374 Reacties
2 maanden geleden
🩷🩷Norah en Fayenne
📅 29 augustus 2024
🕣 18.36 en 18.37 uur
⚖️ 2540 en 1935 gram
📏47 en 46 cm
🤰37+5
2 maanden geleden
Niek Hidde 🩵
12 september
4090 gram
52cm
40+5 weken
Een prachtige bevalling gehad 8 uur in totaal van eerste wee tot aan geboorte placenta. Na een hele zware zwangerschap was de bevalling echt bizar snel en fijn. Alleen maar rugweeën gehad, maar zonder medicatie en alles precies zoals ik op mijn beval plan had.. ik ben op een blauwe wolk 🩵🩵😍
2 maanden geleden
🩷Scottie Morgan
📆 12-09-2024
⏰ 9:17
⚖️ 3472 gr
📏 47 cm
🤰🏼 38+0
Ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes. Startte om 7:00 met 5cm en vliezenbreken.
Om 8:50 6cm, wel persdrang.. maar ja moest alles wegpuffen natuurlijk.
9:15 voelde ik het hoofdje..
Snel de vk & verpleegkundige gehaald door doula. Vk was haar handschoen nog aan doen & toen kwam Scottie al.. dus heb een persfase van nog geen 10 seconden 😂. Heb haar zelf aangepakt, ook omdat de verloskundige nog blote handen had 😅.
2 maanden geleden
🩷 Rosalynn
📆 11 september 2024
🕣 15:14 uur
⚖️ 3605 gram
📏 51 cm
🤰🏽 39+2
Bevallingsverhaal:
Dinsdag ging voor controle naar de verloskundige, daar bleek me bloeddruk te hoog dus ik werd diezelfde dag nog naar ziekenhuis gestuurd voor extra controle en daar bleek uit dat te hoge bloeddruk en eiwitten in me urine te zitten. Volgende dag wilde ze ‘‘s ochtends ballontje zetten maar ik had al 3 cm ontsluiting. Nog geen half uur later werd ik naar de kraamafdeling gebracht en werden me vliezen gebroken en de weeënopwekkers aangezet op de laatste stand. Ik had om kwart voor 2 al 5 cm en nog geen 45 min later 10 cm ontsluiting. Na 45min persen is de kleine meid geboren en werd ze op m’n borst gelegd. M’n vriend heeft de navelstreng geknipt en even later kwam placenta eruit. Alleen nadat de placenta eruit was wou het bloeden niet stoppen, de gynaecoloog die heeft me met spoed naar de ok gestuurd, werd gebracht door de zusters. De gynaecoloog heeft wondjes gestelpt en gehecht omdat ik ondertussen 2 liter bloed verloren was. 2 uur later was ik weer terug op de kraamafdeling en kon ik met m’n dochter knuffelen. Vandaag heb ik 2 zakjes bloed gekregen omdat m’n ijzerwaarde op 4.5 zat. Hopelijk mag ik morgen naar huis toe samen met de kleine!💕
2 maanden geleden
Samuel
12 september 2024
20:57
3550
40+1
12 september in de nacht begonnen de weeen spontaan. Rond 8:00 uur naar het ziekenhuis gegaan. 11:00 uur epiduraal, lang op 3 cm ontsluiting gebleven met heftige weeen om de 2 minuten. Besloten weeenopwekkers toe te dienen. Ondanks de weeenopwekkers slechts 1cm ontsluiting elk 2,5 uur. Opeens rond 18:00 uur had ik 8 cm ontsluiting na heftige weeenstorm ondanks de epiduraal.
20:57 geboren na uur persen.
Succesvolle VBAC! 🙏🏼
2 maanden geleden
💚 Fenn
📅 12 september 2024
🕢 06:33 uur
⚖️ 2960 gram
📏 51 cm
🤰🏼39+1
Woensdag 11 september heel de dag harde buiken gehad. S'avonds zwakte weer af, dus ik dacht weer voorweeën.
Dus gauw gaan slapen en einde nacht (donderdag 12 september) werd ik wakker, verloor de slijmprop en begonnen de weeën. Die werden al gauw zo intens....
Ik had al persdrang onderweg in de auto naar het ziekenhuis en we waren nóg net op tijd binnen. Toen had ik al volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen.
