49 Reacties
één maand geleden
Hij zou ongeveer 600 ml per 24 uur moeten drinken. Je doet lichaamsgewicht x 150 ml.
Dit klinkt echt niet als veel. Hij mag echt wel wat extra binnen krijgen, dat is echt niet erg.
Veel zou zijn als hij rond de 1000 ml per 24 u zou drinken bijv. Dat hij vaker poept is geen teken dat het veel is, juist dat z’n darmen het goed doen! Geloof me, een baby die weinig poept wil je echt niet. Dan krijgen ze juist ontzettend last van hun buik.
één maand geleden
Onze zoon is 7 weken en drinkt 7 flesjes hij zit bijna op de 6 flesjes wij geven onze zoon nutrilon en daarbij nutrilon content
Ik maak 2 flesjes tegelijk dus 210cc 6 schepjes nutrilon en 1 schepje content goed 120 cc schudden hij komt namelijk nu om de 4 uur consultatiebureau gaf dit als optie als hij dan weer eerder komt dan ophogen met content naar 2 schepjes
één maand geleden
Reactie op Elise8911
Hoi hoi, mijn dochter van 4 weken ook 4 kg krijgt ook 7 flesjes van 120cc. ...
Ooh bij ons was het niet zo dat tie honger bleef houden van een flesje van 110cc , het is meer dat de consultatie bureau zei dat 120cc ook zou mogen
één maand geleden
Reactie op Selpel1
Hij zou ongeveer 600 ml per 24 uur moeten drinken. Je doet lichaamsgewicht ...
Bedankt voor je reactie ❤️
Ja ik merkte dat tie vandaag wat moeite had met poepen en ik dacht misschien komt het wel daardoor…
één maand geleden
Reactie op Mama van Dean
Ooh bij ons was het niet zo dat tie honger bleef houden van een flesje van ...
Ik heb hier echt een huilend kind anderhalf uur na de voeding. Dus maar opgehoogd. Aankomende maandag voor het eerst consultatiebureau. Ben benieuwd wat die zeggen. Nu huilt ze alleen nog van 1900 tot 2200 uur. Enige wat helpt is bij mama en speen blijven indoen. Nu heeft ze net geslapen en is net weer wakker. Dus de fles staat alweer aan.
één maand geleden
Hoi! Onze dochter kreeg ook 7x 120cc per dag toen ze 4 weken oud was (woog toen 3850 gram)
Inmiddels is ze 6,5 week oud en gaan nu richting 6 flessen per dag met een paar 150cc en 120cc. 150cc in de avond met de hoop dat ze daar wat langer mee kan doen 😊
Dus naar mijn idee is het niet teveel! Ik denk dan maar; als ze tevreden zijn, groeien goed en goede luiers dan zal het wel goed zijn toch? Ieder kindje is anders hoor ik steeds, haha.
één maand geleden
Reactie op Elise8911
Ik heb hier echt een huilend kind anderhalf uur na de voeding. Dus maar opg ...
Jaa tussen 18:00 / 22:00 is het normaal dat je kleintje huilt heb ik dus overal gelezen en gehoord van het consultatiebureau bij ons is het altijd tussen 18:00 en 19:00u en duurt dan ongeveer 15 minuten of ietsje langer. Het heeft te maken met de darmpjes en met de dag verwerken maar vooral de darmpjes! Dat zal nog wel even blijven bij de newborns
één maand geleden
Reactie op Renee1992
Hoi! Onze dochter kreeg ook 7x 120cc per dag toen ze 4 weken oud was (woog ...
Fijn om te lezen! In een andere groep op Facebook lees ik alleen maar dat het te veel is.. en dat sommige baby’s dat nog niet eens hebben na 3 maanden!
110cc ging ook goed bij ons maar door het consultatie bureau zijn we sinds vandaag geven we 120cc met de hoop dat tie om 4 uur komt ipv 3 uur haha maar dat is niet zo
één maand geleden
Mijn baby is bijna 7 weken en 4.5 kg. Wij geven 150+5 6 a 7x per dag.. hij drinkt het bijna nooit op maar 120+4 is net te weinig. Consultatiebureau zei tegen ons dat het helemaal prima was. Hij had in het begin juist wat moeite met groeien en komt nu goed aan.
één maand geleden
Reactie op Renee1992
Hoi! Onze dochter kreeg ook 7x 120cc per dag toen ze 4 weken oud was (woog ...
