wij moeten voor nu nog even in het ziekenhuis blijven. Zodat zij en ik bij kunnen komen. Maar ik heb alle vetrouwen in haar🥰

MOD

3 maanden geleden

Lieve dames, het geboortetopic is alleen voor aankondigen dus ik haal de overige reacties weg 🩷Als je iets in je eigen bericht wilt wijzigen kun je het bericht rapporteren dan zie ik het en kan ik het aanpassen

3 maanden geleden

Onze prachtige dochter Lina is geboren op 12 augustus. Met 37 weken. Na korte ondersteuning doet ze het nu goed. Ze is 49 cm lang en 3518 gram.

3 maanden geleden

Met trots deel ik met jullie dat ons eerste kindje, een meisje Thordis, 12 augustus op 13:16 ter wereld is gekomen in Bodø te Noorwegen met een actieve bevalling van maar 18 minuten! Ze was 35+3 en dysmatuur vanwege een groeirestrictie, maar doet het supergoed met minimale ondersteuning van de nicu afdeling. 1825 gram en 42 cm 🥰 Wat ontzettend bijzonder om moeder te mogen zijn van dit wondertje!

3 maanden geleden

Vandaag is onze tweede dochter Noor geboren na 37+4 💗 Haar inleiding stond al gepland met 38 weken maar gisteren braken spontaan mijn vliezen. Ze is 3344 gram en 51cm lang. Het was een zeer korte en intense bevalling maar we maken het allebei goed. 🙏🏻

3 maanden geleden

Op 10 augustus is ons meissie Pippa geboren met 36+6, na een ietwat overweldigende spontane bevalling van vier uur vanaf de eerste wee. 2555 gram en 48 centimeter. Ze doet het geweldig ondanks dat ze lekker op tijd was 🩷

3 maanden geleden

Onze kleine, dappere doorzetter Liam is geboren op 16-08-2024 om 19.24 uur met 37+2 weken (uitgerekend 04-09-2024). Liam weegt 2056 gram en is 44 cm groot (P0,4)! Rond de 27 weken waren er zoveel zorgen dat ze spraken over hem vroegtijdig halen vanwege een slecht werkende moederkoek en groeirestrictie, uiteindelijk hebben we 10 weken weten te rekken en ben ik afgelopen woensdag ingeleid. De bevalling was zwaar voor hem, hij dipte regelmatig in zijn hartslag en bleef daar ook in hangen. Uiteindelijk is het hem (ons) gelukt op natuurlijke wijze en heeft hij écht laten zien hoe dapper en sterk hij is! Mama en papa zijn trots en dankbaar 🩵.

3 maanden geleden

Gefeliciteerd allemaal 💕🫶 Gistermiddag is na een bevalling van 2 uurtjes onze dochter geboren 💜 ik vond het mega snel gaan en heel erg heftig maar we zijn allemaal gezond. Ze is 3000 gram en 46cm bij 36+6 weken. Prachtige meid en zo trots 💕

3 maanden geleden

Op 15 augustus werden Bram en Nienke geboren met 36+2. Bram weegt 3258gr en is 49cm. Nienke weegt 2958gr en je 48cm. Geboren met een keizersnede die onverwachts sneller kwam door een hoge bloeddruk. Ik vond het allemaal erg schakelen en heel heftig. Gelukkig kon ik snel genieten toen ik ze geboren zag worden. De kraamtranen zijn al wel begonnen en het is intens, maar de liefde voor die twee kleintjes is vele malen groter❤️ Ze maken het goed, maar we zijn nog wel eventjes in het ziekenhuis. Aan alle andere mama’s; heeeeel veel succes met de bevalling en geniet 🥰

3 maanden geleden

Ons zoontje is op 17 augustus geboren met 36.6 weken. Mijn vliezen braken met 36.4. Ik werd gelijk opgenomen in het ziekenhuis omdat zij de zorg tijdelijk hadden overgenomen ivm minder leven voelen. Ik voelde verder eigenlijk helemaal geen krampen. Ik werd opgenomen omdat m’n vliezen vroegtijdig waren gebroken, dit geeft een verhoogd risico’s op infecties. Het plan was de bevalling spontaan afwachten en anders zou ik met 37 weken ingeleid worden. De tweede dag dat ik opgenomen was begon ik krampen te voelen, niet heel extreem. Ik heb endometriose en mijn menstruatie is enorm heftig. Ik had dus niet door dat de krampen beginnende weeen waren. Toen ik op vrijdag net wilde slapen kreeg ik stevige krampen en wist ik dat het was begonnen. Mijn ontsluiting werd toen pas gecontroleerd omdat ze dit het liefst zo lang mogelijk uitstellen als je vliezen zijn gebroken. Ik bleek om 00:00 al op 5 cm te zitten. De verloskundige en ik geloofden het allebei eigenlijk amper. Ik werd direct naar een verloskamer gebracht en de bevalling begon ineens. Om 03:30 is de kleine man geboren. Geheel natuurlijk en zonder complicaties. Doordat het zo snel ging waren de weeen pittig. Ondanks dat kijk ik terug op een droombevalling. Ik had het niet anders willlen doen. Ik heb enorm veel gehad aan hypnobirthing/ademhaling. Als ik niet wist hoe ik mezelf door de weeën moest helpen dan zou ik niet weten hoe de bevalling zou zijn gelopen. De bevalling heeft me geleerd hoe belangrijk je mindset is. Ik was vooral extreem bang voor bevallen. Tijdens de zwangerschap heb ik dat weten om te zetten naar nieuwsgierigheid en heb ik mezelf mentaal voorbereid op dat ik dit kan. Voor de aanstaande mommy’s: geloof in jezelf, je bent ervoor gemaakt en elke wee brengt je dichter bij je kind. Heel veel succes! Mijn partner en moeder hebben mij volledig ondersteund bij elke wee, dat was ook heel fijn en gaf me de kracht. Mijn tip zou zijn om goed na te denken over wie je erbij wil hebben en welke rol zij moeten innemen. Mijn zoon is officieel nog net prematuur en is opgenomen in het ziekenhuis voor een preventieve antibiotica kuur. Morgen mag hij naar huis omdat hij gelukkig geen infectie oid heeft opgelopen en heeft laten zien dat hij sterk genoeg is.