2 maanden geleden
🩷Liva
📅 12 september 2024
🕙 12:13 uur
⚖️ 3415 gram
📏 51 cm
🤰 38+3
Om 7:50 de vliezen gebroken nadat ik de dag ervoor hoorde dat ik al 4 cm ontsluiting had en de baarmoeder al week was ( dus geen ballon meer hoefde)
Om 9 uur start infuus, eerste effect hiervan was 10:15
Opbouwend kwamen de weeën, om 11 uur zaten we op 6 cm.
Om 11:45 werden de weeën ineens veel heftiger en om 12:05 voelde ik ineens meer druk en bleek ik al 9 cm te hebben. De laatste cm heeft de verloskundige erbij gemasseerd waarop ik om 12:10 mocht starten met persen, na 2 x persen werd onze dochter Liva om 12:13 geboren.
We maken het beide heel goed en mochten om 16 uur al lekker naar huis.
Wat zijn wij trots op onze prachtige dochter en zusje Liva.🩷
Met dank aan het geweldige team van het Bernhoven ziekenhuis in Uden.
2 maanden geleden
💗 Juna Mae
📅 11 september 2024
🕝 14.32 uur
📏 51 cm
⚖️ 3215 gr
🤰🏼38 + 3
Na 2 nachten gestommel en 3 nachten aardige rugweeen met tussenpozen van zo'n 15 minuten, waren we er klaar mee. Verloskundig is gekomen om te checken of er al iets gebeurd, wat niet de verwachting was. Het zouden voorweeën zijn. Na inwendig onderzoek om 8.30 uur bleek er al 7cm ontsluiting te zijn. Meteen naar het ziekenhuis, daar aangekomen al 8 a 9 cm ontsluiting. Morfine genomen en hier een half uurtje van kunnen genieten om aan te wennen. Daarna werden de weeenopwekkers aangezet om buikweeën te creëren die maar niet kwamen, ik bleef alleen rugweeen houden. Na het aanzetten van de opwekkers had ik vrijwel meteen persdrang en ging de morfine uit om te persen. Na een uur persen was onze dochter er! Zelfde avond om 19 uur weer lekker thuis.
2 maanden geleden
🩵 Vik
📅 11 september 2024
🕕 00.45u
⚖️ 3145 gram
🤰🏼 40+5
10-9 om 10 uur gestript. Rond 18.30u begonnen de eerste weeën. 22.30u naar het kraamhotel met 4cm ontsluiting. Uiteindelijk om 00.45u op 11-9 in bad geboren! Hele fijne bevalling, zoals ik hem eigenlijk vorige keer graag al gewild had. Helaas had hij zijn handje naast zijn hoofd wat waarschijnlijk inwendig wat schade veroorzaakt heeft en daardoor na de bevalling meerdere malen gecheckt hoe ik gehecht moest worden.. Dat duurde langer dan de hele bevalling! Helaas bleek Vik ook weer veel kleiner dan verwacht (p8) en moesten we 24 uur blijven voor een suikerprotocol. Inmiddels alles achter de rug en zijn we lekker thuis!
2 maanden geleden
🩷 Jessie
📅 12/9
🕛 21:18
⚖️ 3780 gram
📏 50 cm
🤰 38+3 2e kindje
Dinsdag tegen 11.30 ballonnetje geplaatst, die was er 23.30 uit.
Woensdag 7 uur in ziekenhuis melden, baarmoedermond nog niet verstreken en maar 1 cm ontsluiting. Dagje opname met tabletjes misopristol.
Donderdagochtend bij controle niets verandert. Opnieuw dagje met tabletjes.
Op ons verzoek eind ochtend gesprek arts over rest van het traject. Toen bleek er opeens wel 3 cm ontsluiting en verweekte baarmoedermond te zijn. Was alleen geen plek op de verloskamers die dag, dus vliezen breken en verder inleiden zou vrijdag zijn.
Nog geen uur later bleek er toch plek te zijn als we wilden.
Half 2 1e antibiotica infuus, half 4 vliezen handmatig gebroken. Half 5 weeenopwekkers gestart. Half 6 2e antibiotica infuus en ophogen opwekkend. Half 7 nog een keer ophogen. Kwart over 8 controle, 5 cm ontsluiting. Remifentanil pompje aangesloten op mijn verzoek. 21.18 was ze er al, dus pompje was van korte duur.