Hi! Onze dochter is met 4 weken 4970 gram. Echter, omdat ik van bv naar kv was gegaan wisten wij niet hoeveel kv ze moest. Omdat ze makkelijk 100 opdronk deden we maar 135. Dit bleek alleen te veel volgens het cb. Moesten ons meer aan de richtlijn van 150ml per lichaamsgewicht houden. Nu meldt ze zich ook wel om de 3,5 uur ongeveer, maar soms ook 2,5. En dan proberen we de voeding uit te stellen. Of is dit dan een teken dat ze toch te weinig krijgt? Geven nu 7x 110 namelijk..
één maand geleden
Reactie op Lisa dj
Hi! Onze dochter is met 4 weken 4970 gram. Echter, omdat ik van bv naar kv ...
Hi! Nee hoeft niet per se een teken te zijn dat ze te kort komt met 2,5 uur. ze kan natuurlijk soms wat eerder vragen vanwege een regeldag of een sprongetje die ze maakt. Als ze bijvoorbeeld paar keer op een dag eerder komt dan is het wel te weinig en heeft behoefte naar meer
één maand geleden
Reactie op Mama van Dean
Hi! Nee hoeft niet per se een teken te zijn dat ze te kort komt met 2,5 uur ...
Ah ja precies! En stel je de voeding dan uit of geven? Nu stellen we het vaak uit als ze zich na 3 uur meldt of eerder. Tot de 3,5 uur. Dan gaan we lopen, wiegen etc en dan is ze vaak nog even stil tussen het huilen door. S avonds is het altijd moeilijker om haar ‘stil’ te krijgen en dan lijkt ze misschien wel echt honger te hebben. Maar twijfel dan zo erg of we het moeten geven of niet omdat het dan ‘te vroeg’ is. Of houd ik me dan teveel aan een ‘schema’ 😅 denk dan vaak, is dan vast geen honger
één maand geleden
Reactie op Mama van Dean
Hi! Nee hoeft niet per se een teken te zijn dat ze te kort komt met 2,5 uur ...
Op aanvulling van m’n vorige bericht het; ik twijfel vooral s avonds of het honger is of niet omdat ik veel hoor over huil uurtjes en onrustigheid bij baby’s in de avond. Want soms als ik ga wandelen is ze zo een uur stil, dan denk ik; dan was het dus geen honger, al gaf ze wel honger signalen..
één maand geleden
Reactie op Lisa dj
Ah ja precies! En stel je de voeding dan uit of geven? Nu stellen we het va ...
Jaa ik deed dat eerst ook rekken maar het is niet veel te vroeg 2,5 uur dat is gewoon oke dus nu geven wij het gewoon voortaan. Het komt niet meer als 1x op de dag voor misschien 3x in de week? Ik zou het gewoon lekker geven hoor, ze geeft aan dat ze honger heeft 😊
één maand geleden
Reactie op Mama van Dean
Jaa ik deed dat eerst ook rekken maar het is niet veel te vroeg 2,5 uur dat ...
Neee precies! En in de nacht zit er soms wel 4,5 uur tussen trouwens. Dus dat compenseert natuurlijk wel weer. Als je dus maar niet over de 1000 ml voeding gaat is het goed? Haha
één maand geleden
Reactie op Lisa dj
Op aanvulling van m’n vorige bericht het; ik twijfel vooral s avonds of het ...
Bij ons is het huil momentje tussen 18:00/20:00 ik heb dit op internet ook gezocht en ook nagevraagd bij het consultatiebureau wat dat is want dat is elke dag om dat tijdstip maar dat heeft met de darmpjes te maken en de dag verwerken maar vooral de darmen, weet niet of dat toevallig ook rond dat tijdstip bij jou is? En ik probeer echt naar de geluidjes sinds een paar dagen te luisteren dan weetje ook ongeveer hoe of wat en als het honger is het “ neh “ en natuurlijk sabelen op de handjes of als je vinger in de buurt van het mondje komt of ze dan er naar toe hapt dat zijn tekenen van honger hebben
één maand geleden
Reactie op Lisa dj
Neee precies! En in de nacht zit er soms wel 4,5 uur tussen trouwens. Dus d ...
Oh fijn zeg 4,5 uur!!!
Ja inderdaad niet over de 1000ml in 24uur haha
één maand geleden
Reactie op Mama van Dean
Bij ons is het huil momentje tussen 18:00/20:00 ik heb dit op internet ook ...
Jaaa dan begint het hier idd ook ongeveer! Ja precies. Doen jullie dan alleen bij tekenen van honger geven? En dan verder proberen te lopen en kijken wat werkt? Want geven ze wel signalen als ze zo overstuur zijn? Haha.