3 maanden geleden

Op maandag 19 augustus is ons klein wondertje Ivy Nova geboren om 08.05 na een rollercoaster van een bevalling van 4 uurtjes. Ze weegt 2600 gram en is 46 cm. De bevalling is uit zichzelf begonnen en dus is Ivy met 36+6 ter wereld gekomen. We zijn over the moon en heel blij dat onze kleine meid het zo goed doet!

3 maanden geleden

Sam 20.08.2024 19:08 2412 gram 34+3 Nadat ik op donderdag 15 augustus voorzichtig last kreeg van regelmatige krampen, ben ik op vrijdag 16 augustus opgenomen in het ziekenhuis om op de valreep (33+6, met 34 weken doen ze dat niet meer) nog longrijpers en weeenremmers te krijgen. Op zaterdag bleek ik al 1cm ontsluiting te hebben. Uit alle onderzoeken (infecties etc) kwam niks. Dus waarom ik al een kleine start aan de bevalling had gemaakt weten we (nog) niet. Uiteindelijk na dagen lang ontzettend geleden te hebben van alle krampen en pijn is Sam toch geboren. Direct na de geboorte kwam de placenta mee, waaruit ze nu denken dat er wellicht toch iets van een infectie heeft gezeten. Sam heeft het even moeilijk gehad doordat hij dus een tijdje geen zuurstof heeft gehad. Hij ligt momenteel op de NICU in Zwolle om voor 48 uur zijn hersenen te monitoren, om te kijken of de zuurstoftekort schade heeft aangericht. Tot nu toe ziet alles er super goed uit dus we verwachten dat hij er gezond vandaan komt. Het was een intense rollercoster die ik niemand gun. Het was echt onmenselijk wat voor martelgang het is geweest, dagen lang. Gelukkig hebben we nu een prachtig mannetje om van te genieten!

3 maanden geleden

Dinsdag 20 augustus is onze dochter Isa Lynn geboren. Om 12:49 uur is ze geboren met een termijn van 38+2 weken. Ze weegt 3470 gram. Dinsdag om 5:30 uur startte de eerste krampjes. Omdat mijn eerste bevalling erg snel ging was de verloskundige er met een uurtje al. Toen had ik 4 cm ontsluiting. Ongeveer 2 uur later 6 cm en leek het dus goed te gaan maar niet zo snel als bij de eerste. Helaas bleef ik toen hangen op 6 cm waardoor ze om 12.15 uur besloten om mijn vliezen te breken. Daarna ging het heel snel en was het echt een stortbevalling. Helaas had Isa wat opstartproblemen na de geboorte waardoor we met een ambulance naar het ziekenhuis zijn gebracht. Daar zijn we een nachtje gebleven ter observatie. Gelukkig ging het al heel snel weer goed met haar en moest ze gewoon even bijkomen van de bevalling. Nu genieten we lekker met onze kleine meid en haar grote broer 💕

3 maanden geleden

Op woensdag 21 augustus is onze dochter Yara Mae geboren door middel van een keizersnede omdat ze in stuit lag. Deze keizersnede zou eigenlijk aanstaande maandag plaatsvinden, maar gisterochtend zijn spontaan mijn vliezen gebroken en vond ze het met 38+2 wel genoeg geweest in mijn buik. Ze was wel misselijk van het vruchtwater, maar sinds vanmiddag zijn we thuis 🩷

3 maanden geleden

Ik ben op 21 augustus bevallen van onze dochter Zara Emilia, op 38+2 na een inleiding vanwege een verwacht hoog gewicht. Viel uiteindelijk mee, Zara woog 3370 gram.

3 maanden geleden

Vanmorgen is onze lieve kleine Maeve geboren. Ze heeft even zuurstof nodig gehad maar doet het nu heel goed. (38 weken, 4200 gram)

3 maanden geleden

Van het weekend is, na een prachtige thuis bevalling, onze lieve zoon Cas geboren… Datum: 18-08-2024 Gewicht: 2920 gram Lengte: 49 cm Geboren met 37 weken & 5 dagen

3 maanden geleden

Vandaag om 14:52 is onze mooie dochter Mercédès Elisabeth Willy Mary.🩷 Geboren via een keizersnede. Wij maken het beide goed. Zij is 46 cm en 2540 gram🥰